رواية المتعة الحرام الفصل التاسع 9 بقلم عادل عبدالله
رواية المتعة الحرام الجزء التاسع
رواية المتعة الحرام البارت التاسع
رواية المتعة الحرام الحلقة التاسعة
سهام : اي ؟؟ مصيف !!! صعب اوي يا وائل ، مستحيل .
وائل : علشان خاطري ، دي هتبقي احسن فرصة نتقابل فيها علي راحتنا .
سهام : لكن جوزي مستحيل يوافق ، وحتي لو افتر
ضنا انه وافق ولادي هيكونوا معايا ، صعب اوي .
وائل : طيب حاولي تقنعيه وسيبي الباقي عليا .
انتظرت سهام رجوع سامي من عمله ليلا واعدت له الطعام ، وقبل نومه قالت له : كنت عايزة اطلب منك طلب يا حبيبي وعلشان خاطري اوعي ترفض .
سامي : عايزة فلوس ؟
سهام : لا .
سامي : اومال عايزة اي ؟
سهام : عايزة اروح مصيف .
سامي : مش هينفع يا سهام .
سهام : ليه يا حبيبي ؟
سامي : علشان مش هعرف اخد اجازة من الشغل الاول ولا حتي الشغل التاني .
سهام : طيب حاول يا حبيبي علشان خاطري .
سامي : من غير ما احاول مش هينفع .
سهام : عايزة اخرج انا والاولاد زهقنا من حبسة البيت والاجازة قربت تخلص واحنا قاعدبن محبوسبن في البيت .
سامي : مش هينفع ، يلا بقي سبيني انام .
سهام : بقولك علشان خاطري تقولي مش هينفع !!!!!
سامي : وانا في ايدي اي اعمله يا حبيبتي ؟
سهام : طيب لو مش هتقدر انت تاخد اجازة اروح انا والاولاد ؟
سامي : هتروحوا لوحدكم ؟!!
سهام : ايوه ، وفيها اي ؟
سامي : لا يا سهام مش هينفع ، انسي الموضوع ده خالص .
سهام : انت مصمم تحبسنا في البيت ؟ حرام عليك بجد يا سامي .
سامي : والله حرام عليكي انتي لما اكون مطحون في الشغل بالشكل ده وانتي مش حاسة بيا خالص .
سهام : مين قالك اني مش حاسة بيك !! انا حاسة بيك جدا ، لكن انا والاولاد لينا حق نغير جو ونخرج ولا عايز تحبسنا علطول في البيت .
سامي : لو عايزين تخرجوا تغيروا جو ممكن تخرجوا هنا وتتفسحوا حتي ولو كل يوم ، انما تسافروا مصيف لوحدكم لا .
شعرت سهام بالاحباط ، فقد كانت تتمني لو ان سامي وافق وسافرت مع حبيبها الجديد وائل ، ولكن في نفس الوقت فقد اتيحت لها فرصة كبيرة للقاء حبيبها في اي وقت .
نام سامي وبدأت تتكلم مع وائل عبر الشات وقالت له وهي حزينة : مش انا قولتلك انه مش هيوافق !!!
وائل : بتتكلمي بجد ؟ رفض فكرة المصيف ؟؟
سهام : ايوه رفض .
وائل : مش حاولتي تقنعيه ليه ؟
سهام : حاولت والله يا حبيبي لكن رفض بردو .
وائل : قوليله انك زهقانه من حبسة البيت وعايزة تغيري جو .
سهام : والله يا وائل قولتله كل ده وبردو مفيش فايدة ، ولما قولتله كده قالي خلاص اخرجي هنا ولو حتي كل يوم انما مصيف لا .
وائل : كويس اوي انه قالك كده .
سهام : كويس انه رفض ؟؟!!!
وائل : كويس انه لما رفض المصيف عايز يعوضك بأنه سمحلك تخرجي وتتفسحي زي ما تحبي .
سهام : ايوه يا وائل ، لكن الولاد هيكونوا معايا .
وائل : هنبقي نتصرف في موضوع الاولاد ده ، المهم دلوقتي اني هتجنن واشوفك .
سهام : وانا كمان .
وائل : طيب امتي ؟
سهام : مش عارفة .
وائل : لا ، احنا لازم نتقابل الاسبوع ده .
سهام : هنتقابل فين ؟
وائل : ايه رأيك في مطعم يجنن ممكن نروح نقعد و نتغدا مع بعض .
سهام : يا وائل انا مش عايزة اكل انا عايزة اشوفك انت .
وائل : مش موضوع الاكل ، انا قصدي ان المكان هادي ورومانسي .
سهام : اااه ، طيب انت روحته قبل كده يعني !!! اعترف روحت هناك مع مين ؟
وائل : احنا اتفقنا بلاش نتكلم في اللي فات .
سهام : ماشي يا وائل ، بتهرب مني ، خلاص برحتك .
وائل : المهم انا عايز اشوفك في اقرب وقت .
سهام : خلاص ماشي ، ابعتلي اللوكيشن ونتقابل بكره .
وائل : تمام . بقلم/ عادل عبد الله
في اليوم التالي جهزت سهام نفسها وارتدت ملابس انيقة وتركت الاولاد في البيت وذهبت الي المطعم .
بمجرد ان دخلت وجدت وائل امامها ، بمجرد رؤيته انبهرت سهام به .
فوجدت في مواصفاته الشكلية الاناقة والوسامة بجانب انبهارها السابق بشخصيته .
اما وائل فقد كان انبهاره اقوي فقد وجد امامه سيدة تبدو كالحورية ، جمالها مبهر ورقتها جذابة الي حد غير طبيعي .
جلسا سويا وتناولا الطعام وظهر انبهار كلا منهما للاخر بل وحب كلاهما للأخر ، وازداد ولع واشتياق كلا منهما للأخر .
في البداية تصافحا باليد وارتعشت يد سهام حين لامست يداه .
وفي نهاية اللقاء اعاد وائل مصافحتها وقبل يدها قبل الرحيل .
بمجرد ان لامست شفتيه يداها ارتشعت سهام بشدة وسحبتها سريعا .
عرف وائل بأنه قد لامس موطن ضعفها وانها اصبحت علي وشك ان تصبح لقمة سائغة له ، ينال منها كل ما يشتهي ويتمني !!!!!
عادت سهام الي منزلها ومازال انبهارها بشخصية وائل يستحوز عليها ومظاهر السعادة واضحة عليها .
وجلست تتحدث معه عبر الشات وهي في قمة سعادتها حتي عاد زوجها سامي من عمله فأفاقت من حلمها الجميل !!!
ولأول مرة تشعر سهام بالنفور من وجود سامي في المنزل ، حتي انها غيرت مكان نومها بعيدا عنه في غرفة الاولاد !!!
وفي الصباح تعجب سامي حينما لم يجدها بجواره علي الفراش ووجدها في غرفة الاولاد !!!
ايقظها سامي وسألها : اي اللي نيمك هنا يا سهام ؟
سهام : من فترة وانا دايما عندي ارق ومش بعرف انام كويس قولت اغير مكان نومي يمكن اعرف انام .
سامي : ممكن تروحي تكشفي احسن وارجعي نامي مكانك .
سهام : هيفرق معاك في حاجة .
سامي : اكيد ، ولو كان مش هيفرق معايا مكنتش اهتميت اني اسألك .
سهام : هيفرق معاك في اي ؟ انت كده كده بتيجي تعبان وبتنام ومش بتدري اذا كنت موجودة جنبك ولا لا.
سامي : بعد اذنك بعد كده نامي في مكانك .
سهام : حاضر هحاول .
بعدما تمكن الحب من قلب سهام كانت تعيش في حيرة كبيرة ، ورغم ان علاقتها بوائل من الخطر جدا ان يعلم بها احد الا انها صارحت بها صديقتها الاقرب اليها عايدة !!!!!!
سهام : في سر في حياتي يا عايدة نفسي اخرجه من جوايا ومش هلاقي حد اثق فيه ااكتر منك علشان اقولهولك .
عايدة : خير يا حبيبتي ؟ فضفضي سرك في بير .
سهام : انا بحب .
عايدة : مش فاهمة .
سهام : بقولك انا بحب .
عايدة : بتحبيني انا مثلا ولا بتحبي عيالك ولا بتحبي سامي ولا بتحبي مين ؟ مش فاهمة .
سهام : بحب راجل .
عايدة ؛ راجل تاني غير سامي ؟
سهام : ايوه .
عايدة : يخربيتك يا بت يا سهام !!! من امتي ؟؟
سهام : من فترة قريبة حوالي شهرين .
عايدة : وبعدين ؟ احكيلي .
سهام : احكيلك اي ؟
عايدة : احكيلي كل حاجة ، هو مين ؟ وعرفتيه ازاي ؟ ووصلتي معاه لحد فين ؟ كل حاجة يعني .
سهام : شاب عرفته عن طريق النت واتكلمنا مع بعض وكل واحد فينا فتح قلبه للتاني ولقيت نفسي مش قادرة اقاوم رغبتي اني احبه واكلمه كل يوم .
عايدة : وبعدين ؟
سهام : ودلوقتي انا خايفة وحيرانة اوي ومش عارفة اعمل اي !!!
عايدة : خايفة من اي ؟ بقلم/ عادل عبد الله
سهام : خايفة من اللي جاي .
عايدة : وحيرانة ليه ؟
سهام : حيرانة اكمل معاه ولا لأ ، رغم اني متأكدة اني مش هعرف ابعد عنه ، ولو مش عرفت ابعد عنه اعمل اي بعد كده ؟؟
عايدة : بصي يا سهام طول ما انتوا مش اتقابلتوا مفيش خطر عليكي ، انما لو اتقابلتوا هنا هيبدأ ببقي فيه خطر كبير عليكي .
سهام : خطر ازاي ؟
عايدة : خطر في كل حاجة يا سهام ، انتوا اتقابلتوا ؟
سهام : ايوه .
عايدة : اووف ، ليه كده يا سهام ؟؟
سهام : اللي حصل بقي ، مش قدرت اقاوم رغبتي اني اشوفه .
عايدة : اتقابلتوا فين ؟
سهام : اتقابلنا في مطعم اتغدينا مع بعض وقعدنا اتكلمنا كتير اوي .
عايدة : حاولي مش تقابليه تاني يا سوسو .
سهام : هحاول ، رغم اني عارفة اني مش هقدر .
عايدة : اوعي تغلطي معاه يا سوسو .
سهام : لا لا مش هتوصل لكده ابدا .
عايدة : وبعد ما قابلتيه حسيتي بأي ؟؟
سهام : كنت اسعد واحدة في الدنيا ، بحبه اوي يا عايدة ، كل حاجة فيه حبتها ، فيه جاذبية لا تقاوم ، وسيم شيك برنس كده في نفسه وحبوب اوي ورومانسي اخر حاجة .
عايدة : انا خايفة عليكي اوي .
سهام : ليه ؟
عايدة : قوليلي الاول علاقتك بجوزك عامله اي ؟؟
سهام : زفت .
عايدة : ياااه للدرجادي ؟؟!!
سهام : ايوه .
عايدة : ليه كده ؟ ليه علاقتكلم وصلت للدرجادي ؟؟!!!
سهام : سامي خلاص بقي مش معايا خالص ، والبيت بالنسباله لوكاندة بينام فيها كل ليلة كام ساعة ويخرج تاني .
عايدة : وعلاقتكم الخاصة اخبارها اي ؟؟
سهام : تقريبا مش موجودة وخصوصا بعد ما اشتغل شغله التاني .
عايدة : حاولي تقربي منه ضروري جدا يا سوسو .
سهام : خلاص انا مش طايقاه ومش عاوزة اشوفه قدامي .
عايدة : لا لا لا ، انتي كده في خطر كبير جدا !!! وهقولك حاجة ؟
سهام : قولي يا عايدة ، طمنيني انا خايفة اوي .
عايدة : انتي يا سوسو لو كملتي مع الشاب ده هتغلطي معاه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتعة الحرام)