روايات

رواية المتدينه والمغرور الفصل التاسع 9 بقلم سو علي

رواية المتدينه والمغرور الفصل التاسع 9 بقلم سو علي

رواية المتدينه والمغرور الجزء التاسع

رواية المتدينه والمغرور البارت التاسع

رواية المتدينه والمغرور الحلقة التاسعة

و جاه يوم الخميس يالي مليان مفاجات كتيره جدااا
نهله بصوت عالي: يلا ي زفت هنتاخر ع الناس
يزيد بتوتر: ماما الله يخليكي انا متوتر متزوديش عليا
نهله بخنق: متوتر لي ان شاءلله
يزيد يتوتر: احسن يرفضوني
نهله: نعم يرفضوا مين ده انت سيد الرجاله كلهم هنشوف يلاااا
عبده:خلصتوا؟
الجميع: ايوه
حوريه طلعت لبسه دريس اسود و خمار كاشمير كانت زي الحوريات بجد
نهله: بسم الله ماشاء ربنا يحرسك لشبابك ي حبيبتي يلاا بقي
مشيوا كلهم و وصلوا لفيلا محمد الشرقاوي
_____________________________💮🤍
عند زين صاحب عز
زين بهيام: وحشتني بنت الاه و قبل ما يكمل كلامه اتصدمه مع حد كانت فاطمه (فاكرينها 😉)
و مسكه بسرعه و سرحه شويه و فاق
فاطمه بغضب: انت تاني عايز مني اي هاا
زين بهيام: اتجوزك

 

 

فاطمه بصدمه: نععععععععم تتجوزني ليه
زين: زي الناس يعني اي 😂( يعيني عليك ي زين فاطمه دبش ع طول كده 😂)
فاطمه بهدوء: اللي عايزني البيت من بابه و الحاج موجود ع طول
زين باعجاب: طيب سبيلي رقم ولدك
سابتله رقم والدها و مشيت و هي مبسوطه عشان هي بردوا بتحبه و هو وحشه الايام اللي فاتت
___________________________🌼✨
عند يزيد وصل الفيلا بتاعت اهل ريماس
يزيد رن الجرس و الداده فتحت الباب
الداده فتحية: ي اهلا ي اهلا نورتونا والله اتفضلوا الجماعه ف الصالون
دخلوا جوا و اول ما عبدالله شاف محمد اتصدم
عبدالله بصدمه: محمد
محمد بصدمه: عبدالله
قاموا حضنوا بعض كذالك نهلة و كوثر
محمد بسعاده: فينك ي صاحبي يعني مش باينه
عبدالله بسعاده: سافرت والله اعمل اي بس هو انت ابو ريماس
محمد: ايوه ابوها

 

 

عبدالله: حبيبي والله وحشتني
محمد: و انت كمان
نهله: عامله اي ي كوثر
كوثر: بخير والله ي قلبي انتي عامله اي
نهله: الحمدلله
ريماس و حوريه و يزيد بيبصوا بأستغراب
حوريه: انتوا تعرفوا بعض؟
عبدالله بضحك: مش فاكره ي بنتي ده عمك محمد جارنا القديم و صاحبي مش فاكره
كوثر: بقي انتي حوريه الصغيره احلويتي والله و حضنته
حوريه و يزيد و ريماس افتكروا
حوريه: و انتي كمان ي طنط
يزيد: طبعا ي عمي يشرفني اطلب ايد الانسه ريماس بنت حضرتك
محمد: موافق طبعا يشرفني بس الراي رايها الاول
ريماس: اللي تش…. قطع كلامها نزول عز
عز: من غيري بتتفقوا عال والله 😂
حورية لفت وشه لقت عز اتصدمت و هو اتصدم
حوريه: عز

 

 

عز: حوريه بتعملي اي
حوريه: جاين نخطب ايد ريماس لاخوي
عز: والله بجد
محمد: اي ده هي دي ي عز يالي هتخطبها
عز: ايوه ي بابا هي دي حوريه
محمد ابتسم: اختيارك حلوه ي عز ربنا يوفقكم يارب ف حياتكم
الجميع: يارب
ريماس: اللي تشوفه طبعا ي بابا
محمد: علي بركه الله نقرا الفاتحه بقي
قروا الفاتحه و كلهم مبسوطين اووي
عبدالله: نسيب العرسان شويه بقي
محمد: طبعا يلاا
مشيوا ماعدا عز و حورية محرمه طبعا
يزيد بابتسامه: عايزة تعرفي اي عني
ريماس بخجل باصه ف الارض: عندك كام سنه
يزيد : 27 سنه لو عجباك السجاده نشتريها عادي والله 😂
عز باستفزاز: لا شكرا كتر خيرك

 

 

يزيد بزهق: انتوا قاعدين ليه بس 😂
عز باستفزاز: مش قاعدين علي قلبك ع فكره
حوريه و ريماس ضحكوا
ريماس: نكمل بقي بتصلي و حافظ القران؟
يزيد بإبتسامة: ايوه بصلي و حافظ القرآن الكريم و انتي
ريماس بخجل: ايوه بصلي و حافظ
ريماس كانت لبسه دريس لونه ابيض و خمار كاشمير
محمد: هاا ي شباب اتفقتوا
يزيد و ريماس : ايوه
عبدالله: يلا نمشي بقي
محمد: اقعدوا شويه
عبدالله: مره تانيه ان شاءلله سلام عليكم
الجميع: و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته

 

 

______________________________♡♡♡ عند فاطمه
عز راح طلب ايديها و اتحدد معاد الخطوبه و كتب الكتاب
و يزيد و ريماس اتحدد معاد بردوا كتب الكتاب و الخطوبه
و عز اتقدم لحوريه و اتحدد بردوا معاد كتب الكتاب
و التلاته ف نفس اليوم
________________________________♡♡
بعد شهر ✨🌼🤍
يوم كتب الكتاب بتاع الشباب امال هما مسيطرين بقي و كتب كتاب و فرح ع طول 😂😂😉
يوم الفرح
نهله دخلت اوضت حوريه
نهله بزعيق: قومي بقي انهارده فرحك ي بت الموكوس اصحي
حوريه بنوم: سبيني انام بقي ي ماما حرام والله
😂

 

‏نهله بزعيق: قومي يلاااااااااا حدفت عليها المياه
‏حوريه بخوف: الحقوني بغرق اعاااااا
‏نهله: لو مقومتيش هضر…. مكملتش و لقت حورية طارت من السرير
‏نهله بضحك: ناس مبتجيش الي بالعين الحمره والله 😂
‏____________________________♬♬♡♡♡
‏عند ريماس
‏كوثر بزعيق: قووووومي البيت بيقع
‏ريماس قامت بفزع: الحقوني
‏كوثر: يلاا ي بت عشان البيوتي سنتر يلاا بسرعه
‏جريت ريماس
‏__________________________♡♡♡♡♡♡
‏حورية و ريماس و فاطمه راحوا الفندق عشان الفرح هناك و البيوتي سنتر هياجوا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتدينه والمغرور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى