روايات

رواية انتقم لي الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الجزء السادس

رواية انتقم لي البارت السادس

رواية انتقم لي الحلقة السادسة

نامت مريم في حضن جدتها وكمان طلعت سلمي لقتها نايمه قالت
سلمي:طيب وانا ي تيته
فاطمه :انتي اي ي حبيبتي
سلمي :عايزه انام انا كمان في حضنك ي تيته
فاطمه :بس كدا تعالي ي قلبي في حضني ونامي
راحت سلمي جري بفرحه علي حضن جدتها ونامت
….
تاني يوم
صحيت مريم لقت سلمي هي الا جنبها
مريم :سلمي ي سوسو اصحي بقا
صحيت سلمي ولما لقت مريم قاعده خدتها بالحضن
سلمي:حبيبتي عامله اي دلوقتي
مريم :الحمد لله ي قلبي بقيت بخير
سلمي:الحمد لله ي حبيبتي ♥️
سلمي:طيب انا هنزل اعرف تيته انك بقيتي كويسه

 

مريم :طيب ماشي ي سوسو
نزلت مريم لقت جدتها طالعه علي السلم
سلمي:كنت لسه جيالك ي تيته مريم صحيت وبقت كويسه
فاطمه :طيب يلا نجيب فطار ونطلعلها
سلمي :لا يلا نطلعلها نجيبها ونفطر كلنا تحت سوا
فاطمه :لا ي بنتي زمانها لسه تعبانه
سلمي:لا ي تيته تعالي بس هي كدا كدا بتزهق من القاعده في الأوضه
وطلعت سلمي وجدتها لمريم فوق
فاطمه فتحت الباب ودخلت الاوضه لمريم
قامت مريم من علي السرير واخدت جدتها بالحضن
فاطمه :عامله اي دلوقتي ي بنتي
مريم :الحمد لله ي تيته بقيت بخير الحمد لله
فاطمه :طيب اجيبلك تفطري هنا ولا تنزلي تحت
مريم :لا ي تيته يلا بينا ننزل

 

فاطمه :طيب يلا عشان تفطري وبعدبن في كلام عايزه اتكلم معاكي فيه
مريم :طيب ما نتكلم دلوقتي
فاطمه :لا ي بنتي نفطر عشان الكل مستني تحت
مريم :ماشي ي تيته يلا بينا
ونزلوا كلهم تحت والكل متجمع علي السفره
الجد :عامله اي ي مريم
مريم :الحمد لله ي جدو
قاسم بهزار :ما شاء الله وشها رد اهه وبقت قمر
الجده فاطمه :بس ي قاسم سيبها في حاله دي حتي خاسه خالص ووشها اصفر
قاسم :دي وشها بقا احمر ومدور ازاي
مريم :ياربي عليك ي قاسم خلاص بقا
جاسر قاطع كلامهم :طيب هنفطر ولا هتفضلوا تهزروا
قاسم : في لي ي جاسر انا بنهزر ماحصلش حاجه

 

جاسر :طيب تمم انا همشي ي جدو عشان عندي اجتماع
الجد :طيب اقعد كمل فطار
جاسر :لا شبعت الحمد لله
الجد :ماشي ي ولدي ربنا معاك
ومشي جاسر كلع علي الشركه
قاسم :ماتزعليش ي نريم من طريقه جاسر هو كدا عصبي
مريم :لا ولا حاجه
الجد :طيب يلا افطروا
مريم والجميع:حاضر ي جدو
واكمل الجميع طعامهم وانصرف قاسم الي المحكمه والجد الي القاعه لحل مشاكل البلد بحكم انه هو كبير البلد
فاطمه :تعالي ي مريم انتي وسلمي ورايا علي الاوضه
مريم :هعمل نسكافيه واجيلك ي تيته اعملك شاي معانا
فاطمه :لا ي حبيبتي بلاش شاي اعملي كوبايه نعناع
مريم :حاضر ي تيته خمس دقايق هعملهم واجي
فاطمه:ماشي ي بنتي

 

راحت مريم وسلمي وعملوا النسكافيه وراحوا عند فاطمه
فاطمه:بصي بقا يبنتي انا عايزاكي تحكيلي رقيه بتتعامل معاكي ازاي هناك
مريم بمحاوله اخفاء ما يحصل معها :كويسه خالص معايا ي تيته وبتعاملني زي نور بالظبط
فاطمه :مريم ياريت ما تخبيش عليا حاجه
مريم :مش بخبي حاجه ي تيته
فاطمه :مريم وانتي نايمه كنتي عماله اقولي ماتضربنيش ي مرات ابويا وكفايه بقا كدا حرام
انا عايزه افهم في اي بقا وليه كنتي بتقولي كدا
مريم بدموع :اتبهدلت ي تيته وتعبت خلاص بتعاملني زي الخدامه ونضفي واعملي وكل دا كمان بتهددني انها اقعدني من الكليه وعلي كول وتيجي قدام بابا تعاملني كويس عشان لما اقوله هي بتعمل اي اطلع انا الا كذابه وعلي طول كدا
فاطمه :عشان كدا سيبتي البيت
مريم :لا ي تيته مش عشان كدا انا سيبت البيت عشان هي عايزه تجوزني لواحد بالغصب وقالتلي انها هتقول لبابا وهو هيوافق وانا تعبت من كل دا من وانا صغيره وهي مش رحماني لكن تجي علي جواز ومستقبلي لا ي تيته
فاطمه بحنان :تعالي ي بنتي في حضني تعالي
قعدت مريم في حضن جدتها وفضات تبكي لحد ما نامت في حضنها تاني

 

فاطمه لسلمي :ياريتني ما سبتها معاها سوفتي ي سلمه حصل لمريم اي
سلمي :شوفت ي تيته طيب هنعملوا اي طيب
فاطمه :انا هعرف جدك وهو يتصرف معها
سلمي :بس جدو كدا هيعمل مشاكل كتير
فاطمه :انال هنسيب مريم كدا متبهدله معاها
وبتحرك فاطمه ايدها علي ايد مريم اتوجعت مريم وهي نائمهراحت فاطمه رفعت كم البجامه لقت اثر حرق علي ايد مريم
فاطمه :ي حبيبتي ي بنتي منك لله ي رقيه علي الا اناي عامله في البت دا
سلمي :مش انتي قولتي لنور انهم مفروض يجوا النهارده
فاطمه :ايوه مفروض يجوا النهارده
سلمي :خلاص احنا نعرف جدو لما يجي
فاطمه :اهه زمانه جاي كمان ساعه وانا هقوله
…..
وبعد ساعتين جه الحج خالد دخل البيت وبعدبن دخل المكتب
فاطمه بتخبط علي الباب
الحج خالد :اتفضل ادخل
دخلت فاطمه

 

الحج خالد :تعالي ي حاجه
راحت فاطمه وقعدت قدامه علي المكتب
فاطمه معلش ي حج انا عايزاك في موضوع ماينفعش يستني اكتر من كدا
الحاج خالد :في اي ي حاجه
فاطمه:بص بقا ي حاج مريم جات هنا بسبب الا رقيه بنت اخوك بتعمله فيه
خالد :عملت اي رقيه
فاطمه :ماسكه البت بهدله وضرب واعاته وعملاها زي الخدامه عندها وبتهددتها انها متوديهاش الكليه وفوق مل دا كمان عايزه تجوزها لواحد بالغصب
خالد :كل دا بيحصل وماريم ماقلتش من زمان ليه
فاطمه :مكانتش عايزه مشاكل عشان كدا سابلها البيت في وقت متاخر ومشيت
خالد :كلميهالي خليها تيجي هنا وكمان سليم هيوصل الاسبوع دا وانا هتصرف بقا
فاطمه :انا كلمتها وهي مفروض جايه النهارده
خالد :طيب ماشي لما تيجي بقا انا ليا تصرف معاها
ماشي
…..

 

عن رقيه في النادي
تلفون رقيه بيرن ردت رقيه
رقيه:ايوا ي نور
نور :تيته فاطمه عايزانا نروح لها
رقيه :عايزه اي هي كمان بقا
نور :اكيد مريم قالت لها علي الا عملتيه معاها
رقيه :ينهر ابيض دا كدا شكلها مش هتعدي علي خير
نور :انا قولتلك ي ماما مريم سكتت كتير وانتي زودتيها معاها اوي
رقيه :طيب اقفلي طيب وانا جايه
واغلقت العاتف مع نور واذا بالهاتف يتصل مره اخري والمتصل هو هشام
هشام :اهلا رقيه هانم
رقيه :اهلا هشام بيه
هشام :عملتي اي في موضوع جوازي من مريم
رقيه :لسه سليم ما جاش لما يحي هتكلم معاه واقوله
هشام :تمم ي رقيه هانم انا مستني رد حضرتك
رقيه :اول ما هتكلم معاه هعرف حضرتك علي طول برده
هشام :تمم وانا نستني سلام
رقيه : سلام ي هشام بيه
قفلت رقيه مالتلفون وقامت ركبت عربيتها وطلعت علي الفيلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقم لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى