روايات

رواية بنت نوح الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية بنت نوح الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد

رواية بنت نوح الجزء الخامس

رواية بنت نوح البارت الخامس

رواية بنت نوح الحلقة الخامسة

فتح نوح نتيجة التحاليل و كانت إيجابي
نوح بثقه :اتفضل يا حضرت الظابط شوف بنفسك
خد الظابط النتيجه يشوفها و كانت إيجابي
الظابط :للا*سف يا سليم بيه النتيجه إيجابي يعني مش هتقدر تاخدها
سليم بعص”بيه :ازاي انت اكيد يا نوح مخ*طط لكدا ده كدا*ب النتيجه المفروض سلبي
نوح :نورته الباب من هنا
مشي الجميع معادا سليم
نوح :مستني حاجه يا حاج
سليم :متل*عبش معايا يا نوح و هات حفيدتي مش بعد كل ده تغد*ر بيا يا نوح و بعد كل الي عملته ترجعني لنقطة الصفر
نوح :الباب من هنا يا سليم باشا و مسك ايد حور و راح قعد
سليم :حور خلي بالك من نفسك ده انسان مش كويس و ممكن يأذ*يكي و كان بيفضل يقول لامك أنها مش حامل منه و لما جيتي الدنيا قال انك مش بنته
حور :انا مش فاهمه حاجه يا جدو كلامك في الاول بيبين أن انا مش بنته و كلام دلوقتي مبين اني بنته
سليم :ما ترد عليها يا نوح
نوح :ما انا لو رديت أن الي هتند*م في الاخر مش انا
بص علي نوح بغض*ب و مشي
حور و هيا توجه كلامها لنوح بعد ما جدها مشي
حور :انا بكر*هك بكر*هك بتعمل كدا ليه ممكن تقولي و اي السبب في الالغاز دي كلها
نوح ببر*ود :ابقي اسألي جدك
حور بب*كاء :انا مش فاهمه حاجه طب طب ممكن سؤال
نوح :قولي
حور :انت ابويا بجد ولا لأ
نوح :اي السؤال الاه*بل ده اكيد ابوكي حتي التحاليل بينت ليكي اكتر اني ابوكي
حور :تمام يا يا بابا
نوح بغ*ضب:اي يا حور مالك
حور :ملكش دعوه انت بذات ملكش دعوه انا بكر*هك و عمري ما هسم*حك جي تقولي ابوكي بعد ما سيبتني 19سنه
نوح :كنت مضطر انتي متعرفيش امك كانت بتعمل اي خلتني اش*ك فيها و أنها حامل من غيري
حور :اسكت اسكت كفايه
نوح بحنيه : خلاص اهدي اهدي
حور ببر*ود :بعد اذنك انا ز*هقت من قعدت البيت عايزه إبداء من بكرا اروح الكليه بتاعتي
نوح :انتي في كليه
حور :اه
نوح :كلية اي
حور :طب جراحه
نوح :ياه بس ده صعب اوي
حور :حاجه مش تخ*صك اكيد
نوح بحد*ه :ياريت تتكلمي بأدب و انتي بتتكلمي معايا
بصت حور علي نوح و طلعت غرفتها
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث
نزلت حور بكل نشاط كان نوح ينتظرها
نوح :يلا عشان تفطري
حور :لا ونبي عايزه اروح الكليه دلوقتي عشان المحاضره الأولي هتروح عليا و انا اتأخرت اصلا
نوح تمام و وصلها الكليه
نوح :خلي بالك من نفسك
نزلت حور بسرعه من غير اي رد
دخلت الكليه و قبلت صاحبتها المقربه ظلال
ظلال :فينك يا بنتي
حور :موجوده
ظلال :مش كنتي بتيجي ليه
حور :هحكيلك بعد المحاضره
ظلال :تمام ثم أكملت كلامها ….. اسكتي مش في دكتور جديد مزززز أوي و صغير في السن هو هيدينا بدل دكتور عمر
حور :احسن يا شيخه كان دكتور با*رد اوي
ظلال : طب يلا نلحق ندخل
ولسه هيدخلو المحاضره وقفهم صوت الدكتور
صالح :انتي يا انسه انتي وهيا ممنو*ع تدخلوا بعد ما انا دخلت اتفضلو بره
ظلال بعص*بيه :انت ازاي تكلمنا كدا احنا هندخل ملكش دعوه
صالح بعص*بيه :قولت بره
حور وهيا علي وشك الب*كاء :احنا اسفين يا دكتور ظلال مكنش قصدها تقول كدا ممكن ندخل
صالح بص عليها بأعجاب وقد اي هيا حلوه و جميله و رقيقه
صالح :احم اتفضلو بس ياريت بلاش التأخير
حور بفرحه :حاضر يا دكتور
(بعد المحاضره)
خرجت حور من المدرج
صالح :انسه حور انسه حور
حور :نعم يا دكتور
صالح :بقولك كدا من الاخر انا معجب بيكي
حور بكسوف و تو*تر : يع يعني ا اااا اعمل اي
صالح وهو يضحك علي خجلها:يعني هاتي رقمك يا حور
حور بخجل :ليه
صالح :عشان نتعرف علي بعض اكتر
حور :ماشي
و خد رقامها و مشي و حور خدت باقي المحاضرات و خلصت
حور :عايزه حاجه يا ظلال
ظلال :طب مش هتحكيلي مش كنتي بتيجي ليه و كنتي قافله تليفونك
حور :هبقا ارن عليكي باي
وطلعت و كان نوح مستنيها و في ذات الوقت كان صالح واقف بره بيتكلم في التليفون و شافها بتركب مع نوح
ركبت حور مع نوح بكل هدؤ و فرح لأنها خدت رقم صالح لأن هو حاجه شياكه و قمر
نوح :اممم شكلك مبسوط
حور بدو*ن قص*د :فرحانه جدا يا صالح
نوح بغ*ضب :صالح
حور بخو*ف وووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت نوح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى