روايات

رواية انا وطالبتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة أبوبكر

رواية انا وطالبتي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة أبوبكر

رواية انا وطالبتي الجزء الثاني

رواية انا وطالبتي البارت الثاني

رواية انا وطالبتي الحلقة الثانية

_رزان…انت بتعملي ايه هنا؟!
_اتك. سفت جدا و اتح. رجت
_انا….انا بشتغل هنا
_بتشتغلي هنا؟!
_اه
اتنهدت بصمت و تعب و قولت
_بشتغل هنا علشان اعرف اصرف علي نفسي بعد وف. اة اهلي و انا عايشه لوحدي علشان كدا مش بعرف اذاكر و اوفق بين المذاكره و الشغل
نظرت له بحزن و بعدين ابتسمت و قولت له
_لازم امشي بقي علشان اكمل شغلي القهوه بتاعتك اهيه يا دكتور
_بصيت لها بحزن و كأن قلبي اتحرك و معرفش اتحرك ش. فقه عليها و لا حاجه تانيه بس قولت اكيد شفقه عليها!
_كنت بكمل شغلي في الكافيه كل يوم كالعاده بتعب و اورح مهدوده و جس. مي م. كسر و كنت بروح بيتي مشي علشان البيت مش بعيد اوي عن الجامعه و علشان اوفر مصاريف المواصلات و كدا يعني

 

 

و بعد تعب كبير في الكافيه و في اخر اليوم لميت حاجتي و مشيت و كانت الساعه تمانيه روحت و انا مهدوده روقت شقتي الصغننه دي اللي بحبها و بحب تفاصيلها جدا و بحب اهتم بشكلها و روقت اوضتي و دولابي اللي مش هقول أنه في كل شئ تتمناه اي بنت لكن كفايه أنه فيه الحاجات اللي بحبها علي الأقل فيه حاجات اصل البنات اللي زيي مش معاهم فلوس يجيبوا الحاجات ال original هي copy مش high copy كمان يدوب القرشين بيكفوا اكلي و هدمتين اجبهم يعني و مصاريف الكليه و ايجار الشقه الواحد عجز و هو في شبابه بس حبيت مشيلش نفسي عن و رجعت ابتسم و انسي نفسي و اقول ربك كريم يا رزان!
_صليت و قعدت اذاكر شويه فضلت اذاكر كتير و انا بفتكر كلام دكتور تميم بس الصراحه مش كلامه بس!
لاء ايه دا كلامه و تفاصيله عيونه….شعره…….. يخربيته معيد دا و لا معيد جمال هههه المفروض ندرسه من ضمن المواد!
_شيلت الكتب علي مكتبي اللي بحبه مرتب جدا و شكله جميل رغم اني علي قد حالي بس يفتخر ببيتي جدا اللي جايبه ليه كل حاجه بشقايه و كل حاجه ليها طعم و لذه و انا بستخدمها المهم شيلت الكتب و رحت اقرأ قرأن و اسبح شويه و دخلت نمت بعد تعب طويل ما بصدق احط راسي علي مخده
______________________________________________
_مش عارف ليه بفكر فيها زعل عليها و لا ايه؟!
_مش معقول معاك يا تميم انت من الصبح كدا من ساعة ما رجعت و انت تعبني يا ابني عادي و لا اول بنت و لا اخر بنت تشتغل !
_يا امي دي بشتغل في الجامعه في الكافيه و أصحابها بيتن.. مروا عليها يعني صحابها يجوا يشربوا حاجات و يكلوا و هي اللي تجبلهم و تخ. دم عليهم صعبه اوي!
_هي صعبه يا ابني بس ربنا عالم بعباده و اكيد بيجزيها خير و يصبرها
_انا نفسي اساعدها بس مش عارف ازاي صراحه ؟
_ذاكر لها و اديها ملازم و حاجات ببلاش اعمل اي حاجه!
_صح يا امي صح اول مره تقولي حاجه صح هههه
_يا ابن ال* طول عمري بقول كلام صح دا انت من غيري تلوس
_اه و الله يا حجه عندك حق ربنا يخليكي ليا يا بركة البيت

 

 

_حبيبي و يرزقك يا ابني ببنت الحلال
_دخلت نمت و انا في بالي شئ ناوي عليه بكره ولازم اعمله!
_يخربيت دا منبه الواحد قر. ف بقا كل شويه تن تن تن ايه القر. ف دا حتي المنبه مش مهنيني
_قمت من علي السرير بنفره و دخلت اتوضيت و صليت و لبست فستان لونه احمره و عليه طرحه بيج و بوت بيج و كل ما البس حاجه انا جيباها جديده من تعبي افرح و احس ليها طعم تاني عندي ❤️!
_اخدت بعضي و طلعت بابتسامه و مشيت و انا بسلم علي كل اللي في الشارع مع هما دايما عارفيني ناس محترمه و ولاد بلد و اصول و دايما كدا يدويني الحاجه و يجهزوها من غير ما اقول
_فضلت ماشيه لحد ما وصلت علي باب الجامعه و فضلت ماشيه كدا سرحانه مع الاغنيه اللي بسمعها و مبتسمه و لسه بعدي و………………….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا وطالبتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى