رواية الحكايات السبعة الفصل الأول 1 بقلم سحر حسين
رواية الحكايات السبعة الجزء الأول
رواية الحكايات السبعة البارت الأول
رواية الحكايات السبعة الحلقة الأولى
يلا يا بنات قومو بقاا كفايه نوم كده حد فيكو يقوم يساعدني في الفطار ..
صباح الخير يا ماما …
صباح الخير يا ايه يلا صحي اخواتك عقبال مجهز الاكل …
انا ايه عندي 29 سنه دكتوره جراحه واحنا 7 اخوات ….
ايه. .يلا يا ندا قومي بقا ماما جهزت الفطار ..
ندا : حاضر يا ايه صحيت اهو صباح الخير يا ست ايه
ندا انا ٢٧ سنه ومحاميه وانهارده اجازه للكل
ندا : يلا بقا يا ضحي اصحي بقاا يا ماما ضحي مش عايزه تصحا
ضحي : يوه بقاااا ايه صداع ده ع صبح صحيت اهو
ندا : اخييييرا
انا ضحي عندي ٢٥ سنه وانا شغاله محاسبه في البنك
ضحي : انا هروح اصحي نوره يا ايه وانتي صحي حور بقااا
نوره و حور لسه بيدرسه في تجاره نوره في رابعه وحور في سنه تانيه ….
نوره : انا صحيت يا ضحي خلاص ريحي نفسك
ضحي : احسن برضو
ايه : ياااااا حور يلا قومي بقااا انا زهقت 😂
حور : يعني يوم الاجازه برضو اصحي بدري والله حرام 😔😔
ندا : يا ماما البنات كلهم صحيو امال فين بابا …
الام : ابوكي خد احمد ومحمد وراحو يصلو في الجامع وزمنهم جيين ….
احمد ومحمد لسه في ثانويه عامه وهما تؤم
حور : ماما بابا جه يلا ناكل انا جعانه اوووي
الام : انتي ع طول جعانه 😂😂
كلهم بيضحكو هههههههههه هههههههههه
يلا يا محمود لحسن بنتك هتكلنا 😂😂
الاب: محمود : يلا يا ولاد ناكل
الكل بياكل
ايه : الحمدلله انا هقوم انزل العياده يا بابا
الاب : ماشي يا بنتي ربنا معاكي
ايه : عاوزه حاجه يا ماما
الام : لا يا حبيبتي خالي بالك من نفسك انتي بس
ضحي : هو مش انتي اجازه انهارده ولا عايزه تخلعي من الترويق وخلاص..
حور : طبعا لزم تخلع إنما احنا لا ….
نوره : وطبعا ندا هانم هي كمان هتنزل مش كده .
ندا : لا يا هانم هشتغل في البيت يعني برضو مشغوله .
نوره : اه مشغوله طيب ربنا يعينك .
الاب : بس يا بنات كفايه خناق وانتي يا ايه يا بنتي روحي شغلك يا حبيبتي ❤️
ايه : ماشي يا حبيبي سلام .
الام : يلا يا بنات شيلو الاكل ده يلا
البنات : حاضر يا ماما
بعد كده …..
الممرضه : ازيك يا دكتور
ايه : اهلا يا ساره في اي حاله انهارده
الممرضه : اه يا دكتور في أربع حالات بس
ايه : طيب شويه كده ودخلي اول حاله ..
الممرضه : حاضر يا دكتور……
اول حاله ……
ازيك يا دكتور
ايه : اهلا وسهلا اتفضلو مين المريض
زوج الحاله : مراتي يا دكتور بقلها كام يوم تعبانه اوي ..
ايه : تمام ممكن تهدأ عايزه اسمعها هي لو سمحت ها يا ستي بتشتكي من ايه بظبط قوليلي
المريضه : في وجع في قلبي ويتنفس بصعوبه اوووي يا دكتور
ايه : طيب في أي علامات في جسمك …
المريضه : في علامات زرقه كده ظهرت فجأة..
ايه : تمام هتعمليلي تحليل ورسم قلب واشاعه علي القلب ..
زوج المريضه : خير يا دكتور في حاجه ؟
ايه : خير أن شاءالله المهم في حمل دلوقتي ؟
الزوج : لا يا دكتور احنا لسه متجوزين جديد .
ايه : تمام اعملي الحاجات اللي طلبتها منك وتعليلي تاني
الممرضه : حاضر يا دكتور
. الحاله التانيه …..
ايه : اتفضلي يا امي خير
المريضه : يا بنتي انا عملت عمليتين في رجلي وانا دلوقتي روحت لدكتور تاني قالي لزم تروحي لجراح شاطر…
ايه : طيب يا امي لزم اعمل اشاعه علي رجلك الاول وان شاء الله خير اتفضلي مع الممرضه تعملك الاشاعه ….
المريضه : ماشي يا بنتي
ايه : ساره …
الممرضه : نعم يا دكتور
ايه : خدي الحاجه وعمللها الاشاعه دي …
الممرضه : حاضر يا دكتور اتفضلي يا امي…
ايه : الف سلامه يا امي
المريضه : الله يباركلك يا بنتي ❤️
الحاله الثالثة…….
الممرضه : اتفضل ادخل
المريض : ازيك يا دكتور ايه ..
ايه : اتفضل خير
المريض : بصراحه انا معنديش اي حاجه والحمدلله كويس جدا كمان
ايه : نعم …. امال حضرتك بتعمل ايه هنا …
المريض : انا بصراحه عايز اتعرف عليكي من زمان ومش عارفه اتكلم معاكي خالص فعملت كده بس عشان اتكلم معاكي شويه …
ايه : تمام ممكن تتفضل ده مكان شغل وانا معنديش وقت للكلام ده
المريض : تمام انا هتفضل بس قوليلي علي معاد ازورك فيه لو سمحت….
ايه : معنديش وقت لو سمحت اتفضل بقااا
المريض : تمام ماشي انا همشي بس هجيلك تاني…. سلام يا دكتور
الحاله الرابعه ……..
ايه : ساره
الممرضه : نعم يا دكتور
ايه : في حالات تاني ولا خلاص كده
الممرضه : اه اخر حاله ..
ايه : طيب دخليها ..
. دخلت الحاله رابعه ….. بنتين صغيرين
ايه : باستغراب اده يا ساره مين دول
الممرضه : هي دي يا دكتور الحاله الرابعه
ايه : طيب اخرجي انتي
الممرضه : حاضر يا دكتور
ايه : تعالو يا بنات قولولي بقا مين فيكو اللي تعبان
بنت من البنات : ماما هي اللي تعبانه
ايه : ماما ! طيب هي فين ماما
البنت : في البيت بس هي مش بتتحرك واحنا بس اللي موجودين معاها ….
ايه : طيب فين بابا ؟
البنت : بابا مات من زمان 😔
ايه : انا اسفه *طيب وانتو فين البيت بتاعكو
البنت : حضرتك هتيجي معانا بجد
ايه : اه بجد قولولي فين البيت بقااا
البنت : مش هنعرف نوصفه لزم حضرتك تيجي معانا
ايه : طيب يلا بينا … ساره
الممرضه : نعم يا دكتور
ايه : اقفلي العياده وروحي…..
الممرضه : طيب وحضرتك
ايه : انا عندي شغل بره ….
الممرضه : حاضر يا دكتور
ايه : يلا يا بنات….
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحكايات السبعة)