روايات

رواية امتلكني صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني صعيدي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية امتلكني صعيدي الحزء الخامس

رواية امتلكني صعيدي البارت الخامس

رواية امتلكني صعيدي الحلقة الخامسة

في القصر…..
كانت واقفه بصدمه وفجاه انفجرت فيه .
/نعم ي اخووويا مأذون مين دي الي هتتجوزها انت بتتعطا ايه بالظبط ها بقولك ايه اهدا كده معايا بدل مهتشوف الوش التاني.
يونس بابتسامه وهمس /ايه ده هو فيه وش تاني وش قمر كده زي الي انا شايفه ده وخطفني اول معيني وقعت عليه .
بسمه باستفزاز وهمس/اه عين عبد العال بقولك ايه يالا انا الكلام ده مبياكلش معايا خالص انا واحده حلوفه انا حاسه اني بتعامل مع عمرو دياب مش قتال قتله .
يونس بابتسامه وغمزه /هدخل المأذون واجيلك ي عسل .
بسمه بغيظ شديد/ايه البنادم ده .
يونس وهو يقبل يد المأذون /انا اسف ي عم الشيخ اني سبتك كل ده علي الباب.
المأذون بابتسامه /تعرف ي واد ي يونس من اول مره قابلتك هنا وانا بقيت بعتبرك ابني ربنا يهديك ي ابني .
بسمه بجنون وصراخ /لا لا كده كتير كتير بقولك ايه انت وهو انا عايزه افهم ايه الي بيحصل بالظبط ها وانت ي عم الشيخ مالك فيه انت ليه محسساني أنه بيجاهد في سبيل الله ده قتال قتله ونصاب ده رايح جهنم حدف ده بقولك ايه جواز مش هتجوز والبت الي جواه دي ولع فيها دي اصلا بت واطيه .
الشيخ بابتسامه /محدش عارف ي بنتي مين الي داخل الجنه ومين الي داخل النار بقولك ايه انا عايز اتكلم معاكي شويه لوحدينا .
بسمه بغيظ شديد/اتفضل اقطع دراعي أما كنت انت كمان رئيس العصابه .
يونس بابتسامه/بس بالراحه عليها ي سيدنا الشيخ لحسن حزنها بيرد في قلبي انا ويوجعه .
بسمه بغيظ شديد/اللهي تترد المياه في زورك ي شيخ اتفضل حضرتك .
********************.
في الغرفه …
كانت قاعده بدموع وحزن بعد ماسمعت حكايته .
/قصد حضرتك أنه مجبر يعمل كل ده علشان خاطر يرجع صاحبه .
الشيخ بحزن شديد/ايوه ي بنتي اللورد الي مشغل يونس في كل الوساخه دي من سنين خطف صاحب عمره علشان يجبره ينفذله كل الي هو عوزه ولحد دلوقتي محدش عارف إذا كان صاحبه عايش ولا ميت بس هو عنده امل .
بسمه بدموع ووجع/معقول فيه شخص يعيش كل الوجع ده ويضحي بنفسه علشان صاحبه .
الشيخ بابتسامه حنونه /فيه يابنتي فيه علشان كده عايزك تساعديني يونس محتاج حد يخرجه من الدائره دي يونس بيحبك انا متاكد من كده خليكي جنبه ي بسمه انا متاكد ان انتي الي هتسعديه يخرج من البئر ده ونقبضوا علي المجرم ده .
بسمه بجديه وحماس /اوعدك ي سيدنا الشيخ اوعدك .
*******************.
في أحدا المطاعم الفاخمه..
كانت قاعده عشق بارتباك شديد وجواها فرحه تكفي الكون كله أما امجد فحاسس معاها بالي افتقده مع هند حب شايفه في عينيها اتكلم بكل سعاده .
/ايه مالك متوتره كده ليه .
عشق بابتسامه/عيازني اعمل ايه وانا بعيش حياه عمري معشتها حتي لو حياه موقته اول لمصلحه انا راضيه كفايه السعاده الي عايشه فيها دلوقتي تسوي الدنيا .
امجد بابتسامه حنونه /انتي طيبه اوي ي عشق وبترضي باي حاجه بس اوعدك اني هعيشك احلا عيشه .
عشق بحزن /طبعا كل ده علشان تنتقم من هند وتحسسها انها لازم تندم أنها سبتك مش كده .
امجد وهو يقبل يدها بحنان/قسما بالله ماقصدي كده عشق انا حاسس معاك حاجات كنت نسيتها من زمان هند من ساعه معرفت أنها مش هقدر تخلف واتحولت 180 درجه مبقاش فيه حاجه في دماغها غير كده وبس وانا مبقاش ليا وجود لما مشاعري ناحيتها تقريبا ماتت بس علي ايدك انتي بدأت تصحي من جديد .
عشق بدموع الفرحه /بجد ي امجد بجد .
امجد بغمزه وخبث قام وشلها /والله انا راجل عملي بحب اثبت كلامي يلا علي البيت وانا هثبتلك بحبك قد ايه .
****************.
في الصعيد …
في منزل منصور والد ايمان .
كان قاعد خالد بثقه وثبات ليتحدث منصور بحده .
/احنا اسفين ي بيه بس بنتي مخطوبه ل ابن عمها ربنا يرزقك ببنت الحلال .
خالد بحده /اسمعها منها هي .
منصور بغضب /جرا ايه ي بيه انت جاي تقل مننا في بيتنا ولا ايه احنا صعايده الحريم عندينا ملهمش كلمه واصل وانا بقولك أنها مخطوبه.
ايمان بدموع ووجع/لا انا مش مخطوبه ي ابوي وقولتلك مليون مره اني مش هتجوز دسوقي مهما حصل انا هتجوز خالد .
منصور بغضب جحيمي/انتي بتردي عليا وبتكسري كلامي ي بت .
دسوقي بغضب /سيبني اخلص عليها ي عمي .
خالد وهو يمسكه بحده /اخرس لو فكرت تقرب منها هقطعلك ايدك انت فاهم .
منصور بغضب جحيمي/اختاري ي بت ي احنا ي الواد ده بس اعملي حسابك لو اخترتيه انتي موتي بالنسبه النا مش هيبقا ليكي لا أهل ولا ناس .
ايمان بقوه وثبات/خالد عندي بكل الناس ي ابوي
*******************.
في القصر ….
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير.
الشيخ بابتسامه /الف مبروك ي ولاد يالا استأذن انا .
يونس بابتسامه ساحره/انا مبسوط اوي علي فكره .
بسمه بابتسامه باهته /لدرجه دي سعيد بس ليه .
يونس بابتسامه/لاني اخيرا حققت إنجاز كويس إنجاز هيخليني حتي لو مت اموت مبسوط وسعيد .
بسمه بابتسامه/انت ليه متاكد ي يونس اني مش هبلغ عنك ليه واثق كده .
يونس بابتسامه عاشقه /انا قولتلك قبل كده لو مت علي ايديكي هكون مبسوط وسعيد .
ليمسكها من يدها ويسير بها ألي الخارج لتصعق من تلك الزينه والتورته التي يزين اسمها عليها لتتحدث باستغراب .
/ايه كل ده ي يونس .
يونس وهو يسحبها بين يديه الساحه الرقص.
/ده كله كان متجهز الاميره الي هتنور حياتي .
بسمه وهي جواها احساس غريب ازي ده كله حصل معقول الحب ده كله امتا وازي .
بسمه بجديه /يونس انت فاكرني هبله فاكرني هصدق انك بتحبني طب أمتا وازي .
يونس بجديه /من 3 شهور بالظبط .
بسمه باستغراب /قصدك ايه مش فاهمه .
يونس بجديه /هقولك .
فلاش باك…
في القصر .
كان قاعد يونس وهو ماسك صوره بسمه بشرود ليتحدث اللورد بجديه .
/ايه عجباك ولا ايه.
يونس بجديه وإنجذاب عليها /هي حلوه بصراحه بس مش فاهم انت عايز ايه .
اللورد بجديه /البت دي مسؤوله عن ملفات تتدين رجل اعمال معروف اسمه موجود عندك وبصراحه الراجل بينفعنا ومفيش غيرك هيقوم بالمهمه دي دي بنت ماهر الصياد والي عرفته ان خالك بيشتغل عندهم جه وقت أن العقرب يختفي شويه ويظهر يونس لازم تجبلي الملفات اما البت دي لازم تموت لأنها بتتدور ورانا واحنا مش ناقصين وجع دماغ .
باك …
بسمه بخوف وقلق/ي عني ايه ممكن يموتوني .
يونس بعشق حقيقي /متخافيش انا مستحيل اسيب حد يقرب منك انا خلاص امتلكتك وانتي امتلكتي قلبي انا مبقتش قادر اعيش من غيرك ي بسمه انتي للحاجه الحلوه الي في حياتي بحبك يا بسمه بحبك .
ليحتضنها بتملك وعشق كبير أما هي اسكانت بين أحضانه براحه غريبه احساس غريب بالاحتياج والاثبات أن مش بس يونس الي محتاجها هي كمان محتاجاه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
بعد وقت طويل.
في الجنينه …
كانوا قاعدين بيدفوا .
بسمه بابتسامه/يونس ايه الي المفروض يحصل دلوقتي .
يونس بابتسامه/انتي عيزاني اعمل ايه ي بسمه اعزريني لاني مش هقدر ابعد عن الي انا فيه دلوقتي قبل مارجع صحبي.
بسمه بحزن شديد/تفتكري هو لسه عايش انا مش عيزاك تتضيع حياتك اكتر من كده علشان وهم ي يونس كفايه كده .
يونس بابتسامه عاشقه /انا لو عليا اسيب كل حاجه واعيش جوه حضنك وبس .
بسمه بخجل شديد/بطل قله ادب.
يونس بابتسامه/يلهووي علي العسل ي ناس اه ي بسمه انتي طلعتيلي منين برغم كل الخطر الي انا معرض ليه دلوقتي بعد ماجبيتك هنا وبحميكي منهم ممكن يكون فيها موتي بس طول مانتي بخير وقدام عنيا انا مرتاح ومطمن .
بسمه بخفه دم /الله يرحم يونس جبر يلم العفش هههههه.
يونس بضحكه عاليه/هههههههه بس علي العموم يونس ولا العقرب الاتنين بيموتوا فيكي .
اللورد بغضب /متقلقش ي يونس هموتكم مع بعض متقلقش .
يونس بغضب جحيمي/لو فكرت تقرب منها انت عارف انا ممكن اعمل ايه .
اللورد بحده /عمرك معصتلي أمر غير لما عرفت البت دي خليها ترجع مصر ونكمل شغلنا وانا اوعدك اني مش هاذيها .
بسمه وهي تمسك يونس بتملك وخوف /مش هيحصل مش هرجع مصر مش هسيبه ليك احنا الاتنين هندمرك الرحله قدامنا طويله والمعركه لسه في البدايه ومبقتش معركه بلد وبس معركه عشق كمان ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى