روايات

رواية العدو العاشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الجزء الثالث عشر

رواية العدو العاشق البارت الثالث عشر

رواية العدو العاشق الحلقة الثالثة عشر

وبعد مانور أتصدمت من كلام أدم دخلت غرفة النوم وفضلت تعيط لحد مانامت علي الارض وهي بفستان الفرح.. 😢😢😢
وجلس أدم يفكر في الي حصل..
أدم.. تستاهل ماهو أبوها هو السبب خان أعز صديق ليه وفضل يشاغل مراته لحد ما أتطلقت وأأتجوزته فانا لازم أحرق قلب أبوكي عليكي ويموت بحسرته زي ما أبويه مات من زعله وحسرته
ومش هارتاح غير لما ألاقيه وأنتقم منه وفجأه لاقا نور أتأخرت ومش سامع لها صوت
أدم.. هي أتأخرت ليه ديه أما أقوم أستعجلها..
وراح أدم وخبط علي الباب وما حدش رد فقام فتح الباب لاقا نور نايمه علي ألارض بفستان الفرح فقام قرب منها وبدء يخيطها من كتفها عشان تصحا..
أدم.. أنتي يازفته قومي..
نور.. بس بقا ياخالتو سبيني أخطف حلم وأقوم..
أدم.. خالتك مين ياروح أمك قومي
وفجأه فاقت نور لنفسها وجدت نفسها نايمه علي الارض..
نور.. عايز مني أيه تاني مش مكفيك ألي عملته فيا 😢😢😢
أدم.. هو أنا لسه عملت حاجه دانتي أيامك الجايه سوده معايا قومي أقلعي الزفت ده وحضريلي العشا..
نور.. ماتحضره لنفسك أنا تعبانه وهانام..
أدم.. بقولك قومي ياروح أمك بدل هاديكي قلم يفوءك
نور.. بقولك أيه ماتشتمش وبعدين أنا مش خدامه عندك عشان تؤمر وتتحكم فيا كده
أدم.. لاء خدامه برضاكي أو غصبن عنك أنا هاخوش أخود شاور ولو طلعت مالافيتش العشا جاهز هاخالي ليلة أبوكي سوده..
ودخل أدم ياخود شاور.. وقامت نور عشان تغير وفتحت الدولاب
لاقيته فاضي ومافيهوش غير عبايه قديمه ودايبه..
نور.. أيه ده فين هدومي وداهم فين خيال المأته ده وفضلت تداور علي شنطة هدومها ومالقيتهاش… فقالت
نور.. أمري لله ألبس دي وخلاص بس ياترا فين هدومي يكونش أبو قردان ده باعها ألهي. تتشل ياأدم لو بعتها أما أروح أعمله الطفح وهو ليه نفس يطفح بعد ماحرق دمي ماشي ياأدم دانا هاعملك عشا يكرهك في الاكل بعد كده بس أصبور عليا. 🤔🤔
وراحت نور المطبخ وأنبهرت من زوقه الراقي وجماله..
نور.. يالهوي ده المطبخ أحلي أوضه نومي ألي كنت بنام فيها
ده خالتو لو شافته هاتحلف تدفن فيه.. أما أحضرله الطفح وقامت طلعت الاكل من التلاجه وقلت البيض وحطت عليه سكر
وحاطت ملح في الشاي وخدت الاكل وطلعت حاطته علي السفره
وخرج أدم من الحمام لاقا نور حضرت الاكل جلس علي السفره
أدم.. أيه ده أنتي بتسمي ده عشا 🫵🫵
نور… أيه ماله العشا
أدم.. سندوتش وشاي هو ده الاكل..
نور.. واللهي هو ده الي بعرف أعمله أنا أصلا مابعرفش أطبخ وأعمل حسابك بعد كده ياتطلب دليفري ياتجيب خدامه..
أدم.. أنا مش متجوز عشان اعيش علي الدليفري وبعدين أجيب خدامه ليه وأنتي روحتي فين..
نور.. أه دانتا متجوزني عشان تزلني بقا.. وبعدين تعالي هنا انا بفتح الدولاب لقيته فاضي أمال هدومي فين 🤔🤔🤔
أدم.. هدومك واديتها علي الفيلا…
نور.. ليه بقا أومال هالبس أيه..
أدم.. مانتي لابسه أهو ولا العبايه مش عجباكي دانا الي مختارهالك.
نور.. أنا عايذه أعرف أنتا بتعاملني كده ليه..
أدم.. هاتعرفي كل حاجه في وقتها.. وبدأ أدم ياكل السندوتش ويشرب الشاي.. وقام رجع الاكل من فمه وقال لنور..
أدم.. أيه الارف ده أنتي حاطه أيه في الاكل ياحيوانه..
نور.. أيه مالو وبعدين هو ده الي عندي مانا قولتلك مابعرفش أعمل حاجه في المطبخ أنا داخله أنام..
أدم.. أستني راحه فين..
نور أيه هانام ليه…
أدم.. الشقه مافيهاش غير أوضة نوم واحده ودي طبعا ألي أنا هانام فيها..
نور نعم وأنا هانام فين وطبعا يستحيل أنام جمبك..
أدم.. أل أنا يعني ألي عايذ أنام جمبك وبعدين مش شغلي أتخمدي في أي حته ونضفي الفوضي دي الاول.. وراح دخل أوضة النوم
نور.. ألهي تنام ماتقوم يابعيد.. طب هانام أنا فين دلوقتي. أمري لله أنام علي الكنبه دي وخلاص.. وشالت الاكل من علي السفره وطلعت علي الكنبه ونامت..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وتاني يوم قامت نور من النوم.. أه ياضهري منك لله يا أدم جسمي مكسر بسبب النومه الزفت دي أما أخوش أخود شاور. ودخلت نور الحمام وخادت شاور وجت تلبس العبايه..
نور.. يانهار أسود العبايه غرقت مايه طب هالبس أيه دلوقتي
فقامت نور لافت الفوطه علي جسمها وراحتعند غرفة أدم وداخله تتسحب عشان ادم مايشوفهاش وفتحت دولاب أدم بالراحه وطلعت منه بيجامه رجالي وفجأه حاست بأيد علي كتفها..
نور.. ها أنا كنت…🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄.
أدم.. أيه الي أنتي عملاه في نفسك ده وأيه الي جابك هنا..
نور.. أصلي كنت باخود شاور والعبايه غرقت مايه فقولت أخود حاجه من عندك البسها علي ما أجيب هدومي..
أدم.. طب خوديها وأخفي من قدامي وماتدخليش الاوضه دي بالمنظر ده تاني 😡😡😡😡
وقامت نور خادت البيجامه وجريت علي الحمام تغير..
أدم.. أوعا ياأدم تحن ليها ماتنساش أنتقامك لازم تعاملها أسوء معامله وأوعا تظهرضعفك قدامها..
فلبست نور البيجامه وخرجت وكانت البيجامه كبيره عليها جدا وكان منظرها يموت من الضحك..
وأول ما أدم شافها حول يكتم ويداري ضحكه عليها وقالها…
أدم.. خوشي أعمليلي فطار ويكون فطار عدل مش زي بتاع أمبارح بالليل..
نور.. وأنا مش هاعمل حاجه أنا مش خدامه عند حضرتك أطلبلك دليفري..
أدم.. بقا كده ماشي.. وقام أدم مسك التليفون وطلب سندوتشات دليفري لنفسه.. وبعد شويه جه المندوب ومعاه السندوتشات أخدهم أدم ودخل حطهم علي السفره وقعد ياكل..
وجت نور تقعد تاكل معاه بصلها أدم وقالها.. عايذه أيه.. 🤨🤨
نور.. أيه هاكل جعانه.. 🥺🥺
أدم.. لاء أنا جايب الاكل علي قدي بس خوشي المطبخ كلي أي حاجه..
نور.. بقا كده ماشي..
ودخلت نور المطبخ تعملها سنداوتش فجأه شافت صورصار صغير في الارض فضلت تسرخ قام أدم جري دخل المطبخ..
أدم في أيه يابنت المجنونه سرعتيني.. 🤔🤔🤔🤔
نور.. ألحقني يا أدم صورصار أضربه والنبي موته أوعا يهرب منك
وقامت جريت أستخبت وراه وقام أدم ضربه موته..
أدم.. عامله كل الصويت ده عشان الصورصار الصغير ده.
نور.. لاء أنتا فهمت غلط أنا مش خايفه منه أنا بس بقرف أحسن يجي في الاكل ولا حاجه.. 😉😉😉😉😉
أدم.. أه ماهو كان باين عليكي أعمليلي كوباية شاي بس بسكر مش بملح زي أمبارح فاهمه.. وسابها وخرج. 🫵🫵🫵🫵
نور.. أنسان مغرور ومستفز يانا ياأنتا ياأدم لازم أخليك تقول حقي برقابتي بس أصبور عليا وعملت الشاي وطلعت لادم باره علي السفره وعملت نفسها أتكعبلت وقامت وقعت الشاي علي دراعه
أدم.. أه مش تحاسبي يامتخلفه أنتي عاميه.. 🙄🙄🤨🤨
نور.. أنا أسفه ياأدم مش قصدي..
أدم.. أاشي يانور واللهي لاوريكي وقام يحوط مر هم علي أيده..
نور.. أحسن عشان تحرم تعاملني زي الخدامين أنا ماحدش يعرف يتحكم فيا.. 🤔🤔😉😉😉😉😉
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ساره.. أنا راحه الشغل ياطنط عايذه حاجه أحسن متاخره النهارده
خالة نور.. لاء ياحبيبتي ربنا معاكي بس عايذين نروح بالليل نطمن علي نور..
ساره.. حاضر ياطنط أنا هاقول لعمر وبعد الشغل هاخليه يجي يوصلنا عشان مش عارفين مكان الفيلا..
ونزلت ساره ركبت التاكسي وراحت الشغل..
وبعد ثواني كانت وصلت قدام الشركه دخلت ركبت الاسانسير وطلعت عند مكتب عمر خبطت ودخلت..
ساره… أنا أسفه ياأستاز عمر علي التأخير النهارده.. أصلي مانمتش أمبارح كويس..
عمر..وأيه الي مسهرك ياساره وقام قرب من ساره وقالها..
عمر.. أكيد كنتي بتفكري فيا صح.. 🤔😉😉😉
ساره.. لاء أنا طول الليل بعيط أصل نور واحشتني..
عمر.. هي لحقت توحشك ياساره دي لسه متجوزه أمبارح..
ساره.. صلي أتعودت علي وجودها معايا وصعبان عليا فراقها وفجأه دموعها نزلت.. 😢😢😢
عمر.. لاء عشان خاطري العيون الحلوه دي ماتعيطش وياسيتي ماتزعليش نفسك بعد الشغل هاخدك ونروح لها تمام..
ساره.. ماشي ما أنا أصلا كنت هاطلب منك نروحلها بعد الشغل.
وأنا ياسيتي مايردنيش العيون الحلوه دي تعيط وهاواديكي مافيش بقا بوسه وحضن لعمو.. 😅😅😅😅😅
ساره.. بس بقا ياعمر كده عيب.. ☺️☺️☺️
عمر.. ياخبر أيه الي جاب فار في مكتبي. 🙄🙄🙄
وقامت ساره مسرخه وحضنت عمر
ساره.. يانهار أسود هو فين ياعمر أنا بترعب منهم.. موته والنبي
عمر.. دانا لو شوفت الفار ده هابوسه مش هاموته.. 😅😅
ساره.. أيه ده ياعمر أنتا كنت بتضحك عليا..
عمر.. أعمل أيه بس ياحبيبتي مانتي واحشاني وكان نفسي أحضنك ..
ساره…. واللهي أنتا رخم ياعمر أنتا خاضتني بجد..
عمر.. وأنا مايردنيش تتخاضي ياقلبي وتزعلي تعالي أما أصالحك
وقامت ساره قالتله… علي فكره أنتا قليل الادب وسابته وجريت..
عمر.. 😅😅 بعشقك يامجنونه.. وبعد ما ميعاد الشغل خلص خرج عمر لساره في مكتبها وقالها..
عمر.. ها ياساره جاهزه عشان نروح لادم ونور..
ساره.. أه بس هاكلم طنط تيجي معانا عشان تشوف نور..
عمر.. ماشي كلميها علي ما أرن علي أدم وأقوله..
ورن عمر علي تليفون أدم..
أدم.. أيوه ياعمر أيذيك..
عمر.. أيوه ياعريس يابختك ياعم ماحدش قدك
أدم.. أحترم نفسك يازفت عايز أيه..
عمر.. ياعم أحترمني مره هو أنا مش صاحبك ولا أيه. أنا هاجي أنا وساره وخالة نور كمان شويه حبيت أعرفك..
أدم.. ماشي بس أحنا مش في الفيلا..
عمر.. أومال فين يانمس أوعا تقولي سافرت..
أدم.. لاء في شقتي الخاصه ماأنتا عارفها..
عمر.. أه خلاص ماشي شويه كده وهاجيب الجماعه وأجي سلام..
وقام أدم راح جمب نور وقالها..
أدم.. عمر وساره وخالتك جاين كمان شويه ومش عايزك تبيني قدامهم أي حاجه عايزك تمثلي قدامهم أن أحنا أسعد زوجين فاهمه ولا لاء..
نور.. بس أعرف الاول أنتا بتعمل معايا كده ليه ياأدم أنا كنت بحس قبل الجواز أنك فعلا بتحبني من قلبك بس بعد ما أتجوزنا مش عارفه أيه الي غيرك من ناحيتي..
أدم.. مش وقته الكلام ده بعدين تعر في المهم دلوقتي تنفزي الي قولتلك عليه ياأما رد فعلي مش هايعجبك. تمام.. 🫵🫵🫵🫵
نور.. ماشي ياأدم هاسمع كلامك المرادي عشان عايذه أعرف أيه الي غيرك.. طب وهدومي هاقولهم أيه..
أدم.. عادي قوليلهم كنا هانروح الفيلا بس غيرنا رأينا في أخر دقيقه وجينا الشقه ونسينا نجيب الهدوم من الفيلا..
نور….. ماشي 🥺🥺🥺

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى