روايات

رواية العشق بأنواعه الفصل الرابع 4 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه الفصل الرابع 4 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه البارت الرابع

رواية العشق بأنواعه الجزء الرابع

رواية العشق بأنواعه
رواية العشق بأنواعه

رواية العشق بأنواعه الحلقة الرابعة

في مكان تاني
عمر: عرفت هتعمل ايه
مجهول: اه عرفت يا باشا متقلقش
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل مرام (في الصباح ⛅)
ساره: صباح الخير يا ميرو شكلك كويسه انهارده
مرام: صباح النور يا ست الكل اه كويسه وكمان نازله الجامعه دلوقتي اهو
سارة: طيب افطري في الأول
مرام: معلش يا ماما هفطر في الجامعه
خرجت مرام من الغرفه وكانت مرتديه بنطلون ابيض وتيشيرت ازرق حماله على القمر ضيق
مرام (تقبل ايد والدها): عامل ايه يا بابا
فريد: كويس يا بنتي انتي اللي عامله ايه
مرام: كويسه الحمدلله
فريد: افطري معانا
مرام: لاء يا بابا متأخره وهفطر في الجامعه سلام
فريد: حاضر يا بنتي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في الجامعه
فيروز: صباح الخير
مرام وحور: صباح النور
فيروز: مرام بصي بعد الجامعه هروح شركة اخويا واشتغلي هناك
مرام: كويس شكرا يا فيروز
فيروز: مفيش شكر ما بين الأخوات
حور: يلا يا جماعه نفطر
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عمر: يلا روح هاتلي البنت دي نايمه
المجهول: حاضر يا باشا هتكون عندك خلال عشر دقايق
&&&&&&&&&&&
مرام: انا رايحه الحمام
فيروز وحور: اوكي
(في شخص جه من وراء مرام ونيمها بالمنوم)
مرام (بصوت مكتوم): ام ام ال حقو ني
المجهول: اهي يا باشا جبتهالك هتعمل ايه بقا
عمر: يا غبي مش هي دي بس البنت دي جامده
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
حور: اومال مرام اتأخرت كده ليه
فيروز: يلا نسأل عليها
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في الحمامات
حور: مرام مش موجوده هنا
فيروز: بقالها اكتر من نص ساعه يلا نشوف مدير الكليه
حور: بسرعه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في غرفة المدير
فيروز: مرام مختفيه يا حضرة المدير ومش لاقينها
المدرير: ازاي من امتي
حور: حوالي نص ساعه
المدير: طيب روحوا انتوا وانا هدور عليها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فيروز: انا هتصل بأخويا
حور: ياريت بسرعه
مكالمه هاتفيه
فيروز: سيف سيب اللي في ايدك وتعالالي بسرعه
سيف: مرام صحبتي مختفيه ومش لاقياها الحقني
سيف: مسافة الطريق
♡♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في سكن الجامعه
عمر: هبدأ بيكي منين يا قطه
وكاد ان يقرب منها
سيف: قرب مني انا يا قط
عمر: وتطلع مين انت يا كبير
سيف ضربه ضرب موت لحد ما شالوه من بين ايديه
حور: مرام يا حبيبتي فوقي
مرام: انا فين
فيروز: انتي كنتي مخطوفه يا حبيبتي
سيف: وانا اللي انقذتك
مرام: هو انت تاني مبتحرمش وانت مالك بيا
سيف: لا حول ولا قوة إلا بالله مالك يا بنتي
فيروز: انتو تعرفوا بعض
مرام: لاء بس اتخانقت معاه قبل كده بس انتي تعرفيه منين
فيروز: ده اخويا 😉
مرام: هو ده مش زيك خالص
سيف: ما تلمي نفسك يا بت
حور: خلاص يا جماعه اهدوا
مرام: عرفتوا مكاني ازاي
(فلاش باك)
سيف: فيروز فين مكتب المدير
المدير: البشمهندس سيف بذات نفسه هنا اتفضل
سيف: عايز كاميرات المراقبه بسرعه
سيف شاف الكا ميرات وعرف مين اللي عمل كده ووصل لماكنها في الوقت المظبوط
باك
سيف: ما فيش شكرا ولا اي حاجه
مرام: شكرا
سيف: الشكر لله يا سيتي
فيروز : سيف مرام عايزه تشتغل وقلتلها ان هي تقدر تشتغل في شركتك
سيف: علشان خاطرك بس يا روزه
أحمد: سيف انت مشيت من غير ما تقول حاجه ليه
فيروز: أحمد!! جيت ازاي
أحمد: خرجت وراه البيه
سيف: خلاص كل حاجه تمام
مرام: احم ممكن تقولي على معاد هاجي اشتغل فيه
سيف: هتجيلي بكره الشركه طبعا الكل عارف اكبر شركه معماريه في الشرق الأوسط
مرام: اوكي تمام
أحمد: انسه حور عامله ايه
حور (بخجل) الحمدلله وحضرتك عامل ايه
أحمد: كلك ذوق
سيف: يلا على الشركه يا حضرة الضابط أحمد
أحمد: لاء اللوا طالبني في مهمه
سيف: ربنا معاك
__________*_________*_____________*_______
في منزل مرام
ساره: فريد مرام عايزه تشتغل
فريد: احتمال لاء مش هخليها تشتغل
ساره: خليها تشتغل بقا وخلاص مش عايزين نكسر بخاطرها
فريد: ماشي اللي عايزه ربنا هيكون
وفجأه بيدخل عليهم شخص.
____________*___________*____________*___*
احنا كده في نهاية البارت انتظروا البارت الخامس
يا تري مين الشخص ده؟!
هل مرام هتشتغل فعلا؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق بأنواعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى