روايات

رواية اللقاء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية اللقاء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية اللقاء الثاني الجزء الثاني

رواية اللقاء الثاني البارت الثاني

رواية اللقاء الثاني الحلقة الثانية

منك لله ياشيخه فرح صاحبي زمانه خلص منك لله لا وانا اقوله ده انا هكون اول واحد منك لله
فرح: ما خلاص يا عم مننا كلنا لله في ايه اهدا كده وبعدين تتعوض ان شاء الله في الولاده ابقا روحله
اقفلي يافرح انا جايلك منك لله
فرح: في ايه ياجماعه خلاص
بعد شويه
••••••••••••••••••
فرح: انا جعانه
-هو حضرتك شيفاني تلاجه جمبك
فرح: لا انزل هات اكل وبعدين انت قاعد ليه لحد دلوقتي ما تنزل تمشي وانا بابا حبيبي جاي
-لا ماانا مستني بابا حبيبك برضوه لاني معرفش حاجه هنا ولو سمحت رجعيني مكان مجبتيني
فرح: طب انزل هات اكل يرضيك انا انزل في الحته المقطوعه دي لوحدي ها يرضيك
-حاااااضر مع انك سبب في اني اخسر الصاحب الوحيد ليا
فرح: يلا بس الله يكرمك متفضلش تحسسني بذنب كده وبعدين ياعم قوله هبقا اجي اشوف الفديو علشان بتبقو واضحين اكتر اي حاجه يعني
بعد شويه
••••••••••••••••••
-باباكي لسه مجاش
فرح: لا حته مرنش عليا استنا اما ارن عليه علشان اوصفله الطريق بظبط ينهاااااار ابيض
– ايه في ايه
فرح: تلفوني طلع فاصل ياربي زمانه قلق عليا
-قومي
فرح: اقوم اروح فين
-هسوق انا وهنسال لحد ما نوصل
فرح: طب ما كنت تعمل كده من بدري يااخي
بعد شويه
••••••••••••••••••
فرح: كسرت الفانوووووس
-انا مبعرفش اسوق تعالي ننزل ناخد تاكسي احسن
فرح: مش هينفع اسيب التاكسي لوحده
-ليه هيتخطف يلا يابنتي مش هينفع اسيبك هنا
فرح: لا سبني بس مش هسيب التاكسي لوحده ده بابا يروح فيها
-طب تعالي سوقي انتي ندور علي اي سنترال نشحن موبايلك
فرح: طيب يالهوي
– في ايه
فرح: البنزين خلص
-يااااااحلاوه
فرح: ايه الحظ ده
-طيب خليكي هنا انزل اشوف سنترال اشحن الموبايل
فرح: هتلاقي مين فاتح دلوقتي ده الساعه بقت تلاته الفجر يارب عايزه امشي بقه
-حد قالك تاخدي التاكسي من باباكي وتعملي فيها ناصحه وتسوقي وكمان مبتعرفيش تسوقي ولا عارفه الطريق وللاسف انا كمان مبعرفش اسوق وكمان موبايلي فاصل
فرح بدموع: بابا عنده القلب صحته مبقتش زي الاول لازم يرتاح والتاكس ده الي بيصرف علي بيتنا حبيت انزل واجرب حظي بس اهو جربت
-احم انا اسف لو اتعصبت عليكي مكنتش اعرف انك حابه تساعديه بجد
فرح: انا الي اسفه اني قولتلك تركب وانا معرفش الطريق وكمان عرفت انك مستعجل ورغم كده خليتك تركب برضوه
-طب خلاص اعزار انا هنزل اشوف سنترال قريب من هنا هاتي موبايلك
فرح:ليه اه شكلك بتعمل كل ده علشان مش معاك فلوس تركب تاكسي وهتبيع موبايلي علشان تركب بيه
-ممكن تسكتي وتجيبي موبايلك اروح اتنيل اشحنه
بعد شويه
••••••••••••••••••
فرح: كل ده
-معلش بس عقبال ما سبته يشحن
فرح: كويس انك لقيت هات زمان القطه جعانه
-قطه ايه
فرح:لعبه القطه استني ااكلها بعتالي رسايل
-يعني انا فضلت متنيل واقف ساعه عقبال ما تلفونك شحن علشان نكلم ابوكي تقوليلي القطه
فرح: اه انا نسيت انا اسفه
-ياشيخه ادعي عليكي ب ايه
بقلمي/menna moharam
بعد شويه
••••••••••••••••••
-ها رد
فرح: لا انا كده هقلق عليه بقه
-اهدي طيب تعالي نروح ناخد تاكسي احسن بدل ما الوقت يتاخر ونندم
فرح: طيب يلا انا اسفه جدا بجد يا
-عمرو
فرح: عمرو دياب نيهاهاها
عمرو: لا عمرو خفه واستظراف
فرح: ياعم ما براحه مش كفايه واخداك في عربيتي
عمرو: اه معلش نسيت اني فضلت اعيط علشان تاخديني معاكي
فرح: نينينيننيني
عمرو: تمام انا هنزل وهاخد تاكس وخليكي انتي هنا في التاكسي النحس بتاعك ده وشوفي هترجعي ازاي وانتي نايمه جمبه كده
فرح: استنا بس متبقاش قفوش كده انا خلاص لقيت حل هيطلعنا احنا التلاته منها
عمرو: احنا اتنين بس
فرح: تؤتؤ احنا تلاته انا وانت والتاكس
عمرو: ومين هيجلنا بقه ينقذنا احنا التلاته
فرح: الونش
عمرو: هتجبيه منين
فرح: اخويا بيسوق ونش وهيجي ينقذنا انا معرفش راح عن بالي ازاي الواد ده
عمرو: طب ممكن تكلمي الونش خليه يجي قصدي اخوكي
فرح: هو انت قاعد ليه لحد دلوقتي
عمرو: علشان لو مشيت وسبتك هفضل شايل همك روحتي ولا لا
فرح في بالها: اده عريس يابوووي لحق يحبني انا اتحب اصلا ههههه
بقلمي/menna moharam
عمرو: يا انسه
فرح: هتصل اهو
بعد شويه
••••••••••••••••••
فرح: عزوززز حبيب اختك الحقني
عمرو حط ايده علي ودنه: براحه يابنتي
زياد: ايه يابت انتي فين انا لسه داخل البيت وبسال عنك ابوكي بيقولي انك خدتي التاكسي وتوهتي وبيرن عليكي موبايلك مقفول
فرح: اهدا بس انزل وهات لبلبه علشان العربيه عطلانه ومش هعرف اسيبها واجي انا علي طريق طنطا ياقلب اختك
عمرو: يابنتي لبلبه مين احنا ناقصين خليه يجيب الونش ويجي
فرح: مهي لبلبه دي الونش
زياد: طيب انا جاي بس خلي موبايلك مفتوح علشان ارن عليكي
فرح: حاضر تيكير ياحب اوعا تتاخر هموت واكل يلا يا حبيبي في رعايه الله س سلام سلام س س
عمرو: خلاص يا ماما
فرح: ايه يا عم ده عزوز
عمرو: ياستي ربنا يخليكو لبعض هيجي ولا ايه نظامو
فرح: اه لو عايز تنزل وتشوف تاكس معنديش مشكله
بقلمي/menna moharam
عمرو: بذمتك انتي شايفه عربيه عدت لحد دلوقتي
فرح: لا
عمرو: يبقا تسكتي انا هنزل لحد مااخوكي يجي
فرح: ماشي
بعد مرور ساعات
••••••••••••••••••
عمرو: ياانسه فوقي يا انسه
فرح: سبني شويه يا بابا
عمرو: بابا مين يابنتي اصحي شوفي اخوكي فين
فرح: مممم حاضر استنا بس افوق واقوم اعملي حاجه تتاكل واشرب الشاي بلبن واغسل وشي
عمرو: بجد والله ويترا هتعملي اكل تاكليه منين من الشجر ولا النخل ولا هتغسلي وشك فين انتي فاكره نفسك في بيتكو فوقيي
فرح: اده انا فين وانت مين ودخلت بيتنا ازاي
عمرو: بيتكو اه
فرح: اده انا في التاكسي انت دخلت التاكسي ازاي
زياد: مين ده ياهانممم
فرح: اده عزووز
عمرو: متفهمش غلط يا استاذ عزوز انا كنت مستعجل وركبت معاها وهي مكنت
زياد بمقاطعه: خلاص خلاص بابا قالي
عمرو: طب ممكن يااستاذ عزوز تمشينا من هنا
زياد: حاضر
بعد شويه
••••••••••••••••••
عمرو: هو وقف ليه
فرح: مش عارفه ماانا متنيله راكبه معاك اهو
عمرو بصوت عالي: يا استاذ عزوززز
زياد: استنا لبلبه عطلت
عمرو: لبلبه عطلت ياحلاوه انا شكلي وقعت مع عيله نحس انا نازل
فرح: رايح فين
عمرو: انتي تسكتي خالص بعزوز بتاعك ده ده انتو عيله نحس اهو انتي مع اخوكي انا ماشي يا عيله يا نحس
فرح: مع الف سلامه انت
بعد شويه
••••••••••••••••••
فرح: يااعزوزززز شوف حد يزوقنا احنا الاتنين
زياد: بابا جاي وجايب معاه ونش علشان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللقاء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى