روايات

رواية المتمردة والثعلب الفصل العاشر 10 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب الفصل العاشر 10 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب البارت العاشر

رواية المتمردة والثعلب الجزء العاشر

رواية المتمردة والثعلب
رواية المتمردة والثعلب

رواية المتمردة والثعلب الحلقة العاشرة

رامي: انا مطلبتش قهوة يا صفيه
ريناد : لاء دي قهوتي انا يا سيادة المقدم
رامي: ايه دا نهارك اسود وزفت وطين انتي متشعلقه عندك بتعملي ايه
ريناد: ايه بعلق العقله انا معرفش اشتغل ولا ابدا من غير ما العب عقله شوية وانا بشرب قهوتي
رامي: وسايبه الجناح بتاعك كله والجزء الي فوق وجاي تعلقيها هنا علي السلم
ريناد: اه واسع الارتفاع كويس
رامي :ك اسمعي بقي يا بت انتي انا ساكت عليكي من اول ما شفتك بعمايلك الطفوليه وتصرفاتك غير المسؤله ولكن ورب العزة لو ما اتعدلتي معايا لا هيهمني ابوكي ولا عمك ولا الداخليه كلها وهكون داب@حك بايدي مش هضر بك با لنار لاء هد بحك واسالي عني ولا يهمني حاجه ولا حد ولا تفرق معايا
ريناد: الزم حدودك مش معني انك رئيسي تتطاول علي رؤسائك وتتطاول عليا مش هسمحلك
رامي : مش لما تلزمي حدودك الاول وانا مستعد اعيد كلامي دا في وسط الكل
انتي ايه يدخلك مكان ميخصكيش وممنوع دخوله
ريناد بتوتر وتمثيل : مكان ايه مش فاهمه
رامي بسخريه : لاء برافو عليكي بس واضح انك برضه مش مستوعبه انتي بتلعبي مع مين وواضح ان اللعب في عداد عمرك ابتدا علي ايدك وانتي مش واخده بالك
ريناد : انت
رامي بزعيق : مش عاوز اسمع صوتك انتباه واجهزي انتي هتلعبي حديد علي ما نخلص تدريب سباحة وايد المقشة الي بتعليقها تتنطتي عليها دي علقيها في اوضتك وحذاري تتصرفي بدون اوامر تاني انصراف
التفتت لتنصرف ولكنه من خلفها وبكل برود وسخريه
اه نسيت اقولك هديتك مقبوله وهتكون علي السفره في الغدا
ريناد: انا مش فاهمة هدية ايه
رامي: علي الغدا هتفهمي
انصراف واجهزي للتدريب
……………………………………………………..
–: ازاي الدخليه اتسرب ليها خبر
مارك: مش عارف احنا مش متاكدين لسه بس في احتمالات
–: مفيش حاجة اسمها احتمالات الشحنة لازم تتامن بلغ الناس في مصر بكدا والا رقبتهم هتكون التمن
مارك : انا بلغت ديفيد ان يجيب معلومات عن كل الي بيتقدم
–: اتصرف بس يكون في علمك اي غلط قصاده انت عارف
مارك: متقلقش يا بوص كل حاجه هتكون تمام
–: لازم تكون تمام والا
يمسك مارك رقبته برعب وهو يقول : كله تمام مفيش غير كدا اطمن
……………………..
صعدت الي غرفتها وهي تشعر بالغضب وامسكت كورتها الي تخرج فيها التوتر وهي تكاد تمزقها ثم ارتدت لبس الجيم واستعدت لتنزل وتبدا التمرين وستفكر في خطوتها القادمه بعناية
ريناد ل نفسها : انا هوريك انت مين وانا مين وكل ما صوتك يعلي عيا انا هعرفك انا مين
…………
مهند: مالك ي رامي
رامي : استعديتو لتدريب
مهند ك: اه بس سيف شكله واخد برد انت عارف اصلا ان الايام الي فاتت كان بيشتغل ليل ونهار علشان ينجز
رامي : اديله راحه انهارده واجهز انت ومحمود
مهند: وريناد
رامي: لاء هتدرب حديد ويا انا يا هي
مهند: هو ايه حصل
رامي: مفيش حاجه حصلت بس عاوزك ______________
مهند: ايه انت متاكد
رامي: نفذ الاوامر
مهند يتنهد بضيق : تمام يا فندم
…………………………
بعد بضع دقائق نزلت ريناد وكانت ترتدي تريننج رياضي محتشم عكس ما كانت تفعل سابقا
بدات عينيها تبحث عنه ولم تجده ولكنها سمعت اصواتهم في الخارج
خرجت ووقفت الي جوار زملائها وهي في وضع الاستعداد
نظر لها رامي دون ان ينطق كانت نظره جامده عمليه كلها غضب من تصرفاتها
رامي : كدا هنبدا في الجد وزي ما قولت لكم احنا معندناش اي وقت للهزار
خلاص مفروض اننا هنقدم وفي الحاله دي في ترتيبات تانيه هتتعمل علشان كدا باقي اسبوع واحد يكون كل واحد تاقلم علي دوره
محمود : انا ليا راي بعد اذن سيادتك
رامي : اتفضل يا محمود
محمود : مفروض ان البنات الي هيجو يكونو من الداخليه علشان منتعبش في تدريبهم
رامي: اه بس انا محتاجهم جاهزين في شغل الفاشون علشان مدربش
محمود: ما في مشاغل في الداخليه وممكن نستعين بيهم ولو ممكن تسيبلي انا مهمه دي بعد اذن سيادتك
مهند : طيب بلنسبه للدكتورة الي تبقي موجوده معانا ممكن اكلم ندي مراتي لو تحب حضرتك عارف
رامي: لاء يا مهند انت هتكون قلقان عليها ومش هتقدر تركز واحنا معندناش اي وقت نضيعه في قلق او اي ثغرة ممكن نفتحها لفشل العمليه
مهند: بالعكس يا فندم ندي محترفه متنساش انها كانت دكتورة في مستشفي الشرطه وعارفه طبيعه عملنا وحضرتك عارف الواجب فوق كل شئ
ولا انتي ايه رايك يا ريناد
ريناد: والله انا محضرتش الكلام من الاول فمش قادرة اعرف
رامي: احنا محتاجين دكتور او دكتورة معانا ومحتاجين بنات ينفذو تصميمات الي هتتعمل ليكي في العمليه دي لان مفروض ان تصميمات هتيجي من بره وكانها تصميماتك وتتعمل مخصوص ليكي ومحتاجين يكون في فريق معاكي ل حمايتك لان مش في اوقات في المسابقه مش هنكون فيها معاكي ومينفعش تكوني لوحدك
ريناد : طيب لو ممكن اشوف التصميمات واشوف البنات مع محمود لان انا ك بنت عارفه ايه ممكن يكون ملائم وايه لاء كمان البنات مش هحتاجهم معايا هي واحده بس الي ممكن تكون معايا لان المسابقه مش فاشون هي مسابقه ملكه جمال فملهمش لازمه ممكن نعمل مشغل بسيط تحت وينفذو فيه التصميمات ويرجعو يعني بارت تايم
رامي: فعلا عندك حق مهتك انتي ومحمود تنفذو
موضوع الدكتورة ندي هندرسه يا مهند بس في مرحلته
ريناد: انا كمان محتاجه عائشه بنت خالي في حاجات لان الاستايلست مجال هي بتحبه بالاضافه انها فنانه
رامي: انا مش عاوز مدنيين كتير
ريناد ممكن استعين بيها عن طريق خط الانترنت الي بالستالايت مش شرط تيجي
رامي: كدا تمام
واعتقد مش محتاجين نتعطل ياريت كل واحد علي تدريبه
رائد ريناد هتدربي في الجيم الي في الفيلا جوا في مدربه متخصصه موجود يشرف علي تدريبك
ريناد: ليه مش الجيم الي في الجنينه
رامي: لان مفيهوش الادوات الي هتدربي عليها الي بره دا للرجاله مينفعكيش انتي خالص الي جوا يدوب علي ادك
اتفضلي كابتن سماره هناك منتظراكي ساعه ونص تدريب للجميع وبعدين هنروح تسلق
ريناد : تمام يا فندم
الجميع في تدريب وبعد نصف ساعه
………………………………
وهي داخله وجدت صفيه في الطريق
ريناد: صفيه انتي راحه فين
صفيه اودي كوبايه القهوة للباشا
ريناد : معلش حيها عندك واطلعي فوق هاتيلي فوطه بتاعتي بسرعه علي الجيم جوا
صعدت صفيه بسرعه
ونزلت لم تجد ريناد ودخلت لها المنشفه
واخرجت القهوة ل رامي وانصرفت ل عملها
……………………..
سمارة : اهلا رائد ريناد حبه اتكلم معاكي عن الخطة التدريبيه الي هنمشي عليها
ريناد: اتفضلي
سماره احنا هنتدرب اكتر جمباز لاننا محتاجين نزود المرونه للجسم والحمد لله حضرتك جسمك تمام محتاجة بس ان حضرتك متكونيش شاده اعصابك لان ملامحك باين عليها ودا هنعمله باليوجا
ريناد: مش فاهمه يوجا ليه
سمارة : يا فندم اليوجا مش بس بتساعد علي الاسترخاء وتقليل التوتر دي كمان بتساعد علي المرونه وليونه الجسم وتعزز الصحة النفسيه والبدنيه وكمان بتزود مناعه الجسم لانها بتحارب اي التهابات ممكن الجسم يعاني منها كمان بتساعد علي ذيادة التركيز تقوية العظام ضبط الجسم ك شكل خارجي وداخلي
ثقي بيا حضرتك لاني متخصصه وحضرتك مشاء الله جسمك ممتاز احنا محتاجين بس نمحي علامات القلق الي علي وشك دي ونسترخي
ريناد: تمام يلا بينا
سماره : اه بس محتاجه لبس مريح اكتر من كدا واحنا اهو محدش موجود وياريت يكون قطن لانه بيساعد الجسم يتنفس بحريه ولو في فرصه بعد كدا نجهز مكان مفتوح ياريت احنا مش محتاجين اكتر من ساعه كل يوم تامل واسترخاء وصدقيني هيبقي اسلوب حياه
ريناد: نشوف دا بعدين ونزعت عنها جاكت التريننج وهي نؤكد يلا بينا معنديش وقت
…………………….
بعد نصف ساعه والكل منهمك
يشعر بالتعب يؤرقه ويظهر علي وجهه علامات الاعياء
وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى