روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الثامن والأربعون

رواية الزهرة المفترسة البارت الثامن والأربعون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثامنة والأربعون

ليحاول كسر الباب وبعد محاولات يستطيع كسره
ويدلف ليجد الغرفة محطمه ليبحث عن لين
ويركض الي الحمام ليفاجئ بمنظرها
وهي جالسه في البانيو وغارقة في المياة..
حتي اعلي صدرها وتاركة مياه الدش
مندفعه علي رأسها وممسكة بالقلادة وهادئه..
كاظم بخوف: لين.. انتي كويسة.. مالك..
هشام الذي اقترب منها بقلق:
لين ايه اللي حصل قاعدة كدة ليه..
لين بهدوء مخيف: كنت حرانة..
كاظم بقلق: حرانة ايه في التلج ده.. يابنتي تعيي..
كوثر بتعوج وهمس: ولا بيجرالها حاجة..
وبصوت عالي.. فالحة بس تفزعينا كل شويه..
لتنظر لها لين نظرة ارعبتها مكملة: اطلعي برا..
هشام بغضب وعيون تشع شررا:غوري برا ياكوثر..
كاظم بحدة :غوري في داهية بقي..
ولهشام بخوف..شوف مالها جرالها حاجة..
هشام بهدوء: مفيش ياجدي روح
انت ارتاح مفيش حاجة حصلت..
كاظم بقلق: بس..لين..
هشام مطمئنا: مفيش حاجة
ياجدي زي ماقالت كانت حرانة..
كوثر وهي تخرج وبغل: الهي تعيي مايلاقيلك الطبيب
دوا يابعيدة.. انا مش عارفة الموت تايه عنك فين..
كاظم: طلعها من المايه ياهشام لتبرد..
هشام: حاضر.. بس روح انت.. ليخرج كاظم..
هشام: يلا قومي..
لين بعيون زائغة: حرانة حاسة ان فيه نار مولعة فيا..
هشام بأسي: طيب قومي وهنشوف..
وايه اللي ماسكاه في ايدك ده هاتيه..
لين بغضب: اوعي تلمسها ديه هديه نور..
هشام وهو يزفر في ضيق: طيب..
مش هلمسها بس قومي..
ليخرج لين من المياه ويأخذها الي غرفته ويأمر الخادمه
بتنظيف الغرفة من الفوضي.. في الغرفة كادت لين ان تنام ولكن..
هشام: استني مش هينفع تنامي كدة خدي..
ليعطيها منامه خاصة به لتنزع لين ملابسها بإهمال
وترتدي جاكيت المنامة وتنام..ويدثرها هشام جيدا..
هشام و هو يزفر في ضيق..مكملا
بالمنظر ده هترجعي للمستشفي تاني يالين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
شوقي بخوف:انا قلقان اوي..
لو عرفوا مكاني انا كده هموت..
لطفي:مانتا غبي..كان لازم تقتلها..
شوقي بغيظ:معرفتش ايه اللي حصلي اول
ما عورتني بالمطواه..مدريتش نفسي غير بضربها بيها..
لطفي:عموما خليك هنا لحد
مالاقي صرفة اخرجك بيها من البلد..
شوقي بتوتر:بس بسرعة يالطفي..
هشام لو لقاني مش هيرحمني..
لطفي بقلق:ولا هيرحمني معاك..بس لو عرف
مكانك انا ولا اعرفك..اه ياحبيبي العمر غالي..
شوقي:بس لاقي طريقة اخرج بيها وبعدين يحلها الف حلال..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
امر هشام جميع العاملين في الفيلا بتركها مدة
وذلك حتي لايري احد لين وهي بتلك الحالة السيئة..
حيث كانت تصرفاتها غريبة وكادت ان تجهز علي
احد الخادمات عند اقترابها منها..واعطاهم جميعا اجازة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند قبر نور زارتها والدتها..
دعاء ببكاء وحرقة:اااااه يابنتي سامحيني..مقدرتش
احميكي ولا حتي اقف معاكي..منك لله ياعامر..
ياريتني كنت انا اللي مكانك يانور..انا السبب مقدرتش
اقف في وش ابوكي واقوله لا سيبها تقعد..انا السبب
من الاول..ضيعت اختك بسلبيتي وموافقتي علي قعادها
مع كاظم..وانتي الوقتي..سامحيني ياحبيبتي..انا هسيب عامر..
مش هقعد معاه تاني..ياريتني كنت عملت كدة من زمان..
مكنش ده بقي حالك..وبقيتي تحت التراب..يارب صبرني علي بعادك ياحبيبتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت لين متجهة الي الاسفل حينما مرت بالردهة امام
غرفة كاظم وسمعت حديث كوثر في الهاتف لم تعيرها
انتباه ولكن استوقفها نطق كوثر اسمها وهي تقول..
كوثر بشماته: ايوة اسكت.. اخيرا شفت لين مكسورة..
كنت متأكدة ان ديه الحاجة الوحيدة اللي تجيبها الارض..
لاااا..وهي هتعرف منين ان انا اللي اتصلت بمازن وقولتله
حقيقة نور بعد ماسمعتهم وهما بيتكلموا.. وانها ظابطة وعايزة توقعه..
هههههه..شويه واخلص من العجوز اللي انا متجوزاه والبسها فيها
واتمتع انا بالنعيم..مش بعد ماصبرت ده كله واستحملت قرفه ..
وطوله لسان العقربه ديه اطلع كدة..
لتتسع عينا لين من المفاجأة وتدلف بغضب الي الغرفه..
كوثر بصدمه: وتعلثم لللل..لين.. انتي..
لين بنبرة مخيفة: انا ايه..بقي انتي يابنت ال…. يا زبالة
السبب في موت اختي.. انتي اللي اتصلتي بمازن وقولتيله..
كوثر بإرتباك وخوف: انتي بتقولي ايه..انتي اتجننتي..
لتصفعها لين بقوة لتسقطها علي الارض مكمله
بعيون مشتعله تكاد تري النيران بها مكمله..
لين بغضب: انتي هتطرشيني يا… انا
هموتك زي ماكنتي السبب في موتها..
لتصرخ كوثر وتحاول ابعاد لين عنها: الحقوني.. هتموتني..
لين بصراخ: انا هموتك.. وبلحظة تتحول نبرة لين
الي صوت بارد مخيف وتكمل.. انا مجنونه وهموتك
ومش هاخد فيكي حاجة..انتي متسويش
نكله انتي زباله ولا حد هيسأل عنك..
لتمسك لين بعنقها وتخنقها بشده..وسط صراخ كوثر..
ليسرع علي صوتهم العالي هشام وكاظم..
كاظم بخضة: ايه اللي بيحصل هنا.. لين..
كوثر وهي تحاول الفرار: الحقوني المجنونه ديه هتموتني..
ليمسك هشام لين ويكمل: بتعملي ايه اهدي..
لين بعصبيه: ابعد عني انا هموتها
بنت ال… ديه ورحمه نور لتحصليها..
كاظم بحدة: ايه اللي بيحصل هنا..
كوثر بسرعة: لين سمعتها بتتفق في التليفون
علي انها تقتلك وتاخد الفلوس ولما شافتني
عايزة تموتني..علشان ماكنش شاهد اثبات علي كلامها..
كاظم بغضب: ايه.. صحيح الكلام ده يالين..
لين بغضب: يابنت ال…ديه كدابه..
انا هموتها سيبني عليها ياهشام..
كوثر بسرعة ودموع تماسيح: لا هي
اللي بتكدب يا كاظم اهئ اهئ..
هشام وهو ممسك بلين: صح يالين..
لين بحاله هستيريه: انا هموتكم كلكم ابعد عني..
لتضرب هشام في معدته بقوة وتنطلق نحو كوثر
وتجذبها من شعرها وتسقطها ارضا وتعلوها وتخنقها..
ليقترب منها هشام وكاظم لتتحول عيناها الي
جمرة حمراء وبدموع مكمله..
لين بغضب وتوعد: قسما برب العزة اللي هيقرب
مني هقتله الوقتي.. بنت ال…ديه هي اللي
اتصلت بمازن.. وقالتله علي نور وماتت بسببها..
ليتسمر هشام في مكانه..
ويصرخ كاظم به: ابعدها ياهشام هتموتها..
لينظر هشام الي لين ويمسك بذراع كاظم مكملا..
هشام بهدوء: سيبها ياجدي.. وللين..
عندك اهي اعملي فيها اللي انتي عايزاه..
لتبتسم لين ابتسامه جانبيه وتجهز
علي كوثر ولاتتركها الا جثه هامدة..
كاظم بدهشه وعدم تصديق: ايه
الجنان ده..موتيها..وانت ياهشام سبتها..
لين بهدوء: اسمع ياكاظم باشا الكلام ده..
هقوله مرة واحدة.. انا موافقه اجيب العيل من هشام..
بس كل الفلوس تتكتب بإسمي انا وهشام وبس..
وإلا قسما بالله لاجيب عاليها واطيها.. واولع في ام العيله
اللي انت فرحان بيها.. وادمرها كلها وانت عارف
انا اقدر اعمل ايه.. ولهشام يلا يابن المغربي استعد..
كاظم بصدمه: ايه اللي بتقوليه ده يالين..
وبعدين الجثه ديه هنعمل فيها ايه..
لين بنبرة مخيفة باردة: ارميها في اي خرابه..
وقول ان واحد من اللي كانت بتتسرمح معاهم
قتلها..ولا اقولك وديها لسامي وهو هيتصرف..
لترحل وتذهب الي غرفتها..
كاظم بصدمه: ايه اللي حصل..لين اتجننت ع الاخر..
هشام وهو يخرج من الغرفة: احسنلك ياجدي
تسمع كلامها والا انت عارف.. وانا مش هسيب لين..
ومعاها في كل اللي تعمله..واديها قالت هنجيبلك عيل
يعني هنعمل بدورنا في الاتفاق ..الدور والباقي عليك انت..
ولينظر الي جثة كوثر ويكمل.. متقلقش هخلي سامي
يبعت حد من رجالته يشيل الجته ديه سلام ياجدي..
اسرع هشام خلف لين الي الغرفة واغلق الباب خلفه وتحدث..
هشام: ايه اللي قولتيه من شويه ده..
لين بهدوء مخيف: اللي سمعته
وهنفذه.. لتمسك بهاتفها وتتحدث..
لين: ايوه يا سامي..
سامي بإستغراب لاتصال لين..فهي لم
تحادثه منذ وفاة نور: ايوة يا لين انتي كويسه..
لين: ايوة بقولك ايه ابعت حد ياخد كوثر..
سامي بعدم فهم: كوثر مين وليه..
لين: كوثر مرات كاظم ابعت حد ياخد جتتها لاني قتلتها..
سامي بصدمه: ايه قتلتيها ليه.. وازاي..
لين بغضب: قتلتها هي السبب في موت نور..
ابعت حد وخلصني..وعايزاك تعرفلي كل اللي
كان مسئول عن عمليه نور..من الكبير للصغير..
وابن ال… مازن شوفلي قراره فين..وبسرعة..
سامي بقلق: انتي ناويه علي ايه يالين..
لين بعصبيه: انت تنفذ اللي بقولك عليه وبس سامع..
سامي: يالين..
لين بغضب: يووووووه اخلص..
ليأخذ هشام منها الهاتف ويكمل..
هشام :اسمع الكلام يا سامي..
ونفذ اللي بتقول عليه لين يلا..
سامي بدهشة: حتي انت
ياهشام معاها في الجنان ده..
هشام بهدوء: نفذ اللي قالته وانا هفهمك بعدين..
سلام الوقتي بس ابعت حد بسرعة ياخد جثة كوثر..
سامي: امرك.. زي مانتا عايز…سلام..
هشام وهو ينظر الي لين:وبعدين..
ناويه علي ايه يابنت المغربي..
لين بهدوء غريب:اللي سمعته يابن المغربي ..
انا عايزة نور..وهيجبها منك..مش ده اللي عايزه ..
ولا عايزني اجيبها من حد تاني..
هشام بغضب وهو يجذبها من ذراعها:انتي اتجننتي..
حد تاني ايه..ده انا كنت شربت من دمك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى