روايات

رواية العدو العاشق الفصل السابع عشر 17 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الفصل السابع عشر 17 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الجزء السابع عشر

رواية العدو العاشق البارت السابع عشر

رواية العدو العاشق الحلقة السابعة عشر

ساره.. أأأأه حاسب ياعمر.. 🙄🙄🙄
وفجأه سمع عمر ساره ألتفت وراه ومسك أيد الشاب وخطف منه المطوا وضربه بالبوكس في أماكن متفرقه في جسمه وفجأه جم الامن وأخدو الشابين ومشيو..
ساره.. عمر أنتا كويس 🥺🥺🥺
عمر.. أه ياقلبي تمام ماتقلقيش..
سلمي.. ألحيوان ده عملك حاجه ياأبيه..
عمر.. لاء ياحبيبتي أنا كويس يله تعالو كملو أكلكو..
سلمي.. بس برافو عليك ياأبيه دانتا موتهم من الضرب. وقامت حضناه وبايساه من خده..
عمر.. يله ياساره الدور عليكي..
ساره.. نعم دور أيه.. وقام عمر غمزلها بعنيه وقالها.. 😉😉
عمر.. تبوسيني زي سلمي ياسوسو.. 😉😉😉
ساره.. بس بقا ياعمر كده عيب.. ☺️☺️☺️
عمر.. أموت فيك وأنتا بتتكسف ياعسل يامدواخني..
سلمي.. أحم أحم نحن هنا يا أبيه
عمر.. عايذه أيه يازفته يله كلي وقومي أركبي اللعبه الي هناك دي حلوه وهاتعجبك…
سلمي… أه دانا بتزحلق بقا ماشي يا أبيه أنا هاروح أركبها وهاخود ساره معايا…
عمر.. نعم ياروح أمك هو أنا بقولك قومي عشان تاخدي ساره معاكي لاء روحي أنتي أصل ساره بتخاف مش كده ياسوسو..
ساره.. لاء أنا بخاف من قطر الموت وبيت الرعب..
فنظر عمر بخبث لساره وقال.. 🤔🤔🤔😅
عمر.. واللهي فكره تعالو نخوش بيت الرعب أنا بحب اللعبه دي جدا..
سلمي واللهي فكره ياأبيه يله ياساره..
ساره.. لاء ياسلمي أنا بخاف جدا من اللعبه دي..
عمر.. يابنتي ماتخافيش ماأنا معاكو أهو يله بس قومي..
ساره.. أمري لله بس لو جرالي حاجه زمبي في رقابتكو..
سلمي.. ماتخافيش ياسوسو بس أهم حاجه كتبتي وصيتك قبل ماتيجي… 😅😅😅😅
عمر.. بس ياسلمي ماتخاوفيهاش وراحو دخلو بيت الرعب.
عمر.. تعالي ياساره جمبي عشان أنتي بتخافي وتبقي مطمنه.
سلمي.. وأنا ياأبيه مش هاقعد جمبك عشان تطمني.. 🤔😅😅
عمر.. دانتي العفريت يخاف يقربلك يامفتريه.. 😉😉
سلمي.. ماشي ياأبيه.. خليك فاكرها وكل ماييجي منظر مرعب
يقوم عمر حاضنها ال يعني عشان يطمنها حجج فارغه.. 😅😅
وبعد شويه خرجو من بيت الرعب..
عمر.. أنتي كويسه ياساره..
سلمي.. أكيد يا أبيه يعني بعد الاحضان دي كلها وهاتكون لسه خايفه يابختك ياست ساره بابيه الحنين الموز ده 🤔😅😅😅
ساره.. أنا قولتلكو بلاش اللعبه دي مش بحبها..
سلمي.. واللهي أنا ماليش زنب دي فكرة أبيه هو كان قصده يشيل عقدة الخوف الي عندك من اللعبه دي مش كده ياأبيه..
عمر.. فعلا بالظبط كده ياساره وقام جه جمب ودن سلمي وقالها.
عمر.. جدعه يابت ياساره دانتي طلعتي ذكيه أهو وبتعرفي تفكري
ساره.. عيب تلميذتك وتربيتك يا أبيه بس كله بحسابه أنا عايزه كمان يومين خروجه زي دي ماشي يامعلم.مانا لازم أستغل الموقف…. 🤔🤔😅😅😅😂😂
عمر.. ماشي ياسوسه وعد مني هاخرجك. 🤔🤔🤨🤨
ساره.. هو في حاجه ياعمر..
عمر.. ها.. لاء دي سلمي تعبت وعايذه تراوح..
ساره… ياريت أصلي أنا كمان دوخت وعايذه أراوح..
عمر.. طب يله أوصل سلمي الاول وبعدين أوصلك وخرجو ركبو العربيه وراح عمر وصل سلمي عند الفيلا وراح يوصل ساره.
عمر أخوكي هايجي أمتا بقا ياساره نفسي تبقي خطيبتي النهارده قبل بكره..
ساره.. هو جاي بعد يومين.. وبعدين أنتا مستعجل ليه ياعمر.
عمر.. لسه بتسألي ياساره عشان بعشقك ونفسي أنا وأنتي يجمعنا بيت واحد وأصحي الصبح علي الوش القمر ده والضحكه الجنان دي أنتي مش ملاحظه حاجه ياساره..
ساره.. لاء خير ياعمر.. 🤔🤔🤔
ساره.. أنك لحاد دلوقتي ماعترفتيش ليا بحبك ساره هو أنتي مش بتحبيني يعني أنا فارض نفسي عليكي..
ساره.. لاء طبعا ياعمر ليه بتقول كده أنتا عارف بس اني بتكسف
عمر.. ماشي ياساره براحتك وفجأه وصل تحت عمارة ساره
يله ياساره أنزلي..
ساره.. عمر أنتا زعلت أنا ما أقصدش أزعلك..
عمر.. خلاص ياساره مش زعلان بس يله أنزلي أحنا في الشارع والناس بتبوص علينا نبقا نتكلم بكره في الشركه تصبحي علي خير.. 🤨🤨🤨🤨
ساره.. وانتا من أهله.. 😔😔😔
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
أدم.. أنتي راحه فين..
نور.. أكيد هانام أيه مش باين..
أدم….. هاتنامي فين..
نور…… هنا علي السرير
أدم…. لاء أنا مابعرفش أنام جمب حد..
نور.. واللهي دي مش مشكلتي أنا تعبانه وعايزه أنام وأنتا روح في أوضه تانيه نام فيها..
أدم.. ألفيلا دي فيلتي وأنام مكان مانا عايذ..
نور.. ومين قالك أصلا أني عايذه أنام جمبك بعد ماعاملتني معاملة الخدامين أنا سايبالك السرير أشبع بيه.
أدم.. هو أنتي لسه شوفتي حاجه دانا هاخالي أيامك الجايه معايا أسود علي دماغك ودماغ الي خلفوكي..
نور.. بقولك أيه أحترم نفسك وما لكش دعوه بلي خاليفوني..
أدم.. لمي لسانك بدل ما أخليها ليله سودا علي دماغك..
نور.. وان ما لميتوش هاتعمل أيه يعني هاتعمل أيه..
أدم.. بقولك أتلامي بدل ما أرنك علقه سودا..
نور.. ماتقدرش وأنتا أصلا مالاكش ضرب عليا.وانا مش طايقاك
أدم.. أخرصي وقام ضاربها بالقلم..
نور.. أنا بكرهك طلقني بقا يا أخي وارحمني أنتا عايذ مني أيه.
أدم.. عايز أزلك وأنتقم منك..
نور..ليه كل ده عشان الي عملته في المطعم..
أدم..لاء ومش هاتعرفي ليه دلواقتي بس قريب أوي هاقولك..
نور..أنتا أكيد مش طبيعي أنتا أكيد أنسان مريض..
أدم..أحترمي نفسك يازباله وقام ضربها بالقلم..
نور..أنا باقيت بكرهك ولو عندك دم طلقني..
أدم..هايحصل بس مش دلوقتي في الوقت الي أنا أقرره
نور..وعلي ده مايحصل هاروح عند خالتو أنا مش طايقه أشوفف وشك..
أدم..أنتي عايذه الناس تقول عليكي أيه ماكملتش أسبوع جواز وسابت بيت جوزها..
نور..مايهمنيش أنا مش طايقاك أنا راحه أنام في أوضه تانيه
وبعد اسبوع والا أتنين هاروح بيت خالتو وتبعتلي ورقة طلاقي
وقامت خرجت وراحت تنام في غرفه تانيه.ودخلت تنام علي السرير وفضلت تعيط…😢😢😢😢
نور..ياخساره يا أدم أنا مش عارفه بتعمل معاية كده ليه والغريبه أن قلبي مش قادر يكرهك بس لاء أنا مش هازل نفسي ولا هاهين كرامتي حتي لو كنت بحبك كلها أسبوع وأروح عند خالتو وهاطلب منه يطلقني.. 😒😒😒😒😒
أدم… تستاهل أنسانه مستفزه هانت كلها كام يوم وأكون أنتقمت من أبوها وأطلقها وأخرجها من حياتي بس ليه أنا مش مرتاح
مع أني كنت الاول بعد ماعرفت أنها بنت الراجل الي أزي أبويه
كنت بتمنا تبقي تحت أيدي وأهينها وأزلها بس ليه بعد ماضربتها وزلتها وهنت كرامتها مش فرحان وحاسس أن قلبي مجروح زعلان عليها أنا لازم أخلص أنتقامي بسرعه وأطلقها وأخرجها من حياتي..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وتاني يوم قامت ساره لبست ونزلت راحت الشركه ودخلت مكتبها
وبعد ثواني جه عمر ودخل مكتب ساره وقالها…
عمر.. هاتي الاوراق الي هاتتمضي وتعالي.. وسابها ودخل مكتبه
ساره.. هو ماله مش بيضحك ولا بيهزر زي كل يوم ده شكله لسه زعلان وقامت خدت الاوراق وخبطت ودخلت المكتب..
ساره.. الاوراق أهي..
عمر.. ماشي حوطيها علي المكتب وأتفضلي أنتي.. 🤨🤨🤨🤨
ساره.. مالك ياعمر أنتا لسه زعلان مني..
عمر.. وهازعل منك ليه أنا مش بحب أفرض نفسي علي حد ولو مش عايذه خطوبه كمان ماعنديش مانع….
ساره… أيه يعني أنتا لاغيت الخطوبه.. ماشي وأنا كمان مستقيله
وأنا قبل ما هامشي هاذعتلك أستقالتي ولسه هاتخرج..
عمر.. أستاني.. أيه للدرجادي ماصدقتي ومش عايذاني..
ساره.. ليه هو أنا الي مكشره ولاغيت الخطوبه أنتا شكلك حبيت
واحده تانيه وأنا كنت لعبه بالنسبالك مش كده يله أشبع بيها أنا ماشيه..
عمر.. أستاني بس يامجنونه واحده تانيه أيه بس الي هابوصلها
هو أنا عيني وقلبي مش حابين والا عايذين غيرك.. ❤❤💖
ساره.. أومال ليه زعلان مني وبتعاملني وحش..
عمر.. عشان حاسيت بجفاء مشاعرك من ناحيتي فخوفت أكون فارض نفسي عليكي وأنتي مش بتحبيني..
ساره.. لاء ياعمر أنتا غلطان أنا.. أنا.. بحبك..
عمر.. ياه أخيرا نطقتي غلبتيني ياشيخه بس ماكنتش أعرف أنك بتحبيني وبتغيري عليا كده..
ساره.. هو أنا لو مش بحبك هوافق عليك ليه ياعمر وعلي فكره المشاعر دي بتتحس مش شرط أقولك بحبك عشان أسبتلك أنتا المفروض تكون حاسسها مش شرط تسمعها..
عمر.. أحبك ياحاسيس ياعسل أنتا..
ساره.. أوعا ياعمر أنا راحه مكتبي عندي شغل..
عمر.. لاء لاذم أصالحك الاول..
ساره.. لاء خلا…. ولم تكمل كلامها وجدت عمر قرب علي شفايفها يقبلها ولكنها المره دي لم تقاومه علي فعلته وجدت نفسها بدون أن تشعر لافت أيدها حوالين رقابته وبادلته نفس الشعور..
وبعد ثواني خرجت ساره من حضن عمر وهي مكسوفه ووشها كله أحمر..
عمر.. ها لسه زعلانه ياسوسو.. 😉😉😉😉
ساره… لاء مش زعلانه.. ☺️☺️☺️☺️☺️
عمر.. مش عارف ليه حاسس أنك لسه زعلانه وبتخبي تعالي بقا أما أصالحك..
ساره.. لاء مش زعلانه وجريت من مكتبه راحت مكتبها..
عمر… بعشقك يامجنونه هانت كلها يومين وأخوكي يجي وأخطفك منه يامجنونتي.. 💖❤🌹❤🌹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وبعد يومين بدون جديد قامت سلمي من النوم لبست ونزلت لاقت مامتها قاعده علي السفره وأخوها عمر..
سلمي.. صباح الخير ياماما صباح الخير ياأبيه..
الام.. صباح النور ياحبيبتي أقعدي أفطري..
عمر.. صباح النور ياحبيبتي أنتي عندك محاضرات النهارده..
سلمي.. أه.. بس محاضره واحده وكنت عايذه أستأزنك في حاجه يا أبيه..ياموز ياقمر وعسل أنتا.😜😜😜😉😉😉..
عمر…. خير…طالما بتمدحي فيا تبقي عايذه حاجه يالمضه هاتي من الاخر وقولي عايذه أيه..🤔🤔🤔🤔😉.
سلمي.. أبدا يا أبيه أصل ياسمين صحبتي مامتها جايه النهارده من الامارات وراحه تستقبلها في المطار وعايذاني أروح معاها..
عمر.. لاء ياسلمي أنتي سواقتك متهوره وأخزف عليكي لاتعملي حادثه…
سلمي.. ماتخافش ياأبيه هاسوق بالراحه..
عمر.. بردو لاء..
سلمي.. وحياة ساره عندك يارب يا أبيه أخوها يوافق تتجوزو الاسبوع ده يارب..
عمر.. غلبتيني ياسوسه ماشي بس سوقي بالراحه..
سلمي.. من عنيه ياأبيه ياموز ياقمر أنتا يله سلام عشان متأخرش علي الكليه سلام..
عمر.. أونطجيه بنتك دي ياماما واللهي أنا خايف علي الي هايتجوزها هاتجننه بجنانها وتهورها ده..
الام.. ربنا يخليك لينا ياحبيبي ويفرحني بيكو…
عمر.. طب عايذه حاجه أنا رايح المكتب وماتنسيش بكره هانروح
لساره عشان أخطبها من أخوها..
الام ماشي يابني ربنا يهنيك ويتمهالك علي خير..
عمر يارب يله سلام..
وخرج. عمر ركب عربيته وراح الشركه..
وكانت نور نايمه وسمعت خبط علي الباب..
نور.. أدخل.. ودخلت داده سميحه وقالت لنور..
ألداده.. يله ياحبيبتي عشان تفطري..
نور.. حاضر ياداده هاغير هدومي ونازله.. هو أدم مشي ولا لسه..
الداده.. هو في الاوضه التانيه بيلبس ونازل.
نور.. ماشي ياداده روحي أنتي وأنا جايه وراكي..
وقامت نور أخدت شاور ولبست ونزلت لاقت أدم قاعد علي السفره بيفطر..
نور.. أنا عايذه أروح أزور خالتو أحسن كنت بكلمها أمبارح وتعبانه
أدم. ماشي خالي السواق يوصلك وأنا خارج من الشركه هاحود أخدك وأياك يانور تحكي لخالتك حاجه علي الي حسلت بينا
نور.. ماتخافش خالتو أصلا تعبانه وأنا أخاف عليها لو عرفت يجرالها حاجه..
أدم.. خودي الفيذا دي عشان لو عوزتي تجيبي حاجه وأنتي راحه..
نور.. لاء مش عايذه منك حاجه..
أدم.. بقولك خاليها معاكي وساب الفيذه علي السفره وخرج راح شغله..
وقامت نور لبست وخرجت ركبت العربيه والسواق راح يوصلها بيت ساره.وبعد دقايق كانت نور وصلت عند العماره.وطلعت عند شقة ساره وخبطت وفتحت لها ساره…
ساره..نور أهلا ياحبيبتي أيه المفجأه الحلوه دي تعالي أدخلي..
نور..أيذيك ياساره عامله أيه وخالتو عامله أيه هي فين أومال نايمه والا أيه..
ساره…أقعدي بس خودي نفسك من السلم وأنا هاحكيلك..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
سلمي..يله ياياسمين عشان نروح نجيب طنط من المطار..
ياسمين طيب أخوكي وافق تروحي معايه.
سلمي..هو كان في الاول معارض بس أما حلفته بحبيبته وافق علي طول..
ياسمين..حبيبته هو أخوكي بيحب جديد ولا أيه..
سلمي…أه بيحب واحده معاه في الشغل بس أنسانه طيبه وزي القمر..
ياسمين…ياخساره يعني الموز طار من أيدي دانا كان عندي أمل يخطبني يله مش مشكله..
سلمي…يخطبك أيه يابنتي هو هايعيل ده أكبر منك بكتير ياياسمين…وبعدين هو بيعتبرك زي أخته وبعدين ماتأفوريش أنتي أصلا ماكنتيش بتحبيه ده أعجاب مش أكتر ويله بقا أحسن أتأخرنا علي مامتك..
ياسمين..يله ياختي دانتي كتلة أحباط..
وركبت سلمي وياسمين العربيه وأتحركو في طريقهم للمطار..
وبعد دقايق كانت سلمي قربت توصل لاكن فجأه خبطت في عربيه كانت جايه من المطار فنزلت سلمي تبص علي العربيه.
سلمي..يانهار أسود ده خبطلي العربيه وكسر فانوس العربيه.قامت راحت للعربيه الي خبطتها ووقفت قدام السواق وقالت..
سلمي..أنتا أعمي مش شايف قدامك كده خبتطلي العربيه…
السواق.. علي فكره يا أنسه أنتي الي غلطانه مش أنا..
سلمي.. ياسلام أنا الي غلطانه أزاي وأنتا كاسرلي فانوس العربيه.
السواق.. يا أنسه أنتي سايقه بسرعه جنونيه وماعرفتيش تتحكمي في العربيه وحاودت منك. يعني أنتي الي غلطانه مش أنا
وفجأه نزل الشاب الي كان راكب في العربيه بتاع السواق وقال..
الشاب.. خلاص حصل خير ياأسطي خلاص ياأنسه كويس أن الاضرار بسيطه..
سلمي.. ياسلام كسرلي فانوس العربيه وتقولي بسيطه وبعدين أنتا مالك بتدخل ليه هو أنتا السواق..
الشاب.. لاء بس شايف أنك بتتخانقي علي حاجه مش مستاهله وأنتي أصلا الي غلطانه مش السواق.. 🤨🤨🤨🤨🤨
سلمي… بقولك أيه خاليك في حالك أنتا مش شغلك محادش أخد رأيك واللهي..🤔🤔🤔🤔🤔
الشاب.. بقولك أيه أتكلمي معايه عدل دانتي أنسانه مستفزه. 😡
سلمي.. بقولك أيه أحترم نفسك بدل ماأطلع غضبي عليك أنتا
الشاب… تطلعي غضبك علي مين ياحيوانه أنتي ماتحترمي نفسك
سلمي.. هااااا 🙄🙄هي مين دي الي حيوانه يا أبو طويله أنتا..
الشاب.. واللهي لولا أنك بنت أنا كنت ضربتك طبقتك في بعضك بس حظك أنا ما بمدش أيدي علي نسوان..
سلمي.. ولا تعرف تعمل حاجه لو راجل مدها كده وأنا أقطعهالك.
الشاب.. أستغفر الله العظيم يابنتي أبعدي عني السعادي أحسنلك.
ياسمين.. خلاص بقا ياسلمي الموضوع مش مستاهل….
الشاب.. وكمان أسمك سلمي أسم مش علي مسما خالص شوفي صحبتك أنسانه مؤدبه مش زايك لسانك طويل..
سلمي.. أما حيوان صحيح هي مين دي الي لسانها طويل.
ياسمين.. يله بقا ياسلمي أحسن أتأخرنا علي ماما..
سلمي.. حظك أني مستعجله واألا كنت واريتك وركبت سلمي وياسمين العربيه وراحو علي المطار..
الشاب.ياساتر بت لسانها طويل ومزعجه بس قمريا بنت اللزينه.🤔😉😉☺️☺️
السواق.. ماتركب يله ياأستاذ عشان أوصلك.. 🤔🤔🤔
الشاب.. هاا…. يله ياأسطي..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى