روايات

رواية اميره الليل الفصل التاسع 9 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل التاسع 9 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء التاسع

رواية اميره الليل البارت التاسع

رواية اميره الليل الحلقة التاسعة

اميره الليل
منه :الحقيني ي شهد زين انضرب بالنار
شهد :انتي بتهزري صح
منه بدموع :ما بهزر ي شهد انا بتكلم جد زين اتصاب
شهد :طيب انا هاااحي حالا
منه :هتيجي ازاي بس
شهد : اقفلي اقفلي انا هحجز علي اول طياره نازله اقفلي
قفلت شهد مع منه وحجزت عشان تنزل وبتكلم ليل وهي نازله من البيت
شهد :ازاي ي ليل بس متقوليش ان زين اتصاب وانه في خطر
ليل :اهدي ي حبيبتي هو بقا بخير بس لسه في العنايه المركزه
شهد :اهدي اي وزفت اي انت بتهزر ازاي يحصل كدا مع زين ومتقوليش
ليل:اهدي بس ي شهد احنا لسه عارفين من شويه ولسه واصلين المستشفي وهو في العنايه
شهد :انا قدامي ربع ساعه خلاص هركب الطياره وجايه اهه انا قربت علي المطار
ليل :لا خليكي وانا هطمنك

 

شهد :اخليني اي دا حته مني الا دا ازاي افضل بعيده كدا لازم اجي وافضل معاه لحد ما يقوم بالسلامه
ليل :ي شهد بقولك خليكي وهطمنك
شهد :لا ي ليل خلاص انا هاجي
ليل :خلاص ي شهد تعالي بس خلي بالك من نفسك واول ما توصلي مطار القاهره رني عليا
شهد :حاضر ي ليل يلا سلام
ليل :سلام خلي بالك علي نفسك
………
في المستشفي
الدكتور عند زين بيشوف حالته ولقي ان حالته بقيت مستقره وهو بقي تمم خرج الدكتور
ليل :طمنا ي دكتور عليه
الدكتور :لا بقي كويس الحمد لله وعدي مرحله الخطر
ليل والجميع: الحمد لله يارب
الدكتور:هننقله اوضه عاديه اهه بس ممنوع الزيارات لحد مايفوق
الجميع:تمم ي دكتور
وذهب الدكتور وامر الممرضين بنقل زين لغرفه عاديه
تم نقل زين فعلا لغرفه عاديه وجاي الدكتور وقام بتظبيط الاجهزه علي زين

 

ليل : يلا ي بابا خد ماما وروحوا وانا هفضل هنا مع زين
خديجه :لا مش هروح غير لما ابني يفوق واشوفه قدام عيني
ليل :ي ماما ماينفعش كدا كدا الدكتور مانع عنه الزياره ومالوش لازمه وجودكوا هنا انا هفضل معاه ولو حصل اي حاجه هبلغكوا
خديجه كانت هتتكلم قاطعها رعد :ليل عنده حق وجودنا كدا ماينفعش يلا بينا نروح ونيجي بكرا الصبح وجودنا مالوش لازمه
خديجه :بس ي رعد
رعد بعصبيه :ما بسش خلاص يلا بينا
خديجه بزعل :من ان رعد اتعصب عليها مشيت قدامه من غير كلام
ومشي الكل وفضل ليل بس مع زين
وزياد راح الشركه يشوف شويه حاجات وهيرجع تاني ل ليل
بس قبل ما يمشي ليلي قاله يبقي يروح يجيب شهد من المطار اول ما توصل هو هيرن عليه
زياد :تمم ي ليل هوصل لحد الشركه بس اطمن اي الدنيا هناك لحد ما تتصل عليا
ليل :تمم ي زياد
………..
بعد اربع ساعات وصلت شهد لمطار القاهره واتصلت علي ليل

 

شهد :ليل انا وصلت وبخلص ورق في المطار
ليل :خلاص ي حبيبتي زياد هيجي ياخدك ويجيبك علي المستشفي
شهد باستغراب :زياد
ليل :ايوه زياد مالك مستغربه ليه
شهد :لا كنت فاكراك انت الا هتيجي
ليل :لا هو الا هيجي ياخدك
شهد :تمم ي ليل
ليل :تمم ي حبيبتي
……..
عند سعاد
المجهول :مدام سعاد
سعاد :ايوه ي زفت في اخبار جديده ولا زي وشك
المجهول :لا في اخبار نااار
سعاد :قول ياخويا اي الجديد

 

المجهول :زين ابن رعد انضرب بالنار
سعاد مضحكه كدا :واي الجديد ما السوشيال ميديا كلها مقلوبه علي كدا جبت انت اي من عندم
المجهول :معرفش بقا ي مدام ان الخبر هيتنشر بسرعه كدا
سعاد :لا ي اخويا اتنشر
المجهول :بس برضه في جديد
سعاد :قول اما اشوف اخبارك الزفت دي
المجهول :*****

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى