روايات

رواية اللغز الفصل الخامس عشر 15 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الفصل الخامس عشر 15 بقلم سالي محمد

رواية اللغز الجزء الخامس عشر

رواية اللغز البارت الخامس عشر

اللغز
اللغز

رواية اللغز الحلقة الخامسة عشر

أمجد تعب فجأه معرفش اي سبب تعبه وين جابت الدكتور وهو بدء يفحصه وقال لازم نتصل بالبوليس انا اتخضيت قولت ليه يادكتور حصل اي أمجد ماله قال ف حاجه غريبه ف جسمه دا مش بشر هادي وبعدين اي آثار التعذذيييب دي عين انتبهت للدكتور انه ذكي وهيكشفنا فبصتله ف عينه نام قولتلها ف اي ياعين قالت الدكتور دا عارف عن أجسام الجن وعرف ان أمجد جن انا هاخده وامسح ذاكرته ماتقلقيش اهتمي انتي بامجد وانا هجيب دكتور من عندنا يكون بعيد عن والدي ف لحظه كانت عين اختفت هي والدكتور وامجد لسا بيتألم قولتله هعملك شاي بالقرفه هيضيع المغص رد بصوت بيتألم انا كويس الألم دا طبيعي لاني من ايام ما اكلتش ف معدتي تعبت لما اكلت كتير قولتله طب هدي أعصابك ياحبيبي الشاي بالقرفه بيريح المعده ماتقلقش دخلت عملتله الشاي واديته ليه وشربه وبعد شويه حس براحه ف معدته قولتله يلا نام قالي مش عارف جسمي كله يوجعني قولتله معلش حتي غمض كدا انا هعملك كوبايه ليمون تروق دممكك جيت اقوم من جمبه مسك ايدي وقالي كنتي قلقانه عليا قولتله اكيد انت زوجي وحبيبي ابتسم وقال دلوقتي بس ارتحت ماتعمليش ليمون عين خلاص جابت الدكتور بس انتي استخبي حالا وعلي صوته انزلي تخت السرير قولتله ليه قال حالا مافيش وقت نزلت تخت السرير زي ما أمجد قال وانا مش فاهمه اي حاجه بس سمعت أصواتهم الدكتور بيكشف قال لامجد معدتك فيها نززييف وعندك ضعف شديد الملك المره دي عققااابه كان شديد كان ممكن تموت لو فضلت يوم كمان ع العموم كتبتلك ع علاج وطبعا دا عندنا علاج البشر مفعوله مش هيأثر معاك انت عايز علاج قوي أمجد قاله تمام يادكتور الدكتور قاله اه ملحوظه بلاش الانسيه دلوقتي ها اظن فاهم قصدي انا مفهمتش كلامه بس أمجد قال ايوة فاهم طبعا الدكتور مشي وامجد قالي اطلعي بقي هو مشي قولتله ليه قولتلي استخبي قالي الدكتور دا من الجن القوي وأشكالهم مش هتتحمليها وهو رفض يظهر ف أشكال البشر لانه بيحتقرككمم قولتله طب قال ليه بلاش الانسيه مفهمتش قال قربي بس وانا اقولك قربت قعدت جمبه قال كمان قربت تاني قال اكتر قربت بقيت خلاص مافيش بينا مسافه غير قليله خالص مسك ايدي وقربني منه لحد ما بقيت ف حضنه وقالي عايزة تعرفي قال بلاش الانسيه ليه قولتله اه كنت بتكلم بتوتر وقلبي صوت دقاته بقي عالي قال عشان كدا وباسني وهمس ف ودني فهمتي بعدت عنه بسرعه وانا بنهج وقولتله بتوتر اه اه فهمت ضحك ع تصرفاتي وقالي لسا لحد دلوقتي اسلوبك دا بيسحرني قولتله طب انا هقوم اجهز الغدا وانت هنام ها قالي تؤتؤ انتي هتنامي جمبي هنا اكل اي بس قولتله لا انت تعبان سيبك ترتاح قالي راحتي انتي تعالي بقي لقيتني ف لحظه ف حضنه قولتله احنا فينا من حركات العفاريت دي قالي بذمتك مش حبتيها قولتله اه بس الحاجات الفجأة دي بتخضني قال هووس عايز اشبع من حضنك قولتله ماشي بس تنام قالي حاضر بس انتي خليكي ف حضني مش رديت وهو كمان سكت وبدء يطمن ونام وانا فضلت افكر ياتري هل صح افضل معاه بعد كل اللي حصل قلبي تعبان عايزة افضل معاهم وف نفس الوقت خوفي عليهم ليحصلهم تاني اللي حصل والدكتور قاله انه كان ممكن يموت ف وسط افكاري دي جت عين معاها الدوا اتخضيت وجسمي اتنفض قولت انتي كمان فيكي الحركات دي خضتيني أمجد قام اول ما انا اتكلمت قال أمنيه مالك قولتله مافيش عين ياسيدي بتعمل نفس حركاتك وانا اتخضيت وكلنا ضحكنا وعين قالت ماكنش قصدي العلاج اهو والاكل جاهز ف المطبخ وغمزت بعينها قولتلها امممم أمجد صح قالت ايوة اخويا حبيبي لازم اسهر ع راحته وضحك أمجد قال ايوة يافاهمني انت قولت طب هقوم انا اشوف العيال قال لا الولاد كويسين ولسا نايمين سبيهم تعبانين قولت طيب عين قالت لازم امشي عشان زوجي والاولاد قولتلها صحيح بابا وماما عاملين اي قالت كويسين خلي بالك لو ماكنش أمجد سحرهم كانوا اتاذوا أمجد قال عين روحي دلوقتي قولت لا عايزة افهم قال انا هفهمك بس لما ارتاح جه الوقت انك تفهمي اللغز دا وتعرفي كل اللي حصل طول العشر سنين دول بس اوعي تقرري انك تبعدي فاهمه مش هسمحلك عين قالت هخلع انا بقي واختفت قولت طيب يا أمجد انا هستني لما ترتاح كدا وتبقي كويس ولينا كلام بعدين عشان نحط النقط ع الحروف نام يلا وفعلا أمجد نام لكن انا معرفتش برضو انا وفضلت افكر هل أمجد حط اخته مكاني وغير شكلي عشان يضلل اهله مايعرفوش اهلي ويأذوهم وقولت لنفسي والله لو بشر ماكنش حبني زي ما أمجد حبني كدا فيا اي خلاه يضحي بكل حاجه عشاني مش مميزة يعني بيضه عادي البنات كتير حلوة واجمل مني بكتير ياتري ية أمجد اي شدك ليا كدا وخلاك تتغير عشاني وكمان تأسلم عشان تتزوجني وتصلي وتقرأ قرأن الحب جنون فعلا اتمني ربنا ينعم علينا بالسعاده والراحه ومايحصلش بينا فراق يارب فضلت ادعي ربنا واعيط ومش لاحظت ان دموعي نزلت ع صدر أمجد اللي انا حاطه راسي عليه صحي بيتألم مسحت دموعي بسرعه أمجد قالي بتعيطي ليه وليه كل الافكار دي مش قولنا هحكيلك كل حاجه قولتله لا مافيش بس شويه افكار جت ف دماغي معرفتش انام قالي اطمني ياحبيبتي قولتله هتأكل قالي ماشي قولتله هقوم اسخن الغدا واصحي الاولاد زمانهم جعانين المفروض كان الدكتور كشف عليهم قالي الاولاد بخير ماتقلقيش قولتله ماشي كنت بس حابه اطمن عليهم قالي عارف اطمني يلا بقي انا جعان قولتله حاضر قومت سخنت الأكل وجهزت السفره وصحيت الاولاد وسندت أمجد للسفر واكلنا وبعد الاكل قولتله اي رأيك نتفرج ع فيلم الاولاد قالوا هااااااي عايزين كرتون عايزين كرتون قولت تمام تمام يبقي كرتون أمجد قال طب انا ماليش رأي قولتله الفيلم اللي بعده هيكون اختيارك قال انا مش عايز فيلم انا عايزك انتي ومسك ايدي قولتله أمجد الاولاد قال هما بعيد انا عايز بوسه قولتله لا لا الدكتور قال بلاش الانسيه ها يبقي مافيش ياعنيه اضايق وقال الدكتور لو شوفته هنفخه فضلت اضحك عليه وهو كمان ضحك وبصينا ف عيون بعض وسرحنا شويه وصوت الاولاد فوقنا يلا عايزين الكرتون عايزين الكرتون قولتله يلا عشان اجبلكم الكرتون وفعلا اخدت أمجد قعدته ع الكنبه وحطيت فيلم كرتون وانا عملت فشار و قعدت اتفرج معاهم ع الفيلم وكنا مبسوطين وسط الضحك والفرحه دي سمعنا صوت كأنه حاجه اتضضرربت ف الارض جامد قدام باب البيت ….ياتري اي حصل بره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللغز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى