روايات

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد عماد

رواية الوسيم والقلبوظة الجزء الثامن

رواية الوسيم والقلبوظة البارت الثامن

رواية الوسيم والقلبوظة
رواية الوسيم والقلبوظة

رواية الوسيم والقلبوظة الحلقة الثامنة

في المستشفي …
من أمام غرفه العمليات …
كان يجلس عاصي وهو يحبس دموعه الذي يجاهد لاخفاءه وهو يتذكر ذلك المشهد المؤلم ودمائها الذي تملأ يده يتذكر مخطراتها بروحها من أجل سلامته قلبه يخفق بشده خوفا عليها من الواضح أن والدته وحازم كان معهم كل الحق فمن الواضح أن مشاعره أصبحت ممملؤه بعشقه لها .
عاطف بهلع وخوف /فيه ايه نسمه مالها ي عاصي اتكلم .
عاصي بوجع والم /أن شاء الله هتبقا كويسه ي عمي .
كابر بقلق /ايه الي حصل ي عاصي .
نور بدموع وخوف /طمنا ي ضنايا فيه ايه .

 

 

عاصي بدمع والم /كنا قاعدين في الكافيه فيه شبين رخموا علينا واتريقوا علي نسمه اشتبكت معاهم واحد فيهم كان معاه مطوه كان هيضربني بيها بس نسمه حمتني وخادت الضربه بدالي .
نور بفزع وصراخ /ايه ي ضنايا ي بنتي طب وهي عامله ايه دلوقتي .
عاصي بوجع ورعب عليها /لسه في اوضه العمليات .
ندا بدموع وخوف /ي حبيبتي ي نسمه إن شاء الله هتقومي بالسلامه .
حازم بحنان /اهدي ي ندا أن شاء الله نسمه هتكون بخير .
عاطف بلهفه وخوف /خير ي دكتور طمني بنتي اخبارها ايه .
الدكتور بابتسامه /الحمد لله الخطر زال بس هتحتاج شويه راحه وان شاء الله هتكون زي الفل .
عاصي بلهفه واشتياق /طب ممكن أشوفها ي دكتور لو سمحت 5دقايق بس .
الدكتور بابتسامه/مفيش مشكله هي هتنتقل غرفه 213تقدر حضرتك تشوفها وحمد الله على سلامتها عن اذنكم .
عاصي بسعاده وحب /الحمد لله ي عمي نسمه بخير الحمد لله .
عاطف وهو يحتضنه بدموع /الحمد لله ي ابني .
حازم بابتسامه وحنان /بطلي عياط بقا الحمد لله نسمه كويسه .
ندا بابتسامه ارتياح /الحمد لله ي يارب أنها بخير .
نور بهمس ل كابر /واخد بالك عاصي كان هيموت من الخوف عليها ازي مش بقولك أنه بيعشقها .
كابر بابتسامته الساحره/ومش بس هو هي كمان بتعشقه ولا مكنتش تعرض حياتها للخطر علشانه هو ده الحب الي بجد ي نور بس مشكلتهم هما الاتنين الاعتراف بده مش هيبقا سهل ابدا .
نور بابتسامه /بس الحب بيعمل المعجزات ي حبيبي ولا نسيت .
كابر بابتسامته/عندك حق .
في الصعيد ….

 

 

