روايات

رواية انتقام عاشقة الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

موقع كتابك في سطور

رواية انتقام عاشقة الفصل العاشر 10 بقلم نورا فريد

رواية انتقام عاشقة البارت العاشر

رواية انتقام عاشقة الجزء العاشر

انتقام عاشقة
انتقام عاشقة

رواية انتقام عاشقة الحلقة العاشرة

ميرفت بغضب: يعني ايه اتحرق اومال انتواا بتهببو ايه ازاي تموت مش قولت انا عايزها عايشة عايزها تتعذب لحد ما تقول يا بس انتوا بهايم ولا ليكم لأزمة اقفل اقفل انا ها تصرف
ميرفت قفلت و التفتت وراءها: خير يا بهجت
بهجت نظر ليها و فجأة نزل قلم قوي على وشها لدرجة انها وقعت في الارض حطيت ايديها على وشها بصدمة و غضب: انت بتضربني يا بهجت هى الوقحة وصلت لى انك تمد ايدك عليا بعدد العمر ده يا اخى ده انا ضيعت عمري ليك و لعيالك
بهجت نزل لى مستواها و مسكها من شعرها: والله لا اطلعي من الدور ده لانو مش ليق عليكى بقا تخطفي واحدة و تحرميها من عائلتها و تعذبيها كل ده علشان ايه بتعملي كدة ليههه و مش بس كده كمان دمرتي صاحب عمري و طعنتيهم في سمعتهممم منك لله انا مش عارف اتجوزتك ازاي ازاي مخدش بالي منك و من قذرتك ايه كنتي فاكرني مش ها عرف بى الاعيبك الزبالة عملوا ليكى ايه انطقي
ميرفت: و ليه جميلة تبقا مبسوطة مع اللى بتحبو و انا لا ليه كل الناس بتحبها و انا لا عندها كل حاجة و انا معنديييش اي حاجة اخوها اتسبب في قتل اختي كنت عايزني اعمل ايه لم اعرف انو هو اللى قتل..ها
بهجت: عارفه دائما كنت اشوفك نجمة في السماء و صعب اطولها بس اللي اكتشفتو انى ظلمت نفسي بجوزتي بيكي و ظلمت عيالي علشان عندهم ام زيك متعرفش حاجه عن الحب متعرفش غير نفسها و بس حتي اختك عمرك ما حبيتها انا كنت عارف انها بتحب خالد و يوم الحادثة كانت ها تهرب و تتجوزو من ورانا قدامك مليون دليل بس غيرتك من جميلة و كرهك ليها عميكي عن الحقيقة بجد انا حاسس اني ارفان منك منك لله يا شيخة
رمها على الأرض و خرج و هو بيفكر ها يساعد فواد ازاي أو يعتذرله ازاي بعد ما سمعها تتكلم في التلفون و طبعا عرف انها السبب في حبس فواد و في المساء
أما عند كارم
شيري: زي ما سمعت انا مش عايزك انا عايزة اطلاق و دلوقتي كفاية لحد كده انا عايزة اشوف حياتي
كارم: ممم طب اجهزي علشان نطلاق استنكي في العربية تحت
شيري هزت راسها كارم نزل و فى عربيه كارم
كارم: أيوة يا شمس عايزك تجهزي و تجهزي كل حاجة و ياريت حاولي خلي بهجت بيه يفضل مكانو و جمعي الباقي لحد ما اجي انا و شيري
شمس: تمام يا كارم بس بتصل بى انس مش بيرد عليا ولا حتي غزال بجد انا مش متفائله بى اللى بنعملو
كارم: سلام يا شمس
كارم قفل مع شمس رجع راسه بحزن و تعب شيري نزلت ركبت جانبه في صمت تم بعد وقت كان الجميع في القصر و في الصالون
بهجت قعد على الكرسي ببرود و نظر لى ميرفت: الصبح دخلت اوضة انس و شوفت ده تحليل قلقت و لم فتحتها عرفت انى متجوز اسوا إنسانة و كملتش شوية و جت شمس
فلاش
بهجت قعد بحزن على مكتبه حطت ايديه على راسه و هنا جت شمس
شمس: اونكل انا عايزة اقولك على حاجة
بهجت: سمعك
شمس: غزال مش بنتي ولا سيف ابن كارم
بهجت: بتقولي ايه
شمس: في يوم اللي حضرتك سافرت فيه طنط جت و معها طفولة قالت ها تتبنوها واقفنا لكن لم شيري تعبت و كانت ها تموت عرفنا انها بتخدو مان..ع الحمل اللى اكتشفناه لدرجة ان فى خطورة على حياتها و ممكن تشيل الرح..م لان الدواء اللى خالتي متفاقة مع الدكتور ان يديها الادواية دى و هى اللى خطفت عيال غزال و امرت الدكتور يشيل ليها الرح..م علشان متخلفش تاني
بهجت قام بصدمة: انتي بتقولي ايه يا شمس
و هنا كارم فتح الباب و واقف بصدمة: ايه اللي بتقوليها ده يا شمس
شمس بثبات: لو مش مصدقني تعالوا نروح ل الدكتور اللى شيري بتتعالج عنده و هو يقولك الحقيقة الأدوية دى ممكن تعرض شيري لى ادمان
فعلا كارم و بهجت و شمس رواحو لى الدكتور و الحقيقة مانكرش لكن قال اللى يقهر الجميع
باك
شمس: مش عايزة تعرفي الدكتور قال ايه
كارم: قال انكي ودتي غزال لى مصحة عقلية ونفسية على أساس انها مجنونة و فعلا قدت تلات سنين من عمرها عايشة مع مجانين لحد ما اتجننت فعلا كنتي عايزة تعملي فيها زى امها بالظبط
غزال: انكري دى كمان ( نظرت لى الجميع بقوة) انا كنت في مستشفى المجانين بتعرض لى العذاب بانواعه و الصدمة انا متفاقة مع الدكاترة كلهم ان يقولو ان انس هو اللى امر بتعذيبي و هو اللي امر انى اولد بدري علشان يخد العيال و يشيلي الرح.م و اتحرم من الأمومة علشان لم افوق اخد حقي من ابنها اللى تعبت فيه و الكبيرة بقا ان اللى ضرب عليك نار امك مش انا بس استخدمت اسمي علشان نقع في بعض و هى برضو اللي مهددة شمس بقت.ل حب عمرها لو متجوزتش انس
شمس: انكري دى كمان يا حماتي خدب بالك احنا معانا الدليل و صوتك واضح اوى انكي انتي
بهجت اقترب منها و ضربها كف اقوى من اللي قبله كارم نظر ليها بصدمة و حزن اما انس و نظر ليها بألم و قهرة و حزن اما شمس ف بتنظر ليها بكره و شيري بعتاب أما غزال بتنظر ليها باحتقار
بهجت: ليه عملتي كده ذنبهم ايه العيال يتحرموا من اهلهم لييه يا ميرفت تاذينا ليه عملنا فيكي ايه الغلابة دول اذوكي في ايه
ميرفت بدموع ؛ خدو مني عيالي ( و تشاور على شيري) دى من يوم ما اتجوزت ابني و هى مسيطرة عليه خدتو مني أيوة خدتك مني مبقتش تسمع كلامي ولا بتتكلم معايا فقررت اكسرها و احرق قلبها و تبقا تحت رحمتي أما بقا غزال هانم ف ليها حساب قدامي و كان لازم اقفله كنت بحس ب نار جويا و انا شايفها بتلعب بى ابني ضحكت عليه و خليتو يتجوزها غصب عني كل ده و عملوا ايه لا عملو فيا كتير اوى
كارم مسك ايد شيري قبلها: ابنك عندك يا انس بكرا تنقله باسمك انا راضي بحياتي و عشتي كده اه و ياريت تبعدي البت اللي زقها عليا بعيد عن حياتي
ميرفت مسكت كارم برجاء و دموع: انت رايح فين يا ابني حبيبي انا عملت كده علشان مصلحتك صدقني دى مش نافعه ليك ها دمر حياتك علشان خاطري خليك معايا والله ه
كارم شال ايديها من عليه راح لم حاجته و خد شيري و طالع من القصر بلا رجعة و شمس لمت حاجاتها و طالعت من القصر
انس نظر ليها: كان نفسي ابقا فخور بيكي بس برافو عرفتي تخربي حيات عائلتك يلا يا غزال يلا يا سيف
غزال مسكت ايده: طب
انس بغضب: قولت يلا المكان ده مش لينا ولا مكانا
انس طالع من القصر هو و غزال و الاطفال بهجت اقترب منها
بهجت نظر ليها بكره اول مره يحسه تجاها: برافو يا ميرفت هانم خسرتي كل حاجة حتي ولادك اللى ملناش غيرهم و خسرتني كمان
ميرفت: بهجت
بهجت: انتي طالق يا ميرفت طالق بالتلاتة مش عايز اشوف وشك تاني
ميرفت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى