روايات

رواية الم الفراق الفصل الرابع 4 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الفصل الرابع 4 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الجزء الرابع

رواية الم الفراق البارت الرابع

رواية الم الفراق الحلقة الرابعة

(الليل جيه علي ابطالنا )
ياسين:الووو
لين:الووو
ياسين:ممكن تقولي كونتي قفله التلفون ليه
لين:والله ما قفله هو بايظ
ياسين:بايظ تبعتيلي من عند خالتي وتقولي التلفون بايظ أنا قلقت عليكي
لين:حاضر اسفه اني خليتك قلقت عليا
ياسين:قريب إن شاء الله اجبلك تلفون بس اما نجيب حجتنا الاول
لين:مش عايزة حاجة
ياسين:مش هينفع
لين:مش عايزة شكرا
ياسين:انتي عامله ايه
لين: الحمدالله وانت عامل ايه
ياسين:كويس الحمدالله احنا جين الجمعه الجايه عشان نجيب العفش ماما بتقول أن عندكم العفش حلو
لين:تاجي بسلامه
(عبير دخلت الاوضه بتاعت لين)
عبير:خدي كولي انتي مكلتيش
ليه :مش عايزة
عبير:كولي وانتي بتكلمي ياسين
لين:مش جعانه ياماما مش عايزة
عبير:قولها حاجة يا ياسين
ياسين:مش عايزة تكلي ليه يا حبيبتي
لين:مش جعانه أما اجوع يبقا اكل
عبير:لاء تكلي دلوقتي وانا عملت الاكل الي بتحبيه
لين:مش عايزة
ياسين:ادي التلفون لي خالتي
لين :اتفضلي ياماما
عبير:ازيك ياسين عامل ايه
ياسين:الحمدالله يا خالتي انتي عامله ايه والي عندك
عبير:الحمدالله كلهم بيسلموا عليك
ياسين:خلاص ياخالتي سيبي الاكل وهي هتاكل
عبير :ماشي ياحبيبي عايز حاجة
ياسين:عايز سلامتك
عبير:يلا سلام يالين
لين:سلام ياماما
لين:الووو
ياسين:ايه يالين كولي ياقلبي
لين:مش جعانه
ياسين:عشان خاطر ي يلا كولي
لين: والله ماقدرة
ياسين:أنا بقولك عشان خاطري
لين:حاضر
(وبدائة تاكل لين )
ياسين:بتاكلي ايه
لين:مكرونه
ياسين:مكرونه ايه
لين:مكرونه انت لو عرفت اسمها هتضحك اوي
ياسين: اي هيا
لين:مكرونه مبقبقا
ياسين:ستي كل ما تشوفني تقولي لين أكلتك مكرونه مبقبقا اقولها لسه ياستي مكلتهاش ههههه
لين:أن شاء الله يبقا اعمله وتاكل منها أن شاء الله
ياسين:أن شاء الله لين
لين:نعم
ياسين:أنا عايز صورة ليكي
لين:ليه
ياسين:كدا أنا عايزها
لين:لاء مش هينفع ابعتلك صور أما نتجوز يبقا نصور برحتنا
ياسين:وفيها ايه ياعني
لين:مش هينفع أن شاء الله بعد كتب الكتاب يبقا نتصور برحتنا
ياسين:برد يالين الي في دماغك هو هو
لين:معلش اهو خلاص هانت تالت سنين بس
ياسين:فعلا التالت سنين قليلين جدا لين أنا عايز اتجوز بعد سنتين
لين:بس انت وبابا في الاتفاق علي تالت سنين عشان أنا في ثانوي ومش هعرف أوفق بينك وبين تالته
ياسين:انتي هتذكري هنا وهتروحي الدروس هنا وهتروحي هناك علي الامتحانات بس و ناجل الحمل شويا
لين:لاتفاق اتفاق رجاله وانت ايش عرفك اني في اول سنه مش هحمل انت تعرف في علم الغيب
ياسين:ماليش فيه أنا عايز اتجوز بعد سنتين
لين:سلام ياسين
(وقفلت لين التلفون خالص عشان مايرنش و هي مش عايزة ترد هما تفقوا من الاول)
راحت مرات عمي لين مسكت تلفونها وفتحتو و فتحت الشات الي بين لين وياسين وكان اخر رساله ابعتي صورة عايزة اقولكم أن لين مسحت الرسائل الي بعديا عشان مامتها بتمسك التلفون ونشوف كل حاجة بس لين نسيت تمسح دول راحت مرات عمي لين بعتت لي ياسين صور لي لين بالحجاب وراحت بعتا صورة من غير حجاب قالت ما هو هيكون جوزها وراحت مسحا الصور من عند لين بس هتكون عند ياسين )
عبير:ازيك يا نرمين عامله ايه
نرمين:الحمدالله انتي عامله ايه
عبير: الحمدلله
نرمين:عبير أنا عايزة لين وياسين يجوزو بعد سنتين
عبير:ازاي انتي عارفه انها هتكون في تالته ثانوي و في السنه دي هي مش هخليها تشيل معلقه حتي و ممكن لو اتجوزو تحمل هتاخد بلها من الدراسه ولا الحمل ولا البيت
نرمين:خلاص نشوف الموضوع دا انا اجي يوم الجمعه ان شاء الله
عبير:أن شاء الله
(سمعت لين كلام خالتها و مامتها راحت دخلت الأوضاع ونامت تاني يوم تلفون لين عمال يرن )
لين:الووو
ياسين:قفلتي ليه امبارح
لين:مافيش
ياسين:مش كنا بنكلم
لين:أنت عمال تقول اجوز بعد سنتين دا اتفاق رجاله ومش هينفع نغير فيه و السنه تالته تحديد مصيري ادخل كليت ايه لو اتجوزنا ازاي اخد بالي منك ولا من البيت والا الدراسه ولا ماما
ياسين:انتي كنتي تقولي كدا بدل ما تقفلي
لين:ما أنا عماله اقولك مش هينفع وانت عمال تقول أنا عايز ومليش دعوا وانا مش هعرف تقول ايه والحاجة دي في ايد بابا وماما موفقين برحتهم أنا موفقه بس مش هسامح لو مجبتش مجموع
ياسين:خلاص ياحبيبتي مافيش مشكله نخليها بعد تالت سنين زي ما انتي عايزة انتي علي فكرة قمر من غير حجاب
لين :انت شوفتي أمتي من غير حجاب
ياسين: مرات عمك بعتت صور بتاعتك ليا وبعتت صورة معاهم من غير حجاب وقالت لي اي خدمه تعرف أني مرات عمك بس
لين:طيب أما اروح
ياسين:انتي فين دلوقتي
لين :أنا عند بنت خالتي كنت مخنوقه قالتلي تعالي اقعدي معايا
ياسين:حق عليا طيب اسيبك مع بنت خالتك واكلمك بليل
لين:تمام خالي بالك من نفسك
ياسين:ماشي سلام
(وجه بليل ولين اتكلمت مع ياسين ومامتها قفلت التلفون ذي كل مرة لغايت أما جه يوم الجمعه)
عبير:تعالي يانرمين تعال ياسين اتفضلوا
(عبير دخلت الأوضاع لقت لين لسه بتلبس الطرحه )
عبير:خلصتي
لين:ايوا ياماما
عبير:طيب يلا
لين:حاضر
(ماشيه لين ورا مامتها وهي مكسوفه )
عبير:يلا مكسوفه ليه ما انتوا بتتكلموا مع بعض كتير
(لين اتحرجت ودخلت وياسين باصص علي لين و علي وشه ابتسامه جميله لين دخلت سلمت علي خالتها وقالت اذيك يا ماما و سلمت بالعافيه علي ياسين بطرطيف صوابعها هي مش مقروفه هي مكسوفه بس راحت خالتها سابتهم هي ومامتها ودخلوا الاوضه التانيه)
ياسين:في حد بيسلم علي حبيبه بطرطيف صوابعه
لين:ايه
ياسين:مش أنا حبيبك وخكيبك وجوزك المستقبلي يبقا تسلمي كويس
لين:ما أنا بسلم كويس
ياسين:لاء كدا مش بتسلمي كويس أنا هوريكي بتسلمي ازاي
(ياسين مسك ايد لين وعمل نفسه أنه هيسلم عليها بس هو فضل ماسك اديها )
لين بكسوف:سيب ايدي
ياسين:لاء مش هسيبها
لين:ياسين سيب ايدي كدا مش هينفع عيب و لو حد جيه شفنا كدا
ياسين:الي ياجي ياجي أنا ماسك ايد حبيبتي فيها حاجة
لين بكسوف:معلش سيب ايدي
ياسين ابتسامه:لاء
لين:عشان خاطري
ياسين:لاء
لين:أنا بقول عشان خاطري
ياسين:خلاص ياسيت عشان خاطرك بس
(وفضلوا يتكلموا شويا مع بعض لغايت أما عبير جدت وقالت يلا عشان نروح نشوف العفش لين اصلا كانت تعبانه اوي عندها برد وسخنه )
اخو لين الكبير:لين تروح ليه تعبانه شيفها أنها مش قدرة
عبير:وطي صوتك هتروح عشان تختار
)ومشيت لين معاهم وراحت شافوا الاوض
نرمين:الاوضه دي بتاعت مين
الراجل:دي كانت بتاعت صحاب الشغل كان عملها لي بنتوا بس محصلش نصيب
نرمين:خلاص هناخد دي
ياسين:لين انت يعايزة انهي الي في التلفون ولا دي
نرمين:هناخد دي دي حلو
(اخو لين أقال حاجة خالة نرمين زعقت ومشيت وقالت والله ما هختار ولا هحضر فرح ولا خطوبه ياسين قالها ليه و محدش قال حاجة خالت العيله كلها مشيه ورها تهدي فيها وهي بردو راحت رمت الفلوس في وش ياسين قالت ا روح اختار انت وهي بقا ما أنا مش لزمن رقي )
لين:خلاص ياماما أنا مختارة الي انتي اخترتيها أنا عايزة شكلها حلو
ياسين:خلاص يا امي اهدي
(بعد ما هديت فعلا خدو الاوضه الي هي اخترها بس الاوضه بتاعت الاطفال والجلوس لين الي اختراهم وراحوا يدفعوا الفلوس هي الاوضه بتاعت النوم الي اخترتها حلوة اوي عن التانيه كانت عجبه لين بس لين محدش خد رقيها في أي حاجة غير اوضه الاطفال حتي الدهب ما خدتش الي هي عايزة هي خدة الي اهلها اخترو وبس محدش خد ريقها تختار ايه بس قالت هي الاوضه حلوة وهي عارفه خالتها مسكت في الاوضه ليه عارفه خالتها بتفكر في ايه عارفه طلاما الاوضه دي بتاعت بنت الراجل يبقا عملها بكل حب واطقان وكمان عملها بخشب حلو مرضتش زعلها راحت اخترتها من كتر التعب الي هيا فيه لين )
ياسين:روحي يالين طلاما تعبانه واحنا هناجي وراكي
لين:عادي خلاص
عبير:روحي انتي تعبانه خالص واحنا هناجي وراكي
(كان لسه ياسين هيمسك ايد لين عشان كانت العربيه هتخبطها بس عبير لحقتها ومسكتها هي )
ياسين:روحي يا حبيبتي وانا هدفع الفلوس وهناجس كلنا
لين:تمام بعد اذنكم
ياسين:سلام
(وفعلا روحت لين وراحت نائمه علي السرير حتي بلبسها خلاص التعب وصل بيها لي الاخر بعديها بنص ساعه ياسين وخالتها ومامتها رجعوا من عند الراجل )
عبير:يلا قومي عشان تقعدي معا ياسين قبل ما يمشي
لين:حاضر
اخو لين الكبير بغضب:مش شيفها تعبانه لين مش هتقعد مع حد
عبير:عيب مش هينفع تقعد
اخو لين:قولت مش هتقعد لين مش شايفه قدمها من التعب
عبير:يبقا نشوف دا بعدين
(وفعلا لين دخلت )
ياسين:أنا آسف علي الي حصل انهاردة
لين:علي ايه
ياسين:علي الي امي عملتوا
لين:مافيش حاجة هي عايزة ليك احسن حاجة هي بتحبك وعايزك مبسوط وهي اختارت دي عشان عارفه أن الرجل عملها احلا من التنين بس وهي الاوضه حلوة عجباني
ياسين:ياعني عجباكي
لين:ايوا جميله بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن حلوة
ياسين:طيب الحمدالله انها عجبتك
عبير:يلا يالين حولي مع خالتك وياسين
لين:ماشي
(فضلت لين تبص بس مش بتاكل لأنها تعبانه ومش قدرة تاكل خالص )
ياسين:كولي يالين
لين:حاضر أنا باكل اهو
*******************************************
(اعزائي القراء اريد معرفة منكم هل ما قالته لين صح ام خطاء في اختيار الشي الذي تريده و ما قالته لي ياسين اريد معرفة منكم رايكم في كومنت❤️)
*******************************************
(ومشي ياسين هو خالت لين ولكن فضلت لن تتواصل مع ياسين )
ياسين:ازيك يالين عامله ايه
لين:الحمدالله وانت عامل ايه
ياسين:الحمدالله لسه تعبانه
لين:لاء ارتحت شويه عن الأول الحمدالله
ياسين:طيب الحمدالله خدي ياحبيبتي الدواء في معادو
لين:حاضر
ياسين:روحت عند تيتا ناديه
لين:اه روحت وسلمت علي خالاتي وبنتهم وكمان سلمت علي يوسف بردو
ياسين:يوسف دا قد ايه
لين:اصغر مني بسنه أو سنتين
ياسين:واكيد حضنتي صح
لين:اه عادي دا اخويا الصغير
ياسين بعصبيه:وتحضني ليه انتي متعرفيش ممكن مامتك وباباكي وأهله يتفقوا ويجوزكي ليه
لين:اجوز مين بقولك اخويا الصغير وكمان أنا وهو زي القط والفار
ياسين:أنا بقولك اياكي تعملي كدا تاني
لين:حاضر
ياسين:بحبك ياقلبي أنا بغير عليكي مش اكتر ومش بحب حد يلمسك
لين:حاضر
ياسين:بتعملي ايه
لين:بكلمك اي صوت الغلوشه الي عندك دا
ياسين:مافيش كنت جايب لي عيال اختي شويت حاجات من السوبر ماركت بس جيت لقتهم مشيوا رحت واخد كيس كرتيه وباكل فيه
لين:بالهنه والشفاه اه عايزة اقولك أن حنه بتاعت بنت خالتي بكرة عشان كدا ممكن معرفش اكلمك عشان هاجي تعبانه
ياسين: طبعا تحطي ميكب
لين:هاحط خفيف مش كتير
ياسين:لاء متحطيش
لين: عشان خاطري احط خفيف خالص
ياسين:استني أنا هبعت لي خالتي اقولها تحط ليكي روج خفيف وطبعا في رجاله
لين:الرجاله في مكان واحنا في مكان خالص وقفلين علينا الخيمه
ياسين:أنا قولت لي خالتي وقالت تحط ليكي روج خفيف يارب يكون خفيف ذي ما بتقولي
لين :حاضر
عبير بصوت واطي :اقفلي هاتي التلفون كفايه كدا
(لين هزت راسها مش عارفه تعمل ايه عشان تقفل فضلت تتوب عشان يقفل مع انها مش عايزة تقفل بس مامتها هي الي جبرها )
ياسين:عايزة تنامي
لين:لاء عادي
ياسين:انتي بتقربي التلفون عايزاني اعرف انك عايزة تنامي وانا مش هقفل ههه
لين::ابدا والله🥺
ياسين:بهزر معاكي خلاص نامي عشان تقدري تروحي بكرة وانتي فايقه
لين:ماشي
ياسين:ها توحشني
لين بكسوف:وانت كمان
(قفلت لين مع ياسين ونامت صحيت الصبح خدت البس وطرحه وكل حاجة عشان تلبس عند خالتها خدتها امها وديتها هي وبنات خالتها الصالون التجميل
لقت مامتها جيب ليها رموش صناعيه تلبسها خدت لين وحدة بتسال مامتها عن التانيه قالت بتاعت بنت خالتها راحت لين عطيتها لي بنت خالتها راحت لين عشان تقعد وتعمل ميكب راحت بنت خالتها قعدت الاول راحت قالت لها أنا الي كنت اقعد بنت خالتها قالت أنا خلاص قعدت زعلت لين شويا وبعدين قعدت عرفت أن العروسه خد بنت خالتي لين وركبتها معاها العربيه و سابت لين في الكوافير ومشيت زعلت لين اوي علي الموقف دا رحت ام لين بتقول لي البنوته الي بتعمل لي لين الميكب مش عايزة الميكب اوفر اوي عايزة بسيط راحت قالتها حاضر البنوته جايه تحط الرموش حطتها عيون لين دمعت عشان اول مرة تحط الحاجة دي استغلت لين الموضوع و عيطت بس من غير ما حد يحس بيها راحت البنت بتقولها بتعيطي ليه لين مش بعيط دا البتاع عامل حرقان في عيني وخلصت لين و اتصورت شويا راحت ام لين بعتت لي نرمين الصور)
نرمين :هي دي لين
ام لين:ايوا
نرمين:بسم الله ماشاء الله قمر اوي عقبال يالين يارب
(راحت نرمين بعتت الصورة لي ياسين)
ياسين :لين هو دا الميكب الخفيف
لين:وانت شوفت الميكب فين
ياسين:اني و رتني الصورة
لين:اه مش أنا قمر هوو خفيف اهو
ياسين:من نحيت انك قمر لا انتي بطل
لين:بطل قلة ادب ياسين
ياسين:أنا قولت ايه الله مش بقول الحقيقه وكفايه شفايفك المرسومه الي عايزة تتاكل مش عارفه شفتك الي فوق تحسي مش رفيعه ولا تخينه وشفتك الي تحت تحسها شكلها جامد أما تتاكل
لين باستغراب:تتاكل ازاي مش فهمه
ياسين:بعد كتب الكتاب اقولك و اقولك ليه هتبقا عملي أن شاء الله
لين:أنا مش فهمه اي حاجة خالص
ياسين:يلا روحي عشان بنت خالتك
لين حاضر سلام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى