روايات

رواية الرهان الفصل الخامس 5 بقلم آية عبدالسلام

رواية الرهان الفصل الخامس 5 بقلم آية عبدالسلام

رواية الرهان الجزء الخامس

رواية الرهان البارت الخامس

رواية الرهان الحلقة الخامسة

عماد: ازاي مستحيل والتليفون وقع من ايده
وليد: في اي يا عماد اي ال جه عمل فيك كدا ومسك الفون وكان مضمون الرساله (احنا بنتاسف لحضرتك يا استاذ عماد بس مش هنقدر نكمل الصفقه مع شركتكم)
عماد: ازاي بالبساطه دي دا كانت اهم صفقه ازاي كدا
وليد: اهدي يا عماد مش كدا اكيد في سوء تفاهم ولا حاجه احنا هنرن عليهم ونفهم منهم
عند ليان: كدا خلصنه من اول حاجه هنعمل في دول اي دا خلاص مفعول المنوم هيروح ويفوقوا دلوقتي هنقوللهم ايه
: اهدي بس فاضل لسه ساعتين عقبال ما يفوقوا
ليان: بجد مش عارفه اشكرك ازاي والله في وقت انا كنت ضايعه فيه ربنا ما يحرمني منك ابدا يارب انت ونعم الاخ والله وكملت بحزن بعد ما بعت الكل حتي انتوا عشانه مقدرنيش وطلعت مجرد رهان راهن عليه وكسبه بس زي ما بيقولوا مراية الحب عاميه كان لازم أسمع كلامكم من البدايه انا الغلطانه
محمد: لأ مش وقته الكلام ده انا اصلا دماغي مصدعه ومعرفتش أنام من ساعة ماكلمتيني هو صحيح عاوز اقوم اضربك واكسر دماغك دي بس ال حصل حصل وكله مقدر ونصيب ملناش دخل فيه وحتي لو العالم كله كان وقف ضد الجوازه دي كانت حصلت برضو لانه كله مكتوب ومقدر الأهم اننا نتعلم منه ومش نعيد الغلط ده تاني ونفكر بعد كدا قبل ما ناخد اي خطوه
طبعاً مستغربين إن ال بيساعدها محمد اخوها
*فلاش باك*
(محمد دخل مع مامته وطمنها ونامت طلع قعد برا وزعل جدا علي أخته وانها لواحدها ومش لاقيه حد يساعدها وخصوصا ان كنا متاخرين جداً بالليل فتح التليفون واتصل علي الرقم ال رنت منه ليان وال رد صاحب السنترال
محمد: ايوا يا ليان قوليلي مكانك فين فوراً وانا هجيلك
صاحب السنترال: السلام عليكم
محمد: وعليكم السلام معلش كان فيه بنت كلمتني من الرقم ده لو جنبك أو قريبه منك ممكن تديها التليفون تكلمتي او تقولي مكانها
صاحب السنترال: ايوا يابني هي كلمتك من عندي وهي مشيت
محمد: مشيت ازاي وفي الوقت ده انا غبي غبي كان لازم اروحلها
صاحب السنترال: اهدي يابني البنت مكنش معاها فلوس ولما كلمتك الظاهر انك زعقت معاها وكدا وبصراحه البنت صعبت عليه وادتلها شقه وطلعت
محمد:طيب معلش ممكن تديها التليفون عاوز اكلمها ضروري
صاحب السنترال: حاضر يابني انا مروح دلوقتي هخلي المدام تديها تليفون تكلمك حاضر
محمد: متشكر جدا يا راجل يا طيب وفعلا كلم ليان
ليان: بلهفه أيوا يا محمد كنت متاكده انك مش هتسبني ابدا
محمد: بجمود مش وقته الكلام ده قوليلي اي ال حصل بالظبط
ليان: حاضر حاضر وحكتله علي كل حاجه بس انا لازم انتقم يا محمد لازم مش هسيبه لازم انتقم منه دا انا سيبت الكل عشانه هتقف جنبي صح
محمد: مع اني مش طايق اشوف وشك بس الضوفر مش بيطلع من اللحم وانتي اختي مقدرش اتخلي عنك مع انك عملتيها واتخليتي عننا كلنا بس انا مش زيك يا ليان مش بتخلي عن اهلي واسيبهم
ليان: والله غصب عني يا محمد فرشلي الأرض ورد وباينلي ان مافيش زيه بس مش هسيبه غير لما انتقم منه اه افتكرت كان من يومين بيتكلم ان فيه صفقه مهمه وهتنقله نقله كبيره اوووي لازم احسره عليها بس انت هتقف جنبي صح
محمد: سبق وقولتلك اني مش زيك مش شبهك مش بعرف اتخلي عن اهلي بكرا ان شاءلله هقابلك ونتفق واه ابقي ابعتيلي اللوكيشن عشان اعرف اوصلك
ليان: تمام وبعتتله اللوكيشن)
*عوده من الفلاش*
ليان: إن شاءلله وبدأ عصام وال معاه يفوقوا
عصام: انا فين واي ال جابني هنا ومش انتوا ال ساعدتوني جبتوني هنا ازاي انا اصلا كنت رايح صفقه انتوا مييين
محمد:اولا الصفقه مش هتم وبعتلهم رساله انك رافض الصفقه
عصام: مش هتم ازاي وليه بقي ان إن شاءلله
محمد: عشان 😳😳😳😐🤔🤔🤔😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الرهان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى