روايات

رواية المنحوسة .com الفصل الحادي عشر 11 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الفصل الحادي عشر 11 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الجزء الحادي عشر

رواية المنحوسة .com البارت الحادي عشر

رواية المنحوسة .com
رواية المنحوسة .com

رواية المنحوسة .com الحلقة الحادية عشر

احمد.. انتبهو يا اغبيه دي خطة
رنا وعزيز استغلو الفرصة وقفلو الباب
عزيز.. وبكدة نكون خلصنا منهمم واخيرا
_ رناا.. اهه الحرييييه واخيرا الحمدلله بس يلاه عشان الباب ممكنش ميقعدش كتير خلينا نهرب
_ عزيز.. اجري وخرجو برا البيت خالص هما الاتنين
فضلو يجرو لحد ماطلعو عالطريق العمومي
_رناا. اهه خلاص مش قادرة نفسي هيقطع حاول توقف لنا عربية ولا حاجة
_عزيز. احنا مبعدناش كتير فاممكن يلحقونا قومي خلينا نكمل مشي و اوعدك اول متيجي عربية هوقفهاا
_رنا. لااعع مش قادرة والله نفسي ورجلياا مش قادرة
وقامت قاعدة ع الارض.. اهي قعدة حلها بالي يقلناا بعربية ولا حتي موتسيكل..
_عزيز. طيب قدامك عشر دقايق تاخدي فيهم نفسك وبعدها نمشي ع طول
_ رناا. ماشي ماشي التشوفه

 

 

ʚـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..عند الخاطفين.. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــɞ
_محمد. اغبيه اغبيه اغبييييييييييه سبتوهم يهربو ياحيواناات انتو عارفين شهاب بيه لو عرف هيعمل فينا ايي
_علي.. خلاص يامحمد كلامك ده ملوش لزمه احنا نطلع ندور عليهم تلقاهم مبعدوش كتير
_ محمد. انت عندك حق.. تطعلو تدورو عليهم وتعملو اي حاجة عشان تجبوهم استخدمو معاهم كل الطرق بس صدقوني لو رجعتو فاضيين الايدي يا ويلكم يا سواد ليلكم يااالاه غورو جبوهم
_علي. احنا هنروح كلنا وانت يا محمد اقعد هنا عشان لو جه شهاب بيه تعرف تتصرف معاه و متقلقش احنا ان شاء الله هنلاقيهم
༺الجمهور: لا و واثق من نفسهه خالص مالص جامدد😂😒༻
_محمد.. انا بعتمد عليك ياعلي
وخدو بعضهم وركبو عربياتهم ومشيو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في شركة شهاب عصران
_حساام للموظفة.. شهاب عصران موجود
_الموظفة. اه يافندم عندك موعد معاه
حسام سابها ومشي علي مكتب شهاب ومهتمش
_الموظفة.. يا استاذ استني مينفعش كده هطلبلك الامن لحظة
حسام مهتمش وكمل مشي لحد موصل لمكتب شهاب.. ضرب الباب برجلة ودخل
_شهاب. اي ده انت مين وازي تضرب الباب كده
_حسام بسخرية. انا مين هه انا الي ضاع من عمري سنين يا حلتهاا.. واشار للعساكر هاتوه …
العسكري مسك الكلبشات وبيحطها فـ إيد شهاب
_شهاب. لحظه بس انت هتقبض علي بتهمت اي انا مفيش حاجة تديني دانا هوديك فـ ستين داهيه
_ حسام. تودي مين فداهيه انت اهبل انت متهم بقضية خطف
_شهاب بتوتر. خطف خطف مين انا مخطفتش حد انت معندكش دليل ضدي ومعندكش اذن من النيابة انا مش هتحرك من هنا غير لما توريني اذن خاص من النيابة
_حساام. انت متهم بقضية خطف عبدالعزيز عادل الهواري واحنا عندنا دليل ضدك بده يعني بالعقل كده مش هنيجي نقبض عليك من الباب لطاق كده 😂
_شهاب وتوتره بدء يبان.. دليل اي انا مخطفتش حد
_حساام.. ههههههه يا شهاب انت اساسن باين عليك انك وراء ده كله شوف ملامح وشك قلبت الوان اذاي هههههه وع العموم ياسيدي الدليل شاهد للحادثة تحب تعرف مين هقولك عشان مبقاش حارمك من حاجة سيد سيد الي رجالتك ضربته ع راسه وسابوه فالعربية
_شهاب اتوتر خالص.. ومش قادر ولا عارف يرد
_حساام سابه ومشي وقال.. هاتوهه ع العربيه يالاه هههههه عشان تعرف بس ان الشرطة مش بتخفي عليها حاجة هههههههههه

 

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..
عادل.. استاذ نادر انا مقدر قلقك علي بنتك وكذالك المدام بس انا اظن انكم لو تروحو البيت ترتاحو يكون افضل ليك وللمدام وانا معاك علي الخط وهبلغك بكل جديد
_نادر.. تمام يا عادل بيه انا هعتمد عليك بس انا هروح المدام وهاجي تاني مقدرش اقعد فالبيت علي كده
_عادل.. طيب الي يريحك احنا حاليا هنروح للمركز تقدر تلحقناا
_ تماام ومن ثم التفت لزوجتة التي لم تفارق الدمعه عينيهاا لغياب ابنتهاا واخذهاا وذهباا الي المنزل
احمد وعادل ركبو عربياتهم وطلعو عالمركز …………
حسام.. الو يا احمد باشا احنا مسكنا شهاب عصران وحاليا متجهين للمركز انت وصلت
_احمد. احسنت يا حسام انا فالطريف خلاص قربت اوصل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند عزيز ورنا
رناا.. اهي في عربية وقفها وقفها بسرعة
_عزيز.. تمام شايفها والله…….. ياسطاا استني يا معملم
سواق العربية.. نعم في حاجة
_عزيز. تسلم بس انا ومراتي اتعطلت عربيتنا واتصلت بالميكانيكي ولسه مجاش وسابناها وقلنا نشوف حد يوصلنا للمدينه اصل ذي مانت شايف الطريق طريق صحراوي ومفيش حد يساعدناا ومراتي حامل وتعبت وصلنا وانا هديك الي عايزة
السواق كان خايف منهم في الاول ليكونو حرامية ودي خدعة بس شاف لبس عزيز وعرف انه ابن ناس وكان حاسس انه مئلوف شكلة
السواق رشدي.. وانت هتديني ايه لينظر للساعة فيد عزيز.. تديني الساعة دي
_عزيز.. بص لساعة بحزن.. وقال دي كانت هدية جدي ليا لما اتخرجت واخد نفس عمييق وكان هيرد بس قاطعتة رناا
_رناا. بص انا عندي حلق دهب هديلك فردة منه اهو يساويله االفين يا سيدي
_رشدي.. ولي ميبقاش الفردتين
_رناا.. هاا لي اومال هتودينا المريخ دا احنا بنقولك تودينا لستة اكتوبر بس وهناك هنتصرف احناا
_رشدي.. ستة اكتوبر لا ده مشوار طويلل وانا مش قدر اساعدكم انا ممكن اوديكم لمكان عام في اسكندرية هناا مش رايح القاهرة اناا
_رنا.. لي ده خطوتين
_رشدي.. خطوتين ايه انتي عارفة احنا فين انتي ف اسكندرية يا حلوه
_عزيز بزعيق.. متخترم نفسك بقولك مراتي
_رناا.. احنا في اسكندرية 🫠🙂
_عزيز.. طيب خلاص انت تودينا قدام اقرب فندق هناا تمام
_رشدي. مااشي واخد الحلق ع بعضة
_رناا. لااعع فردة واحدة ولو مش عاجبك الطريق مليان عربيات رايحه وجاية😒

 

 

_رشدي. طيب خلاص دانتي جلده يا شيخة…
عزيز دخل ايده من الشبكاك ومسك رشدي من ياقت قميصة وقال.. مش قلتلك تحترم نفسكك
_رشدي.. مش قصدي بس انا اقصد انها بخيلة وكده
_عزيز.. لا قصدك ولا غير قصدك افتح باب العربية يالاه خلينا نركب
_رشدي.. حاضر حاضر وفتح الباب وركب عزيز فالكرسي الي قدام ورنا فالكرسي الي ورا لحد موصلهم رشدي لفندق
ونزا منه عزيز ورناا
عزيز.. شكرا يا رناا
_ رنا.. ع اي بس الشكرلله
_عزيز. انك مخلتنيش اديله الساعة بتاعتي
_لا عادي ولا يهمك وبعدين مش وقته ده خلينا ندخل دلوقت اساسن اليل حل خلاص ولازم ندخل لان ممكن الخاطفين يتبعوناا
_تمام
.ودخلو الاتنين
عزيز للموظف.. حجز غرفتين بكام لو سمحت
_الموظف.. بـ *****س هو حاليا الغرف كلها محجوزه ومفيش غير دابل
_عزيز.. والدابل بكام
_رناا.. مستر عزيز دابل مينفعش
_دا المتوفر حاليا احنا مطرين متقلقيش انا هحل كل حاجة
_الموظف..****
_ تمام بس انا مش هقدر ادفعلك لاكاش ولا بالڤيزه
_امال هتدفع بأية حضرتك
_رنا مسكت الحلق وبتهزة.. هندفع بده دهب ع فكرة ومدتة للموظف
_ الموظف.. انتو لاقيين حلق واقع وجايين تلعبو علياا مسك الحلق ودقق فيه واكمل.. بس ماشي يمشي حاله اسجل اسمك اي
_عزيز اتنرفز من معاملته بس قرر يسكت لان لو قال اسمه ممكن الخاطفين ييجو يسئلو.. عامر عمار
_الموظف.. هه تمام اتفضل المفتاح اهو الغرفة رقم 111
عزيز.. تمام.. ليذهب هو ورنا خلفه
ولاكن كانت هناك عيون تراقب سارة مرات مصطفي اخو عزيز الاكبر
مصطفي. ها اتئخرت عليكي ياحبيبي
_لا ياروحي بس بقولك انت عارف انا شفت مين دلوقت.. شفت عزيز وكانت معاه بنت جميله واخدو غرفة دابل تصدق
مصطفي.. انتي بتهزري صح عزيز مستحيل يعمل كده
_والله ذي مبقولك كده وكمان رقم الاوضة111
_طيب تعالي نروحله……………… ومشي الاثنين لغرفة عزيز

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند عزيز
دخل عزيز الاوضة.. وقال انا هدور علي تلفون ارضي اتصل بيه علي حد ييجي ياخدنا من هناا تمام
_رنا مشيت للحمام
………. بعد شويه عزيز لقي تلفون بس الباب خبط وراح عزيز يفتح فتح الباب ورنا طلعت من الحمام
عزيز.. مصطفيي
سارة..بصت لرنا الي واقفة مش فاهمه حاجة… بقي كدة يا عزيز
مع بنت وكمان حاجز دابلل
_عزيز.. اهدي بس كده ياسارة ومتفهميناش غلط متقولها حاجة يامصطفي ولا انتي اخويا بالاسم بس
رنا سمعت كده وقالت الجملة الشهيرة.. تباً لذاك النحس 🙂و ونزلت فالارض فاقدة الوعي
_سارة.. وكمان حاامل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنحوسة .com)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى