روايات

رواية الحب الاعمى الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد

رواية الحب الاعمى الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد

رواية الحب الاعمى الجزء العشرون

رواية الحب الاعمى البارت العشرون

رواية الحب الاعمى
رواية الحب الاعمى

رواية الحب الاعمى الحلقة العشرون

يس… ده عمي ياسر تعالي اعرفك عليه
مصعب… لا عرفني علي البت مش هومش مهم ههههههه
يس… اتلم يا حيوان طول عمرك شمال كده
مصعب… هو في احلي من المزز دي هي احلي حاجه في الدنيا
يس… ان شاء الله ناجي اللي تديك علي قفاك
مصعب….. يلا يا بابا خلينا نشوف المزه دي
يس.. تعالي يا اخر صبري
بيس… ازيك يا عمي منور الكون كله
ياسر… يس فينك يا راجل ليك مده مش باين ليه
مصعب… ازيك القمر
رحمه… اهلا اهلا
يس… وهو يضرب مصعب في بطنه بيده
يس… ازيك ياطنط 😮 بصدمه يمني
رحمه.. بتوتر ازيك يا يس
يس… ينظر الي يمني دون كلام
مصعب… يميل عليه اقغل البوابه البت خافت منك ايه عمرك ما شفت مزه
يس.. يستوعب بسرعه اهلا اهلا مين دي
ياسر.. بتوتر دي دي
يمني.. انا لقا بته ايه
يس… اه بته
ياسر… بتوتر اخبارك ايه واخبار الشغل وادم
يس… كله تمام وادم كويس وينظر الي يمني
يمني… ليه ذي ما اكون اعرف الاسم ده
ياسر… اتفضل اتفضل
يس… الله يخليكي يا عمي ده انا كونت ماشي مش كده
مصعب.. ده نحنا لسه وصلين
يس.. يميل عليه اخرس
مصعب.. اه اه نحنا كونت مشين صح
رحمه…. في سرها الحمدلله
_____________________________شروق خالد_________
ادم… وهو بدخل البيت
الام… وهي تجلس علي الانتريه ادم تعاله عايزاك
ادم.. وهو يتجه الي امه يجلس بجواره
الام.. وبعدين يا ادم هتفضل كده يا ابني تطلع من الصبح فبل ما حد يفوق وترجع اخر الليل يكون الكل نام ليه يا ادم يا ابني
ادم… وهو ينام علي رجله امه مش قادره اتكلم مع حد انا تعبان اوى اوى
الام… وهي تملس علي راسه هو قاللك انه ما كانش بعرف هي مين ابوها اللي عمل كده خلاص يا ادم سامح علي شان تعيش وان شاء الله خير
ادم.. ببكاء انا كونت بحلم بليوم ده واول لمه ياجي يروحي مني في غمضت عين كده
الام.. اكيد ده قدر ربنا يا ابني
ادم… وهو يقوم ده مش قدر من ربنا ده من يس وبس يا امي ويقوم ويتجه الي الاوضه
الام… ربنا يهديك ويصلح حالك يارب
_______________________________________________
ادم… وهو يرمي الجاكت البدله علي السرير اه منك يا يس مكانش ده ضني فيك تحرمني من فرحتي ويبكي ويوضع راسه بين يده
ااااه تعبت اوي نفسي أعرف فين يا يمني تعبتني اوي معاكي امتا القيكي وارتاح بقا ويطلع التلفون ويقلب في صوره هو ويمني
________________________________________________
يدخل محمد ومنير البيت
منير… بكسوف انا مش حابب افصل هنا سبني علي راحتي
محمد… يعني انتا عايز تقعد فين ولا عايز تعمل مصيبه تانيه صح تعالي وده بيتك
منير… بس ما يصحش يا محمد
محمد… اهدي كده وصلي علي النبي في قلبك وتعالي ده ادم هيفرق بيك اوي وازاي كان علي المكان ده هنا نصف الفلا فاضيه مين بيقعد معانا تعالي تعالي
منير… بدخل وهو مكسوفه من نفسك جدا
________________________________________________
ارتاح كده يا زفت اهي المزه راحت مني
يس.. بغضب اخرس وامشي من وشي دلوقتي ويركب السياره ويتحرك بيها بعيد عن المطعم
مصعب.. ايه في هو انا قولت حاجه غلط ولا ايه يلا بعدين ابه افهم منه ويوقف تاكسي ويمشي
يس… ازاي يعني بته دي يمني انا متاكد بته ماتت في حادث سياره ده من عشر سنين
وبعدين بقا انا لازم اعرف الموضوع ده وهي ليه لمه قولت ادم سرحت كده اكيد هي مش حاب تبين ولا ايه
يس…. الو انتي فين تعالي عايزك دلوقتي
…. بس انا دلوقتي في البيت نايم
يس… اخلص بدل ما اجي اخلص عليك تعالي يلا
اووووف منك انا جاي سلام ابو دي شغلانه يا جدع
وغلق التلفون مع يس
يس.. وهو ينظر الي المطعم من بعيد
_________________________________________________
تعالي يا حبيبي ادخل
بدخل البيت طفل صغير وضيق جدا جدا عمره10سنين
يوسف… هي اختي فين
قاسم.. اختك في شغل هتغيب كام يوم كده ايه انتي اضيقت مني ولا ايه
يوسف.. بسرعه لالا بس انا خايفه عليها اوي هي عمرها ما سبتني ابدا كانت علي طول معايا
قاسم.. وانا معاك لحد اختك ما تاجي يا سيدي
قاسم.. بصوتعالي رزان يا رزان
تاتي رزان اليه وهي زعلانه منه
قاسم… وهو يضم رزان الي صدره ابه رايك اهي يا سيدي اختك
رزان.. تنظر الي الطفل
رزان.. مين ده
قاسم.. ده يوسف اخو هنا اللي سافرت في شغل هيقعد معانا لحد ما ترجع بالسلامة
رزان.. بفرحه بجد وتبوس قاسم وتتجه الي يوسف وتمسك يده وتمشي
قاسم.. بت انتي يا بت انا هنا
رزان.. بعد بعد. ههههه صح بعدين نحنا معانا كلام كتير ولا يا يوسف
يوسف. ههههه صح
قاسم.. اه يا ولاد ال
_____________________________شروق خالد_________
يخرج ياسر ورحمة ويمني
ياسر… ايه رايك ارتحتي كده
يمني… تبتسم دون كلام
ياسر.. يلا بينا
رحمه… ايه رايك نتمشي شويه
يمني… لا انا تعبانة يا ريت نروح كفاية كده انهارده
ياسر… علي رحتك
رحمه… وهي تضم يمني بخوف مالك يا قلبي فيك ايه
يمني… لا بس حاسه بصداع جامد
يس… اخلص خالي باك من البت دي انتا سامع
محمود.. انتي اتجننت صح جيبني من البيت علي شان اخلي بالي من البت
يس… بعدين هقولك علي كل حاجه بس اهم حاجه ما تغيبش عن عنك انتا سامع
محمود.. وانتي هتروح فين
يس… يو بقي تسمع الكلام وانتي ساكت ويسوق السياره بسرعه جنونبه ادم هيفرح اوي لمه يعرف ان لقيت يمني حقك عليا يا حبيبي
يصل يس في وقت قصير الي البيت ويدخل جري علي السلم ويفتح الاوضه علي ادم
يس.. ادم انا جيبلك مفاجأة
ادم… بصوت عالي اطلع بره انا مش عايز منك حاجه تاني انتي حت كل حاجه حلوه مني في ايه ناني عايز تاخده
يس… انا كونت جيبلك
ادم… انا مش عايز اي حاجه منك سبني في حالي بقي
الجميع يركب علي صوت ادم العالي ايه في
ادم… ارجوك يا بابا خاليه يمشي مش طايقه اشوفه بس
يس.. وهو يبكي ويخرج من الاوضه ويخرج من الفلا كلها
عندك حق انا اللي عملت كده
ويجلس علي الرصيف وهو يبكي حقك عليا انا فعلا اللي غلط بس انا هصحح غلطي
بعد تلاته ساعات
محمود… يس الحق البت
يس… ايه انا جاي خليك وراها اوه تضيع منك
محمود..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الاعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!