كان يسير ياسين وهو يشعر بصداع رهيب كان تتبعه مهره وهي تنظر يمينا ويسارا بقلق لتقترب منه بخوف وهي تهمس له ..
/ياسين ياسين .
ياسين بتعب شديد/مهره كيفك يا نور عيني.
مهره بخوف شديد/مالك عاد ي ياسين فيه ايه مالك .
ياسين بتعب /مش عارف ي مهره صداع جامد جوي .
مهره بدموع /ي جلبي طب تعال نروح الصيدليه نجبلولك حاجه للصداع .
ياسين بتعب/لا لا مش لازم انا هروح البيت ارتاح شوي روحي انتي وهكلمك بعدين سلام .
مهره بدموع وقلق /فيه ايه ي حبيبي قلبي وكلني عليك ي ياسين يارب مشوفش فيك حاجه وحشه واصل .
في فيلا الدهشان …
في المطبخ …
كانت تسير عفت بجديه وثبات .
/بت ي سكينه .
سكينه بخوف /نعمين ي ست عفت .
عفت بجديه /مش البت رحاب الي بتشتغل عند العمده كادر تبقا قريبتك .
سكينه بارتباك /ايوه بنت خالي خير ي ست عفت .
عفت بحده /بصي عاد ي بت الحديد الي هقوله ده قسما بالله لو طلع حرف منه لحد هقتلك قبل حتي ماتعرفي اني عرفت فاهمه ي بت .
سكينه بدموع ورعب منها/ابوس يدك ي ست عفت ده انا اغلب من الغلب ومش قدك .
عفت بحده /يبقا تسمعي كلامي ي بت البت بنت خالك دي عيزاها تجبلي حاجه من هناك وانتي وهي هتاخدوا الي يكفيكم وزياده كمان فاهمه .
سكينه بارتباك /اؤمري ي ست الناس خير .
عفت بجديه/عايزه البت دي تجبلي حاجه من خلاجات سيدك عاصي بس يكون عرقه فيها فاهمه ي بت كلامي .
سكينه بقلق /وانتي عايزه حاجه من خلاجات سي عاصي ليه .
عفت بعصبية وغيظ/وانتي مالك عاد ي بت نفذي الي بقوله من سكات ولو معلمتش كده ابقي الفاتحه علي روحك انتي وبنت خالك تجيبوا الي قولت عليه تاخدوا فلوسكم النهارده ي بت سامعه جبر يلمكم .
سكينه بهمس وغيظ/اه ي مراة ي حربايه بقا عايزه تعملي عمل ل سي عاصي مش كفايه ياسين والي عملتوه فيه بس اصبري عليا انا مش ممكن اسيبك تاذيه واصل .
من فيلا طاهر …

 

 

في غرفه النوم ….
كانت تقف سماح وهي تنظر إليه بحسره .
/انت نمت نام ي اخويا نام انت فالح في كده الله يحرق الزمن والحوجه الي تخلي واحده في شبابي تتجوز واحد مكحكح زيك اوووف .
لتذهب الي النافذه لترا ذلك المشهد الذي جعل نارها تشتعل ..
في الاسفل …
كانت تنزل ندا بابتسامه من سياره حازم .
ندا بابتسامه واعجاب/بجد مش عارفه اشكرك ازاي علي كل الي عملته معايا .
حازم بابتسامه وحنان /علي فكره دي كانت اسعد لحظات حياتي ❤️❤️ بجد .
ندا بخجل وارتباك/شكرا عن اذنك .
حازم باللهفه /ندا من فضلك اديني فرصه اخليكي تعرفيني فيها كويس لو سمحتي انا بجد عايز اقرب منك ونيتي الحلال والله العظيم .
ندا بوجع وكسره/أن شاء الله حازم انت بجد إنسان كويس بس انا مش عايزه اظلمك معايا الي قدامك دي جواها وجع والم يكفي الدنيا كلها .
حازم وهو يمسك يدها بحنان وحب /ندا انا طول عمري يتيم ابويا وامي ماتوا من وانا صغير سأبوا جويا اثر وكسره كبيره بس طبيعي كان لازم اتغلب علي كل حاجه وأقوم ومحسش اني ضعيف وسهل أن حد يكسرني أي أن كان الوجع الي جواكي تاكدي أننا هنعديه سؤاء تتأكدي انا عارف انك خايفه وقلقانه بس صدقيني ربنا اكيد قربنا من بعض بسرعه كده لسبب لأننا محتاجين بعض انا جنبك ي ندا خليكي عارفه كده كويس .
في الداخل ….
كانت تقف سماح بغيظ وغل من ذلك المشهد .
سماح بغيظ وحقد /وعمالالي فيها شريفه مش كده وانتي جيالي مع واحد بعربيته في نص الليل صحيح ابوكي معرفش يربيكي .
ندا بغضب /احترمي نفسك ي زباله انا انضف منك .
سماح بغيظ /لا والله ده انتي جايه معاه بالعربيه نص الليل والله واعلم كنتوا فين تاني .
ندا بفضب وكره/اخرسي قطع لسانك انا انضف منك ي زباله ده قريب اوي هيكون جوزي وهخلص من وشك طول العمر .
سماح بحقد وغل /جوزها بقا انا اهلي يبعوني ويجوزوني المكحكح ده وانتي تتجوزي الواد المتريش ده ولا صغير كمان ده علي جثتي ي بنت طاهر ..

 

 

في المستشفي …
في غرفه نسمه …
كان يجلس عاصي بجانبها وهو يمسك يدها ودموعه لاتتوقف .
/ليه عملتي كده ي نسمه لسه عرضتي نفسك للخطر علشاني ليه معقول تكوني بتحبيني اوي كده وانا الي كنت اعما ومش شايف فوقي بقا فوقي وحشتيني .
نسمه بمرحها المعتاد /ي ساتر يارب ايه ي عم راديو كلام كلام راعي اني واحده مريضه ي اخي ومحتاجه راحه .
عاصي بضحكه عاليه/هههههه الله يخربيتك فصلتيني من اللحظه الرومانسيه الي كنت فيها .
نسمه بغيظ /لحظه رومانسيه بذمتك ده مكان لحظه رومانسيه .
عاصي بابتسامه /في دي عندك حق فعلا حمد لله على السلامه ي نسمه .
نسمه بابتسامه /الله يسلمك المهم انك بخير وبعدين علشان لازم تعرف أن معاك رجاله وقت الجد هحميك .
عاصي بعشق وهو يقبل يدها/انا بغيت متاكد من كده ي نسمه انتي بجد بقيتي نسمه حياتي .
نسمه بخجل وارتباك وهي تسحب يدها /ايه ايه ي عم جو المحن ده بدل الرغي ده كله قوم شوفلي فرختين ولا اتنين كيلو ممبار أسند بيهم نفسي ده انا هفتانه وخسيت النص اهو .
عاصي بضحكه عاليه/هههههه لا فيه دي بالذات عندك حق اهو الاكل جيه اهو .
الممرضه بابتسامه /حمد لله علي السلامه ي انسه نسمه .
نسمه بابتسامه /تسلمي يارب هاتي الاكل بقا .
الممرضه بدلع وهي تمسك الساندوتش وتقترب من عاصي /استني انتي شويه عاصي بيه واقف علي رجله من انبارح ومكلش ولا لقمه كل ي عاصي بيه اتفضل .
نسمه بغيظ وغل /كل ي عاصي بيه كل .
عاصي وهو يكتم ضحكاته /لا مش عايز لو سمحتي اهتمي بنسمه .
نسمه بمكر وخبث وهي تصرخ /اه معلش تعالي اعدليني .
الممرضه بغيظ وهمس /وانا هعدلك ازي ده انتي عايزه الونش .
لتقترب منها لتنقض عليها بغيظ وغل .

 

 

/طب تعالي بقا علشان الونش هيشيلك ي روح امك تعالي .
الممرضه بصراخ والم/اه الحقوني سبيني ي مفتريه سبيني ي شيخه .
عاصي وهو يضحك بشده /ي نسمه سبيها البت هتموت في ايدك سبيها .
نسمه بغيظ وتوعد/علشان تبقا تتغزل فيك بعد كده .
عاصي بابتسامه وهمس /بتغيري عليا .
الممرضه بصراخ وغيظ /هو ده وقته خلصني منها ابوس ايدك .
نور بفزع وصراخ/ايه ده فيه ايه .
عاطف بغيظ /ايه الي بتعمليه ده ي نسمه .
نسمه بخبث ومكر /طنط نور كويس اوي انك جيتي علشان تاخدي حقك البت دي بتقول علي اونكل كابر مز مالوش حل وانوا متجوز واحده كسر ومنتهيه الصلاحيه.
نور وهي تشمر يدها بغيظ شديد/طب تعاليلي بقا ي حلوه حلال الله واكبر .
نسمه بغيظ /اديها ي طنط اديها .
كادر بضحك /اللهم اغفر لها وارحمها .
عاصي وعاطف بضحك /هههههه امين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الوسيم والقلبوظة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى