روايات

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الثلاثون 30 بقلم أروى عادل

موقع كتابك في سطور

رواية الهروب إلى المجهول الفصل الثلاثون 30 بقلم أروى عادل

رواية الهروب إلى المجهول الجزء الثلاثون

رواية الهروب إلى المجهول البارت الثلاثون

الهروب إلى المجهول
الهروب إلى المجهول

رواية الهروب إلى المجهول الحلقة الثلاثون

إيلا ٠٠٠ عمر انا لازم ارجع الاسكندرية
عمر ٠٠٠ ( بألم قال) تمام براحتك انتى حره
إيلا ٠٠٠ يلا يا ماما. كريم و كارما يلا هنمشى
كريم ٠٠٠ لاء البيت ده حلو أوى. كمان فيه جنينة كبيرة بنلعب فيها
كارما ٠٠٠ آه يا ماما و نبى روحى انتى هاتى أدم و نعيش كلنا هنا مع عمر
بلعت ريقها بصعوبه كما شعرت بضطراب فى ضربات القلبها عندما ذكرت كارما سم أدم أمامهم
بينما عمر أستغرب و قال
عمر ٠٠٠ مين أدهم ده
كريم ٠٠٠ أخويا الجديد
إيلا ٠٠٠ ( بأرتباك قال) يلا كريم عشان نمشى
عمر ٠٠٠ أستنى يا إيلا .
ثم ركع على ركبتيه و مسك كريم وقال
عمر٠٠٠ كريم حبيبى ازاى أدم ده يبقى اخوك الجديد
كريم ٠٠٠ ماما هى قالتى انه أخويا
كارما ٠٠٠ آه عشان هو جاى من بطن ماما
توترت إيلا هى تفرك يديها ببعض عندما كان عمر ينظر إليها ..ثم عاد ينظر لطفلين وقال
عمر ٠٠٠ انتم شوفتم اخوكم أدم
كريم ٠٠٠ أنا شوفته . هو فى المستشفى
كارما ٠٠٠اه هو من من وقت ما نزل من بطن ماما وهو عند الدكتور
إيلا ٠٠٠ ( بتحذير وخوف قالت ) كريم كارما اسكتوا مش عايزه اسمع صوتكم فاهمين
يلا هنمشى
هنا مسكت يد الطفلين و أستعداد المغادرة لكن أوقفها عمر هو يحذبها من معصمها و يقول
عمر ٠٠٠ رايحه فين . تعالى هنا ..
إيلا ٠٠٠ عايز أيه يا عمر
عمر ٠٠٠ عايز افهم ايه إللى الولاد قالوا دلوقتى ده
عزت ٠٠٠ مش انت لوحدك ..كلنا عايزين نفهم
إيلا ٠٠٠ ماعنديش حاجة اقولها ليكم
عمر ٠٠٠ ( بصراخ قال ) إيلا مش وقته عنادك دلوقتى انطقى
نفين ٠٠٠ براحة عليها يا عمر مش كده
عمر ٠٠٠ هى دى تفهم براحه . اقسم بالله
يا آيلا لو إللى فى دماغى طلع صح انا….
قبل ان يكمل جملته قالت بتوتر
إيلا ٠٠٠ أه صح .
عمر ٠٠٠( بصراحة قال) طيب ازاى …. انتى ساكته ليه انطقى … ازاى
انتفضت إيلا عندما صرخ فيها عمر لكنها ظلت صامته لذلك قالت نفين
نفين ٠٠٠ خلاص انا هقولك .إيلا كان حملها صعب عشان كده الدكتور قالنا انها لازم متتحركش من السرير طول فترة الحمل . بس تعبت أوى من عشر ايام تقريبآ و حصلها نزيف عشان كده كانت لازم تولد. فعلآ ولدت و ربنا كرامها بأدم . بس من يوم ما اتولد و هو فى الحضانة. بس المفروض كان يطلع امبارح
لم ينطق عمر ظل ينظر لإيل هو يشعر بنيران تسرى فى جميع جسده من شدة الغضب
هنا قال عزت
عزت ٠٠٠( فرحه قال) يعنى انا عندى حفيد .
شيرى ٠٠٠ و آنا كمان بقيت عمتو
هنا أمسك عمر ذراع إيلا و سحبها بقوة أمام الجميع .و صعده بها إلى غرفته داخل الفيلا
نفين ٠٠٠ أنا خايفه على إيلا عمر يعمل فيه حاجة. انا طالعه اشوفها
عزت ٠٠٠ بلاش سيبهم … و متخافيش على آيلا عمر عمره مايقدر يأذيها
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇♡□□□□□□
غرفة عمر
~~~~~~~~~~~~~
إيلا ٠٠٠ فى ايه هو انت سحبنى وراك كده ليه
عمر ٠٠٠( بتحذير مخيف قال) أنتى تخرسى مش عايزه اسمع منك ولا نفسه فاهمه
كانت إيلا بتحاول تطصنع القوة رغم الخوف كان واضح على ملامحها
إيلا ٠٠٠ على فكرة انا مش خايفه منك
على فكره ماينفعش الاسلوب ده معايا وانت عارف كده كويس
عمر ٠٠٠ هو انتى لسه شوفتى حاجة . اقسم الله يا إيلا لتشوفى منى وش تانى عمرك ما كنتى تتخيليه
إيلا ٠٠٠ يعنى هتعمل ايه ما عملتهوش قبل كده٠٠ هتضربنى لاء عملتها قبل كده هتحبسنى ولا هتعذبنى لاء دول بردوا عملتهم يمكن هتغتصبنى ده بردوا عملته. يمكن تقتلنى اه اقتلنى دى جديده .
عمر ٠٠٠ خلاص بقى كفايه كل شويه تفكرنى انا عملت فيكى ايه ٠٠ اه ضربتك و اعتصبتك
و حبستك . بس عمر ما فكرت احرمك من ولادك . من أول مره شوفتهم عاملتهم احسن معاملا و عمرى ما دخلتهم فى خلافاتنا ..
ليه دخلتى ابنى فى خلافاتنا . ليه عايزه تحرمينى من ابنى .و عايز تخبى عنى انى بقيت أب . ليه يا إيلا قوليلى ليه
هنا فقدة آيلا السيطرة على دموعها وقالت
آيلا ٠٠٠ عشان خوفت منك . ايوه خوفت
خوفت تغصب عليا انزل البيبى غصب عنى
فاكر ان جيت مره قولتلك انت مستعد أكون انا ام أولادك ٠٠ ساعتها مردتش عليا
عمر ٠٠٠ عشان مردتش عليكى قررتى تحرمينى من ابنى صح .. انت شكلك عندك عقده من إللى عمله أبوكى فيكى . عشان كده عايزه تحرمى كل أب من ولاده
إيلا ٠٠٠( ببكاء قالت) قصدك إيلا بكلامك
كان الغضب هو المتحكم فى عمر عندما قال
عمر ٠٠٠ اقصد انا مش عمار عشان تخدى ابنى منى و انا اسكتلك فاهمه
كانت كلمات عمر بمثابة أسوء عقابآ لها
لذلك قالت بدموع
إيلا ٠٠٠ ده رأيك فيا
عمر ٠٠٠ أنا رايح اجيب ابنى و انتى هتترزعى هنا لحد ما ارجع و اقرر أعمل معاكى ايه
قال جملته وانصرف و لم ينتظر منها اى رد
◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□
عندما نزل من غرفته قالت نفين
نفين ٠٠٠ عملت فيه ايه
عمر ٠٠٠ متخافيش ما أكلتهاش
عزت ٠٠٠ عمر ٠ فى ايه
عمر ٠٠٠ فى أنى حاسس انى راجل اهبل عرفت بالصدفه ان مراتى ولدت . انى بقيت أب شوفت حد اهبل اكتر منى
نفين ٠٠٠ طيب أسأل نفسك ايه إللى وصل إيلا انها تخبى عليك .. وهى خايفه منك ليه
أكيد انت اكتر حد عارف الاجابه على السؤال ده
عمر٠٠٠ مش ده وقت الأسئله و الأجابة . انا دلوقتي أهم حاجة عندى اروح اجيب ابنى
نفين ٠٠٠ الولد لسه حديث الولادة جسمه ضعيف مايستحملش السفر .. وحصوصآ انه لسه طالع من الحضانة امبارح
عزت ٠٠٠ مدام نفين بتتكلم صح
شيرى ٠٠٠ أيوه يا عمر بلاش تاخد قرر وانت متعصب يضر البيبى
حاول عمر يهدى من نفسه و يسيطر عل. انفعاله ..
