روايات

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم عادل عبدالله

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني البارت العاشر

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة العاشرة

سامي : يا فندم اذا كنت انا اللي مقدم بلاغ قبله لما اكتشفت غيابها !!! هكون انا ازاي السبب في اختفائها ؟؟
الضابط : ممكن تكون انت عملت البلاغ ده بسرعة بعد جريمتك علشان وتبعد عن نفسك الشبهه وتضللنا .
سامي : لا يا فندم الكلام ده مش صح ، انا عمري ما اعمل كده ابدا ، انا فعلا معرفش عنها حاجة وهتجنن من قلقي عليها .
الضابط : للاسف انت مش هتقدر تمشي دلوقتي وهنفتح تحقيق دلوقتي وبعده هتروح النيابة وبعد كده هتعرف اذا كنت هترجع بيتك ولا هتفضل معانا .
سامي : ازاي ده يا فندم ؟ ده انا جوزها اللي قدمت البلاغ !! اكيد الشاب اللي اسمه وائل ده هو اللي خطفها او قتلها .
الضابط : احنا بنعمل كل الاحتمالات لحد ما نوصل للحقيقة ، يلا يا سامي هنبدأ التحقيق .
الضابط : اسمك وسنك وعملك ؟
سامي : اسمي سامي ، ٣٨ سنة ، مدير تسويق .
الضابط : اخر مرة شوفت مراتك فيها كانت امتي ؟
سامي : البارح الصبح قبل ما اخرج من البيت واروح الشغل .
الضابط : هل كلمتها في التليفون بعد خروجك من البيت وذهابك لعملك علي مدار اليوم ؟
سامي : ايوه .
الضابط : كلمتها امتي بالظبط ؟
سامي : كانت حوالي الساعة ١٠ الصبح .
الضابط : ده قبل نزولها تقريبا بنص ساعة .
سامي : ايوه تقريبا .
الضابط : اتصلت بها ليه ؟
سامي : اتصلت بيها عادي زي اي حد لما بيكلم مراته .
الضابط : قصدي اتكلمتوا في اي ؟
سامي : كنا بنتكلم عن الفلوس ومصروف البيت وهتعمل اكل اي كده يعني ، كلام عادي زي اي اتنين متجوزين .
الضابط : والكلام ده يستاهل انك مش تصبر لما تروح البيت وتكلمها فيه !! ويخليك تتصل مخصوص تكلمها اثناء الشغل ؟؟
سامي : هو في اي يا فندم ؟!!! انا بكلم مراتي !! يعني طبيعي اكلمها في اي وقت ونتكلم في اي موضوع .
الضابط : انت خرجت من شغلك امتي البارح ؟
سامي : خرجت في ميعادي الطبيعي الساعة ٥ بعد العصر .
الضابط : مش خرجت خالص اثناء اليوم ؟
سامي : مش فاكر ، تقريبا لأ .
الضابط : لأ ، مفيش حاجة اسمها مش فاكر او تقريبا ، لازم تفتكر كويس ؟
سامي : لا يا فندم مش خرجت من الشغل الا في ميعاد خروجي الطبيعي .
الضابط : اكتشفت غياب زوجتك امتي ؟
سامي : حوالي الساعة ه ونص اخر اليوم لما رجعت من الشغل ومش لاقيتها في البيت وعرفت من الاولاد انها خرجت حوالي الساعة ١٠ونص او ١١ الصبح .
الضابط : سألت عنها الأهل و الاقارب والمعارف ؟؟
سامي : ايوه يا فندم ومش وصلت لأي نتيجة .
الضابط : تظن ان سبب غياب سهام يكون اي يا سامي ؟
سامي : معرفش يا فندم ، لكن اعتقد ان اللي اسمه وائل ده له علاقة بغياب مراتي .
الضابط : كل حاجة هتبان متخافش .
سامي : يعني مسكتوا وائل ده ؟
الضابط : يا استاذ سامي احنا عارفين احنا بنعمل اي كويس ، وعموما خلال ساعات هيكون وائل هنا في القسم .
سامي : طيب وانا هقعد هنا اعمل اي ؟
الضابط : هتتحجز لحد الصبح لما تروح تتعرض علي النيابة .
سامي : هدخل الحجز ؟؟ لا طبعا ده مستحيل !!!
الضابط : مش بمزاجك .
ونادي الضابط علي العساكر اللي اخدوا سامي ودخلوه الحجز !!!
سامي : بعد اذنك يا فندم ممكن اعمل تليفون علشان اقول لحد يأخد باله من الاولاد لأنهم لوحدهم في البيت ؟
الضابط : اتفضل لك مكالمة واحدة فقط .
سامي اتصل بعايدة
سامي : ايوه يا عايدة ، بالله عليكي تروحي تباتي مع سلمي وسليم النهاردة او تاخديهم يباتوا عندك .
عايدة ” بقلق بالغ ” : ليه ؟ اي اللي حصل ؟
سامي : انا اتحجزت في قسم الشرطة وهتعرض بكره علي النيابة .
عايدة : اي !!! بتقول اي !! ليه اي اللي حصل ؟؟
سامي : زي ما سمعتي .
عايدة : ليه يا سامي ؟
سامي : يسري اخو سهام عمل بلاغ بيتهمني اني السبب في اختفاء سهام وبيتهمني اني قتتلتها .
عايدة : معقول !!!! ده اتجنن ده ولا اي ؟
سامي : المهم خلي بالك من العيال لحد ما ارجعلهم .
عايدة : طيب خلاص متقلقش اطمن عليهم ، الاولاد هيبقوا معايا .
وبعد اقل من ساعتين تم القبض علي وائل ودخل عند الضابط .
الضابط : اسمك وسنك وعملك ؟
وائل : اسمي وائل ٣٦ سنه صاحب ومدير كافية .
الضابط : تعرف سيدة اسمها سهام ؟
وائل : لأ معرفهاش .
الضابط : اومال كنت مسجون ولسه خارج من السجن ليه يا وائل .
وائل : ايوه افتكرتها ، ايوه يا فندم اعرفها .
الضابط : تعرف عنها اي وحدود علاقتك بها اي ؟
وائل : يا فندم انا معرفش الا انها سبب المصايب اللي في حياتي .
الضابط : تقصد اي ؟
وائل : قصدي انها واحدة اتعرفت عليها علي النت زي ما كتير بيتعرفوا علي النت عادي ، وبعد فترة الكلام قلب بينا لحب ورومانسية وبعدها اتقابلنا مرة واحدة بس ، بعد كده هي كانت عايزة تبعد لكن انا الصراحة كنت حبتها بجد فحاولت اضغط عليها علشان تكمل معايا لكن للأسف صاحبتها كانت بتسجلي وبسبب كده دخلت السجن لكن خرجت قبل نهاية المدة حسن سير وسلوك .
الضابط : قول كل اللي تعرفه عن سهام يا وائل .
وائل : يا فندم انا قولتلك كل حاجة حصلت بالظبط .
الضابط : و حاولت تكلمها بعد خروجك من السجن ؟؟
وائل : الصراحة حاولت يا فندم .
الضابط : حاولت تكلمها ليه بقي ؟؟؟ حب ولا انتقام ؟
وائل : لا يا فندم حب طبعا ، انا مبعرفش انتقم من حد .
الضابط : الستات ملية الدنيا واكيد انت تعرف كتير ولو عايز تتعرف علي ستات وبنات تانيين هتتعرف علي كتير ، ليه حاولت تكلم سهام تحديدا الا اذا كان في دماغك انك تنتقم منها ؟؟؟
وائل : يا فندم الحب فوق اي حاجة حتي نسيت انها السبب اني دخلت السجن بسببها واديتها عذرها لأني فعلا بحبها بجد .
الضابط : انت تعرف ان سهام مختفية من البارح الصبح يعني من اكتر من ٣٦ ساعة ؟
وائل : مختفية ازاي يعني ؟
الضابط : مختفية يعني مش موجوده في اي مكان او عند اي حد ممكن تكون موجودة عنده ، وكمان جوزها بيتهمك انك انت اللي وراء اختفائها وانك خطفتها او قتلتها .
وائل : لا يا فندم ، سهام لو حصلها حاجة يبقي جوزها هو اللي عملها لما عرف انها مش بتحبه وبتخونه .
الضابط : انت البارح كنت فين الصبح من حوالي الساعة ١٠ للساعه ١ الضهر ؟
وائل : كنت لسه نايم ، لأني بسهر طول الليل في الكافية وبصحي متأخر بعد الضهر .
الضابط : طيب يا وائل انت هتفضل معانا لبكره الصبح وبعدها هتتعرض علي النيابة تاخد اقوالك .
وائل : يا فندم انا مليش علاقة بالموضوع ده اكيد جوزها اللي ورا اختفائها ده ويمكن يكون قتتلها كمان لما عرف انها خانته .
الضابط : كل حاجة هتبان .
بعدها نادي الضابط علي العساكر واخذوا وائل وادخلوه ” نفس الحجز اللي موجود فيه سامي ” !!!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتعة الحرام الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى