روايات

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الجزء الثاني

رواية اللقاء الأول منذ أعوام البارت الثاني

رواية اللقاء الأول منذ أعوام
رواية اللقاء الأول منذ أعوام

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الحلقة الثانية

 ماريا بصدمه : مراد

مراد وهو بيبص في البطاقه : ماريا

ماريا بسخريه : عامل اي يا بن خالتي لسه فكرنا

مراد : عامله اي يا ماريا واخبارك

ماريا : كويسه الحمد الله بخير

مراد : وخلتو وعمو عاملين اي

ماريا بعجله: الحمد الله كلنا بخير عايز حاجه لان عيب وقفتنا في الشارع كده

مراد بستغراب : أيه اللي بتعمليه في القاهره

ماريا : كليتي هنا وقاعده في شقه هنا

مراد : اه تمام ربنا يوفقك

ماريا : ويوفقك

بعد ما مشي عند ماريا بعد ما رجعت شقتها

اوف يا ربي اي اللي رجعو في الوقت دا يا ربي حياتي هترجع تتلخبط تاني وانا مستحيل أضعف تاني

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

  عند مراد أيه دا ايه اللي رجعك تاني يا ماريا بس غريبه يعني

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

في مكان تاني خالص تحديدا في المنصوره

انتي يازفته انتي يا اللي اسمك ساره ارجع اللقيكي منضفه البيت وعمله اكل لاني هجيب صحابي بليل

ساره بعياط : لاء وحياتك بلاش صحابك تيجي البيت تاني حارام عليك كفايه اللي حصلي بسبب صحابك لاء لاء والنبي

مازن وهو يشهدها من شعرها اسمعي انتي هنا خدامه ليا وبس انتي فهمه

ساره بعياط : والنبي يا مازن اعملك اي حاجه لا صحابك

مازن : وهو بيزقها في الأرض انتي تسمعي الكلام وانتي ساكته

ساره عندها ١٨ سنه ودا مازن اخوها في الرضاعه لان مامت مازن لقت ساره علي باب جامع وهيا صغيره ورضعتها وهيا في عمر مازن وخدتها وربتها وبعد موتها مازن بقي بيشرب وفي يوم رجع سكران هو وصحبو وصحبو اغ* تصب ساره

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

 عند ماريا كانت قاعده بتذاكر وبعدين كلمت صاحبتها رنا تيجي تعقد معاها شويه

رنا بنت جميله عندها ٢١ سنه في كليه تجاره انجليزي وجارت ماريه في الشقه اللي هيا مخداها

ماريا : الو يا دزمه فينك مختفيه بقالك قرن يعني

رنا : لا والله اومال مين اللي لسه راجع شقتك الصبح بعد ما قعتدتي تكلميني وترغي عن سي زفت مراد وسبتيني نمت وروحت من عندك واخدت مشتول هذاقه

ماريا : اي يا رينو علي فكره بقي عندي اخبار جديده

رنا : اههههههه يا ني اكيد عن مراااااااد صح

ماريا بتردد : امم ص صح

رنا بصويت: يلااااااهوي الحقوني

 ماريا بغضب : بس يا بت ودني اتخرمت وخلصتيلي رصيدي تعالي يلا مستنياكي باي وقفلت السكه في وشها

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎ ♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند مراد

محمد ابو مراد : مراد انت لازم تتجوز

مراد : بس انا مش عايز اتجوز مش جاهز

محمد بعصبية: يعني ايه مش عاوز تتجوز انت انت شاب وكويس وعندك شغلك اي بنت تتمناك

مراد ببرود : بس انا لسه ملقيتش اللي احبها وتحبني

محمد بتعب : يبني افهم دي اخر طلب اطلبو قبل ما اموت انا يبني عرفت اني عندي كانسر وحالتي متأخرة وممكن اموت في اي وقت

مراد بخوف عل والده : بعد الشر عليك يا والدي

محمد : لازم تتجوز نفسي افرح بيك قبل ما اموت

مراد : طيب انا هدور علي حد مناسب

محمد : لاء موجوده

مراد: مين

محمد : ماريا بنت خالتك

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند ماريا

ماريا : رنا بجد في حاجه مهمه

رنا : واااات

ماريا : شفتو

رنا بصدمه : هو مين

ماريا : هيكون مين يعني

رنا : فقيدك منذ سنوات اه

ماريا بغيظ: بس يا بت

رنا : احساس بقي اتقبلتو ازاي خبطو في بعض حبيتو بعض من الظره الاوله ولااا شرشحتيلو في المدرج فا شيلك الماده وداب في عيونك ولاا

ماريا: بااااااس خلاص اي الهبل والعك ده

رنا : امال

ماريا قصت لها ما حدث

رنا بذهول: ماري اممم اول مره اشوف كده بن خالتك ومشفيهوش بقالك سبع سنين دا انا ابن خالتي مصطفي زهق من كتر ما انا قرفاه في حياتو بطلعلو في احلامو

ماريا بحزن : يا رتني ما كنت اتكلمت انة بحبو اوي

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند ساره

ساره عملت كل حاجه ودخلت وقفلت علي نفسها كويس

مازن جه هو وصحابو وقعدو قعدهم الوسخه شرب وحري* م لحد الصبح وساره قاعده خايفه

بعد مامشيو طلعت ساره : مازن عايزه اتكلم معاك

مازن بتأفف: هممم لو محضرت كل مره وحرام وحلام ملكيش دعوه انا اللي هتحاسب

ساره عيطت وسبتو ومشيت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللقاء الأول منذ أعوام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى