روايات

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الرابع 4 بقلم أروى عادل

موقع كتابك في سطور

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الرابع 4 بقلم أروى عادل

رواية الهروب إلى المجهول الجزء الرابع

رواية الهروب إلى المجهول البارت الرابع

الهروب إلى المجهول
الهروب إلى المجهول

رواية الهروب إلى المجهول الحلقة الرابعة

#الفصل الرابع
دخلت إيلا الحمام لتقوم بتنظيفوا
ثم صرخت عندما سمعت فجأة صوت فى الحمام يأتى من خلفها يقوم
عمر ٠٠٠ أنتى بتعملى ايه هنا
عندما أستدارت إيلا رأت عمر أمامها نصف عريان لذلك أغلقت عينيها وهى تصرخ .
و هنا أقتربه منها عمر و حط أيده على فمها ليكتم صراخها وقال لها بتحذير
عمر٠٠٠ اخرسى مش عايزه أسمع منك نفس هتفضحينى
هنا فتحت عينيها و هى بتحاول تبعد أيده عن فمها وعنها .عندما رأه عمر عينيها قال
عمر ٠٠٠ الله يخربيت جمال عينيكى
هنا دفعتوا إيلا بعيد عنها و خرجت تركض من الحمام .. كانت على وشك مغادرة الجناح
لكن عمر خرج خلفها أوقفها قبل ما تخرج من الجناح وقال
عمر ٠٠٠ أستنى عندك
وقفت إيلا مكانها .. لكنها لم تنظر له بل ظلت مغلقه عينيها لانه كان يرتدى شورت فقط .. لذلك قالت إيلا
إيلا ٠٠٠ أنا أسفه يا فندم . كنت فاكره الجناح فاضى
عمر٠٠٠ انت مين
إيلا٠٠٠ روم سيرفس حضرتك
عمر ٠٠٠ أفتحى عينكى و انتى بتكلمينى
قالت إيلا بخجل
إيلا ٠٠٠ أسفه بس حضرتك ممكن تلبس هدومك
عمر ٠٠٠ أوعى تكون مكسوفه(لم ترد إيلا لذلك قال) هههههه هو فى بنت بتتكسف فى الزمن ده
ثم ارتدى تيشرت كان موجود على السرير وقال هو يجلس على الأريكة و حط رجله على الطاولة التى امامه هو ينظر إليها من فوق لتحت وهو يقول
عمر ٠٠٠ خلاص فتحى عينك (فتحت إيلا عينيها ) هو انتى جديده هنا
إيلا ٠٠٠ لاء هنا من فتره طويل
عمر ٠٠٠ غريبه دى أول مره أشوفك .. قوليلى بقى انتى متعودة تدخلى الحمام على زبائن الفندق
شعرت أيلا بالأنزعاج من كلام عمر لذلك قالت بغضب
إيلا ٠٠٠ أنا أتأسفت لحضرتك . و قولتلك انى كنت فاكره الجناح فاضى . أكيد يعنى ماكنتش حابه ادخل الحمام على حضرتك يعنى
عمر٠٠٠ ( قال ببرود) انتى اتعصبتى . انا عن نفسى ماعنديش مشكله ان واحده حلوه زيك تدخل عليا الحمام
إيلا ٠٠٠ ( قالت بنفاذ صبر ) عن أذن حضرتك .
عمر ٠٠٠ رايح فين انتى مش جايه عشان تنضفى الجناح
إيلا ٠٠٠ وقت تانى . يكون الجناح فاضى
عمر ٠٠٠ ليه انا ماعنديش مشكله تنضفى و آنا موجود
إيلا ٠٠٠ بس انا عندى
و كانت على وشك المغادرة عندما قال عمر هو يضحك و يهز رأسه
عمر ٠٠٠ تعالى . تعالى انا طالع
بعد ما خرج عمر قالت إيلا
إيلا ٠٠٠ بنى أدم رخمه و دمه يلطش .و مغرور
كان يوجد ملابس داخلية حريمى عندما كانت إيلا تنظف الجناح . هنا تذكرت الفتاه التى كانت خارجه من الجناح بملابس فاضحه .و قالت
إيلا ٠٠٠ أكيد دى بتكون مراته ..
بعد ما انتهت من التنضيف ذهبت إلى أميرة
■■■■■■■○○○○○■■■■■■
الغرفة الخاصه بموظفين الروح سيرفس
إيلا ٠٠٠ أميرة انتى مش قولتلى ان جناح ٩ فاضى
أميرة ٠٠٠ أه ليه يعنى
إيلا ٠٠٠ ماكنش فاضى ياستى
شافت ورق امامها و قالت
أميرة ٠٠٠ صح جناح ٧ إللى كان فاضى مش ٩
إيلا ٠٠٠ بعد كده ابقى أتأكدى الأول بدل الاحراج ده
أميرة ٠٠٠ أيه إللى حصل لده كله
إيلا ٠٠٠ إللى حصل انى دخلت على الواحد فى حمام
حطت أيدها على فمها لتكتم ضحكتها
أميرة ٠٠٠ يابخته ..أكيد أتصدم لما شاف واحده
زى قمر معاه فى الحمام
ثم انفجارت أميرة من الضحك
إيلا ٠٠٠ اضحكى ياختى ما كله منك انتى
أميرة ٠٠٠ و آنا مالى هو انا قولتلك أدخلى الحمام على الراجل.قوليلى بس شكلوا ايه الراجل ده
إيلا ٠٠٠ أهو راجل زيه زى غيرو . هيفرق فى ايه شكلوا
أميرة ٠٠٠ أستنى أشوف مين المقيم فى جناح ٩
إيلا ٠٠٠ أنا مش عارفه انتى مهمته بمين الموجود فى الجناح ليه
بعد ما بصيت أميرة على الورق إللى معاها شهقت وقالت
أميرة ٠٠٠ يا نهار أسود ده جناح عمر القاضى
إيلا ٠٠٠ مين عمر القاضى ده
أميرة ٠٠٠ فى حد فى الفندق كله مايعرفش عمر القاضى
إيلا ٠٠٠ عادى انا معرفش مين عمر القاضى
أميرة ٠٠٠ ده صاحب الفندق إللى احنا بتشتغل فيه
مش الفندق بس ده صاحب القرية كلها.. أيلا أوعى يكون لسانك طول عليه او لبختى فى الكلام أحسن انا عرفاكى.
إيلا ٠٠٠ ربنا يستر بقى . بس الحمدالله ان مراته
مش شافتنى لم دخلت الحمام عليه
أميرة ٠٠٠ مرات مين .عمر القاضى مش متجوز
إيلا ٠٠٠ مش متجوز ازاى انا شايفه واحده طالعة من الجناح بتاعه كمان شوفت ملابس داخلية حريمى عنده
أميرة ٠٠٠ لأ تلاقيها واحده كده و خلاص ٠٠ اساسآ عمر القاضى ده بيعرف ستات كتير عدد شعر رأسه
دى أى بنت تتمنى بس انه يأشر لها
إيلا ٠٠٠ على أيه ان شاء الله. ده حتى بنى أدم رخم و مغرور مش عارفه هو شايف نفسه على ايه
أميرة ٠٠٠ لأ يا إيلا معلش .. ده قمر و آخر جامدان
إيلا ٠٠٠ الراجل مش بشكله يا أميرة الراجل بأخلاقه و شهمته و جدعنته .. ده خلاص معدتش موجود
أميرة ٠٠٠ والله عندك حق
بعد يوم طويل و شاق انتهى الدوام العمل لليوم
خرجت إيلا و أميرة من الفندق و هنا ظهر حمزه أمامهم وقال
حمزه ٠٠٠ لو مروحين تعالوا أوصلكم
إيلا ٠٠٠ لأ مش عايزين نتعبك
حمزة ٠٠٠ تعب فى أيه اذا كان طريقنا واحد
أميرة ٠٠٠ و اللهى انت أبن حلال احنا أساسآ مش قادرين نقف على رجلينا .. يلا يا إيلا