عمر ٠٠٠ أنا هروح اجيبه بطيارة خاصه
نفين ٠٠٠ أنا جايه معاك . و هرجع تانى معاك انا مش هسيب إيلا لوحدها ..كمان اجيب هدوم إيلا و الولاد
هنا قال عزت بفرحه لانه لا يريدها تغادر الفيلا
عزت ٠٠٠ صح لازم تكونى جانب بنتك أوعى تسيبها. هى محتاجه ليكى
هز عمر رأسه بنفاذ صبر من تصروفات عزت
ثم قال
نفين ٠٠٠ طيب اتفضلى حضرتك
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
بعد مرور اسبوعين
فى فيلا عزت القاضى
~~~~~~~~~~~~~~
خلال هذا الأسبوعين تدهورت علاقة إيلا وعمر
كان عنوان العلاقة اللى بينهم الصمت والتجاهل و الاهمال و العناد و التحدى
عمر مازال غاضب منها لذلك كان يتعمد تجاهل و اهمال إيلا طول الوقت
بينما إيلا كانت حزينه و مصدومة من رأي عمر بها لذلك كانت تتجنب الاحتكاك به لذلك التزمت الصمت . و البعد عنه
صحيح انهم يشاركون مع بعض نفس الغرفة و نفس الفراش برغم ذلك كان يوجد بينهم بعد و جفاء
و كل منهم يرفض التعامل مع الآخر . أو التنازل عن موقفه اتجاه الاخر
~~~~~~~~~~~~~~~~~
نفين ٠٠٠ صباح الخير ياحبيبتى
إيلا ٠٠٠ صباح الخير ياماما
نفين ٠٠٠ يلا انزلى عشان تفطرى
إيلا٠٠٠ ماليش نفس
نفين٠٠٠ ازاى بقى ده انا عامله الفطار بأيدى
امال عمر فين
إيلا ٠٠٠ كمعتاد معرفش
نفين ٠٠٠ لسه بردوا زى ما انتم..على فكره ماينفعش كده .. لازم تتكلموا مع بعض
إيلا ٠٠٠ لاء كده أحسن كل واحد فينا فى حاله. على رأي المثل يا نحله لا تقرصينى ولا عايز عسل منك
نفين ٠٠٠ طيب و دى تبقى عيشه ٠٠ هتفضلوا كده لحد أمتى.
إيلا ٠٠٠ ماما عمر غلط فيا و جرحني بكلامه كتير انا مش قادره اسامحه
نفين ٠٠٠ إيلا انتم الاتنين غلطانين.
و جرحتوا بعض
إيلا ٠٠٠ أنا غلطانه فى ايه بقى
نفين ٠٠٠ انتم الاتنين غلطانين .. ماهو بردوا ماينفعش كنت تخبى عليه موضوع الحمل والولادة
إيلا ٠٠٠ حضرتك بتقولى كده بعد كل إللى حكيتلك عليه
نفين ٠٠٠ دى حاجة و دى حاجة تانيه خالص
آيلا ٠٠٠ بس انا مصممه على موقفى مش هغيرو.
نفين ٠٠٠ يعنى انتى عايزه ايه من الاخر
لو عايزه تطلقى . انا ممكن اتكلم مع عمر
إيلا ٠٠٠ ( بأرتباك قالت ) طلاق ايه بس .عمر مش هيرضا. بعدين احنا بينا ولد لازم نفكر فيا
نفين ٠٠٠( بسخريه قالت) واللهى ايه العقل ده صحيح لا احبه ولا أتقدر على بعده
إيلا ٠٠٠ حب ايه بس ده إللى بتقولى عليه
يا ماما
نفين ٠٠٠ بقولك ايه خلصينى من حوارك انتى و جوزك ده . انا عايزه ارجع اسكندريه مش عارفه اسيبك وانتى فى الحالة دى. مش كفايه عليا حماكى إللى هيجننى بتصروفاته
إيلا ٠٠٠ هههه صح يا ماما ايه حكاية. انا شايفه ان الراجل هيتجنن عليكى
نفين ٠٠٠ إيلا لمى نفسك عيب
إيلا ٠٠٠ طيب و ماله انتى من حقك تعيشى حياتك ليه لاء
نفين ٠٠٠ أنا خلاص خدت حظى من الدنيا
والحمد الله انا راضية
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
شركة القاضى للسياحة و إدارة الفنادق و المنتجعات
~~~~~~~~~~~~~~~
عمر ٠٠٠ عز خلص انت أوراق كلها لو فى حاجة وقفت قدامك ابقى ارجعلى
عز ٠٠٠ تمام .
هنا دخل مروان وقال
مروان ٠٠٠ صباح الخير
عز٠٠٠ صباح الخير ..عن أذنكم انا عايزين حاجة
عمر ٠٠٠ لأ اتفضل انت
بعد ما خرج عز قال مروان
مروان ٠٠٠ عمر صاحبى عايز منك خدمه
عمر ٠٠٠ خير عايز أيه
مروان ٠٠٠ عايز إيلا يوم واحد
عمر ٠٠٠ انت بتخرف بتقول أيه انت انهبلت
مروان ٠٠٠ أيه استنا انت فهمت ايه . انا عايزها تروح معايا اخطب لبنى
عمر ٠٠٠ ابقى اتنيل اتكلم على طول مش لازم تنرفزنى
مروان ٠٠٠ يا سيدى. انا اسف . بس قولى قولت ايه
عمر ٠٠٠ قولت لاء . انت عارف مستحيل اخليها تدخول بيت إللى اسمه حمزة ده
مروان ٠٠٠ انسى بقى قصة حمزة دى . بعدين انت كمان هتيجى معايا
عمر ٠٠٠ اجى معاك فين . لاء انسانى خالص من الحوار ده
مروان ٠٠٠ فى ايه يا عمر مالك متنشن ليه على الصبح كده
عمر ٠٠٠ مروان حل عن دماغى دلوقتى
مروان ٠٠٠ اه يبقى إيلا تانى.. انتم لسه متخانقين
عمر ٠٠٠ أنا تعبت منها. من عنادها.. كمان
مش قادر انسى إللى كانت عايزه تعملو فيا
مروان ٠٠٠ انسى و سامح عشان تقدر تكمل حياتك مع إيلا
عمر ٠٠٠ انسى طيب ازاى. انسى انها كانت عايزه تحرمنى من ابنى . تخيل لو ماكنش كريم و كارما اتكلموا عن أدم قصادى ..انا يمكن لحد دلوقتي ماكنتش عرفت ان عندى ابن
مروان ٠٠٠ خلاص لو مش قادر تنسا ابقى سيبها .كل واحد منكم يروح لحاله
عمر ٠٠٠ انت بتقول أيه. طبعآ ماينفعش. اوعى تنسى ان بينا ولد
مروان ٠٠٠ الولد بردوا هو ده المانع يعنى
يا صاحبى ..متضحكش على نفسك انت بتحب إيلا متقدرش تستغنى عنها . دى الحقيقه
عمر ٠٠٠ و ده إللى تعبنى. برغم إللى عملتو معايا و مش قادر ابطل احبها
مروان ٠٠٠ طيب واللى انت عملته معاها
.فكرت فيا
عمر٠٠٠ مهما كان إللى عملته معاها مش من حقها تحرمنى من ابنى
مروان ٠٠٠ تعرف المشكله فين . انك شايف غلط إيلا بس . مش شايف ايه إللى وصل إيلا انها تعمل كده
عمر ٠٠٠ أنا مش عارف انت صاحبى ولا صاحبها
مروان ٠٠٠ أنا بقول الحق ..و الحق مالهوش علاقه أنا صاحب مين
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□
فى المساء
الفيلا عزت القاضى
~~~~~~~~~~~~~~
عزت ٠٠٠ أيه رأيك فى المربية إللى اختارتها
لأدم
إيلا ٠٠٠ هى كويس . بس ماكنتش عايزه مربية لإدم . كنت عايزه أهتم بيه بنفسى
شيرى ٠٠٠ ازاى هتقدرى تاخدى بالك من كريم و كارما و ادم
نفين ٠٠٠ لاء انا هاخد كريم و كارما معايا اسكندرية
إيلا ٠٠٠ ماما انتى بتقولى إيه
نفين ٠٠٠ الاصول يا حبيبتى. ولاد إلين هيكونوا معايا
إيلا٠٠٠ بس انا مش هقدر ابعد عن الولاد
نفين ٠٠٠ هتتعودى مع الوقت .بس ماينفعش يعيشوا معاكى هنا.. وبيت جدتهم موجود
هنا قال عزت بدون مقدمات
عزت ٠٠٠ انشاء الله ده بردوا هيكون بيت جدتهم
نظرت إيلا و شيرى إلى عزت بأستغراب
أما نفين شعرت بأحراج من كلام عزت
بينما انتبه عزت ماذا قال لذل قال بأرتباك
عزت٠٠٠ قصدى انه ده زى بيتك
هنا حاولت شيرى تغير الموضوع لذلك قالت.
شيرى ٠٠٠ إيلا ايه رايك نخرج نروح اى حته
عزت ٠٠٠ أنا عندى رأى احسن ايه رايكم نروح كلنا نتعشا بره
شيرى ٠٠٠ أوكى انا موافقه . ايه رأيك يا إيلا
إيلا٠٠٠ لأ مش هينفع عشان أدم
نفين ٠٠٠ لاء روحى معاهم و آنا هخلى بالى على أدم
عزت ٠٠٠ لاء كلنا هنروح و المربية هى إللى هتاخد بالها من أدم و الولاد
إيلا ٠٠٠ بس متهيألى عمر مش ويوافق
عزت ٠٠٠ مالكيش دعوة بعمر انا هقولو
بالفعل خروجوا جميعآ لتناول العشاء خارج الفيلا
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□
إحدى المطاعم الفاخرة
~~~~~~~~~~~~~~~
ذهب عزت إلى مطعم يقدم العشاء على ضوء الشموع و الموسيقى
شيرى ٠٠٠ ( بأستغراب قالت) بابا انت جايبنا هنا ليه
عزت ٠٠٠ ماله المطعم مش عجبك
شيرى ٠٠٠ بالعكس تحفه بس المكان رومانس
و هادى اوى
عزت ٠٠٠ و آنا عشان كده جبتكم هنا كلنا محتاجين مكان زى ده نريح أعصابنا
إيلا ٠٠٠ بصراحه حضرتك عندك حق
جلسوا حاول الطاوله طلبوا الطعام بعد ما تناولوا الطعام هم يتحدثون بمرح إلى انا جاء صديق عزت شوقى
شوقى ٠٠٠ عزت بتعمل ايه هنا
عزت ٠٠٠ زى ما انت بتعمل بتعشا
شوفى ٠٠٠ ههه والله وحشانى
عزت ٠٠٠ وانت كمان .. رجعت من السفر امتى
شوقى ٠٠٠ من يومين بس . كنت ناوى اعدى عليك بكره
عزت ٠٠٠ يبقى هستناك بكرة . طيب اتفضل معانا
شوقى ٠٠٠ مش تعرفنا بالجميلات .. طبعآ شيرى حبيبتى معروفه .
عزت ٠٠٠ مدام نفين و إيلا بنتها
شوقى ٠٠٠ كده فهمت . انت ناويت تتجوز تانى .صدقنى ده احسن قرار اخدتو فى حياتك .انا بجد فرحانلك
نفين ٠٠٠ حضرتك فهمت ايه لاء
قبل أن تكمل عبارتها جاء ابن شوقى مازن وقال
مازن ٠٠٠ بابا انت بتعمل ايه عندك..
بعد ما اخد باله من الموجودين قال
مازن ٠٠٠ عمى عزت أهلآ بحضرتك . ازيك
يا شيرى . ايه ده مين دى
شوقى ٠٠٠ اه القمر دى بنت المدام . خطيبت
عمك عزت
عزت ٠٠٠ لأ يا شوقى احنا لسه مش مخطوبين ٠٠ قصدى لسه مافيش حاجة رسميه
شيرى و إيلا ابتسموا على سوء التفاهم
أما نفين شعرت بضيق من كلامهم و رد عزت
لذلك قال
نفين ٠٠٠ انا عايزه امشى
عزت ٠٠٠ لسه بدرى
نفين ٠٠٠ لاء معلش كفايه كده
اخذت شنطتها و غادرت لذلك قال عزت لآيلا
عزت ٠٠٠ هى امك كده حماقيه و طبعها حامى كده على طول
إيلا ٠٠٠ ده اقل واجب . طالعه لى بنتها
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□□
فيلا عزت القاضى
~~~~~~~~~~
فى غرفة نفين
إيلا ٠٠٠ خلاص بقى اهدى يا ماما
نفين ٠٠٠ يعنى انتى عجبك عمايل حماكى
إيلا ٠٠٠ هو عمل ايه بس ده صاحبه هو إللى فهم غلط
نفين ٠٠٠ يا سلام وهو مافهمش صاحبه ليه انه غلطان . فالح يقول بس
ثم قامت بتقليد عزت و قالت
نفين ٠٠٠ احنا لسه مافيش حاجة رسمى
إيلا٠٠٠ ههههه خلاص بقى يا ماما
نفين ٠٠٠ أنتى بتضحكى على ايه دلوقتى
إيلا ٠٠٠ طيب واللهى حمايا ده راجل عسل وشكله واقع فيك يا قمر
نفين ٠٠٠ قومى روحى على أوضتك ماتعصبنيش اكتر .. يلا قومى
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□
فى غرفة إيلا وعمر
كمعتاد ذهبت أيلا إلى غرفتها لكى تنام قبل أن يأتى عمر
عندما دخلت الغرفة لم ترى المربية جانب أدم عندما سمعت صوت مياه فى الحمام ظنت ان المربية داخل الحمام
و عندها بدأت فى تبديل ملابسها رأت عمر خارج من الحمام لذلك توترت لكن عمر تجاهل وجودها تمامآ لذلك شعرت أيلا بضيق لكنها اتعودت على تجاهل عمر لها
◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇□□□□□□□□□
مساء اليوم التالى
استقبل عزت شوقى و ابنه مازن بحفاوة عندما جاءوا لزيارته فى الفيلا
شيرى ٠٠٠ تحبوا تشربوا ايه
شوقى ٠٠٠ قهوة مظبوط
مازن ٠٠٠ و آنا كمان
قالت شيرى الخادمة ان تقوم بعمل القهوة
شوقى ٠٠٠ بصراحه فى موضوع كنت عايز اكلمك فيه يا عزت
عزت ٠٠٠ خير
شوقى ٠٠٠ مازن من امبارح هو ……
قبل انا يكمل دخل عمر وقال
عمر ٠٠٠ عمى شوقى و مازن كمان ده ايه النور ده
مازن ٠٠٠ أذيك يا عمر عاش من شافك
عمر ٠٠٠ أنا موجود هروح فين يعنى
شوقى ٠٠٠ أيه انت استقريت فى القاهرة
عمر ٠٠٠ تقريبآ اه
مازن ٠٠٠ صح نرجع لموضوعنا
عزت ٠٠٠ موضوع ايه
مازن ٠٠٠ بصراحة يا عمى عزت من غير لف ولا دوران انا من امبارح من ساعة ما شوفت بنت خطبتك و آنا مش قادر اشيلها من دماغى
شوقى٠٠٠ احنا عشان كده جايين النهاردة عشان نكلمك عنها
بلع عزت ريقها بصعوبه بأرتباك وهو ينظر لعمر .كما هو حال شيرى
عمر ٠٠٠أستنا انت قولت خطيبت بابا مين دى
مازن ٠٠٠ إللى كانت مع عمى عزت امبارح
ب
س ايه يا عمر بنتها حاجة كده عامله زى الخيال و الحلم الجميل تدخل القلب من غير استأذان . انا من ساعت ما شوفتها و آنا مش قادر اشلها من تفكيرى من دماغى ولا حتى عارف انام
هنا صرخ عزت حتى يقف مازن عن الحديث فى مدح إيلا لانه يعرف لو عمر يعلم عن من كان يتحدث مازن لقتله دون تفكير لذلك قال
عزت ٠٠٠ كفايه كده يا مازن
مازن ٠٠٠ فى ايه يا عمى
عزت ٠٠٠ ولا حاجة بس ياريت نتكلم فى الموضوع ده بعدين
شوقى ٠٠٠ ليه ان بقول تكلم مدام نفين دلوقتى
عمر ٠٠٠ مدام نفين مين
شيرى ٠٠٠ مدام نفين دى حد انت متعرفهوش
عمر ٠٠٠ أه و انتى تعرفيها
مازن ٠٠٠ اكيد لان سيرة كانت معاهم أمبارح
هنا جاءت نفين ثم قالت
نفين ٠٠٠ اسف ماكنتش اعرف ان فى عندكم ضيوف
ثم كانت على وشك الانصراف عندما قال
شوقى ٠٠٠ مدام نفين كويس ان حضرتك هنا احنا لسه كنا بنتكلم على حضرتك
هنا شعر عزت و شيرى ان الدماء تنسحب من أجسادهم
أما عمر تبدلت ملامحه لغضب و الشر يتطاير من عينه الذى باتت باللون الدماء عندما قال
عمر ٠٠٠ ثانية هو انت كنت بتتكلم مدام نفين دى
شوقى ٠٠٠ أيوه .مدام نفين انا كنت عايز اطلب منك ايد بنتك لأبنى مازن
كلنا بقينا عارفين غيرة عمر و غضبه ياترى ماذا سيفعل فى مازن بعد ما تقدم لإيلا
. وماذا سيفعل مع إيلا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الهروب إلى المجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى