روايات

رواية النصيب الفصل الثامن 8 بقلم نادية محمود

رواية النصيب الفصل الثامن 8 بقلم نادية محمود

رواية النصيب البارت الثامن

رواية النصيب الجزء الثامن

رواية النصيب
رواية النصيب

رواية النصيب الحلقة الثامنة

رنا بتطلع بسرعه من المحل خبطت في شخص لفت تعتذر
وقفت مكانها من الصدمه
رنا بصدمه… يـ ـااسر
“رنا الفرحه مش كانت سيعاها وراحت حضنته وفضلت تعيط وتساله كان فين كل دا ياسر بعدها”
ياسر… أنتي تعرفيني؟!
رنا… مش عارفني يـ ياسر سنتين تنسيك مراتك
ياسر بتوهان… مراتي!!!
رنا… ايوا مراتك اللي سبتها سنتين كاملين من غير م تسال فيها
“ياسر كان بيسمع كلامها و صور في دماغه بتظهر ومواقف مع واحده بس مش واضح صورتها خالص بس بتظهر مدغوشه دماغه الألم فيها بدأ يزيد وماسكها ومش قادر”
قاطعهم صوت طلق نار

 

رنا أفتكرت الأطفال… وتيييييين
“جريت للاولاد واخدت بنتها في حضنها واطمنت إن فهد كويس”
“جه الحرامي من وراها ومسكها من شعرها وحط المسدس علي راسها كـ رهيـ ـنه عشان يقدر يهرب”
“ياسر جه علي الصوت… خاف يهجم عليه يأذيها بس فهد قام بحركه سريعه ورمي الكره وقعت المسدس وراح بسرعه أخد وتين منها وياسر راح ضربه بوكس وقعه علي الارض كان المسدس جمبه أخده وقام ياسر جه يديه بالبوكس في باطنه الحرامي سبقه وضربه بظهر المسدس علي راسه وسابه وجري ”
“ياسر مسك راسه ووقع علي الأرض وكانت صور كتير مش واضحه بتظهر قدامه شوية بشوية بتبدأ الرؤية توضح زاد الالم مقدرش يستحمله فقد الوعي
رنا طلبت الاسعاف”
____________
عند فهد
وتين… فد فد يد أليا مال ماما ياحت فين (فهد فهد رد عليا اومال ماما راحت فين)
فهد بعصبية… اسكتي اسكتي خالص متكلمنيش
“وتين عنيها اتملت بالدموع وراحت معيطه”

 

فهد… بتعيطي ليييه دلوقت
وتين… ات زأتلي دامد تين املت اي(أنت زعقتلي جامد وتين عاملت اي)
“فهد نفخ بغضب وراح حاضنها جامد لي”
فهد… مش تعيطي تاني يحبيبتي أنا كنت خايف عليكي
أنا لازم ادرب جامد لما أكبر عشان محدش يقدر يلمسك أو يجي جمبك طول م أنا عايش
__________
_اي دا أنت راجع لوحدك لي فين عمتك
فهد… هي راحت مع الاسعاف مع أونكل اللي أنقذها من الحرامي
_يلهووي حرامي… طب هي كويسه وأنكل مين دا اللي أنقذها
فهد… عمتو كويسه
مش عارف بس هي فضلت تقول هتكون بخير ي ياسر مش هضيع مني بعد م لقيتك
“فتون كانت بتسمع ومش مصدقه”
فتون بعدم وعي… ياسر عايش.. ياسر رجع
“أحمد جه عليهم”
أحمد… حبايب جدو
مالك يـ تونه وقفه كدا لي
فتون بعدم وعي… ياسر عايش.. ياسر رجع
أحمد… أنتي بتقولي اي
ردي يـ فتون يـ بنتي “فضل يهز فيها لحد م فاقت ”
_____________

 

في المستشفي
أم ياسر… ابني فين ردي عليا
اوعي تكوني قولتيله حاجه
رنا… قولتله اي يعني
أم ياسر… إنك مراته
رنا… يعني أنتي كنتي عارفه… عارفه ومش تقولييييلي أنتي اي مش كنتي بتحسي بياااا وأنا مدمره من غيره
أم ياسر بدموع… اسمعيني يـ بنتي
رنا… مش عايزه اسمع خلاص هيفيد بـ أي
“خرج الدكتور من الأوضه كان الكل وصل وقتها”
الدكتور… للأسف في حالتين ممكن تحصل اولا لو عدي 24 ساعه ومش فاق يبقا دخل في غيبوبة وغيبوبة ممكن تفضل أيام أو اسابيع أو سنين الله أعلم
ليث… والتانيه
الدكتور… التانيه لو عدي ال24 ساعه وفاق في احتمال يكون رجعت له الذاكره أو لا و دا هنعرفه لما يفوق
عدت ساعات الليل علي رنا مثل السنين الوقت كان لا يمر وعدي الوقت
الدكتور… أنت شايفني كويس
ياسر بتعب.. اه
الدكتور… شاور له علي أمه وساله مين دي
ياسر… أمي
الدكتور… شاور له علي رنا وساله مين دي
ياسر…
رنا بصدمه….
_____________

 

رنا… قووووومي يـ غيبووووبة
وتين بتأفف… يوووه بقا يـ ماما
رنا… قومي بدل ما أشبشبلك
وتين بنوم… ربنا علي الظالم و المفتري
رنا… بتدعي عليا يـ وتين الكـ ـلب
أنا غلطانة أنا اللي كنت جايه اصحيكي عشان فهد شوية وهيعدي عليكي عشان يوصلك معاه وهو رايح الدرس
بس خلا هرن أقوله مش يستني حد هو في تالته ثانوي يعني سنه مهمه ومش محتاجه دلع
وتين أول م سمعت أسم فهد قامت بسرعه سحبت الفون من أمها
(وتين 13سنة شعرها أسود طويل يصل إلي خصرها بس دا بيعكس لون بشرتها البيضاء وخدودها الوردية وعنيها العسلية وقوامها الممشوق)
رنا… بما إنك صحيتي بقا ولبستي فـ عدي عليه عشان لسه ساعة علي معاد المدرسة😂
وتين… أنتي ااااه منك
مش عارفه أنا عملالك إيه يوليه أنتي دا أنا لو درتك م هتعملي معايا كدا
الله يكون في عون الراجل أبويا مش عارف أفتكرك لي

 

كان زمانا مستريحين منك😏😂
رنا… مش تفكريني
Flash back…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية النصيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى