روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الخامس عشر

رواية الزهرة المفترسة البارت الخامس عشر

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الخامسة عشر

ذهب مازن الي لين..
مازن: ازيك يالين عاملة ايه..
لين: كويسة يامازن خير..ايه اللي جابك..
مازن بضحكة: ايه يالين..اقوم امشي ولا ايه..
لين بجدية: مازن قول عايز ايه..
انا عارفة انك جاي علشان حاجة..
مازن بجدية: طيب..نور..
لين بترقب وقلق تداريه: مالها نور يامازن..
مازن: بصي يالين من غير
لف ولا دوران..انا عايز اتجوز نور..
لين بدهشة: ايه..تتجوز نور..انت..
مازن: ايوة مالك مستغربه ليه..عايز اتجوزها..
لين بحدة: ليه.. اشمعني نور..
مازن بإستغراب: ايه اللي ليه
يالين..بقولك عايز اتجوزها..
لين بعصبية خفيفة: وانا بقولك ليه.. ليه نور..
مازن بتوتر: بحبها يالين.. من
ساعة ماشفتها وانا معجب بيها..
لين بحزم: لأ يامازن.. انسي..
مازن بدهشة: ايه انسي ليه يالين..
لين بحزم وغضب: هي كلمة قلت لأ..لما تبقي
تتأكد من اللي حاسس بيه ابقي تعالي يادكتور..
اللي بيحب بيبقي متأكد..مش غرقان في
شبر مايه ومتوتر.. اتفضل يادكتور طلبك مرفوض..
وملكش دعوة بنور ياريت ماتفتحش الموضوع ده معاها..
مازن بحزن: بس يالين انا..
لين بجديه: شرفت يامازن.. ليخرج مازن في حزن..
وتكمل لين بجدية: لأ يامازن.. نور مبعوته علشان
شاكين فيك.. وانا مش هسمح ليك انك تقرب لها مادام
طايلاك سمعة.. لما نشوف تحريات نور هتثبت انك مجرم ولا برئ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في بار ما..
صافي:مالك ياشوقي..مضايق ليه..
شوقي بضيق:ابدا ياصافي..بس
فيه واحده عجباني..ومش طايلها..
صافي:ومين بقي ديه اللي شغلاك اوي كده..
شوقي بولهان:نور..وهي نور..بس
المشكله بقي..ان الدكتور عينه منها..
صافي بغضب:ماون..ازاي..وهو يعرفها منين..
شوقي:ماهي تبقي سكرتيرة مكتبه ياصافي..
صافي بعصبيه:وانت اش عرفك ان مازن عينه
منها..وبعدين ماتجبرها ياشوقي انت هتغلب..
شوقي وهو يلوح بيديه:لااااااااا..مقدرش..
انا اضايقها اه بكلمتين..اتغزل فيها..لكن
اعمل اللي انتي بتقولي عليه ده مقدرش..
صافي بسخريه:وليه ان شاء الله..
هي اول مرة..ما علي طول اللي بتعجبك
لو عصلجت معاك..حبة عصير وبتعيش..
شوقي بتعوج:مش مع ديه..
انتي متعرفيش..مين اختها..
صافي برفعة حاجب:مين ان شاء الله..
اللي انت خايف منها اوي كده..
شوقي:تبقي اخت لين المغربي..طبعا عارفاها..
صافي بضحكة ركيعة:ههههههه..
تقصد مرات هشام المغربي..
شوقي:ايوة..وانتي عارفاه..ممكن
يعمل ايه..لو حد قرب من عيلته..
صافي بسخريه:طب اتوكس..ده ليل
نهار مقضيها مع الستات..ومنفض لمراته..
وكان مسافر وسايبها..يعني ماتخافش ياخويا اوي..
شوقي بترقب:قصدك ايه…
صافي بخبث:مش انا اللي يتسلك مني
مازن..انا هفضيلك الجو..وخلي مازن عليا..
شوقي بضحكة:ايوة بقي ياصافي احبك كدة..
(صافي..فتاه جميله وطبيبة صيدليه..ولكن لعوب..
تعمل مع شوقي ومازن..وتسهل لهم بيع
بضاعتهم لمعرفتها الواسعة..معجبه بمازن وتريده لها)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عامر بغضب:شوفتي بنتك وعمايلها..
دعاء بقلق:مين فيهم ياعامر..
عامر بسخريه:هوا فيه غيرها..لين
هانم..خاربه الدنيا..وعمي قرف منها..
دعاء:عملت ايه ياعامر..
عامر بعصبية:الهانم بنتك بتسمسر من ورا جدها..
وكمان قارفه هشام في عيشته..شايفة نفسها
علي ايه..يعني الراجل عايز يرجع وهي قارفاه..
دعاء بتبرير:ياعامر اللي حصلها مش قليل..وانت
عارف هشام وطبعه..طول عمره تاعبها..تعمل ايه..
عامر بحزم:بقولك ايه..عقلي بنتك..ياإما كاظم
هيرميها برا من عمايلها..قوليلها ترجع لجوزها…
لحسن انا اتصرف معاها بمعرفتي..وغوري جاتك الهم انتي وبنتك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي في غرفة لين دلف اليها هشام..
لين بحنق:انت بتعمل ايه هنا..بقولك ايه انا..
ليجذبها هشام بقوة وبعيون غاضبه:فاكرة هتفلتي باللي
عملتيه..اهو كاظم مش هنا..شوفي مين هيعتقك مني..
لين بتوتر:يعني ايه.. هتعمل ايه يعني..وبحده.ابعد عني..
هشام بنبرة غاضبة:وحياه امك..ليسحبها الي الحمام..
لين بعيون مرتعده :انت عايز ايه ياهشام..
هشام الذي يمسك بذراعها ويفتح المياه ويملئ
البانيو وبنبرة مخيفة:هنلعب شويه يالينو..
لين بخوف:هش..هشام بلاش تهور..انا..
ليشاور لها بإصبعه بالصمت ويكمل بتوعد:فاكرة
لما ولعتي في الشقة.. وبإبتسامه مربيه..
انا بقي هغرقك..ويقوم بتغطيس رأسها
في الماء..وهو يجذ علي اسنانه..هقتلك يالين..
لتحاول لين المقاومة والابتعاد عن الماء..
هشام بغضب وهو يبعدها عن الماء:شفتي..
انتي بتحبي تلعبي بالنار..لكن انا احب الماية..
وانتي عارفة الماية بتغلب النار وتطفيها..
لين بشهقة وانفاس متسارعة وهي تسعل:
كح كح..هموت..ابعد عني..انت اتجننت..
هشام بعصبية:مش ده اللي انتي عايزاه..
اديني اتعديت من منك..انا هموتك..بقي بتبيعيني
للسمان..وبغيظ.. وتضحكي عليا وقال ايه..
وهو يقلدها..محضرالك اللبس..هستناك..
ويكمل بغضب..وانتي محضرالي خازوق طلع من عيني..
لين بجسد مرتعش و صوت مهزوز:طب..طب عايز ايه..
هشام بلهجة آمرة مخيفة:نص الفلوس ياحلوة اللي
اخدتيها من السمان تبقي في حسابي بكرة..والا هقتلك يالين..
لين بخوف:حاضر..هعمل اللي انت عايزه بس سيبني..
هشام بإبتسامة متهكمة:كده تبقي حبيبتي..طبعا
عارفة حسابنا المشترك يالينو..الفلوس تبقي فيه بكرة..والا….
لين بتوتر :حاضر..
ليقبلها هشام ويكمل:كده نبقي كويسين..
وبنبرة هادئة مخيفة..وابقي اعملي كده تاني وانا مش
هكتفي بتفطيسك في المايه بس..انتي عارفة هشام
ممكن يعمل فيكي ايه..ويلقي بوجهها منشفة مكملا..
نشفي دماغك بدل ماتاخدي برد ..سلام يالينو..ويخرج ويتركها..
لتهوي لين علي ارضيه الحمام وبأنفاس لاهثة مرتعدة:
يخربيتك كنت هتموتني..وبدموع..لسه زي مانتا عمرك ماهتتغير..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مازن بإبتسامه:نور..انتي فاضية النهارده..
نور بترقب:ليه يادكتور فيه حاجة..عندنا عشاء عمل..
مازن بضحكة:لا..بس كنت حابب اتكلم معاكي شويه..ممكن..
نور بإبتسامة:في الشغل يعني يا دكتور..
مازن:لا..موضوع شخصي يانور..
نور بفضول:موضوع..ايه ياماز……
ليقطع حديثها دخول صافي..
صافي بدلع وهي تحتضنه:ميزو حبيبي..وحشتني..
لتجحظ عينا نور وتتجمع الدموع بها وتخرج من المكتب..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي احتد النقاش بين لين والجميع بعد قرار كاظم..
وذلك بعدما يأس كاظم من اعمالهم ومعرفة مافعلته لين بالصفقة..
لين بغضب وعصبيه: لاااا ده كدة جنان
رسمي.. انا مش هعمل كدة ابدا..
كاظم باصرار: ده اللي عندي يا لين
وإلا مفيش ميراث..والكلام ليك كمان ياهشام..
لين بغضب: انت راجل كبرت واتهفيت في دماغك..
كاظم بغضب: لين..انتي اتجننتي..
هشام بتزمر: ماهو يا جدي اللي انتي بتقوله ده..
كاظم بجدية: اللي بقوله ده هو الصح العيل ده
هو اللي هيعقلكم وهيربطكم ببعض..
مش انا اموت من هنا وانتوا تتطلقوا من هنا..
وانا عارفك يالين وعارف نفوخك
الضارب هتقلبي ع الكل وتفككي العيله..
لين بعصبيه: ملعون ابو ديه عيله.. انا استحملت كتير..
جوزتني الواطي ده وانا اصلا مش بطيق وش اللي
خلفوه ورضيت..لا جاي الوقتي وعايزني اخلف منه
عيل علشان يربطني بيه..لااااا انت بتحلم..
كوثر بتعوج وهمس: بقي مش بطيقي المز ده..
ومش عايزاه بلا وكسه..جاتني نيله في حظي الهباب..
هشام بغضب: لمي لسان اهلك ده يالين…
يعني انا اللي بموت فيكي..جدي انا عارف انت
قلقان بس انت مش كاتب في الوصيه اننا نفضل
متجوزين عشر سنين.. ايه اللي جد بقي..قلقان من ايه..
كاظم بعصبية: من عمايلكم.. واحدة بتعمل مصايب
علشان الشغل..وانت داير علي حل شعرك..
ورجعت لهبلك والمصارعة تاني.. متجوزين من
اربع سنين لكن يعتبر ع الورق.. مفيش حاجة جدت..
انا كنت بقرب بجوازكم المسافات لكن بعمايلكم كدة
بتقطعوها خالص..وبحزم.. هي كلمه واحدة هتجيبوا عيل..
اما كدة او شفولكوا حته تانيه اتلقحوا فيها..
وابقوا وروني هتطولوا مليم من فلوسي ازاي..
لين بغضب: ملعون ابو الفلوس علي صاحبها..
انا مش عايزاها يلا في داهيه.. انا مش مخلفة من ال… ده..
واعلي مافي خيلك اركبه ميهمنيش ياراجل يا خرفان انت..
وانت ياواطي هطلق منك وهريح دماغي ونفسي..
وهي تغادر لغرفتها ابو اشكالكم كلكم ع المسا عيله غم..
كاظم بغضب: لين..تعالي هنا.. ولهشام اسمع
الكلام ده ليك برضو.. وديني وما اعبد.. ياهشام
لو ماعملت اللي قولت عليه.. لاحرمكم من الميراث..
هشام بغضب مكتوم: ياجدي مانتا شايفها
مش قابله..وبعدين لسانها الزفر بنت ال… ديه..
اهو بودانك سمعته..بزمتك اعيش معاها ازاي..
كاظم بجديه: مش مشكلتي ياخويا..
اسمع سواء رضيت او لأ انا عايز عيل..
هشام بمكر: طب انا موافق.. وهي لأ..خلاص اطلقها
واتجوز اي واحدة تاني من العيله مش مشكله يعني..
كاظم بحزم: لأ طلاق من لين مش هيحصل يا هشام..وبص
بقي انت هتقنعها لانها حتي لو انت موافق وهي مش راضيه..
وبسخريه ياحنين هحرمك برضو معاها من الميراث..
هشام بتزمر: طب وانا مالي ياجدي الله..
كاظم بتهكم: مش عليا يا هشام.. متاخدش
كلام لين وتعمل فيها الطيب الغلبان.. انا قولتها
كلمه يلا..وشوف هتعمل ايه مع مراتك..
ولكوثر يلا حصليني ع الاوضة..ليرحل كاظم الي غرفته..
هشام بمكر الي كوثر: ايه يا كوكي
ماتحنني قلب كاظم شويه..
كوثر بدلال: اعمله ايه يا اتش..
هشام وهو يقترب منها وبكلمات جعلتها تذوب رغبه:
يعني تلينيه شويه من ناحيتي واهو اول مايتكل
يخلالنا الجو انا وانت ياجميل.. ليبتعد عنها وبحزن..
انتي عارفة انا مقدرش اقربلك الا بعد موته..
ده يعتبر جدي برضو وميرضكيش
اتش يتحرم من الميراث ولا ايه يا كوكي..
كوثر برغبه وانفاس متسارعة: ايوة.. ايوة يا اتش
متقلقش هحاول.. بس هتعمل ايه مع العقربه اللي فوق..
هشام بتوعد: لاااا ديه انا هعرف
اتعامل معاها.. ولكوثر يلا انتي بقي لحسن
كاظم يستعوقك ولا حاجة..وبغمزة ومتنسيش..
كوثر وهي تراقبه وهو يتجه الي غرفته بعيون
متفحصة متشبعة بالرغبه: اكيد يا اتش..
يتكل الكوهنه ده ونعيش انا وانت مع بعض..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لتجحظ عينا نور وتتجمع الدموع بها وتخرج من المكتب..
مازن بغضب:صافي..انتي بتعملي ايه هنا..ايه اللي جابك..
صافي بحزن مصطنع:اخص عليك يامازن..بقي كدة..متشألش عليا..
مازن بحدة:قولتلك ميه مرة بلاش الاسلوب ده..مش بحبه..
صافي بدلع:امال بتحب ايه..حس بيا يامازن شويه..
مازن بجديه:صافي.. قولتلك مفيش
مابينا غير الشغل..غير كده انسي..
صافي برفعة حاجب وغيظ:كل ده
علشان السكرتيرة اللي برا يامازن..
مازن بعصبيه:ملكيش دعوة بيها يا صافي..واتفضلي
امشي لان عندي شغل..وياريت بلاش حركاتك ديه..
صافي بغل:بقي كده يامازن..طيب.براحتك..سلام..
وتخرج وترمق نور بنظرة كره وغل وترحل..
ليستدعي مازن نور..وتدلف اليه..
مازن بتبرير:نور انا مفيش بيني وبينها
حاجة..ديه دكتورة وبتتعامل معايا..
نور بجديه:حضرتك مش مضطر توضحلي..انت حر..
وانا مجرد سكرتيرة عندك..وعن اذنك ارجع اكمل شغلي..
مازن برجاء:نور..من فضلك اسمعيني..انا..
نور مقاطعة:من فضلك انت يا دكتور..انا مشغوله
الوقتي..بعد اذنك..وتخرج وتكمل بحزن..مكنتش
متصورة انك تعرف ناس بالاشكال ديه يامازن..ياخسارة..
مازن بغضب:الله يخربيتك ياصافي..
خليتي نور تشك فيا..وتفتكر ان بينا حاجة..
بس لا انا هفهمها واوضحلها..انا بحب نور..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في غرفة لين كانت غاضبه بشدة اخدت حماما باردا..
واخذت تنفث غضبها بسجائرها وتتحدث بعصبيه في الهاتف..
لين بعصبيه:انا الراجل الخرفان ده..
يقولي خلفي من هشام والا مش هتاخدي
مليم.. ليه ده انا اطربقها علي نفوخهم..
سامي: اهدي يا لين مش كدة..هتتحل..
لين بغضب: عنها مااتحلت.. وبتفكير..
سامي انا عايزاك تخلص من هشام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى