رواية المسيطر الفصل الرابع 4 بقلم منار همام
رواية المسيطر الجزء الرابع
رواية المسيطر البارت الرابع
رواية المسيطر الحلقة الرابعة
جاي يطلب ايدك بكل عين بج’حه انا كنت هدفنه في ارضه بس لاش بابا
شاهين قال كده وهو عامله يلف في لاوضه بغضب ونهار قاعده علي الكرسي بتعيط مرعوبه من حالت شاهين
قرب منه وز’عق هيهت جامد
: بت’عيطي ليه دلوقتي انا اتحشيت فيكي.
انهار اخضت من صوت العالي رجعت لورها ومقدرتش ترد بس بت’عيط
شهين غمض عنيه. بنفاذ صبر.
: هننزل دلوقتي وهنروح ل مأزون خلاص انا جبت اخري وهكتب عليكي دلوقتي لو بابا سالك وقلتي حاجه غيري موفقه صدقيني مش هيعجبك الهعمله.
انهار هزت راسه باحاضر وهي مش وخدا بالها من كلامه اصلا.
شهاين مسك ايدها ونزل.
تحت.
كان فارس قاعد علي الكنبه وجنبه ياسين بيتاسف علي الي عمله ابنه.
: اسف يا فارس ابني هو مش عارف شهين ماله الفتره دي. حقك عليا يا ابراهيم
فارس: مش مشكله الي حصل يا عمي قلت اي في طلبي
ياسين: حاضر هساله وقلك رايها.
فارس: تمام بعد اذنك دلوقتي يا عمو وبلغني في اقرب وقت.
ابراهيم و مليكه فارس ودعو شهد، وياسين ومشيو. في نفس الحظه نزل شاهين
ياسين بحده: اي الي انت عملت دا يا شاهين
شهين رفع كف ايده وشاور لي ابوه.
: بابا بعد اذنك انا عايز اكتب علي انهار دلوقتي
ياسين بصدمه: يعني اي
شهين: زي ما سمعت
ياسين: ونتي موفقه علي الكلام دا يا انهار.
شهين رد قبل انهار.
: اه يا بابا انا بحبه من زمان بس كنت مستني تخلص الثانوي بس دلوقتي خلاص مش هستنا.
ياسين: بس انا عايز اسمع ردها هي. قولي يا انهار.
انهار: هزت راسه بي معنا ايوه
ياسين بصوت عالي: ارفعي وشك وقليه.
انهار رفعت وشه وكانت عيونه ملينا دموع.
: اه يا عمو موافق.
ياسين: طاب وتعيطي ليه
شاهين: بابا بعد اذنك هي قلتلك موافقه فخلاص….
شهد كانت وقفه بعدين.
شهد: طاب يا حبيبي استني لمه تخلص السنادي ونعملت فرح ونهيص بيكم.
شاهين: انا قلت كلمتي وخلاص… كمل وهو بيجر انهار وراه…. هستناك في العربيه يا بابا.
الــــــــــــمـــــــــــــســــــيطــــــــــــرشــــهــــــــــــيـــــــن…..
فارس دخل اوضه وفضل يكسر كل حاجه تقابل. وبصوت عالي وكله غضب
: متخلفها سحبها من ويسطينا مقلتش كلمه حتا نازل وحتط ايده علي وسطهت و ساكته ليه. بيعمل فيها الي يعحب وهي ول مره تقولة لا.
وانا مينفعش اكلمه علشان البيه ببقله متكلميش حد غيري شــــــــــهــــــــــين بكرهك وربنا ما هسكتلك
فجاء فونو رن وكان رقم مسجل ب جها….
( 😉❤وبرضو بطلة الرويه التاني اسمه جهاد ♡)
فارس مسك الفون ورد بغضب.
: عايزة اي انتي التانيه.
ردت. جها بصوت واطي علي وشك العياط.
: كنت بطمن عليكي.
فارس: زي الز’فت يا جهاد وحلي من حوليه. مترنيش تاني.
جهاد قفلت التلفون وفضل تعيط علي حظه بتحب وحد مش بطيقه أساس وهي لسه عندها امل وبتحاول معاه رغم رفضه المتكرر. هي تبقا بنت لواء وهي عرفت فارس لانهة كان ديما بجي لي ابوه بيتهم.
****
شاهين وقف العربيه قدم بيتهم. وياسين كان قعد جنبه وبصله قبل ما ينزل.
ياسين: يا خسارة تربيتي فيك
ياسين قل كده ونزل شهين فضل بصص في اثر ابوه شويه وبعد شويه وفتح الباب لي انهار. وخدها ودخل جوه
كان دخل علي فوق علطول وهو ماسك ايد انهار الي كانت ماشيه معاه وهي في عالم تاني
شهين: الفرح بعد بكره
قال الجمله دي هو باص قدم مش عامل اعتبار لحد
ياسين بصوت: انت رايح فين انهار مش هتنام معاك انهار هتنام في اوضتها
شهين مكمل عادي: انا رجل وهفهم في اصول اوي يا بابا
شهين وصل اوضة انهار ودخل وقعده علي السرير.
: انهار ركزي معاي انت من الصبح و مسوحه في عالم تاني
انهار فعلاً كانت تيه هي كانت بتشوف شاهين اخوه ابوه لاكن جوزها!!!!! دي الحاجه الي مكنتش متوقعاه وهل هي هتقدر فعلاً تتعمل معاه علي انه جوزه اه هي بتحبه بتحب اهتمامه خوف عليه بتحس نفسه بنتو الصغير غير كد لا.
رفعت عنيها ليه وهي ملينا ضياع.
شاهين: انهار انتي دلوقتي بقيتي مراتي يومين تاني هتبقي قدم الناس كله اعرف انه صدمه عليكي بس انا من صغرك وقلت دي مراتي الي هربيه علي ايدي علشان ابقا مطمن ان الي متجوزه عارف عنه كل حاجه واثق فيه. وعارف انك لسه صغير بس متخفيش انتي هتفضلي بنوتي علطول.
حولي متنزليش تحت الفتره دي علشان بابا هيحول يقعنك ترفضي هو زعلان مني انا هحول اصلحه بعدين ولو علي تحضيرات الفرح انا هبعتلك صور فستنين ونقي الي يعجبك
وهدومك الي هتشتريه انا مشتريهم من زمان من اول ميجيتي عندنا وانا بنقي لبسك لمه تبقي مراتي كل حاجه كنت بشتريه بفضل اتأمل فيه وتخيله ونتي لبسه.
حط اسه علي رأسها وبصوت واطي.
: مش قار استني اليومين دول صدقيني.
وختم كلامه بو’سه علي شفي’فها. وبعد. يلا نام دلوقتي
ومشي. انهار حتط ايده علي شفيفها مش مصدقه هي معود يبو’س راسه خدها لاكن كده!!! فضلت تفكر طاب تروح لمين تشكيله هي تايها محتاجه حد يدله طب تروح لمرات عمه شهد وتلقه ان هي مش عايزا شهين بس اكيد مرات عمه هتقول ل عمه وياسين مش هيسكت وهيلغي الجوزه وسعتها شهين هش هيرحمه مش متوقعه ممكن يعمل اي اصلا فضلت تفكر لحد ما نامت….
تاني يوم صحيت بدر في آذان الفجر
انهار: عمو اسلام (السواق) هو شاهين صحي
اسلام: با بنتي شهين بيه من امبارح مدخلش البيت..
طاب كويس قالت كده في نفسها
انهار: احم هو انا عارف ان لسه بدري بس ممكن توديني ازور بابا وماما
اسلام: طبعاً يا بنتي تعالي
انهار كانت قاعد قدم قبر ابوها و امها.
: ازيك يا بابا ونتي يا ماما وحشتنوي اتمن تكونو في مكان احسن
عرفين انت انجوزت شاهين انا محتاره متردد خايفه اكمل و وخيفه ارجع شاهين كويس مش وحش
حنيتو خوف اهتمامه بيا انا بحبه بس زي اخوي عمري ما شفته غير كده طيب ادي فرصه لينا وكمل حتا لو
انا مش مستعدا مش وقته خالص. انا تعبت محتجاكم جنبي.
بعد وقت انهار كنت ركبه مع اسلام وراجعه البيت وصله مسج علي فونهت وكان شاهين
“الي حصل ميتكررش عايزه تروحي عند اهلك قليلي وانا اخدك ونروح سو. وطلعت من البيت بدون اذني. بس هعديه علشان عارف انك محتاجه تتكلمي مع حد وانا ديما موجود ”
___________
شهين بعت الرساله لي انهار ورساله لشخص تاني وقفل الفون خرج من الشركه
شهين كان وقف في حتا خاليه من اي بشر وساند علي عربيته جات عربيه عليه ونزل منه فارس
فارس: شاهين بيه بنفسه
شهين: شفت يلام معلش حاجه مطلهاش علشان كده مستغراب بس علي العموم انا جاي اقولك كلمتين
قرب منه وسكه من التيشرت بتاعه
ان مرات خط احمر مجر انك تفكر فيه صدقني هميحيك من علي لارض
فارس بصله بستغراب مراته مين
شاهين : اه صحيح نسيت اقلك ان اتجوز انهار وبعدين يومين الفرح
فارس بصله تحدي اكبر
فارس: وحياتك ماهخليك تتهنا يوم
شاهين وي هو بيركب العربيه
: مستنيك
اليومين عدو بسرعه انهار مكنتش بتخرج من لاوضه وشاهين مدخلش البيت خالص بعت لانهار الفستان مع السواق وكل يو م يسال الخدمه عليها اليومين دول فارس اتعصب شويه وبعدين هدي وبداء يختط لحاجه
يـــــــــــــــــوم الفـــــــــــــــــــــرح..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية المسيطر)