روايات

رواية انتقام عاشقة الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية انتقام عاشقة الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية انتقام عاشقة البارت الثاني

رواية انتقام عاشقة الجزء الثاني

انتقام عاشقة
انتقام عاشقة

رواية انتقام عاشقة الحلقة الثانية

فجأة سمعوا صوت جاي من غرفة انس انس قام جري على الصوت و الجميع رآه حاول كسر الباب هنا كانت الصدمة غزال في كدمات في وشها شعرها متبهدل و شهد واقفة مرعوبة انس اتجه ليها و حضنها
غزال بدموع: انا معملتش حاجة لى كل ده ليه تعملي فيا كده وشي ادمر ده انا كنت اعتبارتك اختي و قولت انى مش ها سمح لى انس انو يطلاقك تقومي تتهجمي عليا يا شهد اخص عليكى
شهد واقفة مذهولة و مش عارفه تقول ايه
بهجت: الكلام ده صحيح يا شهد انتي فعلا ضربتيها اتكملي يا بنتى متخفيش محدش يقدر يعملك حاجة طول ما انا عايش
غزال مسكت في انس بخوف : مش عايزة اشوفها ه ها تقتلني يا انس انس اسفة يا شهد لو وجودي مضيقة انا مستعدة اسيب البيت حالا بس بلاش تقتلني ارجوكي انا معملتش حاجة لكل ده انا اتجوزت اللى بحبو
الام مسكت شهد بحنان: تعالي يا حبيبتي ربنا على المفتري و اهل السجون ( قالت كده و هي بتنظر لي غزال)
و خرج الكل من الغرفة
فلاش
قفلت الباب و قالت بابتسامة: كده نقدر نتكلم و نتفهم انتي اخدي جوزي يا تري اهلك اوووه نسيت ان مامتك سبتك و انتي صغننة و باباكي على طول في الشركة الشركة اللى عملها عشان يخبي شغله***بس معلش ها فهمك مانا ضرتك برضو و واجب عليا اساعدك و افهمك يا حبيبتي اللى بتخد واحد من على مراته ( و تقول جانب اذنها) خطافة رجالة
بعدت عنها و إبتسامة: و لسه استحملي اللى ها عملوا فيكي يا ضرتي الغالية
غزال اقتربت منها: انا ها وراكي بقا خطافة الرجالة ها تعمل ايه اصبري عليا
غزال ضربت نفسها بى الاقلام و خبطت حالها في الحيط و بهدلت شعرها و فضلت تضرب في حالها
غزال بصرخ: ااااااااااااع الحقونييييي
باك
انس: هشششش انا جانبك متخفيش محدش يقدر يعملك حاجة طول ما انا عايش
غزال ابتسمت بسخرية و قالت في سرها: انت عمرك ما كنت جانبي انا مخدش منك غير الغدر بس مش ها سيب حقي يا انس
غزال بدموع: انا مش بكرها هى اللى دخلت اوضي من غير اذني و ضربتني الوحشية دى انا مش انانية يا انس
انس قبل راسها و شالها حطها على السرير جاب الإسعافات و بدأ يدوي الجروح: بتوجعك
غزال بدون وعي: الوجع اللى على وشي ميجيش حاجة في بحر الوجع اللى حصلي بسببكم… اتجوزت و عيشت حياتك و كمان خلفت صحيح انت حريس على مشاعري شكرا جدا يا سيدت الرائد
انس نظر ليها بشك: شهد فعلا ضربتك… انا مش تايه عنكم انتي كنتي مراتي و مذلة مراتي و هي كمان عيشت معاها خمس سنين مشوفتش منها اس حاجه تدل على انها همجية حتي لو غضبانة
غزال بعدت وشها عنه بقهرة و كره: مراتك ههه هو الجواز اللى اتجوزنا زمان يتسمه جواز يا انس الا صحيح هو المأذون اللى جوزنا زمان حقيقي اصلا لم ابوك امرك أن تطلاقني طلاقتني وقتها و نسيت الحب اللي بقله سنين بينا اعتقد كان مزيف زى ما انت كلك على بعضك مزيف
غزال قامت و اتجهت لى شرفة الغرفة سندت ايديها على السور و رفعت عينيها لى السماء أما انس مذل في مكانه
فلاش
غزال بدموع: انس بلاش تقولها ارجوك بلاش تسمع كلام اهلك انا مليش غيرك دلوقتي خليك معايا ارجوك
باك
انس اخد نفس عميق و اتجه ليها نظر عليها بحزن و عدم فهم
غزال و هي على نفس الوضع: انس كويس جدا هههه متقلقش مش ها موت نفسي هو انت متعرفش اني اتغيرت لازم تعرف انى مش بسيب حقي في اي حاجة
انس مسك دراعها و التفتت ليه كان رايح يلمس شعرها لكن غزال بعدت
غزال: كفاية ابوس ايدك كفاية انا مش حمل وجع تانى بلاش تكرر زمان
انس جذبها ليه حاوط خصرها و مسك وشها بايده التانية: ارجوكي يا غزال اسمعني انس متغيرتش ولا عمري اتخليت عنك بعدت علشان خوفت عليكى غزال انا بحبك و مفيش ست تملئ عيني غيرك
غزال بعدته عنها و قال بعصبية: ما كفااااية كدب بقااا ايه مش بتزهق من كتر الوعود الكدابة اللى بتوعدني بيها عااايز ايه
انس: انتي وفقتي ترجعلي ليه طلامة بتكرهني اوى كده هااا اتكلمي يا غزال ة بلاش دور الضحية اللى بتلعبيه ده لان مش ليق عليكى
غزال بصدمة: دور ضحية صحيح اللى يعمل زيك يعمل اكتر من كده تصبح على خير يا انس
غزال كانت ها تمشي لكن وقفت: اه لو جيت جانبي والله ل قتلك تمام
غزال اتجهت لى الكنبة نامت عليها و اتغطت و هى حبسة دموعها
فلاش
في المستشفى في غرفة غزال
الممرضه: حمدالله على سلامتك يا مدام
غزال: الله يسلمك هو ابني فين .. الدكتور كان قايل انو ولد حتي لو طالع بنت مش مشكلة بس فين بنتي
الممرضه: طبعا انتي مؤمنة بالله
غزال: و نعم بالله فين بنتي
الممرضه: البقاء لله يا حبيبتي ابنك في مكان احسن ربنا يصبر قلبك
غزال بعدم فهم: مين اللي في مكان احسن ابني فين قولي اي حاجة بس قولي انكي بتهزري ابوس ايدك قوليلي اي حاجة الا الا انو سبني
غزال دخلت في إنهيار و في اليوم التالي
غزال: مش فاهمه يعني ايه حضرتك
بصي يا بنتي انتي تحمدي ربنا انكي لسه عايشة انتي و بعدين الامومه مش كل حاجة كويس جدا انها جت على شيل ال..رح..م دول ناس ما يعلم بيهم الا ربنا ربنا يصبرك يا بنتي
باك
و في اليوم التالي في قصر الشاذلي في غرفة انس غزال فاقت و اتجهت لى التواليت خدت شور و راحت لى غرفة الملابس ارتدت فستان اسود قصير و بكم و خرجت
غزال بصدمة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى