روايات

رواية امواج الحب الفصل السابع 7 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الفصل السابع 7 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الجزء السابع

رواية امواج الحب البارت السابع

رواية امواج الحب الحلقة السابعة

(صلوا علي النبي ) ..
الراجل : تمام ي باشا
عمر بشر .. اخيرا انتقمت بس لسه لازم تمو’تو تحت ايدي انا ومصطفي
وعمر دخل الشقة وبص عليهم وعلي المكان اخد كل حاجة تخصهم وكل اوراق السفر وبص عليهم وقال
_ آخرة الانجا’س وحشة
ومشي بسرعه من البيت قبل ما حد ياخد بالو منو ركب عربيته وراح شقتو
عند مصطفي ومريم
مصطفي بحب .. هنسافر انا ونتي القاهرة ي مريومي
مريم بفرحة : بجد هنسافر
مصطفي : اه وكمان عشان صاحب عمري بقالي سنين مشوفتهوش
مريم بفرحة : طيب امتي
مصطفي .. بكرة ياعني تقومي زي القمورة كده تحضري شنطتي انا ونتي
مريم باست مصطفي من خده
_ حاضر ي حبيبي
مصطفي كان مبسوط بإن فيه واحدة بتحبو بجد وهو كمان عشقها كان حابب أن مريم تعاملوا بحنيه وطفولة والبراءة الي فيها كل ده سحر مصطفي ليها وخلاه يعشقها
مصطفي قام يعرف أبوه انو هيسافر
مصطفي دخل لابوه المكتب
صلاح بحب : تعالي ي مصطفي
مصطفي دخل واتكلم
_ انا مسافر اسبوع ي بابا القاهرة عشان هشوف شغلي وصاحبي
صلاح بابتسامة : بس مرتك حامل حرام تتعبها معاك
مصطفي ‘ .. لا متقلقش انا عامل احتياطي ف كل حاجة
صلاح : خلاص تمام يابني بس تخلي بالك منها ومن نفسك وكمان ركز علي الشغل الي هناك لأن فيه بعض المشاكل ف الشغل ولازم تتحل
مصطفي قعد : في اي ي بوي
صلاح بتنهيدة : عمك رجع من المانيا وناوي علي الشر هو وابنو ومش هيسيبونا غير لما يبقوا اخدو الشركة وكل الي حيلتنا
مصطفي بعصبية : لا ي بوي انا مش هسيبهم ياخدو الشركه وكمان ياخد العمودية من بعدك انا الي ابنك مش هو
صلاح بهدوء : يبقي لازم نفكر
مصطفي : خلاص ي بوي انا نفكر ففكرة تخلصنا منهم بسرعه
صلاح بخبث : عمران المنياوي عينو علي مراتك من ساعت الفرح ولما سافر اكيد بيجهز لحاجة
مصطفي الدم غلي ف عروقة : انت بتقول اي ي بابا دي مراتي ولي هيجي جنبها هنسفو من ع وش الأرض
صلاح بضحك : شوفت نفسك بعد متجوزتها بقيت ملهوف عليها ازاي مش قبل الجواز مش عايز تتجوزها مريم دي بنت حلال ي مصطفي وبتحبك وباين ف عينيها
مصطفي بحب واضح .. ونا حبيتها والله وبقيت بخاف عليها من اي حاجة حتي يوم ما مديت ايدي عليها زعلت من نفسي واتاسفت ليها اليوم ده حسيت فعلا اني بحبها ودلوقتي بعشقها
صلاح بحب : ربنا يخليكم لبعض ي حبيبي
مصطفي ابتسم ليه وطلع ل مريم ودخل نام عشان السفر
تاني يوم مصطفي صحي من نومه قام اخد شاور وطلع من الحمام يصحي مريم
مصطفي : اصحي بقا دانتي غيبوبة يلا عشان نلحق
مريم قامت بنعاس وبصتله بنوم
وقامت دخلت الحمام تاخد شور مصطفي كان بيضحك ع شكلها
وتسريع الاحداث
لبسوا وجهزو ونزلو ركبه العربية وسافرت وبعد عدت ساعات وصلو القاهرة
مصطفي أخدها علي شقته الي هناك
دخلو بتعب استحمو ونامو من تعب السفر الطويل
جه بليل مصطفي كلم عمر
مصطفي بحب : عمر هقابلك بكره انا جيت القاهرة خلاص
عمر بفرحة : اشطا هنتقابل ف ****
مصطفي : تمام وقفل
دخل يقعد مع مريم
مريم كانت بتاكل كتير بسبب الجوع بتاع الحمل
مصطفي بضحك : دانتي كنتي بتاخدي لقمة وتمسحي بوقك بعدها
مريم بغيظ : ماهو ابنك يخويا
مصطفي بحب : ابني وام ابني يأكلون الي هما عايزينو
مريم بحب حضنتو : بحبك ي ابو جوري
مصطفي حضنها
تاني يوم
مصطفي قام بنشاط يلبس عشان يقابل عمر
وقرر انو ياخد مريم معاه عشان ميسبهاش وحدها
خلصوا ونزلو واول ما مصطفي وصل وشاف عمر حضنو حضن كبير لطول السنين الغياب دي
مصطفي بحب : وحشتني وحشتني اوي ياااض
عمر بدموع : ونت كمان ي صاحبي بقالي كتير مشوفتكش
مصطفي تعالي بقا نقعد وتقولي اي الحوار المهم
عمر بجدية : أيوة صح لازم نتكلم
عمر سلم علي مريم
عمر بحب ل مصطفي : مبروك ياعم وتبقي اب اهو
مصطفي بحب حضنو
وقعد عمر
عمر بجدية : طارق وياسمين لازم ننتقم منهم
مصطفي : ونت عرفت منين
عمر بسخرية : عيب عليك انا كنت براقبهم وعرفت أنهم مركزين عليك انت وسايبني لاني مسافر
وكمان انا معايا ورق سفرهم وكل حاجة تخصهم وعرفت كل حاجة عايزين يعملوها فينا
مصطفي بتساؤول : وهما عايزين يعملوا اي
عمر طلع ل مصطفي فلاشة وجهاز تسجيل وشغلو
مصطفي وهو بيسمع بصدمة : ازاي ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امواج الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى