روايات

رواية الحور الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الجزء الثاني

رواية الحور البارت الثاني

رواية الحور الحلقة الثانية

حور بتنزل من الطياره وتاخد نفس ترفع وشها لسما : يارب الي جاي يبقى احسن
وهيا واقفه على السلم …بيخبطها حد بيقع الموبايل حور : اه يالهوي دا اتكسر
شاب من ورا معليش مقصدتش
حور بدموع : طب وانا هعمل ايه دلوقتي توطي تجيبه … اههه دا اتكسر ..يهه ياربي وحطط ايدها على دمغها هعمل ايه دلوتي
يوسف : اهدي بس انا اول ما اوصل هيجيب لك واحد بس تعالى في جب عشان الطريق وقفو في جب وقعدت على ركبتها تعيط
يوسف : لو سمحتي يا انسه بطلي عياط وانا هشوف لك حل …
مسك موبايله واتصل وطلب من حد يجيله
حور : اهه هعمل ايه دلوتي …مش هعرف اتصل على السواق …
يوسف رجع لها : انسه .اا
حور وهيا بتعيط : حور
ابستم ونزل لمستوها .. اسمك حلو اوي … متخافيش انا جبك وهساعدك..
قام وقف وقومها تعالى معيا
حور : على فين
يوسف : هساعدك تعرفي السواق او اوصلك
حور : انا مش عارفه المكان اصلا
يوسف غمض عينه : طب معاكي شريحه مصريه
حور : لا والشريحة بتعاتي .. مهوش عليها كنت مسجله على الموبيل
يوسف: تبقى كمله … طب تعالي بس نشرب حاجه في مكان ونفكر
….
في مطعم الادم
بيدخل ادم المطبخ وبضحك : ايه ياشيف ايه الاخبار …
الشيف : الحمدلله… الاكل كله جاهز يا ادم بيه
ادم : انا مش عايزه غلطه ده وفد اجنبي … وعايز اهتم بيه ويعجبهم ويتعاقدو معنا ..
ياسين بيدخل
ياسين : ايه ياشيف الناس وصلو كلو جاهز
الشيف: تمام يا ياسين بيه
ادم : طب يلا احنا نرحب بيهم
ياسين بضحك: استني بس يا عم ندوق ملح الاكل كدا ولا حاجه وجاي يكشف حله بيقع الغطا على رجله سخن
ياسين بوجع وهو رافع رجل وبينط ب التانيه
اه اه …يالهوي دا مولع وتقيل كسر رجلي
ادم والشيف كاتمين الضحك
ادم بضحك: عشان تفاسطك
قعده على كرسي
ادم : رجلك كويسه يابني
ياسين قلع الشوز لقا رجله احمرة .. واتوسخ
ادم : اوف دي احمرة ..
ياسين بعياط زي الاطفال : الشوز اههه… اتوسخ
ادم ضربه في كتفه : يلا يا لا
الشيف اده منديل مسح الشوز وبقى ماشي يعرج من الحرق
ادم : Hi welcome 👋
هترجم لكم أسهل الأجنبي
تمام
ادم : تفضلو نورتو سلسله مطاعم الادم … انا ادم المدير والمسؤول هنا بعد وفاه والدي
مستر : تشرفنا مستر ادم ..
ادم : اتفضلو … اتفضلو هنا دي تربيزه مجهزه ليكم
مس : شكرا …المطعم يجنن زوقه عالي وفي روح مصريه
ادم : شكرا دا من ذوقك
ادم قعد معاهم هو وياسين كاتم وجعه
ادم بتوتر : اهلا اهلا الاكل جاي عشان تدوقو اكل مصر بقى ..
مستر : اكيد اكيد .. اكل مصر احبه كتير
ادم : بجد طب حضرتك ذواق بقى اكيد
مستر بضحك : مش لدرجه دي
ادم ضحك : هه لا ابدا …ايه رأيكم قي مصر وبص لرجال الي كان بيقول عليه ذواق : اكيد زورتها قبل كدا
مس : ااول مره انا
مس 3 : انا زرت مصر كتير وشفت اهرمات
ياسين بزهول : واو … دا انا هنا اهو ومشفتهاش
ادم : ضربه في رجله من تحت التربيزه يسكت بس ضربه في رجله الي بتوجعه
ياسين : اههه ياابن ال … طيب
ادم : اتكتم انا مش عارف اعمل ايه … شوف الشيف اتأخر ليه
قام ياسين يشوفه وهو بيعرج
ادم لف بص ثانيه وفي نفسه : ياريتني ما بعتك … إلهي يسترك ياشيخ
مس : ع لفكره انا افهم عربي
ادم كأن نزل عليه سهم الله وبزهول: ها …
وصحكت وغمزت له
يوسف وقف العربيه قدام مطعم الادم
يوسف :صحيح انا معرفتش اسمك
حور: انا اسمي .. ا لحظه انا قلت لك .. حتى قلت حلو
يوسف : هه معليش نسيت اصل الزحمه دي والراجل الغلس يلا سيبك وانا يوسف
حور : اوع تنسي
يوسف : لا مش لدرجه دي … هو انتي عندك كام سنه
حور : انا23
يوسف بزهول: اكبر مني
حور : استنى اخمن ..20
يوسف بضحك : لا 22
حور : بجد طب احترمني بقى وقولي يا ابله حور
يوسف : نعم ابله عشان سنه انزلي يابت انزلي
حور : بت … انتى جاي من نيويورك وتقولي بت انت بتجي مصر كتير ولا ايه
يوسف بضحك : لا … دا انا مجيتش غير مره واحده بس بتفرج على افلام … ومسلسلات كتير…. يلا بقى تعالي نشرب حاجه
بيدخلوا يوسف : الجو حلو اوي
حور وهيا بتضحك ايوه يجنن بتخبط في ياسين وتدوس على رجله المحروقه
ياسين بينط من الوجع : اههه رجلي انتي عاميه
حور : اهو انت
ياسين : وكمان بتخلطي
حور انتوالي غلط الاول
ياسين ما تتكلمي عدل يابت
حور : بت اما تبتك ومسكته انت مجنون .. انا غلطان وبغلط كمام..
فك ايدها : انا مجنون …ولسه هيضربها … بيسمك يوسف ايده …بقوه انت كدا هبت منك وادهم بوكس مفيش راجل ياسطا .. يمد ايده على بنت
ياسين بعصبيه : انت بتمد ايدك يالا … ومسكو ضربو بعض
ادم بصدمه : يا نهار ابيض … وجري ايه في ايه ووقف في النص يجز بينهم
ادم وهو في النص : ايه ياسين في ايه ..
ياسين : البت الصا&يعه دي بتمد ايدها عليا وتتشتمني
حور بدموع وهيا بتنط على التلاته : انا ايه يا …*** انت اته&بلت … انت يا لا انا ايه وقعدت تنط عليهم وتضربهم التلاته
ادم :اه اه دماغي بقت على كتفه وللحظه بص لعيونها الزرقا وشاف فيهم حاجه غربيه غير اي بنت … بريئه
ادم نزلها عشان متقعش
وبص لقى الوفد ماشين
مستر : اسفين لاذم نمشي
ادم سابهم: لا لا انتو راحين فين دا سوء تفاهم …
مشيو وادم بص ليهم بغيظ : اهه اعمل فيكو ايه ومسك ياسين من قفاه
ياسين شال ايده بزعل : ونا مالي …
حور : خلاص يا عم يتعوض
ادم : يتعوض ازاي دا وفد اجنبي فاهمه يعني ايه
حور وهيا بتقرب عليه : ايههه ومالهم المصرين … يتميزو عنهم ايه …وبتقرب وادم بيرجع لحد الحيطه .. بيقربو من بعض ولحظه تتقابل عيونهم …حور بتبص لعيونه بتمعن وبتقراء فيهم الإعجاب
ادم بيلمس وسطها لمسه طاخ قلم نزل على وشه بشكل تلأقئ وحور بعدت فورا وحطط ايدها على قلبها واخدت نفسها
ادم حط ايده على خده : انا اسف … يلا يا ياسين
حور حست انها غلط وبحزن : انا اسفه مقصدتش ولله .. بس انت الي غلطان
ادم : حصل خير
يلا يا ياسين
ياسين بتزمر : يلا ايه انا اتبهدلت
يوسف قرب منه وحط ايده على خده الوارم : خلاص بقى بيسطه اهي معليش
ياسين: بسيطه ايه ومها هتشوفني كدا حسبيا الله ونعم الوكيل فيك ياشيخ وميشو وادم بيطبط عليه … وياسين بيعرج
بعد ساعات طويله على أبطالنا… ياترى ايه الي جاي وحور ايه الي هيحصل لها في الدنيا الجديده الي جت لها …. وياترى يوسف هيطلع انسان كويس ويساعدها ولا الايام مخبيا ايه من أحداث واسرار
انتظرو البارت الثالث… مفاجأه..
حلوه واحداث اكتر حماس ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى