روايات

رواية الرهان الفصل السادس 6 بقلم آية عبدالسلام

رواية الرهان الفصل السادس 6 بقلم آية عبدالسلام

رواية الرهان الجزء السادس

رواية الرهان البارت السادس

رواية الرهان الحلقة السادسة

محمد: الصفقه مش هتتم انا عندي ليك عرض ميتعوضش وهيغنيك عن الصفقه ال كنت هتمضيها
عصام: انت مين أصلا وعاوز اي مني اكيد انتوا السبب في الحادث اللي عملته
محمد: عاوزين اي كل خير مش كنت انت هتمضي عقد مع شركه****** في شركه احسن منها بكتير وليها وضع في السوق يعني شراكه مضمونه
عصام: وأنا ايه يطمنلي أصلا ما يمكن شركه فيك ومضروبه وتلبسوني في الحيط غير أصلا لسه شايفكم قريب ومعرفكمش وكنتوا السبب في الحادث وجبتوني علي هنا
محمد: الشركه اسمها ******واظن الشركه معروفه محدش مايعرفهاش وليها وضعها في السوق هاااا قولت اي
عصام: بتقول ايه دا رفضوا ان احنا نتعاقد معاهم أصلا
محمد: وانا هخلصهالك بس العقد ال كنت هتمضيه تنسيه خالص
عصام: اكيد اكيد بس ازاي هتخلصها
محمد: رن علي صاحبه ايوا ياصاحبي عامل اي
إبراهيم: الحمدلله بخير في ايه بقي رنيت عليه واخدت مفتاح الشقه ولا تكون الصناره غمزت كدا ولا كدا
محمد: عيب عليك تعرف عني كدا برضو بصراحه كنت عاوز منك خدمه
إبراهيم: اؤمر هو احنا فيه بينا كدا اطلب علطول وانا رقبتي سداده
محمد: كان فيه عقد باين من شركة ****”تبع عصام وكنت رفض الشراكه معاهم وبصراحه الشركه نظيفه وكل حاجه
إبراهيم: ايوا فعلا كنت رفضه عشان قدامي عقد تاني بس بما إنك طلبت اعتبره اتنفذ ياصاحبي
محمد: تسلم ياغالي وقفل معاه
كدا تنسي العقد التاني وان شاءلله هتمضي مع الشركه التانيه شراكه موفقه إن شاءلله
عصام: طيب ممكن افهم عملتوا معايا كدا لي ولازم ادفع تعويض للشركه عشان انا ال فضيت الشراكه
محمد: لأ دي لأسباب خاصه متهمكش المهم كدا مش هتمضي مع الشركه التانيه ولو كان علي الفلوس انا هدفعها
عصام: طيب انا عاوز امشي دلوقتي
محمد: اتفضل وطلع معاه لما نزله
ليان: هنعمل اي دلوقتي بقي
محمد: اكيد هنروح البيت
ليان: بابا اكيد مش هيبقي عاوز يشوفني ولا ماما ما انا قسيت عليهم اووي برضو
محمد: ان شاءلله هيحلها ألف حلال
عند عماد
وليد: رن علي عصام وكلمه وعصام قاله ان هيفض الشراكه ويبعتلهم شيك بالمبلغ ال اتفقوا عليه لو الرفض جه من الشركه
عماد: ازاي ازاااااي دا حتي فلوس التعويض مش هتكفي ولا البضاعه دا انا دفعت كل ال روايا وال قدامي عشان نمضي العقد ده اززاااااي بالبساطه دي يروح كل حاجه كدا بالساهل دا عشان نسد ال علينا لازم ابيع الشركه والفيلا يارب العوض ياااارب
عند محمد
ليان: انا هدخلهم ازاي دا حتي ماعنديش مبرر علي اللي عملته
محمد: زي ما انا سامتحك هما ان شاءلله هيسامحوكي يلا ندخل
مامت محمد: انت جيت يابني اهلا وشافت ليان
ليان: ماما سامحيني بالله عليكي انا عارفه اني غلطانه وغلط كتير اووي اني ماسمعتش كلامكم بس كنت عاميه وقتها سامحوني ماليش غيركم وشافت باباها طالع جريت عليه سامحني يابابا بالله عليك انا آسفه انا عارفه ان الآسف مينفعش بحاجه دلوقتي بس بجد ماليش غيركم
الأب: حضنها جامد اوووي مسامحك يابنتي مسامحك عمري ما اقدر ااقسي عليكي دا انتي قطعه مني يا نن عيني وحضنها جامد اوووي ومامتها حضنتها جامد اوووي برضو
ليان: بعدت عنهم بجد انا مش عارفه اقولكم ايه ولا اعتذرلكم ازاي لاني بجد أحلي أهل ومهما الواحد عمل مش هيقدر يوفي حقكم وحضنوا بعض كلهم
اما عماد باع الفيلا والشركه مع التعويض ال اخده ومعرفش يسدد ال عليه ودخل السجن
ليان عاشت مع أهلها واي خطوه كانت بتاخد رأي أهلها الاول فيها وسامحوها ورجعت لصحباتها ورجعت كل علاقتها مع صحابها وكملت تعليمها
#تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الرهان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى