روايات

رواية العطر الفريد الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

رواية العطر الفريد الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

رواية العطر الفريد الجزء الثالث

رواية العطر الفريد البارت الثالث

العطر الفريد
العطر الفريد

رواية العطر الفريد الحلقة الثالثة

ز*قها فريد على الكنبه و شـ*ـد سوستة الترينج و لسه هيقرب عليها قالت بدموع : فريد !
كان شكله مش في وعيه نهائي، قرب على رقبـ*ـتها فعيطت و هو جسمه تقيل و بتخبـ*ـط فيه لحد ما لقيته مش بيتحرك !!
تاليا بصوت مُرتجف : فـ..فريد !!
زقـ*ـته بعيد عنها لقيته مغم عليه و وشه أحمر زي الد*م، قفلت السوسته بتاعت الترينج و هي بتقرب عليه بعياط : فريد .. فوق يا فريد ..
فضل جسمه ير*تعش ف شهقت بصدمه و راحت كلمت المجهول إلي خلاها تحطله الحبايه دي في العصير ..
تاليا بإ*نهيار و راس فريد على رجلها : ألو يا راجل أنت .. أنت قولتلي إن الدواء ده مش هيأ*ذي فريد !! فريد بيترعش و مش قادر ياخد نفسه !!
المجهول بعصبيه و غضب و هو بيكـ*ـسر كل حاجه حواليه : قولتلك تديله الدواء و تمشي من غير كلاااام ! سيبيه و إمشي و هو هيبقى كويس و ..

 

 

قاطعه صوت إنتهاء المكالمه، قفلت تاليا في وشه السكه و هي بتقول بعصبيه : يلـ*ـعن أبو شكله .. الواد بيفر*فر مني و هو بيقولي أسيبه !!
حطت تاليا إيدها على وش فريد براحه و هو بدأ يهدى، مالت عليه و فتحت عيونه بصابعها لقيتُه نعسان خالص ..
حطت إيدها على قلبه لقيته بيدق بسرعه و بعدها بشويه إنتظم .. و كل ده و هي قاعده على الأرض و هو راسه على رجلها ..
إتأكدت إنه بقى كويس و قومته بصعوبه دخلته الأوضه و غطيته، و بعدين طلعت بره الأوضه و بدأت تتفرج على الشقه، لحد ما لقت ألبومات صور كتير .. أخدتها و قعدت على الأرض و بدأت تتفرج عليها .. كان فريد صغير في الصور و متصور مع مامته و باباه .. بس كانت صورة مامته متش*خبط عليها !! مفهمتش ليه صورة مامته متش*خبط عليها في كل الصور !
لحد ما غلبها النوم و نامت على نفسها ..
” الصبح ” بقلم : #هنا_سلامه.
_ صباح الخير، مقولتيش إنك هتنامي في الشقه معايا يعني !
لقت فريد في وشها، برقت بقلق و قالت بخوف : أنت كويس ؟؟
فريد بإستغراب : ما أنا زي الفل أهو .. شوية صُداع بس
تاليا سحبت المفرش و حطته عليها بخوف ف قال بإستغراب : مالك يا بت أنت ؟؟ هو إيه إلي حصل إمبارح ؟؟
تاليا بسخريه : كنت ذ*ئب بشري متوو*ووحش ! بس بعدين بقيت كتكوت مبلول ..
فريد بعدم فهم : أنت بتقولي إيه ؟؟ مش فاهم !
تاليا بتنهيده : مش مشكله .. المهم إنك كويس .. هروح أنا بقى عشان ألبس و أسبقك على الشركه
قالت كده و قامت جري و قفلت باب الشقه، ف قال فريد بإستغراب : البت دي هبله و لا إيه ؟؟ هو إيه إلي ذ*ئب و كتكوت و شغل المزرعه السعيده ده ؟؟
” تاليا عند المجهول ” بقلم : #هنا_سلامه.

 

 

تاليا بعصبيه : بقولك فريد كان بيموت مني ! أنت مش بتفهم ؟؟ علاج إيه إلي يعمل كده ؟؟
المجهول بعصبيه : وطي صوتك يا بنت الحو*اري أنت .. تنفذي كلامي و أنت ساكته ! فاهمه و لا لا ؟؟
تاليا خبطت على المكتب بإيدها الإتنين : أنا لازم أعرف أنت عم فريد بجد و لا لا ؟؟ و إيه الدواء إلي بتديه لُه ده ؟؟ هو عنده إيه ؟؟
عم فريد بتنهيده : أنا عمه .. و الدواء ده عشان بيجيله نو*بات غضـ*ـب و عصـ*ـبيه و ساعات بيأ*ذي نفسه .. بسبب أمه !
تاليا بصدمه : مامته !! ليه هي عملت في إيه ؟؟
عم فريد بخبث : لا أنا مش هقدر أقول .. المهم أديله الدواء و خلاص ..
تاليا بتنهيده و شك : ماشي .. بس خليك عارف إني هفضل جمبه و معاه .. و لو إتأ*ذى أنا مش هر*حم حد ! ده غير إني موجوده عشان أعالجه .. يعني مش هجيب ورق و أديهولك و الهطل ده .. أنا مش حرا*ميه !
قالت آخر كلامها بتهد*يد و طلعت من القصر ..
” في الشركه ” بقلم : #هنا_سلامه.
دخلت تاليا الشركه لقت السكرتيره طالعه بتعيط من عند فريد، راحت تاليا ليها بقلق و قالت بخوف : مالك ؟؟ إيه إلي حصل ؟؟ فريد باشا عمل إيه ؟؟
البنت مقدرتش تتكلم ف دخلت تاليا جري المكتب لفريد لإنها خافت يكون عمل في البنت حاجه و الحبايه إلي بتخليه يهلـ*ـوس دي تكون إشتغلت تاني ..
كان عنده ناس في المكتب ف دخلت بهمـ*ـجيه و قالت : إتحمر*شت بالبت يا فريد !! البت خارجه منها*ره !!
فريد بصيلها بصدمه و الناس إلي كانت قاعده بدأوا يتوشوشوا، فأنهى فريد الإجتماع بإبتسامه و قال : طيب معلش نكمل بكره عشان أنا مصدع شويه ..
طلعوا الناس و هما بيبصوا لتاليا من فوق لتحت ف جيه فريد مسكها من قفا*ها و قال بعصبيه : أنت إيه يا بت ؟؟ حالفه إنك تفضحيني ؟؟ السكرتيره دي كانت عاوزه تاخد أجازه و هي لسه مخلصتش أي حاجه من شغلها .. ف رفضت .. ف عيطت ! ده إلي حصل ..
تاليا و هي بتهرش في شعرها : ااااه .. بت متسهو’كه يعني ؟
فريد بإستغراب : أنت ليه نيتك وحشه في كل البنات كده ؟ أكيد في بنات كويسه يعني ..
تاليا بر*دح : لا يا حبيبي كل البنات إلي حواليك دول كلبو*بات على الآخر يعني ..
فريد بضحك : على فكره أنت دمك خفيف
تاليا بحماس : تمام .. المهم فين الشغل إلي هعمله النهارده ؟
فريد بتنهيده : هو النهارده الشغل هيبقى كتير عليكي معلش، عشان الشغل تراكم و كده بسبب حمل ميرڤت السكرتيره
تاليا بغمزه : متخفش .. أنا طااااقه .. لا تُفنى و لا تنتهي
فريد : لما نشوف
بقلم : #هنا_سلامه.
قعدت تاليا تشتغل لحد بليل، و كانت بتسقط بس مكمله شغل، لحد ما جيه وقت الدواء بتاعت فريد .. أخدت كوبايه شاي و حطت فيها الحبايه و دخلت له ..
فريد : خلصتي شغل ؟؟

 

 

تاليا بإرهاق : لا لسه ..
فريد بإبتسامه : طيب هشرب الشاي و نروح و هروحك على بيتك .. تلاقي صحبتك خايفه عليكي ..
تاليا بإبتسامه : طيب عُقبال ما تخلص الشاي هروح أكمل باقي الشغل ..
فريد و هو مركز في اللاب و ماسك راسه : تمام ..
طلعت تاليا تكمل باقي الشغل و هي قلقانه يتعب زي إمبارح، بعدين لقت فونها بيرن و كانت صاحبتها في السكن ..
هدير و هي بتاكل شيبسي : إيه يا بنتي .. كل ده بتعالجي الباشا ؟؟
تاليا بصوت واطي و مفيش حد غيرها هي و فريد في الشركه : يا بنتي الموضوع طلع كبير .. و الدواء إلي بياخده ده بيعالجه من نو*بات غضـ*ـب و إنتـ*ـقام بتجيله بسبب أمه
هدير و هي بتلحس صوابعها مكان التوابل : طيب إبعتيلي شكل علبة الدواء عشان نتأكد .. هي أعرا*ضه إيه ؟
تاليا : بيفضل يهلو*س و وشه بيسخن و يعرق لحد ما بيغم عليه و بيحس بدو*خه و صُداع .. لما بيصحى مش بيبقى فاكر أي حاجه بس لسه الصُداع ملازمه لحد دلوقتي
هدير : طيب متخفيش .. المهم يا تاليا تاخدي بالك من نفسك
تاليا بتنهيده : بس عمه ده شكله شر*اني أوي، طلب مني ورق أجيبه من الشركه بس أنا رفضت .. أنا جايه عشان أعالج فريد مش أسر*قه !
لسه هدير هتتكلم سمعت تاليا صوت من مكتب فريد، قفلت في وشها و راحت جري تطمن عليه ..
أول ما دخلت لقيته قا*لع الچاكيته بتاعته و كل فرده جزمه في حته و ماسك الشراب بتاعه بيشمه !! و مشغل أُغنيه ” سكر محلي محطوط عليه كريمه “

 

 

تاليا بصدمه : يا لهوي !! فريد !
كان الورق على الأرض و المكتب متبهد*ل، قربت منه ف مسك الجرافاته بتاعته و لفها على وسـ*ـطها في لمح البصر و شد*ها ليه و قال بهلو*سه و تصميم : ما تر*قصي ليا يا كريمه أنتِ ..
تاليا بصدمه و دموع : أ.. أر*قص لك !!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العطر الفريد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى