روايات

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني البارت الثاني

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة الثانية

سهام : استر يارب ، فيه اي يا عايدة قلقتيني ؟؟؟
عايدة : وائل خرج من السجن .
انقبض قلب سهام للحظات ثم قالت : وانا اعمله اي ؟ يخرج ولا ميخرجش ده شئ مش يهمني ولا يشغلني ابدا !!!
عايدة : وائل اتصل عليا يا سهام !!!!!
سهام ” بأنقباض ” : اتصل عليكي ليه !! عايز اي ده ؟؟
عايدة : وائل قالي كلام خطير اوي يا سهام .
سهام : قالك اي ؟؟
عايدة : انا كنت مش عايزة اقولك علشان مش عايزة اضايقك ، لكن لما فكرت قولت انك لازم تعرفي علشان تحذري منه وتاخدي بالك .
سهام : انطقي يا عايدة ، انا اعصابي سابت !! في اي ؟؟؟
عايدة : وائل كلمني وقالي ان تمن غلطة غلطوها سوا هو ده تمنها اكتر من سنة ونص في السجن لكن انتي لسه مش دفعتي تمنها !!!
سهام : كل ده يا عايدة و مش دفعت تمن غلطتي ؟؟!!!
عايدة : هو كان ميعرفش اللي حصل بينك وبين سامي لكن انا حكيت له علي اللي حصل بينكم وان لسه الموضوع ده مأثر علي حياتك .
سهام : وكان رده اي ؟؟؟
عايدة : للأسف يا عايدة أخد كلامي باستهانة وسخرية وطلب مني اقولك انه عايز يكلمك ويقابلك ضروري !!!
سهام : انتي اتجننتي يا عايدة ؟!! اقابله ازاي ؟ ده مستحيل !!!
عايدة : انا رديت عليه بالنيابة عنك وقولتله ان ده مستحيل ، لكن هقولك الحقيقة يا سهام وائل اتغير كتير وباين من كلامه ان نيته فيها شر .
سهام ” بخوف وقلق شديد ” : وانا اعمل اي دلوقتي يا عايدة ؟؟
عايدة : مش عارفة يا سهام لكن لازم نفكر كويس و مش نتسرع قبل ما نعمل اي حاجة .
سهام : وبالنسبة لسامي قالك اي ؟؟ واضح انه زعل لما حكيتلك ولما كلمته في موضوعك قالي انه سايب رسالة ليا معاكي .
عايدة : ايوه فعلا . بيقولك ان موقفه معاكي مش هيتغير وده كلام نهائي ومش هيتكلم في الموضوع ده تاني .
سهام : هو قالك كده ؟!
عايدة : ايوه يا سهام ، هو معاند اوي .
سهام : انا مش عارفة اعمل معاه اي ؟؟
عايدة : هو قالي انه عرض عليكي الطلاق قبل كده لو مش قادرة تتأقلمي وتعيشي علي الوضع ده .
سهام : الواضح كده ان ده هيكون الحل النهائي .
عايدة : معقول !!! هتطلقي من سامي ؟؟
سهام : علي الاقل اقدر اواجه وائل وانا اقوي من كده .
عايدة : ولا ناوية تطلقي وتفكري تتجوزي وائل ؟؟
سهام : انتي بتقولي اي !! لا طبعا .
عايدة : ولأ ليه ، مش ده بردو اللي كنتي بتحبيه ودايبة فيه لما سامي كان مشغول عنك ؟؟؟
سهام : ده كان في وقت كنت ضعيفة فيه وندمت عليه ومش عايزة افتكره .
عايدة : احب اقولك يا سهام لو اتطلقتي من سامي هتكوني اضعف من دلوقتي ومش هتعرفي تواجهي وائل .
سهام : علي الاقل مش هكون خايفة من حاجة .
عايدة : وانتي خايفة من اي ؟ سامي جوزك عارف كل حاجة عن موضوع وائل !! يعني وائل مش هيعرف يضغط عليكي بورقة جوزك !!!
سهام : يا حبيبتي سامي يعرف اني كلمت وائل واتقابلنا وخرجنا بس لكن ميعرفش العلاقة وصلت لحد فين ، انتي نسيتي ولا اي ؟؟
عايدة : ايوه صح . بقلمي عادل عبد الله
سهام : انه يعرف او يسمع دي حاجة انما انه يشوف بعينيه حاجة تانية خالص يا عايدة ، سامي لو شاف الفيديو ممكن يقتلني .
عايدة : يعني انتي قررتي تطلقي من سامي خلاص ؟
سهام : بعد كلامه ده وبعد كلام وائل اللي واضح ان السجن غيره ، يبقي فعلا مفيش قدامي حل تاني غير كده .
عايدة : نصيحة مني يا سوسو بلاش تسرع لأنك مش هتعرفي تعيشي بعيد عن سامي وكمان علشان عيالك .
سهام : طيب المهم بقي انتي النهارده تروحي بيتك وبالنسبة لصلاح هقول لسامي يكلمه يروح يصالحك .
سهام قفلت التليفون مع عايدة وقعدت تفكر هتعمل اي .
خرجت سهام وسامي كان قاعد بيلعب في الموبايل
سهام : علفكرة يا سامي انا كلمت عايدة علشان تروح بيتها لكنها مصممة ان صلاح اللي يروح بيت ابوها ويصالحها .
سامي : هي اللي قالتلك كده ؟؟
سهام : ايوه ماهي دي الاصول .
سامي : طيب خلاص هتصل بصلاح واقوله .
سهام : وبالنسبة لموضوعنا انا وانت ؟
سامي : هي عايدة مش وصلتك الرسالة ؟؟
سهام : ايوه ، يعني انت مقتنع ان حياتنا تمشي بالوضع ده علطول ؟؟
سامي : ايوه .
سهام : وانا مش هقدر اكمل كده .
سامي : يعني اي ؟؟
سهام : يعني عايزاك تطلقني .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتعة الحرام الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى