روايات

رواية المتعة الحرام الفصل الخامس عشر 15 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الفصل الخامس عشر 15 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الخامس عشر

رواية المتعة الحرام البارت الخامس عشر

رواية المتعة الحرام
رواية المتعة الحرام

رواية المتعة الحرام الحلقة الخامسة عشر

عايدة : بالنسبة للدكتور هشوف دكتور كويس وثفة ، وبالنسبة للفلوس انا طبعا تحت امرك يا حبيبتي والفلوس اللي عايزاها ممكن تكون عندك بكره الصبح ، لكن لازم اللي يدفع الفلوس دي يبقي وائل ، وكمان لازم هو اللي يمضي الاقرار اللي الدكتور هيطلبه قبل العملية .
سهام : بلاش احسن ، مش عايزة منه حاجة ، انا مش عايزة اشوفه تاني .
عايدة : لأ ، لازم يشيل مسئولية اللي عمله .
سهام : مش مهم ، حتي لو هدفع تمن غلطتي لوحدي .
عايدة : انا خايفة عليكي من العملية ، بلاش من فضلك يا سهام .
سهام : لا يا عايدة ده قراري ومش هرجع فيه .
بعد يومين عايدة كلمت وائل وقالت له : عملت اي يا وائل ؟
وائل :في اي يا فندم ؟
عايدة : في اللي اتكلمنا فيه من يومين ؟؟
وائل : قصدك موضوع سهام :
عايدة : ايوه .
وائل : انا رديت عليكي واحنا قاعدين ومش عندي كلام تاني .
عايدة : يعني مش هتتجوزها ؟؟
وائل : لا .
عايدة : علفكرة سهام هي كمان مش عايزة تتجوزك .
وائل : اومال حضرتك بتكلميني ليه دلوقتي ؟؟!!!!
عايدة : علشان هي هتعمل عملية اجهاض رغم انها احتمال كبير تموت في العملية .
وائل : ان شاء الله تقوم بالسلامه ونرتاح من المشكلة دي .
عايدة : ولو سهام ماتت ؟؟
وائل : ان شاء الله تقوم بالسلامة .
عايدة : طيب انت شريكها في الغلطة دي وهي اختارت تخاطر بحياتها علشان تصلح الغلطة دي ، ابسط حاجة المفروض انك تعملها انك تكتب الاقرار وهي داخلة العملية وتدفع اجر الدكتور .
وائل : الفلوس سهلة ومقدور عليها انما موضوع الاقرار ده انا مش ليا اي صفة قانونية بسهام علشان اكتب الاقرار ده .
عايدة : مش مهم الصفة القانونية ، اهم حاجة تكتب الاقرار وخلاص .
وائل : طيب انا موافق .
عايدة : بتتكلم بجد ؟
وائل : ايوه .
عايدة : طيب انا هشوف الدكتور وهبلغك بيوم العملية ومصاريفها .
عايدة كلمت سهام وعرفتها ان وائل وافق .
وبعد يومين عايدة كلمت سهام وقالتلها انها حجزت لها ميعاد العملية عند الدكتور .
وفي يوم العملية سهام وعايدة ذهبوا لعيادة الطبيب وهناك رأت سهام وائل وبمجرد أن رأته واقترب منهم تركتهم سهام ووقفت بعيدا عنهم !!!
وائل : ياااه !! للدرجادي مش عايزة تشوفيني ؟؟
” سهام وجهت نظرها بعيدا عنه و صمتت ولم ترد عليه ”
وائل : علفكرة انتي وحشتيني اوي .
سهام : اتفضل بعد اذنك روح للسكرتيرة وامضي الاقرار علشان ادخل اعمل العملية .
وائل : لو الظروف مختلفة كنت اتمني اخلف منك يا سوسو علي الاقل الولد هيطلع زي مامته .
سهام : احنا هنرمي كل حاجة علي الظروف ؟!! اتفضل يلا علشان عايزة اخلص .
عايدة : بلاش يا سهام ، يلا بينا نمشي من هنا ، بلاش تعملي العملية .
سهام : خلاص يا عايدة انا داخلة اعمل العملية ، واللي له نصيب في حاجة هيشوفها .
عايدة : يعني انتي مصممة خلاص ؟
سهام : ايوه يا حبيبتي ، بس وحياتي عندك يا عايدة لو حصلي حاجة استري عليا واوعي تطلعي سري لحد وخلي بالك من عيالي وابقي قولي لسامي اي حاجة غير اني خونته وقوليله اني بوصيه يخلي باله من سلمي وسليم ويربيهم كويس .
دخلت سهام للعملية وبعد حوالي ربع ساعة خرج الطبيب سريعا وقال :
لازم تتنقل لللمستشفي حالا !!!
عايدة : في اي يا دكتور ؟؟
: حصل نزيف حاد وبحاول اوقفه لكن محتاج امكانيات مش موجودة الا في مستشفي كبيرة !!!
تم نقل سهام لمستشفي كبيرة وبعد حوالي الساعة تقريبا خرج الدكتور وقال : الحمد لله النزيف وقف لكن الحالة حرجة وهتدخل الرعاية المركزة .
طوال الوقت كانت عايدة تبكي ودموعها تتساقط بينما وائل كان يبدو عليه الخوف الشديد .
سامي اتصل علي عايدة وسألها عن سهام .
سامي : ازيك يا عايدة اخبارك اي ؟
عايدة : الحمد لله .
سامي : انا رجعت من الشغل مش لقيت سهام في البيت وسألت الاولاد قالوا انها خرجت من الصبح و لسه مش رجعت وبرن علي تليفونها مغلق !!! انا قلقان اوي عليها ، تعرفي هي فين ؟
عايدة : سهام في المستشفي دلوقتي وانا معها .
سامي : مستشفي !!! ليه ؟ اي اللي حصل ؟
عايدة : متخافش يا سامي ، خير ان شاء الله ، تعالي وانا هقولك .
سامي : هاتي عنوان المستشفي وانا بعد دقايق هكون عندك .
عايدة نصحت وائل بالانصراف وقالتله : اتفضل انت يا استاذ وائل مع السلامة .
وائل : انا موجود معاكم يمكن تحتاجوا حاجة .
عايدة : لا شكرا ، اتفضل انت علشان جوزها سامي جاي دلوقتي .
وائل : وهتقوليله اي ؟
عايدة : هحاول افهمه ان سهام فيه عربية صدمتها وانها كانت حامل ومتعرفش وحصل نزيف واجهاض للحمل .
وائل : كويس اوي ، كلام معقول ، ياريت تبقي تطمنيني عليها .
عايدة : يعني انت خايف عليها ؟
وائل : اكيد طبعا . بقلم/عادل عبد الله
عايدة : طيب اتفضل حضرتك قبل ما جوزها ييجي .
وبعد حوالي نص ساعة سامي وصل المستشفي وبمجرد ما شاف عايدة سألها : سهام فين ؟ طمنيني ارجوكي ، اي اللي حصل ؟
عايدة : حصل خير الحمد لله ، اطمن هي دلوقتي محجوزة فوق .
سامي : اي اللي حصل ؟
عايدة : كنا ماشيين انا وهي وعربية صدمتنا وهي وقعت علي الارض وحصلها نزيف ولما وصلنا هنا عرفنا انها كانت حامل واجهضت بسبب الوقوع علي الارض .
سامي : المهم هي دلوقتي عاملة اي ؟
عايدة : هي كويسة الحمد لله لكن الدكاترة مانعين الزيارة دلوقتي .
صعد سامي الي الاطباء ليطمئن علي حالتها وسال احدهم : لو سمحت يا دكتور كنت عايز اطمن علي حالة سهام ؟
الطبيب : مين حضرتك ؟
سامي : انا سامي جوزها .
الطبيب : حالتها الحمد لله استقرت لكن للاسف الجنين نزل .
سامي : مش مهم اي حاجة ، المهم انها تقوم بالسلامة .
الطبيب : اطمن هي كويسة وممكن تخرج خلال يوم او يومين .
بعد خروجها من المستشفي اتصل وائل بسهام من رقم غريب !!!
سهام : الو . مين معايا ؟
وائل : ازيك يا سهام عاملة اي دلوقتي ؟
سهام : مين معايا ؟
وائل : معقول نسيتي صوتي !!! المهم طمنيني عليكي بقيتي احسن دلوقتي ؟؟
سهام : انت بتتصل بيا ليه تاني ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتعة الحرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى