روايات

رواية اخرجتني من الظلام الفصل التاسع 9 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الفصل التاسع 9 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الجزء التاسع

رواية اخرجتني من الظلام البارت التاسع

رواية اخرجتني من الظلام الحلقة التاسعة

رائد :منت الي مش راضي تعمل العملية
غيث :رائد بلاش كلام في الموضوع دة قولت
رائد:انا نفسي بس افهم اي في دماغك يخليك متعملش العملية وانت عارف ان في امل انك تفتح
غيث بانفعال:لان زي ما في امل اني افتح في امل اني مفتحش فخلينا كدة اعيش ان في امل افتح احسن من اني اعمل العملية ومفتحش وميبقاش في امل نهائي
رائد:ولية اصلا التفكير دة من اساسة
غيث :رائد ونبي اقفل يلا سلام انت الكلام معاك زي عدمه واللة سلام
رائد:سلام يعم
وقفلوا
رائد:يارب ياغيث تعمل العملية
___________
عند غيث كان قاعد متضايق ان اي حد يعرفة بيفضل يجيبلة في موضوع العملية وهو مش متقبلهت نهائي حتي ١%
_____________
عند مليكة ورسلان خرجوا وركبوا العربية
وراحوا على اللوكيشن الي بعتة ليهم عزام
وبعد ساعة في الطريق وصلوا فيلا عزام
ركن العربية في البركينج وراحوا دقوا الباب
___________
عند عزام ورجاء
سمعوا صوت الباب بيخبط
عزام راح يفتح باستغراب لانة اكيد الي عالباب دة مش ابن سليم مثلا لانة قالو هشوف ولو كدة احتمال اجي
مقلش اكيد راح فتح الباب
لقى شاب وبنت جمال جدا واخدين لون العين الأزرق
والشعر الدهبي
عزام باستغراب وترحيب:اهلا وسهلا بس معلش مين
رسلان :احمم احنا ولاد سليم صاحبك
و
عزام بفرحة وقاطعة :انت رسلان وانتي مليكة اتفضلوا اتفضلوا
معلش معرفتكوش عشان مشفتكوش من لما اتولدتوا
اصلا احنا زي منتوا شايفين اهو بعاد عن بعض وكنا بنشوف بعض كل فين وفين معلش
رسلان بابتسامة:لا عادي ولا يهمك
عزام:بس انتوا مفيكوش شبة من سليم خالص لية كدة
رسلان :امم يعني طالعين شبة خالتنا
عزام:بس غريبة يعني انت ومليكه شبة بعض اويي كانكوا تؤام مع اني اعتقد انك اكبر منها بأكبر من ٦ سنين اعتقد
رسلان :اممم يعني هي لما اتولدت وكدة أخدت لون عيني وشعري
وكانت محببة لقلبي اصلا بسبب انها طلعت شبهي
وكدة بس
عزام بحب:اممم ربنا يخليكم لبعض يابني
ويزيد محبتكم اكتر واكتر
رسلان ومليكة:يارب
عزام:معلش بس يبني هروح اعمل حاجة بسرعة واجي وقبل ما يقوم نادى عالخدامة وقالها تجيب عصير ليهم
رسلان:لا عادي ولا يهمك اتفضل
قام عزام وطلع فوق وبعد شوية الخدامة جت وشربوا العصير
مليكة بهمس لرسلان :ولا يرسلان
رسلان بنفس الهمس:اي
مليكة بهمس:اي كل النجفة دي
رسلان بغيظ وهمس:هتفرقع على دماغ امنا دلوقت عشان يعجبك
مليكة بهمس:وعلى أي ياعم خلاص بس
(ولفت نظرها في الفيلا)ايدااا اوبااااا اي كل دي
دي ولا مزهرية حبشبثوت السابع
رسلان وهو. اكنة بيلطم بس على وشة مش خدة:يخربيت اهلك هتفضحينا مليكة وحيات ابوكي نقطيني بسكاتك ونبي
البيت هيقع على دماغنا دلوقتي
مليكة بهمس:خلاص يعم على ابو شكل الي يكلمك تاني
دنت عيل فصيل
رسلان بتوعد:لسانك طول ها نروح بس واقطعهولك حاضر من عنيا الاتنين
مليكة :يبني انت حبيبي اصلا
دنا لو هشحت كدة محبش الا انت اةةةةة امال اي
دنت الي في الحتة الشمال
رسلان:طب اكتمي طب
مليكة سكتت بسرعة لما شافت عزام نازل هو ورجاء
_________________
عند عزام اما طلع دخل على اوضة رجاء
عزام بفرحة:رجاء رجاء تعالى بسرعة
رجاء بفزع:في أي يعزام غيث رجالة حاجة
عزام بفرحة:لا وكمل وهو بيشدها تعالى بس بسرعة
رجاء :طب قولي في ياراجل. طيب بدل منا على عمايا كدة
عزام بتسريع:ولاد سليم تحت
رجاء بفرحة:احلف بتهزر صح اوعي اوعي انا هنزلهم مقولتش كدة لية من بدري كنت ظبطت نفسي
عزام :يستي مش وقتة يلا
ونزلوا وهو شافهم بطلوا همس مرة واحدة لما شافوهم
عزام بابتسامة:كنتوا بتهمسوا على اي يولاد
مليكة بابتسامة :ولا حاجة يا انكل كنت بقول بس ان النج….
حط رسلان ايدة علىبوقها بسرعة وقالها بهمس ليها من تحت ابتسامة:اسكتي اللة يخرب بيتك هتفضحينا
وكمل ليهم :لا ولا حاجة كانت بس بتقولي هو عمو اتاخر كدة لية
عزام:اممم طيب
اة اة صح دي رجاء مراتي
رجاء بابتسامة فرحة :اهلا وسهلا ياحبايبي
وراحت لمليكة:انتي بقى مليكة صح
مليكة بابتسامة:اة
رجاء وهي بتحاوط وشها بايدها بحنا:بسم اللة مشاء الله ياقلبي قمر طالعة لمامتك وخالتها
عزام باستغراب:انتي عرفتي منين
رجاء بتنهيدة:هيييح دي كانت ايام اصلا امك كانت صحبتي هي وخالتك
وكانوا جيرانا لخد ما امك بقى وخالتك اتجوزوا ونسيوني وكل واحدة فيهم في بلد شكل
الا صح امك وخالتك عاملين اية
مليكة :ماما تمام الحمد للة وخالتوا بردك
رجاء :الا صح انا لحد دلوقتي مشوفتش اختك ملك ولا عيال خالتك
مليكة باحراج:احمم اختي ملك لسة مسافرة مع بابا وماما مش من بعيد اوي. لكن خالتوا احنا اصلا مشوفنهاش ولا مرة هي مرتين في السنة فيديو كول
وكل الي نعرفة عنها أنها عندها بنت وولدين
واسمهم ليلي محارب ورائد
رجاء بحب:بسم اللة مشاء اللة دول في سنة كام دول
مليكة:لا دا دول مليكة اعتقد في أولى او تانية طب أسنان ومحارب اعتقد في رابعة هندسة
ورائد مخلص شرطة اعتقد اةة
رجاء بحب:بسم اللة مشاء اللة ربنا يخليهم وانتوا بقى في سنة كام وفي كلية اي
مليكة :انا في كلية طب قسم جراحة
ورسلان دكتور عندي في الجامعة
رجاء وعزام:ماشاء اللة ربنا يوفقكوا يارب
رسلان ومليكة:يارب
مليكة بعفوية:هو يعني ياطنط انتي عندك اولاد وكدة
ولا لا
رجاء بحب وحزن:اة عندي اتنين
رسلان باستغراب:امال هما فين كدة
رجاء بحزن: غيث وليث تؤام
بس ليث تاة مني وهو عندة عشر سنين ومن ساعتها بندور علية ومش لاقيينة وفقدنا الأمل
وغيث ابني تؤامة مخلص شرطة
وكان في مهمة واتصاب والاصابة أدت الي انة اتعمي
مليكة بحزن :اووووبس ربنا معاة يارب طب هو مجربش يعمل عملية
عزام بحززن:عرضنا علية اكتر من مليون مرة بس هو الي مش راضي بردك
مليكة بحزن:اممم ربنا يشفية يارب
رجاء بحزن:يارب
رسلان باحراج:احمم هو يا عمو احنا جينا واتضايفنا فين الموضوع المهم الي حضرتك جايبنا فية بخصوص حياة انسان دة
عزام بتوتر:ألموضوع هو……يتبع
يترا اي هو الموضوع المهم ؟؟
ويترا رسلان ومليكة ممكن يوافقوا ولا هيرفضوا!؟؟
كل دا هنعرفة في البارتات الجاية

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخرجتني من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى