روايات

رواية الثمن الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرفت السيد

رواية الثمن الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرفت السيد

رواية الثمن الجزء الثامن عشر

رواية الثمن البارت الثامن عشر

رواية الثمن الحلقة الثامنة عشر

قاطعها بحدة: غلطة إيه بس هنا بلاش تزعليني دة احلى يوم بعمري
هنابخبث وبكاء مصطنع: افهمني يامصطفى انا عمري ماغلطت مع حد والي حصل بيننا مخليني مش طايقة اني ابصلك. حتى كل ماافتكر الي حصل باتخنق
وانفجرت بالبكاء جلس مصطفى بجوارها وهو غاضب وقالها وهو يملس على شعرها: هنا احنا انجوزنا خلاص انسي الي فات كانت غلطة مش مقصودة ارجوكي اهدي
قالت هنا: لا مش هقدر انسى مش هقدر انا عاوزاك. تطلقني انا اتجوزتك بس عشان الي حصل بس مش قادرة اتجاوز فكرة اني غلطت غلطة بشعة وكبيرة كدة بسببك
وقامت هنا ومسحت دموعها وقالتله: اتفضل امشي وارجوك. طلقني
قام مصطفى وذهب للشرفة ثم. عاد وهو متوتر وقال: شوفي بقى انا هاريحك من الاحساس دة طالما هو الي هايفضل عائق مابيننا

 

: احساس إيه دة انا استحق الموت
لا ياهنا ابوس ايدك متقوليش كدة
انا هاقولك الحقيقة بس ارجوكي اهدي وتعالي اقعدي وحاولي تفهمي وتستوعبي سبب تصرفاتي
: قصدك إيه هو لسة في حاجة تانية مخبيها
لا لأ مش حاجة وحشة
بس قبل مااقولك اوعديني ياهنا
: اوعدك بايه
انك متتسرعيش بحكمك وتسمعيني للاخر وانك مش هاتطلبي الطلاق
: اوعدك
اشعل مصطفى سيجارة وجلس بالقرب من الشرفة وهو متوتر ثم القى بسيجارته من الشرفة واقترب من هنا وجلس بجوارها وقال: الحقيقة ياهنا….. اااا
ان مفيش حاجه حصلت من الاساس

 

: قصدك ايه
_قصدي ان محصلش مابيننا حاجة
: ازاي يعني وضح
_انا مالمستكيش ياهنا
: بجد طب وال…
_اخترعت كل دة عشان توافقي بيا
ابتسمت هنا بمكر وقالت: يعني انت ضربتني ونيمتني وجردتني من هدومي عشان يبان ان حصل مابيننا علاقة عشان اتجوزك
_ايوة والله واجيب مصحف احلفلك عليه
: مفيش داعي انا عارفة انك صادق
_عارفة ازاي؟
: انت فاكرني ساذجة ولا ممكن اتجوز واحد اخدني غصب عني
انا بلحظتها وافقت اتجوزك عشان اوقف الجنون بتاعك وكنت خايفة يحصل حمل
و
_وبعدين ياهنا كملي

 

: لما جيت هنا اكتشفت اني اتسرعت بقراري وقبل مااتصل بيك والغي الجواز جالي احساس اني اكشف واتطمن على نفسي الأول وطبعا عرفت الحقيقة 🙂
_انا….
انت اوهمتني انك اغتص… بتني بس بالحقيقة انت مقربتش ليا ولا لمستني وانت شرحت السبب انك. كنت عاوزني اقبل بوصية هارون واتجوزك
_ايوة والله انا مستعد اعمل المستحيل عشان تتجوزيني انا مريض بيكي انتي النار الي مش بتنطفي جوايا
: مصطفى كفاية
قام مصطفى وهو يقترب من هنا وكأنه مغيب عن الوعي وهي تبتعد. عنه حتى التصقت بالحائط من خلفها فحاوطها بذراعيه وقالها: انتي السبب انتي خلتيني مجنون عارفة انتي الفاكهة المحرمة رغم وجود كل فواكه الارض امامي لكن لااشتهي غيرك انتي مكنتيش شايفاني اراهنك ان ملامحي انتي مكنايش بتشوفيها لانك لو شوفتيها كنتي هتقولي عني وسيم زي باقي النساء وتنجذبي ليا ولو شكليا بس
انما انتي كنتي شايفة كل البشر الا انا حتى لما حبيتي واتجوزتي كان هارون المفضل عند الجميع
وضرب يده بالحائط فخافت هنا وقالت: مصطفى اهدا انا مش عاوزة اتطلق وهاديلك فرصة

 

: بجدد
ايوة بجد
هدأ وابتعد.عنهاوقال بسعادة: يعني مش هاتسيبيني
لأ يامصطفي بس..
: بس ايه قولي
ليا شروط
: موافق
لا لما تسمعها
: وحياتك. موافق
ونزل على ركبتيه واحتضنها من وسطها وقال وهو يبكي: وحياة حبك الي بيجري في دمي لو طلبتي عمري هاقدمهولك
شعرت هنا بالشفقة وربتت عليه وقالت: قوم يامصطفي احنا بنتكلم بلاش تخوفني من رد. فعلك
نهض عن الارض واجلسها وجلس بجوارها وقبل يدها وقال: حاضر اتكلمي وانا سامعك

 

: انا ليا 3 شروط يامصطفي
ومتردش عليا الا لما اخلص اتفقنا
: اتفقنا
اول شرط…..
🤔🤔🤔🧐🧐🧐

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الثمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى