روايات

رواية العروس الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم عمرو حمدي

رواية العروس الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم عمرو حمدي

رواية العروس الهاربة الجزء الثاني

رواية العروس الهاربة البارت الثاني

العروس الهاربة
العروس الهاربة

رواية العروس الهاربة الحلقة الثانية

مراد دق دق الباب
مرال: ادخل
مراد: أنا مش كان قصدى أرمى ولا حاجه أنا مش كانت عارف أن غالى عليكى أوى كده
مرال: تمام عادى
مراد: طيب يلا عشان اغير لك على الجرح
مرال: اععععععع مستحيل
مراد:بطلى هبل وقعدى
مرال: الله يخليك وحيات غلاوت أمك
مراد شدها مره وحده ومسك رأسه
مراد:انهدى بقى
مرال: اععععععع ونبى براحه
مراد:بس خلاص أى شغل العيال ده
مرال:من سهل أن تتحدث عن الألم إذ أنت مش المتالم
مراد: الله الله هو أنتى رسامه ولا شاعره
مرال : الاتنين معنا
مراد:مشاء الله
يلا تصبحى على خير
مرال:استنى هو مش فى حد هنا في البيت ده خلاص
مراد:فى عمى غريب البواب إذ كانتى عايزه تباتى معاه ولا حاجه
مرال:ننن طيب عم غريب ده مش عنده بنت أى حد معاه
مراد: أنتى خايفه تنامى لوحدك صح
مرال: بصراحه آه
مراد: طيب ما تقولى كده
يلا تعالى نامى معايا
مرال:نععععم مستحيل طبعا
مراد: طيب اتخمدى هنا لوحدك
مرال:يعم استنا طيب ما تنام أنت هنا
مراد:هنا فين على سرير الاطفال إلى يادوب وخدك ده
مرال:نام على الكنبه
مراد:نعم
بقولك ايه يا تجى تنامى معايا في الاوضه تانيه يا إما تنامى هنا لوحدك أنا عندى شغل الصباح وعايز أنام
مرال: اووووووف طيب
&&&&&
فى الغرفة تانيه
مرال :لو عديت حدود المخدات دى أنت عارف
مراد:حدود
ده سريرى يعنى اقطع الحدود براحتى
مرال:حقير
مراد :لمى لسانك ونامى
بقلمي ✍️♥️
فى اليوم التالى
مراد استيقظ على رنت المنبه وقام ليستعد للعمل
لكن مرال ولا ألف منبه يستطيع استيقظها
خراج مراد من الحمام
مراد:وقال امى تقول اتجوز عشان ترتاح دى ها إلى ارتاحت اششش مرال مرال أى دى دخلت في غيبوبة ولا ايه
ثم أكمل بصوت عالى: مرااااااااااال
مرال: اععععععع فى أى
مراد: في اى صباح الخير يا غيبوبة هانم
مرال: في اى وبعدين ما تخلى عندك دم وتلبس هدومك
مراد:معلش يبقى ها لبس الحجاب المره الجايه يلا قومى
مرال: اقوم أعمل أى
مراد: لى هو أنا متجوزك عشان تنامى لى المراتب رفاعه عليا شكوه من قلت الاستعمال ولا ايه يلا قومى جهزى فطار
مرال: أى ده هو أنت ها تكدب الكدبه وأصدقها ولا ايه أنتى مفكرنى مراتك بحق وحقيقى ولا ايه.
مراد بحد:مرال مش ها عيد كلامى البس القى الفطار جهز
مرال وهى نزله :ده أى القرف ده هو أنا ياربى اغور من مصيبه اجى على مصيبه أكبر اصبر يا رب
مرال:يا سلام صحى من الصبح يزعق ويقول فطره وهو اصلا مش حيلته حاجه تتعمل
نزل مراد
مرال:قال اطبخي ي جاريه كلف ي سيدى هو انت حيالتك حاجه عشان أجهز فطر
مراد: آه طيب تمام اعملى قهوه وأنا يبقى هدى عمى غريب يجيب ألزم
مرال بجرئه:ولاااا أنت شكلك نصاب ولا ظابط ولا نيله أنت شكلك اصلا أبن عمى غريب البواب ده
مراد طلع المسدس وحطه على رأسه
مرال رفعت ايدها بستسلام: تمام يا فندم
بقلمي ✍️♥️
في قسم الشرطة
/يلا يا عرت الرجاله ي صندوق الزبالة أنت ي معفن
& والله ما حد صندوق زباله غيرك ده كان يوم اسود يوم تجوزتك
العسكري: في اى يا مره أنتى ما تتلمى أنتى وهو لحد لما حضرت الظابط مراد يجى
الست: فين أهو يخوى مراد ولا مهند بتاعك ده بقالك ساعه تقول جى
مراد بحده:بسسسسس
العسكري: مراد باشا الست دى عامله محضر فى جوازها الرجل ده وهو عمل محضر فيها وحضرتك من امبارح وهما مسكين فى بعض
مراد:ارميهم في الحجز هما الاتنين
بقلمي ✍️♥️
دخل مراد المكتب الخاص بيه
مراد: أى ده يا أمير أنت قاعد هنآ وسايب الغجر البره دول
أمير: يا عم دول ناس مجانين أنا مبارح مشيت وسيبهم بيضربه فى بعض واجيت الصباح لقيتهم لسه على حالهم
مراد: والله احنا بنشوف مصائب في شغلنا ده
أمير: أى والله
المهم المأمور طلبنا
مراد: مهما جديده
أمير :اكيد
مراد: طيب يلا
في عرفت
المأمور:الملف ده بتاع دسوقي أكبر تاجر مخدرات ومافيا وانتوا من أكفاء الظباط عندى اتمنا تكونوا قد المهمه دى
مراد أمير: أن شاء الله ها نكون عند حسن ظنك ي باشا
المأمور:وده الملف
في البيت
مرال: صباح الخير يا عم غريب
غريب: صباح النور يا هانم
مرال: لأ هانم أى ده أنا زى بنتك
المهم أنت بتعمل أى
غريب:يعنى بزقى الزرع بقص زرع وبزرع زرع
مرال: أنا ها سمعدك
غريب: لأ يا بنتى مش تتعبى نفسك
مرال:تعب أى ده متعه
بعد وقت عاد مراد
مراد بتافجأ:مرال بتعملى أى
مرال بفرح: مراد شوف أنا إلى زرعت ده وأنا إلى قصيت ده وأنا كمان إلى سقيتهم
مراد قرب منها وحضنها بحب:بجد ي حبيبتي
مرال يستغرب: أى ده فى أى
مراد بهمس:عم غريب ده مش الجناينى وبس ده جسوس ل ماما
مرال: أممم آه طبعا ي روحي
يلا أنا رايحه احضر لك الغده
مراد:خدى هنا انتى رايحه فين وأنتى شبه الشجره كده
ثم مسكت خرطوم المياه وغرقها
مرال: اععععععع والله لا ردها لك
مراد: بقولك ايه اعقلى
اااه الله يخربتك طيب استنى
غريب:ااااه دلوقتي است هانم تطمن
في المساء كان مراد يتابع القضية على التبلت
مرال:اتشى ااااه
مراد: أى اجلك برد
مرال:اااه حسب الله ونعمل وكيل فيك
أنت بتعمل ايه بتلعب ببجى
مراد:ببجى .
ببجى احنا بنفذها عملى
مرال:يا جامد
.اتشى اتشى
مراد: مالك أى ده أنتى حرارتك عاليه أوى قومى اخدك لدكتور
مرال: لأ دكتور لا بالله عليك
مراد جاب لها دواء وخدته عمل لها كمدت
وهى كانت من شدت تعبه تحضنه بشده ليس فى وعيها♥️♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية العروس الهاربة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى