روايات

رواية لا عناد في الحب الفصل الخامس 5 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الفصل الخامس 5 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الجزء الخامس

رواية لا عناد في الحب البارت الخامس

رواية لا عناد في الحب الحلقة الخامسة

ساره:نعم…..يعني ايه مفيش رياضه؟!!!..لا مينفعش مينفعش لازم أتدرب علشان أبقي أقوي علشان أقدر أحمي الامانه….
عدي:أمانة ايه..؟؟؟!!!
ساره: بتوتر شديد…امانة أيه انا قولت أمانه…؟
عدي:أيوه قولتي لازم أحمي الامانه..
ساره:لا لا أنت أكيد بتهيقلك…هخرج أنا…
عدي:بصوت عالي..ساره..أنا قولت مفيش رياضه بره القصر..القصر فيه أوضه للرياضه…تعالي معايا أنا رايح أتدرب شويه قبل الشغل..
ساره:أذا كان كده ماشي يا برو..
عدي:برو..😂😂 قدامي يلاااا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في غرفة الرياضه….
ساره:انا هلعب بوكس…
عدي:لا أنا اللي هلعب بوكس..
ساره:بغضب طفولي..لا أنا اللي هلعب بوكس مليش فيه…
عدي:خلاص هتتشكلي العبي أنتي …بصوت منخفض حاسس أني بكلم بنت أختي مش و حده كبيره…
ساره:حاسه أنك زعلت…لقيتها..تعالي نعمل مبارة ملاكمه…
عدي بسخريه:مبارة ملاكمه..ضدك أنتي 😂…
ساره:بإبتسامة ساخره اوثق من نفسك أوي…..و ابتدت المباره…عدي يوجه لساره لكمه وتتفاداها و بسرعه تديله لكمه في وشه و لكمه في جنبه وتتفادي حركاته و في النهايه تفوز ساره بجداره…..عدي علي الارض..ساره:😂😂 كنت بتقول حاجه..
عدي:دي مجرد مبارة عاديه وأنا مرضيتش أعملك حاجه علشان انتي بنت..
ساره:بسخريه..ما انا عارفه..و مشيت..
عدي:في نفسه..هزمتني..انا عدي الدمنهوري تهزمني بنت لا وكمان من غير ما أقدر أدافع عن نفسي…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان **أشبه بالصحراء**
حسام:للقوات..مستعدين يا رجاله…؟!
القوات:أيوه يا حضرت الضابط..
حسام:هجوم…
وهجموا علي المكان و دخل حسام المكان وكان اشبه بي فيلا
مهجوره قديمه…و القوات أتفرقت جوا و حسام دخل لقي باب كبير و غريب و دخل لقي بنت متربطه و علي بوقها لزق
جري عليها…انتي بخير…
هي:أيوه…بصراخ حاسببب..
يلتفت حسام ليجد شخص يحاول ضربه علي رأسه…ويضربه حسام بقاعدت المسدس علي رأسه..ليقع مخشي عليه..
البنت:ممكن تفكني..
حسام:ايوه…و ينظر اليها ليجدها فتاه في منتهي الجمال عيون خضراء و بشره خمريه و شعر بني طويل…
البنت:شكرا لانك انقذتني…
حسام:ده واجبي..أنا الرائد حسام..
البنت:و انا أسيل مجدي حافظ…
حسام:انتي بنت الدكتور مجدي حافظ..؟!
ساره:أيوه..
حسام:اظن بكده أستنتج أنتي أتخطفتي ليه..
ساره:أعتقد…
ودخلت القوات..تمام يا فندم أحنا قبضنا علي باقي المجرمين…حسام:برافوو يا رجاله..خدوهم علي البوكس وانا هجيب الانسه في عربيتي…
حسام: وبكده نقفل المحضر…وحضرتك تقدري ترجعي بيتك..
أسيل:شكرا…
وطلع حسام:علشان يروح..لقي أسيل و اقفه بره..أنسه أسيل..
أسيل:نعم…
حسام:مروحتيش ليه…
أسيل:مش لقيه مواصلات..
حسام:تحبي أوصلك..؟
أسيل:لا شكرا مش حابه اتعبك…
حسام:بمرح…هو أنا اطول دا انتي تعبك راحه..وركبت علشان يوصلها…أسيل ممكن تقوليلي عنوان البيت..
اسيل:أيوه..العنوان ********
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر….
حسام:بيدخل القصر بيلاحظ القصر مليان ورد شكله جميل..في حاجه غريبه ولا ايه…
ساره:يا داده انا هحضر السفره وانتي جهزي الاكل..
سعاد:من عينيه يا ساره..
حسام:هي تاني..الملاك..لا واسمها ساره…وجري عليها أخيرا عرفت أسمك…ساره..ساره..
ساره.بأستغراب أنت مين؟؟؟
حسام:يمسك يديها…انا اللي بحبك تقبلي تتجوزيني…
ساره:انت مجنون..أيوه أنت بتاع الشجره..
حسام: والله من يوم ما ضربتيني و انا بحبك تقبلي تتجوزيني….؟
عدي:بصوت مرعب هذا القصر…حساااام…
حسام:بخوف….عدي:دي البنت اللي حاكتلك عنها…
عدي:قرب من ساره و شد ايدها من ايده و مسكها جامد مسكت تملك…حسام أعرفك…ساره مراتي…
حسام:نعم..مراتك..دي اللي مش كنت عاوز تتجوزها.. لو لسه عند رأيك؟؟
عدي:حسام بقولك مراتي…
حسام:بصلها نظرة أعجاب يابختك يا عدي..أنا ابقي حسام..يا مرات أخويا…
ساره:و انا ساره…و اسفه علي المره اللي فاتت بس انت اللي اتماديت…
حسام:بمرح ولا يهمك أنا اللي أسف…ده كده أحنا بقينا أخوات…
ساره:معاك حق…
عدي:كفايه تعارف…ولا تحبوا أطلب أتنين ليمون..؟
شريف:دخل القصر لا خليهم تلاته…😂
حسام:ايوه كده يا كينج…يا واحشني
شريف:😂😂نفسي تكبر ياحسام…
عدي:اه والله معاك حق يا بابا…وفضلوا يضحكوا و سعاد جابت العشاء….و اتعشوا و طلعواأواضهم…
ساره:اخذت شارو و لبست بيجامه مووف وعملت شعرها كعكتين زي الاطفال و قعدت تقرأ في كتاب….و عدي كان منهمك في الشغل علي اللاب توب و خلص وبص اتجاه ساره لقاها شبه الاطفال بملامحها البريئه و بشرتها الجميلة و شعرها المضحك…قرب ليها و باسها من جابينها و اتجه الي الحمام أخد شاور و وخرج لقي ساره نامت علي الكرسي شالها وحطها علي السريرو اخدها بين أحضانه ونام……
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح….
تستيقظ…ساره علي صوت رساله….رساله على الفون من رقم مجهول….بيقول أنتي مش قد اللي معاكي فا سلميه و ارتاحي احسنلك…..ساره:مسحت الرقم و راحت بسرعه عند اوضت الملابس و فتحت شنطيتها و طلعت علبه سوده…وفتحتها..ما تقلقش انا عمري ما اديها لحد لو التمن موتي انا واعدتك أني أحميك و أحميها مقدرتش أحميك بس أوعدك أني هحميها….
صوت من خلفها ساره:…………..؟؟؟
يا تري مين اللي وراء ساره…؟!؟
وايه هو السر اللي بتحبيه….؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية لا عناد في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!