روايات

رواية الملاك الحزين الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الجزء الرابع

رواية الملاك الحزين البارت الرابع

رواية الملاك الحزين
رواية الملاك الحزين

رواية الملاك الحزين الحلقة الرابعة

ملاك قامت بغضب:انت اي الي جابك هناا
نادر بهدوء:اهدي ياملاك وتعالي نقعد نتفاهم
ملاك بعصبية:وانت مين انت علشان اتفاهم معاك انت متخلف ولا اي …اتفضل برة
حسام بغضب:انت مسمعتش هي قالت اي برةةة
نادر بتوعد:ماشي ياملاك ماشي ..ومشي
ملاك قعدت بتعب وحزن ظاهر عليها
مازن بهدوء:مردتش اتكلم وهو واقف مين ده
ملاك :ده نادر
مازن :الي كان مع ميار ..وهو اي الي رجعوا
ملاك:امم..مش عارفة
مازن بصلها وسكت

 

 

 

______________________________________________
اليوم التاني
ملاك :ادخل
مازن دخل وقعد قصدها :انتي كويسة
ملاك بصتله شوية وقالت بابتسامة حزن:امم كويسة ..انت كويس
مازن بحزن وكسرة ظاهرة عليه:لا انا مش كويس كل مرة افتكر الي حصل مش قادر انسي ..لولا انا كان زمان ماما عايشة وكارما معانا هنا ..انا تعبان اوي ياملاك تعبان اوي صورتهم لسة قدامي وهما نايمين وغرقانين في دم*هم وانا مكنش في ايدي حاجة اعملها
ملاك بدموع خدتوا في حضنه:هشش اهدي اهدي يامازن ده قضاء وقدر ياحبيبي ادعيلهم ادعي لماما بالرحمة وادعي لكارما تفوق بالسلامة وان شاء الله مش هتسبنا
مازن :خايف اوي ياملاك اوي
ملاك بدموع :مش هتسبنا مش هتسبنا
الباب خبط
ملاك وهي بتمسح دموعها:ادخل
ميار دخلت بهدوء:لو سمحتي ياملاك اسمعيني عايزة نرجع زي زمان
ملاك ضحكت بسخرية:عمر مافي حاجة ترجع زي زمان ياميار
ميار :بس انا مكنش قصدي اني اعمل كدة ليكي بس الي حصل بين ماما ومامتك هي الي خلتني اعمل كدة
ملاك عصبية:وانا ذنبي اي لي تدخليني وتدخلي نفسك في مشكلة ملكيش دعوة بيها هااا انا كان ذنبي اي …اخرجي يا ميار اخرجي ولو سمحتي ملكيش دعوة بيا تاني
ميار بدموع:بس
ملاك بصوت عالي وغضب:برةةة
مازن بحزن:ملاك اهدي ه…
ملاك بصتله بجمود:لو سمحت يامازن لو سمحت ..وبصت لميار الي كانت واقفة بندم وحزن :لو سمحتي ياميار لو سمحتي ملكيش دعوة بيا تاني علشان عمر ما الي انكسر يتصلح وانا تكسرت وعمري ما هرجع زي الاول ابدا
ميار مشيت ومازن بص لاثرها بحزن

 

 

 

مازن بحزن :لي كدة ياملاك ماهي ندمانة
ملاك بصتله وسكتت بحزن فهي نفسها حد يفهمها
ومازن قام دخل اوضته
__________
تيتا
حميدة بحب وهي بتحضنوا:عامل اي ياكريم ليك وحشة ياحبيبي
كريم بحب:وانتي ياستي الكل اسف بقي الشغل كان واخد وقتي …بس خلاص ياسطا الكل نبقي معاكي دائما
حميدة ابتسمت بحب وسكتت
كريم بتساءل:اومال ملاك فين
حميدة :فوق في اوضتها
كريم :طب انا هطلع اشوف
حميدة بسرعة:لا بلاش ..واكملت بتوتر وحزن:بلاش سيبها دلوقتي
كريم فهم وقال بحزن:تمم
مازن وهو نازل علي السلم:حبيبييي
كريم بفرحة وحب:مااازن وجري خدوا في حضنه بحب
كريم :اخبارك اي
مازن اتنهد وقال بابتسامة:انا الحمد لله
“كريم ابن خال مازن وملاك بس أهله متوفيين وهو بعد اما اتوفوا سافر ولسة راجع”
قعدوا يهزروا مع بعض .
___________
عدا اليوم من غير أي أحداث تذكر
يوم جديد

 

 

 

ملاك وهي بتقعد جمب حميدة بحب:صباح الخير
الكل رد ماعدا نادية
حميدة :انتي مش قولتي انك قاعدة النهاردة
ملاك :ماهو في شوية شغل ياحبيبتي لازم اخلصه ..وبصت لمازن:هتيجي معايا صح
مازن :اه …وأكمل يتساءل:هو فين كريم يتيتا صح
ملاك سمعت اسمه وقالت بصدمة:كريم ..وبصت لحميدة :هو رجع
حميدة بتوتر:لسة راجع امبارح
مازن باستغراب:هو انتي متعرفيش
ملاك وهي بتمثل البرود:لا خلاص اقفلوا علي الموضوع ويلا انا هقوم انا ..وقامت باست رأس حميدة وخرجت والدموع بدأت تتجمع في عينيها بألم بس مسحتها وكملت طريقها
………..
وصلت ملاك ودخلت المكتب .قعدت تكمل شغلها
حسام دخل :سلاموزز
ملاك وهي بصت للورق :يابني هو مفيش باب تخبط عليه
حسام :ماانا الصراحة بكسل .
ملاك وهي بتبصله بضحك:عملت اي في الشراكة بتاعت لندن
حسام بجدية:لسة هيوصلوا مصر بكرة
ملاك:طب اشطا …هقوم اجيب حاجة واجي علي السريع

 

 

 

حسام :هايلي قهوة معاكي بالله
ملاك:اشطا ..وخرجت متجهة للخارج ولسة بتركب العربية ..
ملاك بصدمة ووجع:اااااه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى