روايات

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الخامس 5 بقلم مريم سمير

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الجزء الخامس

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر البارت الخامس

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر
رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الحلقة الخامسة

_ازيك يمريوم
=اي يروح مريوم
_احيه انتي شربتي من الازازة دي !!
=انت حلو اوي كده ليي؟
_لا أنا كده اتأكد انك سكرانه فعلا
=تعالي هنا وانا احبك
_مريم !!
قربت =نعم يا احمد
_ها ؟
=بقولك نعم ، كده تسبني كل دا لوحدي؟ لا انا مخصماك ، صلحني يلا
_وانتي بتتصالحي ازاي ؟
قربت كمان ومسكت دقنه وانا ببتسم =اول مرة اخد بالي إن دقنك حلوة كده

 

 

_..
=هات حضن كبير لعمو يلا عشان اصالحك
_عاوزة أي ؟
=حضن كبير
_متأكدة !!
حضني وبعد كده شالني وهو متعصب _هو أي حاجه قدامك تشربي منها ؟
=طعمه وحش اوي يا احمد
_مدام وحش بتشربيه ليي
=حب المغامرة بس مش اكتر
_وحيات امك !
=هو دا أي اصلا ؟
_ويسكي
=خمرة يعني ؟
_بالظبط
=طب صبلي شويه حرام كمان يلا
_فوفي بقي
=نزلني ، نزلني بقولك
نزلني _فوقتي ؟
=طلعني تاني ، حلوة اوي اللعبه دي

 

 

_!!
مسكت قميصه =عيونك زيها زي الويسكي بتسطل
_ابعدي عني ، انتي معندكيش اخوات ولاد؟
=لاء
_لاء إذا كان كده ف خلاص اعملي الي عوزاه ، بقولك أي
=لا خلاص معتش كلام ، خلص النقاش
_انتي لو قربتي مني زياده عن كده هفضحك
=انا زي جوزك يعني
_جوزك؟ جوزي مين يما ؟ دا انتي سكرانه طينه ، دماغك خفيفه
طلع يجري من قدامي لما لقاني بقرب اكتر وقفل باب الاوضه التانيه عليه
=افتح يا احمد يووه
_روحي اتخمدي ، انتي معندكيش قلب ! دا احنا محلتناش الا شرفنا يبه هنخيب
=..
_متروحي تحطي راسك تحت الحنفيه
=تعالي حطهالي انت
_متتضمنيش يمريم
=عيب عليك بجد عيب عليك خلاص
فتح الباب _طب تعالي
=تعالي تعالي تعالي تعالي
مسكني من أيدي وشدني وراه ، طب لي العنف حاكم والله اعيط !
حط راسي تحت الحنفيه ، الواد دا جايب الجحود دا منين ؟ يبني هفطس يبني!!
طلعني من تحت الحنفيه ونشف راسي ، لا لا جاحد بس حنين
قعدت علي السرير وانا ماسكة راسي ، كانت بتوجعني اوي ، هو انا شربت أي ؟ لا لا هاتولي الازازة عشان اشرب تاني واتأكد !
نيمني وغطاني _نامي دلوقتي ، علي بكرة هتبقي كويسه

 

 

=انا دماغي بتوجعني اوي
_بعد شويه هتبقي احسن إن شاء الله
=طب رايح فين؟ معلش خليك قاعد أنا خايفه اقعد لوحدي
_ودا من أمتي ؟
=من دلوقتي اترزع بقي متصدعناش
_اهو بدأتي تفوقي اهو !
=تعرف ، ماما وبابا وحشوني اوي ، زمان بابا النمس هاريها خروجات وفسح من غيري
_انا كمان امي وحشتني اوي
=انا اسفه يا احمد والله حقك عليا
_ولا يهمك ، بس حابب اسمعك ف كملي
=تعرف إن ماما ممكن تبقي زي مامتك؟ مش هقول بابا يبقي زي باباك عشان بابا يبقي زي صاحبك
ضحك _ازاي يعني
=مش من نوع الرجالة بقي الي بتشخط ، لا بيحب يهزر معانا دايما ، عاوزة اقولك أنه مستعد يقف ورا الباب ساعه عشان يخضني وانا داخله
فضل يضحك ف بصتله =أنا مبسوطه اوي يا احمد انك هنا ، مش عارفه هو وقت صغير اه بس انت خلتني ابقي فرحانه وانت موجود
_وانا شكلي يبنتي والله هقع فيكي بقي ولا اي !
=هنام ، حالا
غمضت عيني بسرعه ف ضحك وباس راسي وانا لسه مغمضه _تصبحي علي خير يمريوم
خرج من الاوضه ودخل الاوضه التانيه ، ايدا بقي محترم ؟ ايدا ايدا لا معلش رجعولي الباد بوي
نمت وانا راسي لسه بتوجعني ، صحيت علي خبط علي كتفي
=احمد انت لي بتصحيني كده ؟ هو انا ازازة علاج قاعد ترجها !
_بقالك كتير نايمه ، عاوز اوريكي حاجه قومي
دعكت عيني =وريني
طلع من ورا ضهره رسمه _شوفي كده
كانت ليا ، مش شبهي اوي بس لطيفه جدا ، دمعت اول مشوفتها خصوصا أنه كاتب ‘ الي اعز اصحابي ، البنت الحلوة الي في حياتي ‘

 

 

=حلوة اوي
_انا بحبك اوي يمريم ، اوعي تبعدي عني ابدا
سمعت الجمله سكت ، كان احساس حلو لما تسمع كلمه بحبك ! مش عارفه لي اتكسفت واحمريت مع انها طالعه من احمد الطفل الي المفروض متكسفش منه ، بس كنت شايفه قدامي احمد الكبير ف ابتسمت
=انا كمان بحبك اوي
_وعمرك ما هتسبيني؟
=ابدا
_اتفقنا ، قومي بقي حضري الفطار
=انت لي بتعاملني كشغاله جيبهالك باباك ؟
_خلاص هعمل أنا
=اه يا ريت يعني يبقي كتر خيرك
نزل ومسكت راسي كانت لسه بتوجعني ، مش فاكرة اغلب الي حصل امبارح ، مش فاكرة غير حاجات بسيطه و.. شميت ريحه جايه من تحت الفله بتولع؟ انفد بجلدي طيب ولا اي ؟
نزلت بسرعه لقيت حارق البيض المقلي ، خدت الطاسه منه بسرعه وحطيتها تحت الحنفيه
_لا يبقي اعمل بيض مسلوق بقي
بصتله بقله حيلة =أنت متعملش حاجه خالص بقي ، أنا اصلا مدمنة اني بقولك اعمل حاجه
_دا أنا عليا بيض مسلوق محصلش اسمعي مني !
=احمد ، برا
طلع وهو بيضحك ، عملت الفطار وطلعتهوله واديته الدوا وعملتله عصير
_تيجي نلعب لعبه الصراحه ؟
=بالله عليك أي حاجه عشان ملانة
_مين اعز صحابك ؟
=انت يعم في أي
_لو مكنتيش جاوبتي كده كان زماني فاتح دماغك
=لا بس أنت خدت عليا اوي خلي بالك
ضحك _طب بتحبي تعملي ايي؟
=بحب اقرأ ، واعمل قهوة
_بتعرفي تعملي قهوه؟
=احلي وش في مصر بقولك
_طب قومي اعملي فنجانين وبعدين نكمل

 

 

=لا غلط عليك ، هعمل ليا وانت ابقي شمها بقي
_لا يشيخه !
=قهوتك زيادة ولا مظبوط ؟
عملت فنجانين قهوة مظبوط وطلعنا قعدنا في البلكونه ، كانت الدنيا برد بس احساس حلو اوي ، القهوة بردت وادينا دفت ، دخل جاب بطانيه صغيره وحطها عليا ، ف قعدت جمبه وشاركناها سوا ، ميل راسه علي كتفي ونام ، كنت ببصله وماسكه شعره ، ازاي يبقي فيه انسان جميل كده ؟ حقيقي مش لازم يتعالج احنا الي لازم نتعالج عشان نبقي زيه
_الاه! انتي سيباني نايم علي كتفك كده عادي ؟
=اهلا اهلا احمد ، شرفت يا راجل والله
_الله يكرمك ، مش ناويه تليني بقي ولا نسيبها ل بكرة كمان ؟
=لا لا انسي
_يستي طلعتي عين اهلي !!
=ولسه ولسه
طبع بوسه علي خدي ف ضربته من الصدمه
_ايدا أنا اسفه والله

 

 

=انتي عبيطه يبه وامك عارفه علي فكرة
_لا بجد خبطه صعبه حقك عليا
=من أمتي الحنيه دي يجبروت!
_منتا الي قليل الادب وسافل يا احمد بردو
=أيوة فعلا أنا نموذج حقير
بنت جت بعربيه ضربت كلاكس ونادت علي احمد
*مش هننزل النهارده يبيبي ؟
=احيه !!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى