رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء الثامن
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت الثامن
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة الثامنة
꧁نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂
ادهم بغضب… دا دليلي
اكرم بجنون… ازاي دا مستحيل
الفديو كان عباره عن ريناد بتكلم فديو كول وبتعترف لادهم بحبها ليه
«ظلمتو دومي بجد 😂دومي زعلان منكم شوفوا هتصلحو ازاي»
ادهم ببرود… اتاكدت انها بتاعتي بس
اكرم ساب الفون علي الترابيزه وطلع علي فوق
ادهم ابتسم بخبث وافتكر
ــــــــــــــــــــفلاش
قبل بيوم
دياب بعد ما ادهم ضر*ب اكرم
… ادهم لازم اتكلم معاك الي عملتو دا غلط اتحكم في اعصابك شويه
ادهم كان بينفخ بضيق… عاوز ايه يعني
دياب… اكرم باين عاوز يتجوز ريناد بجد
ادهم بعضب… دانا كنت قت*لتو
دياب بهدوء… مش وقته الحديت ده الي وقته لما الكل يكتشف البلوه الي انت وهيا هببتوها
ادهم… يعني اعمل ايه مش فاهم
دياب… يعني لازم يكون معاك دليل او حاجه تكر*ه اكرم في ريناد ولما يكر*ها هيبعد عنها
ادهم سكت شويه وبعدين اتكلم بخبث… وانا عندي الحاجه دي
دياب بستغراب… ايه هيا
ادهم طلع فونه وكلم حد
… حبيبي عامل ايه وحشني
ادهم… وانت ولله اكتر كنت عاوز منك خدمه
… رقبتي سداده يامعلم انت توامر بس
ادهم ببتسمه… كنت متاكد من كدا يابو الصحاب كنت عاوز فديو متفبرك لبنت وهيا بتعترف ليا بحبها
…. بضحك… مين دي الي امها داعيه عليها
ادهم… هبعتلك صورتها بس عاوز كل حاجه تكون تمام
… عيب ياجدع كلو هيبقي تمام بس ماتنساش تعزمني علي فرحك ان شاءلله
ادهم… ان شاءلله طيب طير انت بقا سلام
… سلام
وقفل
دياب بعدم فهم… ناوي علي ايه يابن الصياد
ادهم ببتسمه خبث… علي كل خير
ــــــــــــــــبااك
ادهم كانت الابتسامه مرسومه لسا علي وشه
دياب… في سره… دلوقتي فهمت ليه طلبت منه يعمل اكده وابتسم لادهم
❤❤❤❤❤❤
عند ريناد كانت بتعيط
… ليه ليه يا ادهم تسبني لحد غيرك ليه
والحد دا اقرب الناس ليك
طيب لما يعرف اني لا انا مش قدامي غير حل واحد بس
فونها رن
… ريناد مسحت دموعها واستغربت الرقم
… الو
… رينو عامله ايه وحشتيني اكيد نستينا صح
ريناد بفرحه… قدر
قدر بضحك… اه ياستي قدر وحشتيني اوي
ريناد بفرحه… انتي اكتر ولله والبنات كلهم وحشوني الكل وحشني
قدر…. في مفاجاه ليكي عندي
ريناد بستغراب… ايه هيا
قدر بحب… انا وريان انخطبنا جه وكلم بابا وخطبني مكنتش اعرف انه هيوفي بوعده ليا ويجي ومش كدا بس اريان خطب اميره برضو ولمياء وعمار انخطبو كل واحده فينا بقة مع حبيبها مش معقوله انا فرحانه اوي
ريناد بحزن… افتكرت ادهم وانها كانت نفسها تكون مع حبيبها زيهم
… الف مبروك للكل ياقلبي ❤
قدر… مال صوتك متغير ليه احكيلي
ريناد مسحت دموعها… لا بس تعبانه 💔شويه
قدر بخوف… مالك ياقلبي ❤
ريناد… لا مفيش الف مبروك ليكي وابقي باركي لريان هو كمان مكاني
قدر… اوكي
عقبالك انتي والكابتن
ريناد دموعها نزلت اكتر
… قدر ممكن نتكلم بعدين
قدر بحزن… تمام سلام
ريناد… سلام وقفلت وسابت الحريه لدموعها انها تنزل براحتها
❤❤❤❤❤
عدت ايام كتيره علي هذا الحال
ااكرم عاند اكتر وخطب ريناد تحت صدمتهم كلهم
عدت الايام وريناد كانت حالتها بتسوء اكتر واكتر ادهم سافر تاني
يوم فرح ريناد واكرم
الشباب والبنات نزلو لريناد
عشان يكونوا معاها
البنات كانو بيواسو فيها
ريناد نزلت بالفستان لابيض وهيا مغمضه عيونه وبتمني انها تكون في حلم وهتصحي منه بس دا مكنش حلم دا كان كابوس بنسبه لها
فتحت عيونه لقت اكرم هو العريس بتاعها
اكرم راح عندها واخدها وراحو عشان يقعدوا لان كانت الحفله في بيت المحمدي بعد ما طلب منو ابوها انها تكون هنا في بيتهم
اكرم وريناد دخلو والكل قام وسقف ليهم
ريناد كانت بتتخيل انها مع ادهم وانه هو عريسها كانت عيونها بتلمي بفرحه معاه
بس فاقت لما اكرم قعدها
… اكرم… ببتسمه… اتفضلي
ريناد بصتلو وسكت وقعدتت
جه عليهم شخص وسلم علي دياب
دياب بفرحه… رعد وحشني
رعد ببتسمه… انت اكتر امال فين ادهم مش هو العريس قولت لازم اكون مع العريس في يوم زي دا
دياب بحزن… ادهم مش العريس يارعد
رعد… يعني ايه مش هو العريس مش دي البنت الي ادهم بعت ليا صورتها عشان اعملو الفديو
(رعد هنا ضيف شرف بس حد فاكر الوحش)
❤❤❤❤
بره كانت الحراسه شديده جدا
وهما واقفين فجاء وقفت عربيه ونزل منها شخص
الحراس كانو بيمنعو بس كل الي كان بيقرب منه بيضر*به
دخل بغضب ليهم والكل كانو بيهجمو عليه وهو بيضر*بهم
الشباب شافو كدا راحو يضر*بوا معاه ودياب ورعد
ريناد بتبص مكان ما الشباب بيجروا بصدمه قامت… اادهم
اكرم لف وشاف الكل بيضر*ب مع ادهم
الشباب خلصو عليهم
ادهم دخل لاكرم بغضب… قولتلك دي بتاعتي انا واده بوكس 👊
اكرم بقي يضحك… هههههههه
الكل كانو بيضحكو عليه
ريناد كانت هيا وادهم مستغربين
ادهم… بتضحكو علي ايه
اكرم بضحك… بنضحك عليك عشان هيا فعلا بتاعتك انت واحنا عاملنا كدا عشان نخليك تتحرك وتعترف ههههه
ادهم كان مزهول
رعد بضحك… وخالة عليك يامعلم
ادهم بغيظ… يعني كنت متفق معاهم
رعد… غصب عني ياصحبي هما اللي جبروني انا مالي ههههه
ادهم اداه بوكس… عشان ماتتفقش عليا تاني
رعد حط ايدوا علي خده… دايما ايدك طرشه
رريناد كانت مصدومه وفرحانه في نفس الوقت
ادهم اخدها من ايدها والماذون كتب الكتاب بتاعهم
…. اخس عليكم مش كنتو تعزموني دا نا حتي من العيله
الكل بصدمه
ريناد بصدمه هيا وغزل… ررامي وووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)