روايات

رواية الحب كدا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الجزء السابع والعشرون

رواية الحب كدا البارت السابع والعشرون

رواية الحب كدا الحلقة السابعة والعشرون

صباح..عملت الاختبار ولقيت نفسي حامل…..
حسين بصدمه فرحه..اييي…..حامل حامل ازااي
صباح بفرحه واندهاش..والله ماعرف…….
حسين..تعالي بينا عالوحده الصحيه بسرعه يلا……واخدها وراحو………..
كانت سهام مع امين ببتكلمو…..
امين..اي..كنتي بتقوليلي انك عاوزه تقوليلي حاجه مهمه
سهام..بصراحه عاوزه افضفض مع حد ..ومفيش اقرب منك ليا يا امين
امين..قولي يا حبيبتي…..
سهام..ابويا كان اتجوز واحده اسمها صباح وحملت و…….
كانت طالعه هنا من تحت وداخله البيت…

 

هنا..يوسف…يا يوسف….ودخلت الاوضه لقيتو مغم عليه عالارض…..جريت عليه بسرعه…..
هنا بتوتر وعياط شديد..يوسف….حبيبي اي حصلك…..وكانت في حاله من التوتر والرعب الشديد….
هنا..هو ….كان قايلي الاسعافات دي ازاي…..اه اه…….يوسف…يوسف…….وبدأت تعملو الاسعافات وبدأ يفوق وهي عيطت اوي من توترها…
يوسف قام بابتسامه..شاطره يا هنا..انا كدا اطمنت ان في دكتوره معايا هنا
هنا بتض”ربو بانهيار..حرام عليك…..انت بتعمل فيا كدا لي…حرام عليك
يوسف بضحكه..والله يحبيبتي كنت بختبرك بس بشوف نفسي علمتك ولا لا…متزعليش ونبي
هنا..وسع كدا…ينفع يعني تخضني كدا ونا حامل……
حط ايده علي بطنها بحب..كام شهر ويشرف القمر ابن القمر……..
هنا..وسع كدا…ملكش دعوه بيا تاني
يوسف بضحكه خفيفه..لا لا ونبي……مقدرش علي زعلك والله
هنا كانت بتدمع زي الأطفال..ابعد عني بقا……مش عملت اللي انت عاوزه
يوسف بخبث وابتسامه..لا لسه معملتش اللي انا عاوزه
هنا..يوسف انا مش طايقاك اصلا……..

 

يوسف..هنا…..استني هرد عالتليفون….
هنا بغيره..مين بيرن عليك بالليل كدا…….
يوسف..دا عمي حسين…..الو…..اي يا عمي…..اي…..طب يا عمي الف مبروك يا حبيبي…بكرا هجيلك انا وهنا…سلام
هنا..اي في اي…….
يوسف..صباح…طلعت مشالتش الرحم ولا حاجه…..وحامل
هنا بفرحه..ايي…….طب ….لي كانو بيقولو كدا
يوسف اتنهد..للاسف….سهام وحسام هما اللي عملو كدا ……واتفقوا مع الدكتوره تقول كدا
هنا بصدمه..اييي…دول مستحيل يكونو ولاد عمي حسين…هما لي كدا يا يوسف..لي
يوسف..معلش يا حبيبتي…هنعمل اي بس……
هنا..انا عاوزه اشوف صباح دلوقتي
يوسف..هنا…قولت خلاص هنروح انا ونتي مع بعض بكرا…ولا ناويه تكرري نفس الغلط
هنا..لا ابدا….حرمنا خلاص يا حضرت الدكتور…….
ابتسم يوسف..بحبك يا هنا اوي بجد…..
هنا بابتسامه كسوف..ونا بحبك اوي يا يوسف…ونفسي اعملك اي حاجه انت عاوزها
يوسف..عارفه انا عاوز اي

 

هنا..اي يحبيبي……
يوسف..تعالي فحضني اوي…….ابتسمت هنا وراحت في حضنه باستمتاع من حضنه وهو كمان……
روح حسين وصباح البيت وهما فرحانين جدا……
صباح..انا بجد مش مصدقه….شوفت بقا ولادك
حسين..صباح حبيبتي…..الف مبروك اول حاجه…تاني حاجه بقا..انتي مش عاوزه تقوليلي حاجه
صباح بتوتر خفيف..بصراحه اه…وحسام عارفها
حسين..طبعا عارف انتي كنتي ناويه تعملي اي مع ولادي….بس حابب اعرف منك
اتنهدت صباح..انا هقولك…بس توعدني تسامحني
حسين بابتسامه خفيفه..اوعدك يحبيبتي…….
صباح………………
عدي اليوم وصحي حسين الصبح…….
حسين بصوت عالي جدا..سهاااام………يا حساااام
سهام خرجت مفزوعه هي وحسام
حسام..اي يابا…….في حاجه ولا اي……..
حسين بزعيق..اخر”س يلا…….انت راجل انت
سهام كانت مرعوبه وباصه في الارض……..
حسين..صباح….مراتي…حامل…مش تباركولي
حسام بصدمه..اي…..حامل ازااي…هي مش شالت الرحم……

 

حسين..اسكت…مش طلعت مشالتوش…..بعد ما انت واختك بنت الك”لب دي…سقطوها
حسام..كلام اي دا يابا…انا معملتش حاجه
حسين..ونتي يا ست سهام…مش عاوزه تتكلمي تقولي حاجه انتي كمان…….
سهام بدموع شديده..والله يابا كانت ساعة شيطا”ن….ونا معرفش انا عملت كدا ازاي
حسين بزعيق اكتر..انتي واخوكي قات”لين……انتو الاتنين كلا”ب
حسام بزعيق..انت اللي راجل خلاص..كبرت وخرفت…رحت اتجوزت بت اصغر مني…..وكمان عاوزها تخلف منك….احنا هنحجر عليك
رفع ايده حسين وضر”بو علي وشو وقع في الأرض…..
حسين..اطلع برا بيتي يا كل”ب….انا متبري منك…لا انت ابتي ولا اعرفك…اطلع برأ يا كل”ب انت…….
قام حسام وبصلو بصدمه..انا هوريكو كلكو…..وسابهم وخرج……
حسين..إنما انتي بقا…انا هربيكي من اول وجديد…..غوري من وشي……غوري……..
جريت سهام علي اوضتها برعب وعياط شديد وحاسه انها تعبانه اوي……
يوسف..صباح الفل يا حبيبتي
هنا بحب..صباح العسل…….
يوسف..بصي يا حبيبتي انا متاخر اوي…هروح بقا الشغل
هنا..مش هتفطر معايا……….
يوسف..معلش يا روحي…..هاكل بقا في الشغل….المهم انتي متتعبيش نفسك في اي حاجه

 

هنا بابتسامه..حاضر يحبيبي….
يوسف..يلا عاوزه حاجه….ولما اجي هنروح سوا لعمي
هنا..سلامتك يحبيبي.هستناك…با”س راسها وسابها ومشي…….
نزلت هنا تحت لقت صفيه بس اللي تحت
هنا..هي حليمه فين
صفيه بسخريه..حليمه؟!…..حليمه خرجت مع عادل راحو الزرعه
هنا..ومالك كدا مستغربه اني بقول عليها حليمه……انتي هنا خدامه عندنا
صفيه..كمان خدامه…شكرا ياستي….شكلك كدا نسيتي السيخ
هنا..شكلك انتي اللي نسيتي انك خدامه هنا….هاا
صفيه..ما بلاش تلعبي معايا يا هنا…بدل نا اجيبها كلها فوق راسك
هنا..انا بقا…..عاوزاها تيجي فوق راسي…اعلي ما في خيلك اركبيه……انا هنا في حما يوسف..لو تقدري تقفي في وش يوسف..اعملي كدا
صفيه لنفسها..عادل ومبقاش مظبوط معايا حليمه وبتعاملني اني خدامه فعلا…حتي البت هنا دي شافت نفسها عليا….يلا يا صفيه خدي حقك بقا
سابتها صفيه وخرجت راحه عند يوسف في العياده……..
هنا بابتسامه..جدعه يا بت يا هنا…خليكي بقا كدا جامده
وصلت صفيه..لو سمحتي ممكن ادخل للدكتور

 

عايده..كشف ولا اي
صفيه..اه كشف……
عايده..طب اتفضلي هنا لحد دورك ما يجي…….عدي الوقت وجه دور صفيه ..دخلت وقفلت الباب
يوسف باستغراب..صفيه…اي مالك..تعبانه ولا اي
صفيه..اسمع يا يوسف..انت في لعبه كبيره اوي..ولازم تعرف كل حاجه
يوسف بعدم فهم..مش فاهمك….عاوزه اي
صفيه..بص يا يوسف…حليمه مش امك الحقيقه…..حليمه قت”لت امك زمان وعملت انها امك
يوسف بصدمه..انتي بتقولي اي…انتي هبله
صفيه..انا هثبتلك دلوقتي..انا مسجله كل كلام حليمه وعادل….وهسمعهولك…..دا حتي مراتك هنا كانت عارفه…اسمع يا يوسف
يوسف بدأ يسمع و…………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب كدا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى