روايات

رواية العدو العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم مجهول

رواية العدو العاشق الجزء التاسع عشر

رواية العدو العاشق البارت التاسع عشر

رواية العدو العاشق الحلقة التاسعة عشر

أدم.. أنتا مين ياروح أمك وفين نور..
نور.. يانهار أسود ألحقي ياساره أدم ماسك في خناق خالد باره.
ساره أيه.. 🙄🙄🙄🙄
وقامت ساره جريت تلحق خالد…
ساره.. سيبه يا أستاذ أدم لو سمحت..
أدم.. مين ده ياساره وأيه الي دخله الشقه..
ساره.. ده أخويه خالد لسه جاي من السفر..
أدم.. أخوكي أسف أنا أتعصبت عليه بحسبه حد غريب أنا عارف أنك ونور قاعدين لوحدكو..
ساره.. ده مديري في الشغل ياخالد وزوج نور صحبتي..
خالد.. أه أهلا وسهلا أتفضل..
أدم.. لاء شكرا مره تانيه..
خالة نور.. أتفضل ياأدم يابني..
أدم.. شكرا مره تانيه أن شاء الله وألف سلامه عليكي نور قالتلي أنك تعبانه..
خالة نور.. الله يسلمك الحمد لله باقيت أحسن بعد ماشوفت نور..
أدم.. طب معلش جاي من الشغل تعبان وعايذ أرتاح يله يانور..
خالد…. ماشي يا أستاذ أدم وأتمني تبقي تجيب نور وتشرفنا قريب..
أدم.. نعم قصدك مادام نور علي العموم ربنا يسهل يله يانور..
نور.. أه يله.. سلام ياخالتو سلام ياساره سلام ياأستاذ خالد..
خالد.. الله يسلمك مع السلامه..
ونظر أدم بغضب لخالد ومسك أيد نور ونزل يركب عربيته. 😡
ونزل أدم وهو في قمة غضبه وضاغط علي أيد نور وقالها..
أدم… أتزفتي أركبي.. 😡😡😡😡
نور.. أه أيدي حاسب أنتا بتشد جاموسه.
أدم…. ماسمعش صوتك لحاد مانوصل لينا زفت بيت نتكلم فيه..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
خالد.. هو أدم ده ماله بيتعصب علي طول كده ليه..🙄🙄🙄..
ساره.. هو علي طول كده عصبي ومش بيحب حد يعارضه..
خالد.. بس شكله بيحب نور وبيغير عليها بس في حاجه غيه مش مريحاني.. 🤔🤔🤔🤔🤔
خالة نور.. حاجة أيه يابني ماتخضنيش علي نور..
خالد.. ها.. لا أقصد فيه سر أو عقده في حاجه غريبه.. 🙄🙄🤔
ساره.. ياسلام ولحقت تعرف كل ده في الكام دقيقه الي شوفته فيهم ياخويه.. 🤔🤨🤨🤨
خالد أنتي ناسيه أني قبل ما أسافر شغال سكرتير لدكتور في عياده أمراض نفسيه وعصبيه أنا بقدر أقرأ الشخص الي قدامي من نظرة عنيه وتصرفاته..
خالة. نور.. بس هو شكله طبيعي يابني..
خالد.. أنا ماقولتش ياطنط أنه مجنون والا عنده حاله نفسيه..
أنا قولت قولت في سر في حياته والسر ده مخليه تقريبا ماعندوش ثقه في الستات أنتي ماشوفتيش نظره عنيه أول ماشافني كانت عامله أزاي.. 🤔🤔🤨🤨
ساره.. ياسلام ياخويه ده أكيد بسبب غيرته علي نور.
خالد.. هو طبعا شكله بيغير عليها بس نظرة عينه وتصرفاته بتقول في حاجه مخابيها..
ساره.. أن شاء الله مافيش حاجه ماتقلقناش ويله خوش نام شويه أنتا هاتلاقيك جاي من السفر تعبان…
خالد.. فعلا محتاج أنام عن أزنكو..
خالة. نور.. طيب عن أزنك يابنتي هاطلع أنا كمان أريح جسمي..
ساره.. لاء والنبي ياطنط خليكي معايا خوشي أرتاحي في أوضتي جوه لو تعبانه..
خالة.نور..لاء ياحبيبتي معلش سبيني علي راحتي وتسلم أيدك علي العذومه الاكل كان زي العسل..
ساره..علي أيه ياطنط بالهنا والشفا..وطلعت خالة نور.شقتها..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وبعد دقائق بسيطه كان أدم وصل قدام الفيلا ونزل أدم ونور دخلو الفيلا..
داده سميحه..أحضرلكو الغدا يابني..
نور..لاء شكرا ياداده أنا أتغاديت عند ساره..
أدم..وانا ياداده ماليش نفس دلوقتي أما أعوز هاعرفك ومسك أيد نور وطلع بيها غرفة النوم.😡😡😡😡😡
أدم..أتفضلي أترزعي هنا..
نور..أنتا جايبني هنا ليه دي مش أوضتي..🤔🤔🤔🤔
أدم..عايذ أعرف أيه بقا ألي شوفته هناك ده..
نور..أيه شوفت أيه..
أدم..ماتستهبليش ياروح أمك أنتي أيه ألي قعدك في الشقه وفي شاب هناك…🤨🤨😡😡😡
نور..أولا أنا ماكنتش أعرف أنه جاب النهارده هو جه فجأه وأنا عند ساره.ثانيا ماكناش أنا وهو لوحدينا كانت خالتو معانا وساره..
أدم..لاء ياهانم المفروض أول ماكان جه كنتي خادتي بعضك ونزلتي علي طول رواحتي بيتك..
نور..أراوح أزاي هو أنتا مش قايلي أما تخلص شغل هاتحود عليا
أدم..كنتي عرفيني وساعتها تسبيلي حرية الاختيار مش تحوطيني قدام الامر الواقع وأتفاجئ بالاستاذ قاعد معاكو في الشقه وطبعا قعدتو تضحكو وتهذرو مش كده ياهانم..
نور..أيوه قعدنا نهزر أنا وساره وهو وخالتو . أومال هانقعد الكام ساعه دول ساكتين ومكشرين..
أدم.. لاء أزاي تقعدي تضحكي وتهزري ماهو في حمار في الشغل قاعد في مكتبه ومش شايفك..
نور.. أنتا بتكلمني كده علي أساس أيه أحنا كلها أسبوع ونطلق..
أدم.. علي أساس أني جوزك ياست هانم..
نور.. وأنا مش معتبراك جوزي بعد الزل والاهانه الي شفتهم معالك
والحمد لله أن جوازنا يعتبر سوري وعلي ورق وماتمش شرعي
قبل ما أكتشف أنك أنسان قاسي ومغرور وعايذ تنتقم مني..
أدم.. واللهي طب أنا هاخليه بحق وحقيقي ودلوقتي وبدا يقرب منها..
نور.. أنتا هاتعمل أيه أبعد عني ياحيوان أحسنلك..
أدم.. أخرسي يا زباله وقام ضاربها بالقلم ورماها علي السرير
وقام بأغتصابها وفضلت نور تعيط وتسرخ وهو لم يبالي بدموعها ولا سراخها كل همه أنه ينتقم من أبوها عن طريقها هي وقام بأغتصابها.. وبعد ثواني نظر أدم لنور لاقاها أغم عايها والسري
عليه دم كتير.. فنظر أدم برعب وقال.. 🙄🙄🙄🙄🤨
أدم… نووووووور.. نوووور وقام بسرعه غيرلها هدومها وشالها ونزل دخلها عربيته وراح المستشفي دخل وهو بسرخ.. ويقول..
أدم… دكتوره بسرعه يابهايم وفجأهجم الممرضين وجابو الترولي وحاطوها عليه ودخلوها غرفة العمليات وجه دكتور يدخل يكشف عليها قام مسكه أدم من رقابته ونظر له بغضب وقال😡😡😡
أدم..أنا قولت دكتوره هي الي تكشف عليها يله أخفه وابعت دكتوره بسرعه أحسن لو حصلها حاجه هاطربق المستشفي علي الي فيها يله أخفه وفجأه جري الدكتور من خوفه من أدم لان أدم شخصيه مشهوره ومعروف بانه غول السوق ولا يرحم أي حد يعترضه أو يقف في طريقه وبعد ثواني جت الدكتوره ودخلت لنور غرفة العمليات وجلس أدم أمام غرفة العمليات ولاول مره أدم يبكي علي حد فضل يبكي ويقول.. 😢😢😢😢
أدم.. يارب أشفهالي أنا بحبها وماكنتش عايذ أءذيها أنا كان الانتقام من أبوها عاميني أنا بحبها ومش هاقدر أعيش من غيرها
دي هي الوحيده الي حبيتها ونورت حياتي وقلبي بعد ماكانت حياتي وقلبي خالين من المشاعر والاحساس بالحياه يارب قومهالي بالسلامه وفجأ بعد ساعه خرجت الدكتوره من غرفة العمليات فقام أدم جري عليها وقالها..
أدم.. ها يادكتوره مراتي عامله أيه دلوقتي.🥺🥺🥺
الدكتوره…هي أتعرضت لاغتصاب سبب لها نزيف فانا لحقتها ووقفت النزيف..
أدم..يعني هي باقيت كويسه دلوقتي..
ألدكتوره..أه الحمد لله بس هاتمشي علي العلاج وهاتبقا كويسه
بس دي حادثة أغتصاب وأنا مضطره أبلغ عنها.
فجأه أسودت عين أدم ونظر بغضب وقال..😡😡😡😡
أدم..أيه يادكتوره دي مراتي هاتبلغي عني أنتي مش عارفه واقفه مع مين وبتكلمي مين…
الدكتوره..أنا أسفه أنا بحسب حد……..
أدم..خلاص لاحد ولا زفت أتفضلي روحي شوفي شغلك يله…
وفجأه مشيت الدكتوره من أمام أدم من كتر خوفها منه..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وبعد دقايق جم الممرضين خرجو نور من غرفة العمليات ودخلوها غرفه عاديه وقام دخل أدم وجاب كرسي وقعد جمبها وفضل يتأمل فيها ويتلمس شعرها برفق..فنظر له الممرضين وأبتسمو وخرجو من الغرفه..
أدم..أسف ياحبيبتي سامحيني أنا ماكنش قصدي أءزيكي أنا كلامك عصبني لما قولتي هانطلق بعد أسبوع فكرة أنك هاتسيبيني رعبتني وسيطر عليا العند والتملك وعملت كده عشان أثبت لنفسي وأثبتلك أنك بتاعتي أنا بس وعشان ماتسبنيش أنا مش هاقدر أعيش من غيرك يانوري.. وبعد شويه بدأت نور تفوق
وتفتح عنيها.
نور.. أه أنا فين..
أدم. في المستشفي يانور فنظر لها بأنكسار وقال. أنا أسف 😔😔
نور.. أسف.. أسف علي أيه ولا أيه أنك كسرت فرحتي في اليوم الي كل بنت بتتمناه وخاليتني أنام بفستان الفرح ودموعي علي خدي والا أنك باقيت تعاملني زي الخدامه في بيتي وضربك وأهانتك ليا ويوم ماواجهتك بحقيقتك وحقيقة الي بتعمله فيا وأني هاأتطلق منك أغتصبتني بكل وحشيه وجاي دلوقتي بكل بجاحه تقولي أنا أسف لاء يا أدم أنا مش متقبله أسفك وأنا ألي أسفه أني في يوم حبيتك وكنت مفكراك بتبادلني نفس الشعور.
لاكن لحاد كده وكفايه ياأدم.. 😢😢😢😢
أدم.. يعني أيه..
نور.. يني كل واحد يروح لحاله… نتطلق….
أدم.. أنا مش هالومك أنا عارف أنتي أتعزبتي معايا بس أدي فرصه تانيه لعلاقتنا يانور أرجوكي..
نور… لاء أنا باقيت بكرهك ومش عايذه أفضل علي ذمتك بعد الي عملته فيا.. أنا هاخرج من المستفي علي بيت خالتو..
أدم.. أجلي الموضوع ده لما تخفي وتقومي بالسلامه لو ساعتها طلبتي تروحي لخالتك ساعتها مش هاعترض أنا هانزل أدفع حساب المستشفي عشان نراوح..وأتفق مع ممرضه عشان تجيلك البيت تعالجك في البيت بدل المستشفي.. وخرج أدم من الغرفه وقلبه ينزف من الحزن والخوف من فقدان حبيبته أو بعدها عنه
ونزل أدم دفع حساب المستشفي وأخد نور وجت نور تمشي ماقدرتش جه أدم شالها وأول ما أدم شال نور أتقابلت عنيهم فنظرت نور لادم وفجأه نزلت دموعها..
أدم..بتعيطي ليه ياحبيبتي في حاجه بتوجعك تحبي أندهلك الدكتوره تشوفك…
نور.. لاء
أدم.. أومال بتعيطي ليه يانور..
نور… مالكش دعوه وأتفضل يله عايذه أراوح أرتاح..
أدم.. ماشي وركبو العربيه وأتحرك أدم وراح الفيلا وقام شال نور
ودخل بيها الفيلا وطلع بيها علي السلم ودخل غرفته وحطها علي السرير برفق..
نور.. أنتا جبتني هنا ليه واديني أوضتي..
أدم.. ماهو دي بردو أضتك يانور وعشان الغرفه دي أكبر من التانيه عشان بكره هاتيجي الممرضه تلاقي مكان تنام فيه..
نور.. ماشي أتفضل بقا أنتا أخرج وأبعتلي داده عشان تغيرلي…
أدم.. داده نايمه أنا ممكن أساعدك..
نور.. لاء وأنا مش عايذه منك مساعده أنا هاغير لنفسي أتفضل أطلع باره..
أدم.. يانور بلاش عند وخاليني أساعدك النهارده علي ماتيجي بكره الممرضه..
نور.. لاء..
أدم.. خلاص براحتك أنا في الاوضه الي جمبك ولو عوزتي حاجه في جرس جمب السرير أضغطي عليه هايرن في أوضتي وهاجيلك علي طول.. وسابها أدم وخرج..
نور.. أمشي أنا أصلا كرهتك ومش عايذه منك حاجه وفضلت تعيط.. هونت عليك ياأدم تعزبني بالشكل ده دانتا الانسان الوحيد الي حبيته والغريبه أن بعد الي عملته فيا قلبي مش قادر يكرهك
بس خلاص يلعن أبو الحب الي هايجبلي الزل وأنا معاك أخف بس وهامشي وأسيبك يا أدم وقامت مسحت دموعها وبدأت تحاول تقوم من علي السرير قامت ىفضلت تتسند علي الحيطه وجت تفتح الدولاب قامت وقعت علي الارض وكان كل ده وأدم واقف ورا الباب وسمع كل كلامها وفجأه دموعه خانته وأستحقر نفسه علي الي عمله فيها وفجأه أول ماسمع هبد علي الارض مسح دموعه بسرعه وفتح الباب ودخل لاقا نور واقعه علي الارض
أدم…🙄🙄 نور
..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى