روايات

رواية المشاغبة والامبراطور الفصل الأول 1 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور الفصل الأول 1 بقلم شروق مجدي

رواية المشاغبة والامبراطور الجزء الأول

رواية المشاغبة والامبراطور البارت الأول

رواية المشاغبة والامبراطور الحلقة الأولى

…………………..

هو لص يبحث عنه الكثير من رجال الشرطة ورجال المافيا حول العالم
حاد الطباع قاسى بارد الى حد الثلج من المستحيل ان يخضع لاحد
هى مشاغبة و مجنونه و عنيده الى حد الجنون و مقتنعه انها ذات ذكاء خارق 🙈
ماذا حدث ان اجتمع الاثنان معا 🤔♨️♨️
ماذا ان كانت هي مصيبه حياته وابتلاء الله له 🙈

يونس الهلالى الشهير بالامبراطور بطل الرواية : ٣٤عام مصرى الجنسية قاسى الى حد الحديد
حتى الحديد يلين لاكن هو لا
بارد الى حد الثلج لا يعترف بالحب
ولاكن النساء بالنسبة له نوع من انواع الاستمتاع فقط
قوى العضلات يملك ذكاء خارق

ندى بطله الرواية : ٢٥عام مصرية الجنسية مجنونة
و مشاغبة تعشق المغامرة والإثارة عنيدة لدرجه لا يتخيلها أحد فهى تعند لمجرد الاستمتاع بالعناد فهو هواية لديها
مقتنعة انها ذات ذكاء خارق 😂 ولاكن الحقيقه هى حسبى الله ونعم الوكيل فيها 😂 جميلة جدااا ♥️

ياسين الشهير بالقناص : صاحب يونس الانتيم
معاه فى كل شئ يعمل معه جروب مع بعض
٣٢عام يعشق الاكل شخصيه مرحه عكس يونس كثيرا بالطبع
يمتاز بسرعه التفكير والتصويب قناص محترف

ريم الشهيرة ب افلاطون : مصرية صديقه يونس و ياسين ٢٧عام تعمل معهم شخصيه حاده الطباع
تكره الضحك عصبية جدااا
استاذة هكر وفك شفرات عينيها حاده مثل طبعها

دى اهم الشخصيات
باقى الشخصيات نتعرف عليها سوا ♥️ بالرواية

هيا بنا الى رحلة✈️ إلى عالم المغامرة والاكشن
مع جروب كل شخص منهم مختلف عن الاخر
تمسك جيدا واستعد معى الى عالم ملئ بالاحداث
والغموض والاكشن والحب والمرح
وال…….نصب 🙈✈️

كان يخرج من المنزل فهو منزل متوسط الحال بمدينه الإسكندرية يتسحب بخوف ان يراه احد وخرج بهدوء من الشارع
هو بضحك : هههههههههههه لقد فعلتهاااااا
عادى ده العادى بتاعى يا حلاوتك يا واد يا مسمسم انت يا جامد

ولاكن رفع يده بخوف ونظر خلفه
وجد شخص يوجه المسدس على رأسه بنظره مرعبة
هو بخوف : اى فى اى معملتش حاجه يا بيه

اقترب منه الامبراطور ببرود وعيون تشبه عين النمر :
اركب
هو بخوف وتوتر : احم طب لى ها
نظر له الامبراطور نظره النمر قبل ان ينقض على فريسته بمنتهى البرود عيناه فقط التى تتحدث ولكن وجهه بارد برود الثلج

اتجه سريعا لسياره وركب : هو يوم باين من اوله اه يانى ياما
بص اكيد انت غلطان انا مش انا اكيد قصدك حد غيرى

نظر له الامبراطور ببرود وضغط على رقبته عند شريان معين وقع هو مغمى عليه

ياسين باستغراب : الله ما الواد جاى معانا لوحده لى كده
يونس ببرود : بيرغى كتير

وصل للمنزل نزل يونس ببرود ونظر ل ياسين : شيل
ياسين بغيظ : ماكان صاحى
نظر له يونس ببرود واتجه للداخل
حمله ياسين واتجه معه للداخل ووضعه بالغرفه وربط يديه وقدمه جيدا

ريم وهى تجلس ببرود بالخارج : هو ده ماله مايص كده لى
يونس ببرود: مش موضوعى موضوعى ان فلوسى تجيلى

ياسين باستغراب: انتى متاكده ان الواد ده ابن الجوكر
ريم باستغراب: ايوه ليه
ياسين وهو ينظر للداخل : مش عارف بس حاسس فى حاجه غلط

نظر له يونس باستغراب ولاكن اتجه للداخل عند سماع صوته واتجه ايضا ياسين وريم

هو بغيظ : انتم يا عالم يالى برااااااا

نظر اليه يونس ببرود يقتل كل من ينظر له حوله هاله من الغموض والاثاره يرعب كل من ينظر بعينيه
ياسين بضحك : نورت ياحلو
هو بتوتر وبضحك : بنورك يا عسل والله طب فين واجب الضيافه
ياسين باستغراب: انت مش خايف يلاا
هو بضحك : لا عادى متعود على كده ها قولى بقه مين سرق منك اى المره دى و ابويا ولا في اي

يونس وهو يجذب كرسى ويجلس امامه وينظر له بتركيز وبرود قاتل : انت عارف انا مين
هو بضحك وتوتر: لا الصراحه بس اكيد حرامى نصاب تاجر سلاح مخدرات او….
يونس ببرود : ششششش افصل شوية واكمل بخبث
انا الامبراطور

ارتعب هو و بتوتر وخوف من لا يعرف الامبراطور وفريقه بعالم المافيا تحدث بخوف : فل اوى لا بص يابن الناس انا مش هافيدك اه اعقل كده الله يكرمك

ياسين باستغراب: و اخوك مين هو الجوكر ده مش عنده ولد
هو بنفى : لا فى بنت انا واخويا

ريم باستغراب: انت عبيط يلاا
نظر هو باستغراب ثم نظر لملابسه : اه لالا ده تنكر انا بنت والله
ونظرت الامبراطور بخوف واكملت : شوف عشان انت راجل جدع قولتلك انى بنت اهو انا بتخطف وارجع ولا حد حد بيشك انى بنت بس المره دى التنكر مش مظبوط اوى
واكملت بضحك : يلا حظك بقه كنت مستعجلة

اقترب منها يونس ببرود وجاء يسحب البروكه من شعرها ولاكن لا تنسحب
نظر له يونس بعيون النمر الشرسه
هو بتوتر : بينس عليا النعمه بنس يا بيه
اقتربت ريم بغصب و فكت تلك البروكه و ازالت الشنب والذقن لها
انسدل شعرها على ظهرها فهى فتاه بغاية الجمال
و الرقه
ياسين بصدمه : يا وعدى اى الصاروخ ده هو فى مصريين حلويات كده

ريم ببرود : ده وقته البت دى اهم من ابنه محدش يعرف اصلا ان لى بنت اكيد بيخاف عليا
اقترب منها يونس ببرود وعيون لا تحمل النقاش معه : افهم اى الى مخرجك كده

ندى بخوف من مظهره الذى يرعب الكثير منه فهى سمعت عنه كثيرا ظهر بفترة قليله ولاكن انتشر اسمه كالبرق فى عالم المافيا حول العالم : ما ما ابويا حضرتك لو شافنى وانا بنت يدبحنى بيحب اللبس كده عشان يبقه ابنه فى امان
انتو فاهمين غلط انا مش فرقه معاه اصلا حضرتك

انا اولع مش مهم واكملت بضحك : اصلا كل يومين اتخطف واهرب عادى ها فى اكل ولا اخلع

يونس بتفكير وهو يجلس امامها : طب اى رايك بقه ان انتى هنا لحد ما الحلو بابا يجيب الفلوس بتاعتى و التمثال
ندى بضحك : يبقى قعده كتير احسن برضه بدال الصداع ووجع الدماغ ده والضرب والقرف انا معاك حضرتك لما تزهق قولى و كمان …
يونس بملل : ششششاخرسى بس
ياسين اكتملى البت دى مش عايز اسمع نفسها
واتجه للخارج ببروده المعتاد ومعه ريم

ندى باستغراب: هو الكائن ده من القطب الشمالي
ياسين بضحك : انتى مش خايفه يابت انتى ده انتى مع الامبراطور
ندى بضحك : هى موته ولا اكتر ياعم كبر مع ان عامل زى ملك الموت

وضع ياسين رباط على فمها وجاء يرحل ولاكن نظر لها بضحك
ندى بصوت : مكتوم اممممممممم
ياسين بضحك : هاطفحك حاضر اصبرى ورحل

…………………………………..
#بقلم_شروق_مجدي

ريم بتفكير: البت دى اكيد عندها معلومات عنهم
يونس ببرود: البت دى هبله ولا لها لزمه اصلا
ياسين بهيام : بس صاروخ بنت الاى

يونس ببرود: لما نخلص من حوارنا حلال عليك يا بابا اهمد بقه
ياسين بتفكير : تفتكر تيجى سكه
يونس ببرود: بنت حرامى ومهرب اثار هتكون اى ياعنى رابعه العدويه
ياسين بضحك: صح هههههههههههه لا حلو انا موافق
جاء بونس ان يرحل ولاكن تحدثت له ريم
ريم : رايح فين
يونس ببرود: خارج اسهر لما ارجع نشوف حوار البت دى ونظر لياسين ماتيجى
ياسين وهو يتجه لغرفه ندى بالاكل : لا شكرا هنا احلى

…………………………………..

اتجه يونس لملهى ليلى به كل ما حرمه الله ونساء تكشف اكثر مما تستر
وظل يشرب واقتربت منه صديقته ليزا بوق’احه : الامبراطور هنا وحشتنى
يونس ببرود: على اساس مكنتش معاكى امبارح
ليزا بوقا’حه: انت بتوحشني كل ثانيه
يونس ببرود: طب يلااا وجذبها معه لغرفه من غرف الفندق الموجود فى الملهى
النساء بالنسبة له وسيله للتسلية فقط
…………………………………..

اتجه ياسين للداخل لها : جبتلك الاكل اهو
وفك يدها وفمها
ندى باستغراب: مش خايف اضربك وأهرب
انفجر هو من الضحك عليها: جربى كده هههههههههههه يا بنتى انتى مع فريق الامبراطور انتى عبيطه
ندى بسخرية: اه عشان كده ابويا قلب فلوسكم ياعم اتلهى

جلس ياسين بضحك بجوارها : لسانك طويل
و يقلب مين يا ماما دى كانت فلوس وتمثال امفروض بتاعت الامبراطور
عند صالح فى الأقصر بس ابوكى بقه سرق صالح

ندى باستغراب: يبقى امفروض صالح الى يزعل
ياسين بتأكيد: لا متخفيش الامبراطور زعله اوووى
و هيزعل السيد الوالد لان البضاعه جيه بإسم الامبراطور ، بقولك اى ما تيجى بقه
ندى بعدم فهم: اجى فين
ياسين بخبث وهو يقترب منها: تيجى معايا سوا سوا

نظر لها وجدها ترتعش و خافت كثيرا وكادت ان تبكى وظلت تنظر بصدمه

ياسين باستغراب: اهدى طيب خلاص مش هاجى نحيتك خلاص اهدى
ظلت تبكى بخوف
ياسين بغيظ وهو يربطها و يتجه للخارج : ال يقولى رابعه العدويه ال ياريتنى خرجت معاه جتك نيله يا يونس الزفت

ريم وهى تجلس على الاب توب ببرود : اى ده انت لحقت ولا مش عجباك
ياسين بغيظ : طلعت هبله فكك انا داخل اتخمد

…………………………………..

اتجه الامبراطور للمنزل ببرود وكان سكران
وكان الجميع ينام اتجه الى غرفتها ونظر لها وهى نائمه واقترب منها وفك يديها ورابط رجليها
استيقظت هى ونظرت له بخوف : اى فى اى

يونس وهو يجذبها للفراش ببرود : ابدا ابوكى باعك ليا مقابل الفلوس والتمثال بس الى ميعرفوش بقه واقترب منها بخبث : انى ها خدك انتى والفلوس و التمثال……
ونظر لها بوق’احه : ابوكى بيقول انك حلوه اوى تعالى نشوف بقه

ندى بصدمه وخوف : ابوس ايدك انا مليش دعوه انا مستعده افضل معاك لحد ما يديك الفلوس او اعمل اى حاجه بس ونبى متقربش منى وظلت تبكى بخوف
نظر لها هو ولا يبدى اى رد فعل ولا كأنها تتحدث

يونس ببرود: هتعمليلى فيها الخضرا الشريفه واقترب منها وهو سكران واكمل بلا مبالاة : ده انتى من عيله واطيه يابت
و حدفها على السرير ببرود واقترب منها

ظلت تصرخ وتدفعه بقوه و تتوسل له ان يتركها
ولاكن الغريب هو لم يشعر بها ويحرك يده عليها كانها لعبة يفعل بها ما يشاء وملامح وجهه بارده لم يبالى بها و ببكاءها له فهو يريد فقط رد اعتبار من ما فعله ابوها فهو الامبراطور

ظلت ندى تنظر له بخوف فمن يقدر عليه ، اقوى رجال المافيا لا تستطيع الوقوف امامه فماذا بها وهى كالعصفور بين يديه والمعروف عنه النساء له تسلية فقط ظلت تصرخ ولم تفقد الامل من يستمع لصراخها ينشق قلبه لها ولاكن هو بارد كالثلج لا يبالى بها اكملت ببكاء : عشان خاطر ربنا ابعدى عنى بالله عليك الحقووووونى ونبى الله يخليك انت معندكش اخوات
نظر لها ببرود حاد حين تذكره اخته وما حدث معاها وزاد من قوته معاها وظلت هى تصرخ به

اتجه للداخل سريعا ياسين وريم
جذب ياسين يونس من عليها بقوه هو وريم
ياسين بصدمه : انت اجننت اى الى بتعمله ده انت من امتى وانت كده من امتى بتاخد بنت بالغصب

يونس ببرود : انا ها قتلهم كلهم ها قتلهم حقى
ريم بهدوء : اهدى هتاخد حقك بس مش كده

ظلت هى تنظر لهم بخوف وتبكى و تدارى نفسها بيدها

يونس بببرود واستفزاز : اخرجه برا هى كبرت فى دماغى البت دى ليا انا وياسين انهارده انا هوريه ازاى يتحدانى
نظر له ياسين بصدمه فهو يعرف الامبراطور عندما يقول كلمه لا يرجع عنها ابدا
جاء يونس يقترب منها بشر ونظرت له هى برعب
ولاكن منعه ياسين بقوه ونظر لريم

جذبت ريم ندى سريعا للخارج ووضعت عليها جاكت خاص بياسين
ريم بخوف : اتكلى على الله لو لمحك فى حته مش ها يرحمك اجرى
ندى بخوف حاضر حاضر واتجهت ترقد للخارج
#بقلم_شروق_مجدي
يونس بغضب وهو سكران : راحت فين
ياسين بهدوء : ريم بس ها تجهيزها اقعد هنا اتجه به للفراش ولاكن راح فى ثبات عميق من النوم
ياسين براحه : البت دى ربنا بيحبها انه سكران
ولا كان حد قدر عليه اصلا لو فايق

…………………………………..

ظلت ترقد بخوف الى منزل ابيها فى لا تعرف احد غيره ليث لها مكان غير هناك فهو كل شهر ببلد شكل وهى معه دائما تظهر انها ولد حتى تحمى أخاها
ابيها يريد ذلك لا تفرق معه اطلاقا ولاكن هي حقا تحب اخوها كثيرا

اتجهت للداخل بخوف

چو عضو من المافيا بالخارج وهو ينظر لها بخبث : مين دى يا جوكر
جوكر بتوتر : بنتى يا باشا
اتجهت لغرفتها ببكاء وظلت تبكى بخوف فهى تعلم انها اليوم او غدا ستكون ضحيه لأفعال ابيها ولاكن تتمنى من الله ان يرحمها من كل ذلك الى ان نامت بتعب
…………………………………..

جاء الصباح
استيقظ هو ونظر حوله وتذكر ماحدث
خرج لهم : البت فين
ياسين باستغراب: فى اى يا يونس اى حكايتك الله ماتهدى انت جنانك طلع على البت دى ولا اى
يونس ببرود: فين البت
ريم بتركيز وهى تخلع نظارتها : انا مشيتها يا يونس مش محتاجنلها فى حاجه ملهاش لازمه

نظر لها يونس ببرود واتجه لغرفته : اجهزه عشان العملية انهرضه بليل بتاعت الجوهرة

ياسين بهدوء : طب والتمثال
يونس بخبث : هيجي لازم يجى

…………………………………..

اتجه لها ابوها ببرود : صح النوم يا حلوه
نظرت له بتعب : نعم على الصبح
الجوكر ببرود : قومى اعمليلى افطر اخلصى
ندى ببرود : اعتبرنى لسه عند الى بعتنى ليه سيبنى فى حالى بقه
جذبها بقوه من شعرها : بس انتى هنا اهو اخلصى يلاا

ندى بدموع : ربنا يخدنى عشان اخلص منك
جذبها بقوه للخارج : لا لما استفيد منك الاول جتك القرف
…………………………………..

جهز الامبراطور و القناص وافلاطون لسرقه الجوهرة من فندق تقيم به السيده كريستين لفترة بمصر

فهى جوهرة ثمينه للغاية ملك عائله ملكية من قديم العصور
يتنافس عليها كثير من رجال المافيا ولاكن هى مؤمنه جيدا وعليها حراسه مشدده ولاكن يعرف الكثير ان الوحيد القادر على سرقتها هو الامبراطور فقط
…………………………………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاغبة والامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى