روايات

رواية انتقم لي الفصل السابع 7 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الفصل السابع 7 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الجزء السابع

رواية انتقم لي البارت السابع

رواية انتقم لي الحلقة السابعة

اتحركت رقيه من النادي ووصل الفيلا
نور :اي ي ماما هتعملي اي
رقيه :مش عارفه بس جدك مش هيسكت لو عرف الا حصل وهيبقي فيها خراب
نور:وهتعملي اي ي ماما
رقيه :احنا نستني ما نروحش ولا اقولك انتي تروحي انتي وانا استني هنا وقوليلهم اني تعبت فجأه ولا اي حاجه
نور:جدي مش هيسكت ي ماما ولازم ننفذ كلامه وانا يامه قولتلك حرام عليكي الا بتعمليه دا بس كل مره كنتي بتزعقي فيا
رقيه :اسكتي انتي هتقعدي تقطمي فيا انتي تعملي الا بقولك عليه وتروحي وتقوليلهم اني تعبانه
نور :انا هروح بس ماليش دعوه بقا بالا هيحصل هناك
رقيه :روحي بس لان انا عندي شويه حاجات هنا ولو حصل حاجه تعرفيني
نور:ي ماما لازم تيجي ي اما تعرفيهم ظلوقتي انك مش هتعرفي تروحي
رقيه :طيب حضري شنطتك انتي وانا هروح اتصل اعرفهم اني مش هاجي
نور:تمم وانا هروح اجهز شنطتي
ومشيت نور عشان تجهز شنطتها وتتحرك تروح لجدها
…..

 

بعد مرور5ساعات
نزل سليم من السفر علي بيت ابوه ونزل قبل معاده عشان قلقان علي مريم
دخل البيت لقي والدته قاعده بتقرأ قرآن
سليم وطي علي ايد امه وباسها :ازيك ي ست الكل عامله اي
قفلت فاطمه المصحف وقالت :حبيبي ونور عيني عامل اي يبني وحشتني ي بني
قعد سليم جنبها :انتي اكتر والله انتي عامله اي وفين عيال اخويا وفين البت العفريته مريم
كانت فاطمه لسه هتتكلم ولكن قاطعهم نزول نريم من علي السلم
مريم اول ما شافت سليم نزلت جري من علي السلم واخدت سليم بالخضن وقالت بابا حبيبي وحشتني اوي مل دي غيبه
سليم :وانتي امتر ي نور عين بابا انتي عانله اي دلوقتي جدو قالي انك تعبانه
مريم :لا الحمد لله بقيت كويسه خاالص اهه
سليم :الحمد لله يبنتي انك بخير
فاطمه :مش كفايه الا كان بيجرالها وانت مش موجود
نظرت مريم لجدتها بنظره انها لا تقول له شئ
سليم :في اي ي ماما بيحصل اي لمريم وانا مش هنا
فاطمه :لا ولا حاجه يبني
سليم :في اي مخبيه عليا اي بس
فاطمه :لا يبني مافيش حاجه قصدي انها كانت بتستحمل الشغل وهو كتير عليها وكدا
سليم :ي امي انا سايب مريم هنا لان عارف اني حنلتها كتير بس مريم بميت راجل

 

فاطمه :والله عندك حق دي استحملت الا محدش يستحمله
سليم :لا كدا في حاجه بقا
فاطمه :يبني والله قصدي الشعل مش حاجه
سليم :ي ماما قولي لو في حاجه
فاطمه:مافيش ي حبيبي يلا اطلع غير واستريح كدا لجد ما ابوك يجي ونحضر الغدا
سليم :ماشي ي امي
وطلع سليم عشان يغير
مريم لفاطمه :تيته بالله عليك بلاش تقولي لبابا حاجه ولا حتي تخلي جدو يقوله عشان خاطري انا مش عايزه يحصل مشاكل بيهم واكون السبب
فاطمه :يبني مانتي هترجعي معاه ولو موقفنهاش عند حدها هتفضل تعمل كدا معاكي ومفايه يبنتي الا استحنلتيه
دخل الحج خالد علي كلام فاطمه :ومين قال ان مريم هترجع مع سليم اصلا مريم هتفضل هنا
فاطمه :ازاي بس ي حج ماهي مسيرها برضه هترحع عشان كليتها
الحج خالد :دلوقتي تفهمي كل حاجه
فاطمه :لا فهمني انا كدا اعرف راسي من رجلي
الحج خالد :هتفهمي كل حاجه لما الكل يتجمع علي الغدا هتفهموا كل حاجه
فاطمه :ماشي ي حاج
الحج خالد :انا هدخل المكتب علي ما تحضري الغدا اعمليلي قهوه وابعتيها مع مريم
فاطمه:حاضر ي حاج
الحج خالد :بس القهوه تكون من ايدك انتي
فاطمه :بس كدا حاضر عنيا
الحج خالد :تسلم عيونك ي حاجه
ودخل الحج خالد المكتب واتجهت الحاجه فاطمه للمطبخ عشان تشوف الغدا وتعمل قهوه للحج خالد

 

وبعد مرور قليل من الوقت
الجميع متجمع علي الغداء
الحج خالد امال فين جاسر وسليم
جاسر :انا هنا اهه وصلت اهه
الحج خالد :حمد الله علي سلامتك ي حبيبي يلا اغسل ايدك ووشك وتعالي عشان تتغدي
جاسر:حاضر ي جدو
الحج خالد :حد يطلع يصحي سليم عشان عايزكوا كلكوا في موضوع مهم
مريم :هطلع انده علي بابا اهه ي جدو
قاسم :لا خليكي ي مريم انا هطلع انا اصحيه
الحج خالد: روح ي قاسم انده انت وخليكي انتي ي مريم عشان انتي لسه تعبانه
مريم :حاضر ي جدو
ومريم بتكلم جدتها في ودنها :تيتيه قولي لجدو بقا مايقولش حاجه لبابا بالله عليكي
فاطمه :حاضر ي بنتي
فاطمه وجهه حديثها للحج خالد :معلش ي حاج ما تحكيش حاجه لسليم من الموضوع الا قولتلك عليه
خالد :لا لازم يعرف عشان رقيه مش هتتظبط غير لما هو يعرف
فاطمه :معلش ي حاج بلاش تقوله دي رغبه مريم هي مش عايز مشاكل معاها
مريم :ايوا ي جدو وحياتي عندك ما تقول ل بابا حاجه عشان خاطري
خالد :ماشي ي مريم عشان خاطرك بس وانا عند قراري انتي مش هترحعي معاهم هناك تاني وكمان هجيب نور تعيش هنا

 

مريم قامت من مكانها وحضنت جدها: حبيبي ي جدو والله ربنا يباركلي في عمرك
خالد :كل دا عشان هجيب نور كمان هنا
مريم :ايوا ي جدو دي نور طيبه خالص غير طنط رقيه وديما كانت بتساعدني وتقف في صفي ضدها
خالد :ربنا يخليكوا لبعض يارب ي بنتي
وبعد قليل نزل قاسم ومعاه سليم وكمان جه جاسر من الحمام
واتجمع الجميع علي الغداء
خالد :في موضوع هكلمكوا فيه كلكوا دلوقتي
مريم وفاطمه خايفين يتكلم علي موضوع رقيه بس
خالد قال: ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقم لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى