روايات

رواية الحب اقوى من كل شيء الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية الحب اقوى من كل شيء الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية الحب اقوى من كل شيء الجزء الأول

رواية الحب اقوى من كل شيء البارت الأول

رواية الحب اقوى من كل شيء الحلقة الأولى

اتكلمت بعياط وترجي
يابابا انا بحبه وبعدين ماله مريض البهاق هو مش زينا انسان
اتكلم بضيق
علي اخر الزمن بنتي الوحيده تتجوز واحد شكله وحش ولونه ابيض واسود
يابابا بس دي حاجه من عند ربنا وبعدين مينفعش كلامك ده
اخرسي وروحي علي اوضتك انا عارف انا بقول اي
حرااام عليك بقي انا بحبه، بحبه ليه مش قادر تفهمني بقي انا تعبت هيجي يتقدملي بكره وهتستقبله كويس وهتوافق
مش هعمل كده
والله لو معملتش كده هم، وت نفسي وهسيب العالم المقرف* ده
اتكلم بخوف
ليلي انتي عبيطه*
اتكلمت بعياط وزعل
ايوه
طب وربنا حرام عليكي كده حرام مينفعش تفكري كده هت، موتي كافره*
اعمل اي طيب بالله قابله ووافق عشان اكون مبسوطه ده الشخص اللي قلبي اختاره
اتكلم بجمود
هشوفه وربنا يحلها الف حالال
………………………. في المساء
اتكلم بضيق
وفين اهلك مجوش ليه ولا مستعريين من بنتنا ولا اي
بصلها بحب
لا ياعمي بنت حضرتك تشرف اي حد انا جيت بس الاول نتفق علي شويه حجات وبعد موافقه حضرتك هجيب اهلي
اه ماشي
بتشتغل اي
الحمدلله موظف
بصله
وهما مش بيخافوا منك
ابتسم بحزن
ويخافوا ليه
عشان شكل وشك اصله يخوف الاسود طاغي علي الابيض
اتكلم بابتسامه حزينه
خلقه ربنا وانا راضي
اتكلم بسخريه
طب انت مش شايف انو حرام عيال بنتي يكونوا زيك افرد خدوا مرض البهاق منك ومخدوش من امهم العسل ديه
والله ماانا عارف بنتي حبتك علي اي
………
كانت في المطبخ واقفه مع صحبتها وبتحضر القهوه
……
عشان هي قلبها ابيض ومبتبوصش للشكل مثلا
بوص ياابني انا هكلمك بصراحه ومش هلف وهدور
انا اصلا مش عاوزك لبنتي شكلك مش مناسب معاها عارف القطه السودا في ابيض لما تتصور مع القمر
بيبقي شكلها وحش وانتوا سوا هتبقوا كده ف انا بقولك ابعد عن بنتي واوعها تقولها اني انا اللي قولتلك
ابتسم
لانو وقتها هتزعل
ابتسم بكسره
بس انا بحب بنت حضرتك ومش شايف غيرها وهي كمان الحمدلله ربنا زارع في قلبها حبها ليا
اتكلم بسخريه وضحك
واحنا مش عاوزين الزرعه ديه
ياعمي بس ا
اتكلم بغضب وصوت واطي
امسك كرامتك اللي في الارض ديه وامشي
قام بحزن وكسره
كانت خارجه وفي ايديها صنيه القهوه
رايح فين يايوسف
اتكلم بكسره
كل شئ قسمه ونصيب ياليلي ربنا يوفقك في حياتك وتلاقي شريك حياه مناسب
سابها وخرج ورزع الباب
وهي الصنيه وقعت منها ودموعها فضلت نازله علي خدها بصمت
بعد نص ساعه صمت كانت مصدومه ومتكلمتش
اتكلمت بضعف
انت اللي زعلتو صح
انا يابنتي لا طبعا
اتكلمت بعياط وصريخ
لا انت جرحتو بكلامك اكيد، يوسف بيحبني عمره ماهيسبني انتوا ليه كده ليه بتفكروا في الشكل، الشكل مش كل حاجه انا بحبه، بحبه من كل قلبي ليه عاوز تكسر فرحتي
ابتسمت بكسره
انت كسرتها خلاص انا مش عاوزه اشوفك يابابا انت ضيعت الشخص اللي بحبه
صحبتها كانت بطبطب عليها وبتحضنها
اهدي ياليلي بالله عليكي
كانت بتعيط بحرقه
يوسف مشي انا بحبه ياهند والله بحبه انا بحبه زي ماهو كده
مسكت ايديها ودخلتها اوضتها وفضلت بطبطب عليها وليلي بتعيط
عند ابوها (مصطفي) اتكلم في سره
انا اسف ياليلي بس انا عارف مين هيسعدك ومين لا وهو مش مناسب ليكي ومش شكلك
………………………..
عند يوسف
كان منهار وقلبه متكسر
اتكلم صحبه (ماجد)
يوسف انت اجمل منك مفيش وسيبك من كلام ابوها الغبي ده انت بتحب ليلي صح
بعشقها والله انا مش متخيل حياتي غير معاها انا مش ذمبي اني مخلوق كده
……………………. اتسحبت ليلي بليل وابوها نايم وراحت عند ورشه يوسف
شاورتله يخرج (هو عنده ورشه بتاعت عمه وقت ما يكون مضايق بيروح يشتغل هناك ويفضل قاعد هناك)
اتكلم بفرحه
ليلي انتي اي اللي جابك هنا
اتكلمت بتوتر وخوف
يوسف تعالي نهرب ونتجوز………………..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب اقوى من كل شيء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!