ركبت إيلا و أميرة السيارة مع حمزة
أميرة٠٠٠ مبروك العربيه يا حمزة ..
حمزة ٠٠٠ عجبتك .. انا عارف انها صغيرة . بس على أقل رحمتنى من زحمة المواصلات كل يوم
أميرة٠٠٠ عندك حق أحنا كل يوم بنتبهدل فى المواصلات
حمزة٠٠٠ خلاص من هنا و رايح هتجوا و تروحوا معايا من الشغل . ما احنا بنشتغل فى نفس الفندق
ولا انتى ايه رايك يا إيلا
كانت إيلا شاردة فى ما حدث اليوم فى غرفة عمر
إيلا ٠٠٠ ها انت بتقول حاجة
حمزة ٠٠٠ لأ انتى مش معانا خالص .. ايه إللى
شاغل بالك
إيلا ٠٠٠ الولاد .أصلى إتأخرت عليهم النهاردة
حمزة ٠٠٠ الولاد مش مع ماما
إيلا ٠٠٠ آه بس خايفه تدايقك لأنى اتأخرت
حمزة ٠٠٠ متخافيش انتى عارفه أد ايه ماما بتحب الولاد
=============================
نبذه عن بطل روايتنا عمر القاضى
#عمر القاضى ٢٨ عام شاب وسيم طويل
بطل ملاكمة لذلك يملك جسم رياضى قوى
الابن الوحيد الملياردير عزت القاضى صاحب أكبر سلسلة فنادق و قرى سياحيه حول العالم لذلك كل طلباته أومر
لديه أخت واحده فقط وهى شيرى٢٣ عام
لديه عديد من الأصدقاء حول العالم
لا يعترف بأرتباط بأمرأه واحده ..دأئمآ يقول أمرأه واحده لا تكفى .. لذلك له العديد و العديد من علاقات النسائيه .
عصبى جدآ . عنيف أحيانآ . صعب السيطرة على غضبه ٠٠مستهتر و متهور فى بعض الاحيان. يعشق المغامره. .. جرئ . دأئم السفر و التنقل من بلد لأخرى . يكره الخساره رغم انه لم يخسر أى شئ
من قبل
لديه أخت واحده وهى شيرى ٢٣
الام جيلان
لديه الكثير من الأصدقاء حول العالم
///////////
أصدقائه عمر
** مروان ** لؤى** فطين
**ميار** رودى** مرام
■■■■■■□□□□□■■■■■■■
بعد ساعتين فى المنزل
إيلا ٠٠٠ لبنى ياريت متتكلميش فى الموضوع ده تانى
لبنى ٠٠٠ ليه يا إيلا انتى عارفه ان حمزة بيحبك و عايز يتجوزك
إيلا ٠٠٠ أنتى عارفه أنا ما مبفكرش فى الارتباط ولا الجواز . انا عايشه لولادى وبس
لبنى ٠٠٠ إيلا انتى مش نفسك تكونى عايله خاصه بيكى
إيلا ٠٠٠ أنا عايلتى هى كريم و كارما
أميرة ٠٠٠ سيبك منها أنا زهقت كلام معاها فى الموضوع ده. تعرفى الأسبوع إللى فات رافضت سارى عربى . دى بت غاويه فقر
إيلا ٠٠٠ طالما هتفضلوا تتكلموا فى موضوع ده هنا هدخل أذاكر الولاد احسن
دخلت إيلا الغرفة هنا قالت لبنى
لبنى ٠٠٠ أنا خايفة عليها هى بتضيع احلى سنين عمرها على ولاد أختها
أميرة ٠٠٠ هى بردوا معذوره الولاد مالهمش غيرها هتسيبهم لمين .أى واحد عايز يتجوزها عايزها لوحدها من غير ولاد
لبنى ٠٠٠ حمزة بيحبها و راضى بيها بالولاد كمان
أميرة ٠٠٠ هى مش عايزه تظلموا معاها .إيلا حياتها كلها للولاد. .. دى حتى رافضه ان أى حد يعرف انهم مش ولادها .ده حتى ياسمين و رقية فاكرين انهم كريم و كارما ولاد إيلا
■■■■■○○○○○■■■■■■■
داخل الغرفة
إيلا ٠٠٠ كريم يلا قولى جدول ٣
كريم ٠٠٠ ٣×٣= ٩ .. ٣×٤=١١ لاء ١٥
كارما ٠٠٠ اقول انا يا ماما
إيلا ٠٠٠ قولى
كارما ٠٠٠ ٣×٤=١٢
إيلا ٠٠٠ قولى بقى يا أستاذ كريم اعمل فيك ايه بقالك ٤ ايام مش عارف تحفظ جدول ٣
كريم ٠٠٠ اعمل ايه هو إللى صعب
إيلا ٠٠٠ هو بردو إللى صعب ولا انتى إللى بتلعب مش بتذاكر . طنط سميرة قالتى على شقاوتك
كريم ٠٠٠ دى كدابه
إيلا ٠٠٠ ( بعصبيه قالت) كريم عيب . أوعى اسمعك تغلط فى حد أكبر منك تانى فاهم .دى اخرة تربيتى فيك و تعبى عليك
كارما ٠٠٠ معلش يا ماما متزعليش ..كده يا كريم زعلت ماما منك
كريم ٠٠٠ معلش يا ماما متزعليش حقك عليا مش هقول كده تانى .. كمان هحفظ الجدول بس متزعليش
ثم حضنها كريم
إيلا ٠٠٠ خلاص انا مش زعلانه بس ياريت ده ما يتكررش تانى
■■■■■■○○○○○■■■■■■■
فى إحدى النوادي الليليه
يجلس أمام البار يدخن سيجاره فى يده كأس فودكا
وهو شارد يتذكر تلك العيون الزرقه التى سحرته من أول نظره
أما أصدقائه جميعهم يرقصون و يمرحون
هنا جاءه مروان جالسه بجوار عمر وقال
مروان ٠٠٠ مالك يا صاحبى قاعد لوحدك ليه
عمر ٠٠٠ بفكر
مروان ٠٠٠ فى ايه
عمر ٠٠٠ فى روم سيرفس
مروان ٠٠٠ ( قال بأستغراب) روم سيرفس يعنى ايه مش فاهم
عمر ٠٠٠ حتة بنت سبحان الخالق .. بهرتنى بجمالها
مروان ٠٠٠ شوقتنى أشوفها .. قولى شوفتها فين و هى مين
عمر ٠٠٠ أنا لو قولتلك شوفتها فين من هتصدقنى هى مين بقى ..دى واحده بتشتغل فى روم سيرفس فى الفندق
مروان ٠٠٠ روم سيرفس يا عمر انت مستواك بقى واطى اوى
عمر ٠٠٠ بكره لما تشوفها هتغير رأيك
مروان ٠٠٠ طيب أوصفلى شكلها يمكن اكون أعرفها
عمر٠٠٠ عندها عيون بتسحر بلون السما جسمها…..
قبل أن يكمل عمر عبارته قال مروان
مروان ٠٠٠ أستنا أوعى تكون تقصد إيلا هى الوحيده إللى لون عينيها زرقة فى الروم سيرفس. حتى شعرها بنى طويل
عمر ٠٠٠ هى فعلآ شعرها بنى طويل
مروان ٠٠٠ يبقى هى إيلا .
عمر ٠٠٠ أنتى تعرفها منين
مروان ٠٠٠ أنا شوفتها الصيف إللى فات و حاولت اتقرب ليهم . بس هى دماغها قفل . و لسانها متبرى منها
عمر ٠٠٠ أكيد ليها سكه
مروان ٠٠٠ تؤ تؤ لاء مالهاش سكه كان غيرك اشطر
عمر ٠٠٠ أوعى تنسى يا صاحبى انى انا مش أى حد انا عمر القاضى . مافيش واحده تقولى لاء . وكله بيجى فى الأخر يا صاحبى
مروان ٠٠٠ أنا مش معاك المره دى . إيلا لاء ما أظنش
عمر ٠٠٠ ترهانى . انك خلال ٣ أيام بس هتكون متعلق فى دراعى
مروان ٠٠٠ وانا موافق بس لو خسرت هتعزمنى على أكلة سمك . انت صايده بأيدك
عمر ٠٠٠ بس انت عارف انى عمرى ما خسرت رهان
مروان ٠٠٠ تمام هنشوف
هنا قالت ميار صديقتهم و بتحب عمر من طرف واحد
عمر ٠٠٠ عمر حبيبى هتفضل قاعد هنا كتير يلا قوم أرقص معايا
ظلوا الاصدقاء يشربون و يرقصون و يمرحون مثل كل لليلة حتى الساعة ٤ بعد منتصف الليل
و كالعادة يرجع عمر على الفندق و معاه فتاه
■■■■■■○○○○○■■■■■■■
اليوم التالى فى الفندق
أميرة ٠٠٠ مالك شكلك مدايقه
إيلا٠٠٠ طنط سميرة اتصلت بيا كريم تعبان شويه
أميرة ٠٠٠ ماله ما كان كويس الصبح
إيلا ٠٠٠ عنده مغص
أميرة ٠٠٠ أكيد أكل حاجة مش نضيف
إيلا ٠٠٠ مش ا بس
المغص ده اتكرر معاه كتير الفتره إللى فاتت ..
أميرة ٠٠٠ لو قلقانه عليه أكلم مستر جمال اخد منه أذن . عشان تروحى
إيلا ٠٠٠ لاء مالهوش داعى.. كلها ٣ ساعات و الشفت بتاعى يخلص و نروح سوا
أميرة ٠٠٠ خلاص لم نخلص شغل يبقى نروح سوا تكشف عليه
إيلا ٠٠٠ لم اقبض الأول أحسن انا مفلسه
أميرة ٠٠٠ ياستى انا اسلفك لم تقبضى ابقى رجعيهم
هنا جاءه مستر جمال و قال
جمال ٠٠٠ يا بنات جناح ٩ محتاج تصنيف
إيلا ٠٠٠ أنا عملتوا أمبارح
جمال ٠٠٠ بس عمر بيه طلب يتنضف تانى النهارده
أميرة ٠٠٠ خلاص انا هروح انضفوا
جمال ٠٠٠ لاء عمر بيه طالب البنت إللى نضفته امبارح يعنى إيلا
إيلا ٠٠٠ طالبنى انا أيشمعنا
جمال ٠٠٠ بيقول انك بتنضفى كويس
أميرة ٠٠٠ البنات الروم سيرفس كلهم يتنضف كويس
جمال ٠٠٠ خلاص انتم هتحققوا معايا . يلا يا إيلا على جناح عمر بيه
كان واضح على إيلا الانزعاج وهى تقول
إيلا ٠٠٠ حاضر يا مستر
■■■■■■○○○○■■■■■■■■
داخل الجناح ٩
فكر عمر فى حيله يختبار بها إيلا .أو طريقة يقدر يدخل لها بيها .لذلك قرر انه يلقى مبلغ من مالى على الأرض ليرى ماذا ستفعل إيلا
ان اخدت إيلا المال كده عمر سيعرف يمسك عليها ذله يقدر يستغلها بها
—————
أمام جناح عمر
وقفت إيلا أمام باب الجناح عمر . ثم طرقت على الباب و قالت
إيلا٠٠٠ روم سيرفس يا فندم
فتح عمر الباب و هو عارى الصدر وقال
عمر ٠٠٠ تعالى ادخولى
أرتبكت إيلا من مظهر عمر لكنها بعدت نظرها عنها
و تجاهلت وجود عمر و ظلت تنظف الجناح
أما عمر كان جالس أمام الاب توب لكنه كانت عيونه بتراقب إيلا
بعد ما انتهت إيلا من تنظيف الجناح و كانت على وشك الرحيل
عندها نظر عمر إلى المكان الذى ألقى به المال لكنه لم يجد المال على الأرض .
لذلك قال لإيلا هو يبتسم بخبث لانه وجده الطريقة إللى يقدر يستغلها بيها و يكسب الرهان
عمر ٠٠٠ أنتى استنى عندك ..
إيلا ٠٠٠ نعم فى حاجة
عمر … أطلعى بالفلوس

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهروب إلى المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى