روايات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الثامن عشر 18 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب الفصل الثامن عشر 18 بقلم كتابات ولائيات

رواية المتمردة والثعلب البارت الثامن عشر

رواية المتمردة والثعلب الجزء الثامن عشر

رواية المتمردة والثعلب
رواية المتمردة والثعلب

رواية المتمردة والثعلب الحلقة الثامنة عشر

في الفيلا التي يسكن بها فريق العمليه
ساره الحقني يا فندم في كارثه
مهند : ايه خير يا ساره في ايه
سارة : من المراقبه في حد حاطط اجهزة تجسس في عربيه الي فيها رائد ريناد ومقدم رامي صوت وصوره
مهند : احنا كنا عارفين ان ممكن تحصل مراقبه بس موضوع كاميرات دي
سارة : لازم ننبهم بيها للاسف مفيش معاهم انهارده تحديدا وسيله التواصل بينا شبه معدومه
دخل محمود من الخارج
ايه الاخبار
مهند : روحي يا سارة تابعي اي جديد بلغيني
وخرجت ساره
محمود : في ايه
مهند : وصل رساله ل رامي وريناد ان في كاميرات في العربيه
محمود: هما في الشركة
مهند : اه بس قربو يخرجو
محمود : تمام هبعت لهم مع العميل لام حالا سلام
مهند : اكد عليا النتيجه
………………..
نيرمين : مش ممكن مسيو كنان انت فظيع يا بختها
رامي : هي مين
نيرمين : خطيبتك مش برضه خاطب
رامي : مشروع بس هي مش خطوبه اد ما هي اتفاقات ومصالح بينا بس بجد البنت المصريه بتجنن
نيرمين: ليه حضرتك مش مصري
رامي :ك انا خليط ام مصريه واب لبناني مقدرش يقاوم خفة دم امي وهي مقدرتش تقاوم جاذبيته وكانت النتيجه كنان ومكملوش للاسف وعشت في اوروبا اغلب حياتي وتحديدا فرنسا بلد الحب
ميار: مسيو كنان
رامي: افندم
ميار: مستر سمير في انتظارك
رامي: اوه شرف كتير اني اقابله اتفضلي ليدز فيرست
ميار تنظر له وتبتسم اشكرك اتفضل
……………..
محمود: مهند لازم تخلي حد يجهز الشنط ويوديها ماريوت مينا هاوس بسرعه المفروض في 2 سويت هناك محجوزين باسم سينا منير و كنان صفوان وال 2 سويت الي جنبهم محجوزين باسماء اجانب بحيث ان ميقدروش يخترقونا
مهند : ادهم خلص كل حاجه وهو هناك من بدري هو وسيف والدنيا متامنه
محمود : علي خير ربنا معاهم ومعانا
مهند : يارب انا اول مرة اقلق كدا
محمود: اي يا عم الحبيب الجواز خلي قلبك ضعيف ولا ايه انت عارف رامي دا اسد من ضهر اسد
مهند : انا قلقان من الست عناد وعمايلها السودا انا حاولت كتير اهدي رامي من ناحيتها واصبره وافكره انها امانه بس هي كانت مزوداها اوي
محمود: تهديه دا كان هيموتها مرتين تلاته انت طيب اوي
مهند : تفتكر العمليه هتنجح
محمود: علي فكره عناد يوووه ريناد ضابط شاطره وناجحه جدا بس البيه طعنها في انوثتها بقي يقول عليها راجل ويقول معندهاش زوق بس متقلقش انا عرفت عنها معلومات كتير وعن شخصيتها لما بتدخل في الشغل بتنسي ابوها
مهند: وعرفت الكلام دا منين ان شاء الله
محمود : ها لا يسال الضابط عن مصادر معلوماته
مهند : ماشي يا روميو اكيد من العروسه ربنا يستر
…………….
مستر كنان يا مستر سمير
ديفيد : اهلا مستر كنان سمعت كتير عنك واتشرفت بيك
رامي: مستر سمير شرف لي انا
ريناد: سمير كان بيسال عن سبب اني رفضت اكمل في المسابقه ك عارضه وقولت له علي غيرة كنان عليا حب يشوفك
رامي: اممم لو مغيرتش علي الموناليزا الي تخصني هغير علي مين
ريناد : اوه كنان علطول كلامك حلو ونظرت ل سمير شوفت قولت لك خاف علي سكرتيره انا بعرف كنان وكلامه لولا اني ارفه كويس كنت وقعت من زمان
رامي : سينا انتي عارفه كويس اني مش ببالغ في كلامي معاكي ومد يده اليها واخذ يدها وقبلها انتي اجمل حد ممكن كنان يحطه جوا قلبه
ونظر ل سمير بمرح لكن انا قلبي زي كل رجاله كبير ولا ايه مستر سمير
وضحك انا شايف اننا قلبنا الانترفيو من رسمي ل حاجه تانيه اعتقد نرجع تاني لشغلنا وغمز ل سمير واكيد لنا قاعدات كتير انت زوقك في اختير فريقك عالي اوي وانا احب كل حد زوقه عالي
سمير: مستر كنان انت فعلا شخص مميز زي ما قالت سينا واكيد هنتلاقي كتير اما عن المقابله فدا ملف الي قدمتوه محتاج سي دي او فديوهات لشغلكم علشان اكمل ملف
رامي: طبعا كل حاجه جاهزة تسمحلي اجيب لاب توب بتاعي من السياره
سمير : ممكن اخلي الامن يطلعوه ليك لو تحب
رامي : ياريت انا مجهز فلاشه عليها كل الفجيوهات حابب اعرضها عليك
ريند: ممكن تعرضها من جهاز سمير يا كنان لو مفيهاش ازعاج
رامي: لو مستر سمير معندوش مشكله لان انا مجهزة ببرنامج احترافي وهحتاج انزله للعرض
ميار : ممكن اسم البرنامج ممكن يكون علي جهازي
رامي : اسمه ………
ميار : الحقيقه لاء دا برنامج غالي جدا و ممتاز فعلا
سمير : اتفضل الجهاز
رامي اخرج من جيبه فلاشه وبدا بوضع البرنامج واخرج اخري ليعرض فديوهات له ول ريناد في حفلات عروض المصممة سينا منير المصممة الاصليه
ريناد : اتفضلي ميار انضمي لينا شوفي
رامي : علي فكره ميار انتي استايل اوي وتنفعي اننا نضبط التصميات عليكي وشك فوتوجنيك جدا
ريناد : كنان مبتضيعش وقت خالص
رامي : انتي كنتي محتاجه حد وانا بشوف لصالح الشغل
سمير : انا الحقيقه كنت اتمني بس ميار مسؤله عن شغل كتير مقدرش استغني عنه
رامي : خساره فعلا كانت هتكون اختيار مثالي
ريناد : كدا اخبار العقود ايه سمير وياتري الحفله امتي وانا هفكر في العرض بتاعك
رامي: عرض ايه سينا الي تفكري فيه مش انا متفق اني عقلك المخطط
ريناد: لاء مش شغل كنان سمير عاوز اني اشارك في المسابقه مع وعد انه ممكن يستثني حاجات ليا لو انت معترض
رامي: نتكلم في الاوتيل افضل اعتقد ان وقتنا انتهي وقهوتي كمان خلصت وورانا معاد في الاوتيل
سمير : انتو نازلين في اي اوتيل
رامي: ماريوت مينا هاوس سينا عاوزة تحس انها عايشه جوا التاريخ اختارت تفتح تشوف الاهرامات
ريناد: انا فعلا بحب الحاجات القديمة اوي تصور اني كان نفسي اقتني قطعه اثريه طول عمري بس بابي قالي ان مفيش كدا هنا وان حلمي دا مجرد حلم بس مامي بتقول ان في ناس كتير بره بالفعل عندهم قطع صغيره مميزه
سمير: يااه للدرجه دي بتحبي تاريخ
ريناد: مش موضوع التاريخ بس بحب الحاجات الغريبه النادره المغامرات
رامي: تخيل مره قررت تروح رحله لغابات اكلي لحوم البشر لولا انا لحقت الفكره وقولت لها انتي بالنسبه لهم هتكوني تحليه ليهم هههههه بصعوبه سابت الفكره
سمير وقد لمعت عيناه وابتسم لنفسه هو دا الجنان الي ممكن افكر فيه بس لازم اعرف كنان دا نبعده عنه ازاي
وابتسم ليهم : فكره مرعبه لمجرد تخيلها عموما العقود هتكون جاهزة بعد 3 ايام واتمني نتقابل قريب
ريناد: ايه رايك تتعشي معايا بكره في الفندق ودا خارج الشغل
سمير: لو مستر كنان معندوش مشكله
رامي: لاء خاص مفيش مشكله انا بكره عندي شغل وكنت قلقان انها تزهق فلو يكون معاك مدام بتاعتك علشان ارتاح
ديفيد : ممكن اجيب خطيبتي معايا
ريناد: كدا اتفقنا ولازم امشي
………….
في الاسانسير يقترب منها كانه سيحتضنها وهي بهلع
ريناد : بتعمل ايه انت مجنون
فاقترب اكتر رامي :وهمس لها اسكتي واسمعي الاسانسير متراقب واعملي حسابك
العرابيه متراقبه صوت وصوره
في مكتب سمير ينظر لكاميرات الاسانسير
ديفيد : مبيضيعش وقت مش سايبها في حالها بس هي تجنن بجد
ميار : واضح انه بيحبها اوي
ديفيد : او بيستغلها اوي وفي الحالتين انا عاوز الي في دماغي يحصل
ميار : مش فاهمه
ديفيد: ميار انتي نسيتي اصل الموضوع ولا ايه
ميار : انت الي نسيت مستر ديفيد وغرقان مع اميره
ديفيد: القطه بتغيير عليا
ميار: القطه ملهاش الا مصلحتها والحب هيضيع شغلنا ياريت تفوق لان مستر مارك قلقان
ديفيد : يبقي تسمعي كلامي وتنفذيه
……………….
محمود : مهند كله تمام
مهند : يلا بينا نكون في السويت هناك
محمود: سيف امن كل حاجه هناك وادهم اتاكد بنفسه من كل ترتيبات
مهند : سيف رجع
محمود: علي وصول
مهند : هنستني علشان يعرف باقي الخطه ويجهز البنات
………………………..
كاريمان : مهاب انا قلقانه علي ريناد عاوزة اطمن عليها
مهاب : للاسف بقي صعب يا كاريمان هي حاليا مسافره
كاريمان : يعني حتي اتصال
مهاب : هحاول اوصلها تتصل بيكي
كاريمان : عملت ايه في موضوع عائش
مهاب : الولد في المهمه مع ريناد لما يرجع هنشوف انا هنزل بقي وكمان حجزت لك انت وعائشه في العلمين اسبوع
كاريمان : ايه لوحدنا
مهاب : لاء ما انا عندي ماموريه قريبه من هناك وشوفي لو عاوزة اختك معاكي نحجز لها
كاريمان : هسالها بس هي بتجهز خطوبه معتز
مهاب : لاء خوبه معتز هتتاجل كان لسه بيكلمني لان اخوكي معرفش ياخد اجازة بس لسه محدش يعرف يلا انا نازل
كاريمان تروح وترجع بالف سلامه
………………………
في طريقهم يتحدث معها ويضحك وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى