روايات

رواية البدايه والنصيب الفصل السادس 6 بقلم عبده

رواية البدايه والنصيب الفصل السادس 6 بقلم عبده

رواية البدايه والنصيب الجزء السادس

رواية البدايه والنصيب البارت السادس

البدايه والنصيب
البدايه والنصيب

رواية البدايه والنصيب الحلقة السادسة

عدي عليا كام يوم وانا بفكر ف حل مش لاقي لحد ما قررت اكلم ابوها تاني عشان احاول اقنعه
عبده: الو
ابوها: ازيك عامل ايه
عبده: الحمدلله تمام وحضرتك عامل اي
ابوها: الحمدلله ياسيدي اؤمرني
عبده: الامر لله وحده انا عاوز اكلم حضرتك ف موضوعنا
ابوها: موضوع اي مفيش مواضيع بينا
عبده: بص حضرتك انا بحبها وشاريها واللي انت عاوزه انا هعملهولك عشان اتجوزها
ابوها قاطع كلامي بص يابني انا معنديش بنات للجواز ومترنش ع الرقم ده تاني واياك اعرف انك ليك اي صله ببنتي تاني انت فاهم
عبده: طب بص ياعم الحاج بنتك دي محدش هياخدها غيري ومحدش هيقدر يمنعني من ده وهتشوف سلام…
قفلت المكالمه وانا الغضب ماليني والغيظ هيفرتك دماغي
ومش عارف اعمل اي او اي الصح اني اعمله
اول ما سو رنيت عليا
عبده: الو عامله ايه ياقلبي
سو: الحمدلله ياحبيبي مالك صوتك متغير
عبده: مفيش حاجه بصي انا لازم نتقابل
سو: انت عارف انو صعب انا مش هعرف اخرج
عبده: لازم نتقابل عشان الموضوع ده مش هيخلص الا لو كتبت عليكي وحطيت ابوكي وابويا قدام الامر الواقع
سو: لا طبعا مش هينفع كده غلط
عبده: يعني انتي شايفه انك ممكن تكوني لحد تاني غيري
سو: اكيد لا طبعا دا انا اموت لو حد غيرك لمسني
عبده: يبقي تسمعي كلامي وبكره لازم اشوفك وانا هحضر مأذون واتنين صحابي وهكتب عليكي
سو: طب بلاش بكره خليها يوم تاني
عبده: هو بكره انتي سامعه
سو: خلاص ياحبيبي حاضر اهدي بس متزعلش نفسك هتتحل
عبده: طب نامي دلوقتي وبكره اول اما ابوكي وامك يروحو الشغل هستناكي ف الموقف عندكم وهننزلو البلد عندنا
سو: انت هتنام
عبده: ايوه يلا ياما اقفلي ونامي عشان اليوم بكره طويل تصبحي ع خير ياقلبي
سو: وانت من اهلي ياحبيبي باي
فضلت صاحي طول الليل احرق ف سجاير وكلمت احمد ومحمود صحابي قولتلهم ع الموضوع وانهم يحضرو اي مأذون ف شقه محمود واول انا يروحو يرنو عليا وانا هروحلهم
الساعه 7الصبح ركبت وروحت استناها ف الموقف فضلت مستني لقيت سو بترن عليا الساعه 9 بتقولي انا نازله قولتلها اني مستنيها
بالفعل وصلت واخدتها ونزلنا بلدنا فطرنا وقعدنا ع كافيه
لقيت محمود بيرن عليا بيقولي انهم ف الشقه عنده ومستنينا الساعه كانت 3العصر المهم روحنا وكتبنا الكتاب ومحمود واحمد اخدو المأذون ونزلو وانا قفلت الباب بالترباس
اول مره احس ان قلبي بيدق كده اخيرا بقيتي ليا يابطتي
بصيت ف الارض من الخجل وقالتلي انا بحبك اوي بكسوف
قربت منها بهدوووووء وانا تايه ف عيونها انتي جميله اووووي
ضمتها لحضني.. يااااه انا كان نفسي ف الحضن ده من زمان
هي انا مش عاوزه حاجه تانيه غيرك ولمست خدي بايدها
بوستها من شفايفها وانا تايه ف عيونها وهي ايدها متعلقه ف رقبتي شيلتها ف حضني ووقعنا ع السرير بقيت هي قدامي ع السرير وعيونها سحراني ونفسها مجنني فكيت طرحتها انا نفسي المس شعرك وانا بفك طرحتها وبملس ع خدها بوستها من رقبتها اوووي وهي لفه ايدها ع رقبتي بسانتي شعرك حلو اووووي بوستها من جبينها بوسه خفيفه اوي مش قادر اقاوم قدام شفايفها لقيتني ببوسها تاني وغارق ف جمال شفايفها وايدي بتلمس رقبتها وبحسس ع خدها معقول كل الحلاوه دي بقيت بتاعتي يابت زقيتني وجريت مني
عبده:خودي يابت المجنونه انتي بتجري مني ع فين تعالي
سو:لا ياخويا مش جايه
عبده:بضحك..طب يلا ياهبله ننزل عشان انا مش همسك نفسي اكتر من كده وهننزلو بعيالنا
هي لا انا عارفه انك مش هتعمل كده غير لما ااناس كلها تبقي عارفه اكيد طبعا ياقلبي بحبك
نزلنا وروحتها وقولتلها متقوليش لحد حاجه وانا هتصرف بقي
الساعه8م رنيت ع ابوها
عبده: الو
ابوها: لسه هيتكلم
عبده: بص ياعم الحاج انا بنتك مراتي ع ثنه الله ورسوله بس احتراما ليك هجيلك وهاخدها من بيتك وانا عملت كده عشان بحبها
ابوها: انت بتقول اي يا حيوان
عبده: اللي انت سامعه ومن غير غلط انا بحبها وهي بتحبني ليه تحرمنا من بعض
ابوها: بصوت عالي انتييي يابت ياسو خودي هنا انتي الوله ده كتب عليكي بجد
عبده: ياعم انا مش هكدب عليك وع العموم هجيلك بكره لوحدي وياريت محدش يعرف الموضوع ده
ابوها: هستناك
عمال افكر اخد مين معايا لحد ما قررت اروح لوحدي
بالفعل تاني يوم روحتله وكنت واخد معايا علبه شيكولاه
رنيت الجرس اختها فتحت ودخلت لقيت ابوها قاعد ف الانتريه
دخلت اسلم عليه مرداش يسلم عليا
بص ياعم الحاجانا والله العظيم شاري بنتك وعاوزها وعملت كده عشان بحيها وجايلك لحد بيتك وتتشرط عليا كمان بس متحرمناش من بعض واللي هتقول عليه هيمشي لو يرضيك اطلقها دلوقتي وتكسرني وتكسر بنتك مش هزعلك بس انا عارف انك يهمك مصلحه بنتك
فضل ساكت شويه وقالي وانت بقي هتخطبها ولا هتدخل ع طول
عبده:لا طبعا ياحاج هخطبها واللي تؤمر بيه هعمله
ابوها:طب بص يابني انا موافق ونادي عليها تعالي اقعدي جنب عريسك
قومت بوست ع دماغه وقولته ربنا يخليك لينا واول ما دخلت
قولتلها عرفتي ان محدش يعرف ياخدك مني♥
وبالفعل بعد اسبوعين عملنا الخطوبه وخلاص حددنا الفرح كمان شهرين وجه ميعاد الفرح وبقيت اسعد انسان ف الدنيا بالانسانه اللي بحبها🤍

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية البدايه والنصيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى