روايات

رواية انتقام حياة الفصل السابع عشر 17 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الفصل السابع عشر 17 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الجزء السابع عشر

رواية انتقام حياة البارت السابع عشر

انتقام حياة
انتقام حياة

رواية انتقام حياة الحلقة السابعة عشر

قبل ما نبدا صل على محمد❤️
اذكروا الله❤️
استغفروا الله ❤️
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ❤️
بسم الله
يزن : بابا هو انا لو معرفتش اخليها تحبني اعمل ايه
محمود: بص يا يزن هي لو من نصيبك هتبقى من نصيبك يعني من نصيبك أما بقى لو مش مكتوبالك خلاص يمكن مش دي الإنسانة الي تسعدك ولوني يعني خايف عليك منها
يزن بضحك : ليه كدة انا حبيبتها اول ما شوفتها يمكن دا الحب من اول نظرة
محمود بضحك : ممكن
يزن : بابا احنا مش هنروح ولا ايه اوعى لا تقول لماما اني جيت انا هعملها مفاجأة ليها
محمود : ماشي يا سيدي يا بتاع المفاجآت
يزن : 😅😅
وذهب محمود مع ابنه يزن
_____________________________
ام عند مارك
فقد نزل إلى مصر بعد أن قدم اسم مستعار وهو (حسين طاهر عبدالله)
وجلس في مكان بعيد ينوي الى خطف أميرة وتعذببها
(للأسف أميرة ما خدتش بالها طول الفترة دي أن مارك حاطط لها جهاز تتبع 🤓)
مارك: لن اتركك مهما حدث يا كلوي
_____________________________
ام عند حياة
حياة : يا اميرة
أميرة : نعم يا حياة ☺️
حياة : هو مشي
أميرة : آه مشي
حياة بارتياح : هووف الحمدلله
أميرة : بس والله طلعتي مزة يا حياة
حياة بخجل : شكرا
سارة : ايه وانا هوا قدامكم يعني ولا ايه
أميرة : لا طبعا يا سارة تعالي
سارة : ايه رأيكم نعمل سهرة
حياة : دي فكرة جميلة
أميرة : ماشي
سارة : اميرة تعالي نعمل حاجة خفيفة في المطبخ مع بعض عشان حياة مش هتعرف تقف على رجلها كتير
حياة : لا يا سارة هعرف اقف على رجلي ولا انت عايزاني اسيبك تدخلي المطبخ وتعملي زي المرة الي فاتت
سارة : 😅الاه هو انت هتذليني عشان مكنتش عارفة اعمل الفشار
حياة : ولا ذل ولا حاجة ياختي
اميرة:😂😂😂دانا هشوف عجب دلوقتي
سارة : اضحكي ياختي اضحكي 😑
أميرة : تعالوا نعمل كل حاجة مع بعض
حياة وسارة : طبعا دي فكرة جميلة
وذهبوا إلى المطبخ وسارة كانت تساعد حياة في المشي
حياة : بصوا احنا هنعمل فشار. و معاه فنكوش و نعمل بسبوسة على قدنا كدة
أميرة : لا يا حياة انا مش باكل حلويات
حياة : طب بس جربي البسبوسة بتاعتي
أميرة : طب اجرب البسبوسة ليه وانا قدامي بسبوسة
حياة بخجل : بس بقا يا اميرة الاه
أميرة : 😂😂😂ماشي يا جميل
حياة : طيب
سارة : انا هعمل الفنكوش
حياة : لااااااااء انت بتخافي من الزيت انت تحطي فنكوشاية في الزيت تطلعي تحري برا المطبخ
سارة : باااااس في ضيوف هنا هتفضحينا قدامهم
اميرة:😂😂😂
سارة : انت بتضحكي على ايه 😑😠
أميرة : عليكي وبعدين ما تبقيش قفوشة اوي كدة
سارة : هه حاضر
أميرة : عسل يا سارة
سارة : مرسي يا حبيبتي ❤️
أميرة : بت عارفة أن عدتي تتكلمي فرنساوي تاني هعمل فيكي ايه
سارة : ايه ياختي هتعملي فيا ايه🤨
أميرة : ولا حاجة هو انا اقدر اعمل حاجة
سارة : اصلا انت شكلك كيوت وبريء
أميرة في سرها : بريء وكيوت سبحاااااانه ما شافتش جعفر المستخبي
سارة : روحتي فين يا اميرة
أميرة : هاااا ولا حاجة
سارة : انت زي ابن عمك بالظبط
أميرة : انهي
سارة : عدي يعد يكلم نفسه وبعدين يصوت من غير سبب
أميرة :😂😂😂😂اروح اقوله
سارة : هيييء لااااء بالله عليكي ا انا ب بس كك
أميرة : اهدي مالك في ايه انا بهزر معاكي الله
سارة : هوف خضتيني منك لله 🙂
حياة : اييييييه بامبة اللتاتة في ايه انا عملت الفنكوش والفشار وانت لسة ما عملتوس حاجة
سارة وأميرة : ايييه 🙂
حياة : انجزوا يلا وحضروا حاجة البسبوسة
سارة : ماشي
أميرة : يلا نبدأ
حياة : انا هروح ادور على فيلم الا بصحيح عايزينه يكون ايه
سارة : رعب
حياة : طب وربنا منا مشغلة رعب انت نسيتي عملتي ايه المرة الي فاتت
سارة : يا بنتي انت مش فهماني انا بس كنت بتخض الله
حياة : كان واضح اوييي
أميرة : خليه كوميدي
حياة : طالما كوميدي يبق هشغل فيلم (عندما يقع الإنسان في مستنقع أفكاره فينتهي به الأمر إلى المهزلة)
أميرة : وه هو فيه اسم فيلم كدة دا طويل اوي🧐🤨
حياة :دا جميل وكوميدي اوي
أميرة : همم أما نشوف
___________________________
ام عند قصي
قصي : ياااه انا مش قادر انسى شكلها كانت جميلة اوي اوي وبتخفي جمالها الرهيب بالخمار
عدي : اروح اجوزهالك دلوقتي
قصي : انت بتهزر
عدي : لا بتكلم بجد
قصي : انا لو عليا عايز اتجوزها النهاردة قبل بكرة
عدي : لا يا عم أهدى شوية ممكن تتجوز بعد ما اخوها يفوق
قصي : اخوها طلع لي في البخت كمان
عدي : بس ياض اتلم واعد ساكت
قصي : حاضر
____________________________
ام عند حسين (مارك)
(جماعة انا هقول مارك وخلاص🤓 )
مارك : ها قد اقترب موعد جحيمك يا كلوي
___________________________
ام عند حياة
حياة : آااه كدة بقى خلصنا البسبوسة
أميرة : لسة هنحط الشربات
سارة : وسعوااا كدة من قدامي
حيث كانت سارة تحمل الشربات و و ضعته في البسبوسة
سارة : بااااس كدة وبكدة خلصنا
حياة : أيوة يلا بقا وانت وأميرة شيلو الفنكوش والفشار
سارة وأميرة : حاضر
وجلسوا وشغلوا الفيلم
أميرة : 😂😂😂آااه يا ني مش قادرة بموت 😂
وكانت حياة وسارة يضحكون من الفيلم أيضا
وانتهى الفيلم فقالت حياة : يلا عشان ننام عشان ورانا شغل
أميرة : عندك حق
وذهبوا إلى النوم
_________________________
وصباح جديد يمر على ابطالنا 💎
_________________________
عند حياة
حياة : آااه الحمدلله الذي أحياني بعد ما اماتني .. صباح الخير يا جماعة
أميرة : آه صباح النور ♥️
سارة : صباح الأناناس لاحلى الناس
حياة : شكرا يلا ياختشي منك ليها نلبي عشان ورانا شغل كتييير
سارة : بقولك ايه انا هروح عند ماما الأول وبعدين هاجي
حياة : ماشي
وارتدت سارة ملابسها وخرجت وتوجهت لوالدتها
أميرة : بقولك ايه انا هستنى شوية انا كدة كدة رائحة الشركة معاكي انا هخرج شنطي وأنا كنت اصلا شارية شقة ناحية العمارة دي كدة
حياة : الاه طب كويس نبقى نيجي نزور بعض
أميرة : أن شاءالله ❤️
وجلسوا قليلا ثم ارتدت حياة ملابسها حيث ارتدت
بليزر باللون البني وجيبة بنفس اللون والخمار بنفس اللون وكانت حياة جميلة بملابسها
أميرة : الاه اي الحلاوة دي
حياة : شكرا يلا ننزل
نزلت حياة وأميرة معا ولكننننن……………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى